داغ ترین ها :
روش ها و نرم افزارهای خنک کننده گوشی اندرویدی و آیفون

روش ها و نرم افزارهای خنک کننده گوشی اندرویدی و آیفون

چرا خنک کردن گوشی دغدغه است؟ آیا برنامه خنک کننده گوشی برای موبایل های شیائومی، سامسونگ و آیفون وجود دارد؟ احتمالاً برایتان پیش‌آمده باشد که به هنگام انجام کارهایی نظیر بازی‌کردن، چک کردن ایمیل و یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، احساس کنید که گوشی‌تان بیش از حد داغ شده است. داغ شدن بیش از حد گوشی علاوه بر انتقال حس ناخوشایند به شما، باعث ذوب شدن لحیم‌کاری اتصالات داخلی آن، بروز مشکل در نمایشگر و تخلیه ظرفیت باتری می‌شود. خوشبختانه روش‌ها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که می‌تواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی شما کمک کند. برای آنکه با این روش‌ها و برنامه‌‎ها بیشتر آشنا شوید، حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
قبل از آنکه به سراغ معرفی روش‌ها و برنامه‌های موجود برویم، بهتر است به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا می‌توان به عملکرد خاموش شدن حرارتی که در خود اندروید تعبیه شده است، اعتماد کرد؟ خاموش شدن حرارتی که در سیستم‌عامل اندروید تعبیه شده است زمانی اتفاق می‌افتند که سیستم‌عامل گوشی همراه شما در اثر آسیب حرارتی دچار مشکل شده باشد. در حقیقت به هنگام خاموش شدن حرارتی، تلفن شما آسیب دیده است و این عملکرد کمک می‌کند تا از به وجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

روش های خنک کننده گوشی

بستن کامل برنامه‌ها

بستن کامل برنامه‌ها

داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شما از برنامه‌های زیادی به طور هم‌زمان استفاده می‌کنید. به گفته Damien Mason نویسنده فنی وب‌سایت ProPrivacy.com باز کردن چند برنامه به صورت هم‌زمان باعث می‌شود تا پردازنده و رم بیش از حد کار کنند که در اثر آن، باتری نیز تخلیه می‌شود. بیرون آمدن از یک برنامه و باز کردن یک برنامه دیگر اصلاً خوب نیست، چرا که هنوز برنامه قبلی در پس‌زمینه در حال اجرا است. در واقع برای آنکه بتوانید میزان گرما را در گوشی خود به حداقل برسانید باید برنامه‌ها را به درستی ببندید. با اینکه برخی از برنامه‌ها از قدرت پردازشی بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها استفاده می‌کنند که به خودی خود ممکن است گرما زیادی را به وجود آورد اما هموراه یکی از بهترین‌ها روش‌ها برای خنک کردن تلفن همراه شما بستن برنامه‌های در حال اجرا است. همچنین گرما بیش از حد گوشی موبایل ممکن است نشانه این باشد که شما بیش از حد به تلفن همراه خود فشار می‌آورید. Damien Mason در ادامه توضیح می‌دهد که موارد دیگری نظیر افزایش منظم روشنایی، استفاده از بلوتوث، وای-فای، روشن بودن دیتا و انجام بازی‌های سنگین می‌تواند برای دستگاه‌هایی که برای چنین کارهای سختی ساخته نشده‌اند موجب افزایش دمای آن شود. در نظر داشته باشید که حذف برنامه‌های غیر ضروری می‌تواند به اطمینان از اجرا نشدن آن‌ها در پس‌زمینه کمک کند.

نحوه بستن برنامه‌ها در آیفون (iPhone X به قبل)

مرحله 1. کلید Home را دو بار فشار دهید.
مرحله 2. برای پیدا کردن برنامه‌ای که قصد بستن آن را دارید، صفحه را به چپ یا راست بکشید.
مرحله 3. پیش‌نمایش برنامه‌ها را به بالا بکشید تا برنامه مورد نظر بسته شوند.

نحوه بستن برنامه‌ها در آیفون (iPhone X به بعد)

مرحله 1. در صفحه اصلی، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا کشید و در وسط صفحه مکث کنید.
مرحله 2. برای پیدا کردن برنامه‌ای که قصد بستن آن را دارید، انگشت خود را به سمت چپ یا راست بکشید.
مرحله 3. پیش‌نمایش برنامه‌ها را سمت بالا بکشید تا برنامه‌ها بسته شوند.

نحوه بستن برنامه‌ها در اندروید

مرحله 1. منو برنامه‌های اخیر را از صفحه اصلی انتخاب کنید.
مرحله 2. لمسی از بالا به پایین داشته باشید تا برنامه‌ای که قصد بستن آن را دارید، پیدا کنید.
مرحله 3. پیش‌نمایش برنامه‌ای را که می‌خواهید ببندید را به سمت راست بکشید.

 

جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی گوشی را در مطلب زیر آموزش داده ایم:

علت پر شدن حافظه گوشی

 

گوشی خود را از شارژ بکشید

گوشی خود را از شارژ بکشید

شاید تعجب کنید اما یکی از پادزهرهای داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل شما، متوقف کردن شارژ باتری آن است اما شاید برایتان سؤال پیش بیاید چرا؟ کارشناس فناوری Nick Wolny ادعا می‌کنند که استفاده از تلفن همراه هنگام شارژ هم‌زمان آن، تلفن را به طرز چشمگیری گرم می‌کند. ساده‌ترین راه‌حل برای این مشکل می‌تواند این باشد که به هنگام شارژ شدن از گوشی خود استفاده نکنید و یا هنگامی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، آن را از برق بکشید. همچنین ممکن است که شما از شارژر مناسب دستگاه خود استفاده نکنید که این موضوع نیز می‌تواند باعث گرم‌شدن بیش از حد گوشی موبایل شما شود. Nick Galov می‌گوید ممکن است برخی شارژرها برای دستگاه‌های قوی‌تر طراحی شده باشند که منجر به آسیب رساندن به باتری و گرم شدن بیش از اندازه آن می‌شود. استفاده از شارژر مناسب برای تلفن همراه شما علاوه بر تولید گرما کمتر، عمر کلی دستگاه شما را نیز افزایش می‌دهد.

گوشی خود را از قاب آن خارج کنید

گوشی خود را از قاب آن خارج کنید

وقتی نوبت به محافظت از دستگاه شما در برابر ضربه خوردن می‌رسد، قاب‌های گوشی عالی هستند. با این حال اکثر مردم نمی‌دانند که قاب گوشی آن‌ها ممکن است دلیل گرم‌شدن بیش از حد دستگاه آن‌ها باشد. از آنجا که تلفن‌ها به هنگام پردازش‌های سنگین، انرژی زیادی مصرف می‌کنند، به‌شدت داغ می‌شوند؛ بنابراین مهم است که دستگاه‌ها دارای کانال‌های واضحی برای انتشار گرما و تنظیم دما باشد. Wolny مدعی است که بسیاری از قاب‌های موجود در بازار، می‌توانند دریچه‌های خروج هوا را مسدود کنند و خنک شدن تلفن شما را به هنگام استفاده سخت‌تر کند. در مجموع بهتر است به هنگام انجام پردازش‌های سنگین گوشی خود را از قاب خارج کنید تا مانع از گرم‌شدن بیش از اندازه آن شوید.

گوشی خود را در حالت AirPlane Mode قرار دهید

گوشی خود را در حالت AirPlane Mode قرار دهید

از آنجا که استفاده از داده‌ها در هواپیماها ممنوع است، اکثر تلفن‌های هوشمند به قابلیت AirPlane Mode مجهز هستند. Damien Mason می‌گوید روشن کردن حالت هواپیما داده‌های تلفن همراه، بلوتوث و شبکه Wi-Fi را قطع می‌کند و از ارسال سیگنال‌های مبتنی بر انتقال جلوگیری می‌کند. غیرفعال کردن این عملکردها‌ به کاهش برخی از فشارهای پردازنده و رم کمک می‌کند که می‌تواند از گرم‌شدن بیش از حد گوشی شما جلوگیری کند. خوشبختانه علاوه بر روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، برنامه‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند مانع از افزایش دما در گوشی هوشمند شما شود. در ادامه با تکنولایف، معتبرترین مرجع موبایل ایران همراه باشید. برای خرید گوشی تنها به فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

معرفی بهترین برنامه‌ های خنک کننده گوشی

1. برنامه Cooling Master—Phone Cooler—CPU Heat Minimizer

برنامه Cooling Master—Phone Cooler—CPU Heat Minimizer

برنامه Cooling Master یک برنامه خنک کننده گوشی شیائومی است که امکان آگاهی از دما گوشی موبایل را فراهم می‌کند. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا دما هشدار را تنظیم کنید و این هشدارها را به صدا مجهز کنید تا نادیده گرفتن آن‌ را دشوار کند. Cooling Master برنامه‌های شما را اسکن می‌کند و آن‌هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند، غیرفعال می‌کند. همچنین این برنامه نکاتی را برای جلوگیری از آسیب حرارتی ارائه می‌کند که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

2. برنامه Battery Temperature

Battery Temperature

اپلیکیشن Battery Temperature یکی دیگر از بهترین برنامه‌های خنک‌کننده گوشی است که با افزودن آیکون نشانگر دما به نوار اعلان، به شما کمک می‌کند تا همیشه از درجه حرارت موبایل خود باخبر باشید. از آنجا که باتری یکی از اصلی‌ترین دلایل داغ شدن گوشی است، این قابلیت می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین شما می‌توانید درجه حرارت گوشی را برای دریافت هشدار، سفارشی‌سازی کنید و علاوه بر آن میزان صدا هشدار را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که نادیده گرفتن آن دشوار شود. این برنامه را به عنوان خنک کننده گوشی سامسونگ مدنظر داشته باشید.

 

نکات طلایی در مورد شارژ و افزایش عمر باتری گوشی: شارژ گوشی

 

3. برنامه Cooling Master—Phone Cooler Free, CPU Better

برنامه خنک کننده گوشی Cooling Master—Phone Cooler Free, CPU Better

این برنامه ترکیب خوبی از خنک شدن و نظارت بر وضعیت فعلی گوشی را ارائه می‌دهد. در حقیقت این برنامه یک دید کلی از دما داخلی گوشی موبایل، ظرفیت پردازنده و میزان استفاده از رم را برای شما فراهم می‌کند؛ بنابراین می‌توانید ببینید که دما فعلی چه تأثیری روی آن‌ها دارد.

جمع‌بندی

بله همانطور که متوجه هستید، برنامه خنک کننده گوشی ایفون معرفی نکردیم. اگر شما اپلیکیشن را به عنوان برنامه خنك كننده گوشي ايفون میشناسید، آنرا در بخش نظرات برای کاربران مطرح کنید. افزایش آگاهی شما از دمای تلفن همراه و دریافت هشدار قبل از گرما شدید، سبب می‌شود تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود و عملکرد آن بهبود پیدا کند. تمامی روش‌ها و نرم‌افزارهایی که در بالاتر به آن اشاره کردیم به سادگی قابل اجرا و دانلود هستند که تست کردن و بررسی عملکرد آن‌ها وقت چندانی را از شما نمی‌گیرد. همچنین اگر شما روش‌ها و برنامه‌های بهتری را می‌شناسید که کارآمدتر است حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ae%d9%86%da%a9-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads