داغ ترین ها :
حل مشکل نمایشگر لپ تاپ های ایسوس

حل مشکل نمایشگر لپ تاپ های ایسوس

ایسوس یکی از برترین شرکت‌های فعال در زمینه ساخت لپ تاپ است و به همین دلیل بسیاری از ما از لپ تاپ‌های این برند تایوانی استفاده می‌کنیم. لپ تاپ‌های ایسوس کیفیت ساخت بالایی دارند ولی مانند هر برند دیگر یا هر محصول دیگری این لپ تاپ‌ها نیز گاهی با مشکل مواجه می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به سراغ مشکلات لپ تاپ‌های ایسوس در زمینه نمایشگر و همچنین راه حل‌های موجود برای زمانی که لپ تاپ ایسوس روشن میشود ولی تصویر ندارد، برویم. پس اگر لپ تاپ ایسوس دارید مطالعه این متن می‌تواند به شما کمک کند و پیشنهاد می‌کنیم حتما در ادامه همراه تکنولایف باشید.

مشکلات متداول نمایشگر لپ تاپ‌های ایسوس

لپ تاپ‌های ایسوس در زمینه نمایشگر ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوند ولی در این بخش به دو مشکل مرسوم در بین این لپ تاپ‌ها اشاره می‌کنیم و سپس راه‌ حل‌هایی را برای این موضوع ارائه می‌کنیم.

  • لپ تاپ ایسوس روشن میشود ولی تصویر ندارد
  • مشکل سوسو زدن نمایشگر

 

چگونه چراغ کیبورد لپ تاپ asus را روشن کنیم؟
تنظیمات نور کیبورد لپ تاپ ایسوس

 

راه حل‌های موجود برای حل این دو مشکل

اگر لپ تاپ شما در بخش نمایشگر مشکل دارد و به خصوص مشکل موجود یکی از دو مورد بالا است حتما روش‌های گفته شده را امتحان کنید. البته که ممکن است این روش‌ها کارساز نباشند و مشکل نمایشگر شما جدی‌تر از مشکلات نرم افزاری باشد و مجبور شوید به تعمیرکار مراجه کنید.حل مشکل نمایشگر لپ تاپ ایسوس

باتری را چک کنید

اگر باتری لپ تاپ شما به خوبی کار نمی‌کند، قدیمی شده یا درست شارژ نمی‌شود می‌تواند باعث شود که نمایشگر لپ تاپ ایسوس شما به رنگ مشکی دربیاید. اگر می‌توانید به باتری لپ تاپ دسترسی پیدا کنید باید آن را خارج کنید. اگر بیشتر از یک یا دو سال این باتری عمر کرده است می‌توانید آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

اگر لپ تاپ را تازه خریداری کرده‌اید بعد از خارج کردن باتری آن را مجددا با احتیاط در جای خود قرار دهید و لپ تاپ را چند ساعت به شارژ متصل کنید و بعد اقدام به روشن کردن لپ تاپ کنید.

این کار ممکن است مشکل سیاه شدن نمایشگر شما را حل کند.

 

صفحه ایفون شما ناگهان سیاه می‌شود؟ مطلب زیر را بخوانید:
رفع مشکل سنسور مجاورت ایفون

 

لپ تاپ را ری استارت کنید

به عنوان یک راه مناسب می‌توانید لپ تاپ را ری استارت کنید. اگر مشکل سیاه شدن نمایشگر لپ تاپ ایسوس شما نرم افزاری باشد به احتمال قوی با انجام این کار مشکل برطرف خواهد شد. دکمه پاور را بین 8 تا 10 ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ خاموش شود و سپس آن را مجدد روشن کنید.

تنظیمات نمایشگر را ریست کنید

گاهی اوقات تنظیمات بخش نمایشگر ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد و به همین دلیل باید این تنظیمات را ریست کنید تا مشکل حل شود. البته بعد از ریست کردن تنظیمات بخش نمایشگر ممکن است مشکل حل نشود اما به عنوان یک راه حل پیشنهاد می‌کنیم این روش را امتحان کنید.

  • به تنظیمات بروید
  • به بخش Dispaly مراجعه کرده و سپس Advanced Display Settings را بزنید
  • در صفحه Advanced Display Settings به روی گزینه Display adapter properties Display 1 کلیک کنید
  • در این صفحه شما گزینه‌ای برای کالیبره کردن نمایشگر خواهید داشت که باید به روی آن گزینه کلیک کنید. در ادامه به Adapter settings و Color Management بروید و تنظیمات را ریست کنید.

درایورها را آپدیت کنید

گاهی نصب ناقص درایور یک بخش و یا قدیمی شدن نسخه درایور باعث می‌شود آن بخش به خصوص دیگر به خوبی کار نکند و به همین جهت یکی از بهترین راه‌ حل‌ها برای حل مشکل نمایشگر این است که هم درایورهای بخش نمایشگر و هم درایورهای بخش گرافیک را بروزرسانی کنید.

  • به تنظیمات و سپس بخش System مراجعه کنید
  • حال به روی گزینه About کلیک کرده و بخش Device manager را انتخاب کنید
  • برای سریع‌تر یافتن این بخش می‌توانید از ابتدا عبارت Device Manager را ذر بخش سرچ پایین صفحه وارد کنید و سپس وارد این بخش شوید.
  • در این صفحه به روی گزینه Display Adapters کلیک کنید تا زیربخش‌های مربوط به آن باز شوند. در ادامه به روی هر بخش کلیک راست کرده و گزینه Update Driver را انتخاب کنید
  • همین کار را برای بخش مانیتور نیز انجام دهید

توجه داشته باشید که برای آپدیت کردن درایورها حتما باید به اینترنت متصل باشید و اگر در ابتدا موفق نشدید هیچ درایوری را آپدیت کنید یک بار با فیلترشکن روشن فرآیند را تکرار کنید.

 

بیشتر بدانید:
لپ تاپ asus ساخت کجاست

 

لپ تاپ را هارد ریست کنید

به غیر از بخش نمایشگر و گرافیک و آپدیت درایورها مشکل ممکن است از سیستم عامل باشد و برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپ را هارد ریست کنید. در ادامه مراحل انجام این کار را توضیح می‌دهیم.

  • به تنظیمات بروید
  • به روی گزینه Update & Security کلیک کنید
  • حال به بخش Recovery بروید و Reset this PC را بزنید
  • گزینه Get Started را انتخاب کنید تا فرآیند آغاز شود
  • در ادامه شما به سمت ریست کردن راهنمایی می‌شود و باید گزینه‌ها را انتخاب کنید
  • در یکی از مراحل از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید همه چیز را حفظ کنید و یا ترجیح می‌دهید فایل‌های شما باقی بمانند
  • از آنجایی که شما برای حل مشکل نمایشگر این ریست را انجام می‌دهید گزینه Keep My Files را انتخاب کنید تا فایل‌های شما از دست نروند
  • مراحل را که به پایان رساندید ریست شدن لپ تاپ آغاز می‌شود و این فرآیند ممکن است کمی زمانبر باشد

در ادامه لپ تاپ ری اسارت شده و روشن می‌شود و بار دیگر باید تنظیمات مورد نظر را انتخاب کنید. احتمال دارد با انجام این کار مشکل نمایشگر حل شود.

کابل‌های نمایشگر را چک کنید

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث سوسو زدن نمایشگر و یا مشکی شدن آن شدن قطعی سیم نمایشگر و اتصال ضعیف آن به لپ تاپ است. برای چک کردن این موضوع باید لپ تاپ را باز کرده و مطمئن شوید که سیم نمایشگر به خوبی به برد متصل شده باشد.

اگر این سیم شل شده باشد یا آسیبی به آن رسیده باشد مشکل موجود به همین دلیل است. البته اگر خودتان نمی‌توانید لپ تاپ را باز کنید حتما پیشنهاد می‌کنیم به یک تعمیرکار مطمئن مراجعه کنید تا این شخص لپ تاپ را برایتان باز کند.

 

راهنمای خرید نوت بوک َAsus با پردازنده گرافیکی قوی:
بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

 

سوالات متداول

چرا لپ تاپ Asus روشن میشود ولی تصویر ندارد؟ در متن روش‌هایی را ارائه کردیم که می‌تواند این مشکل را حل کند. پیشنهاد می‌کنیم روش‌های بالا را به طور کامل امتحان کرده و اگر جواب نگرفتید در نهایت به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

آپدیت درایورها می‌تواند مشکل را حل کند؟ گاهی نصب ناقص درایور یک بخش و یا قدیمی شدن نسخه درایور باعث می‌شود آن بخش به خصوص دیگر به خوبی کار نکند و به همین جهت یکی از بهترین راه‌ حل‌ها برای حل مشکل نمایشگر این است که هم درایورهای بخش نمایشگر و هم درایورهای بخش گرافیک را بروزرسانی کنید.

ممکن است سیم اتصال نمایشگر مشکلی داشته باشد؟ یکی از دلایلی که می‌تواند باعث سوسو زدن نمایشگر و یا مشکی شدن آن شدن قطعی سیم نمایشگر و اتصال ضعیف آن به لپ تاپ است. برای چک کردن این موضوع باید لپ تاپ را باز کرده و مطمئن شوید که سیم نمایشگر به خوبی به برد متصل شده باشد. اگر این سیم شل شده باشد یا آسیبی به آن رسیده باشد مشکل موجود به همین دلیل است. البته اگر خودتان نمی‌توانید لپ تاپ را باز کنید حتما پیشنهاد می‌کنیم به یک تعمیرکار مطمئن مراجعه کنید تا این شخص لپ تاپ را برایتان باز کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3/
ads
ads