داغ ترین ها :
دایمنسیتی 2000 در جایگاه نخست بنچمارک AnTuTu؛ به شاه جدید تراشه‌ها سلام کنید

دایمنسیتی 2000 در جایگاه نخست بنچمارک AnTuTu؛ به شاه جدید تراشه‌ها سلام کنید

مدیاتک با انتشار تیزر ویدئویی، اعلام کرده که برای معرفی اولین تراشه‌ی دنیا با لیتوگرافی ۴ نانومتری آماده می‌شود. با وجود اینکه اطلاعات بسیار کمی در تیزر به چشم می‌خورد، اما گزارش‌هایی منتشر شده که از کولاک دایمنسیتی 2000 در بنچمارک انتوتو خبر می‌دهد.

بنچمارک مدنظر برگرفته از عملکرد گوشی هوشمندی از شرکت ویوو است که همراه با تراشه‌ی دایمنسیتی 2000 در بنچمارک انتوتو به چالش کشیده شد. آنچه نتایج نشان می‌دهند، محصول در دست تولید ویوو اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید محسوب می‌شود که توانسته امتیازی فراتر از یک میلیون را به دست آورد.

 

از هر کجای ایران که هستید می توانید خرید گوشی خود را از سایت تکنولایف انجام دهید.

 

محصول مدنظر که ویوو V2184 نام دارد از تراشه‌ای برخوردار است که با شماره مدل MT6983 در بنچمارک ثبت شده است. تراشه‌ی مدنظر درواقع همان دایمنسیتی 2000 بوده که توانسته در بنچمارک انتوتو به امتیاز شگفت‌آور ۱۰۰۲۲۲۰ برسد. سران بنچمارک انتوتو نیز صحت نتایج به دست آمده را تصدیق کرده‌اند

پیش از آنکه نتایج بنچمارک گوشی هوشمند ویوو با تراشه‌ی دایمنسیتی 2000 ثبت شود، جایگاه نخست بنچمارک انتوتاو به رد مجیک 6 با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ تعلق داشت که توانسته بود امتیاز ۸۵۸۷۳۴ را به دست آورد. در این بین تنها آیپد پرو مجهز به تراشه‌ی M1 توانسته امتیازی فراتر از یک میلیون را کسب کند.

امتیاز تراشه مدیاتک دایمنسیتی 2000 در بنچمارک AnTuTu

آنچه از ویدئوی منتشر شده توسط مدیاتک مشخص می‌شود، عملکرد مطلوب پردازنده و ذخیره‌ی بیشتر انرژی است. البته اطلاعات دیگری نیز در اختیار داریم که در ویدئو ذکر نشده‌اند. درواقع مدیاتک می‌خواهد تراشه‌ی جدید خود را مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری شرکت TSMC بسازد. چنین موضوعی در حالی رقم می‌خورد که هر دو شرکت کوالکام و سامسونگ برای تولید تراشه‌های نسل جدید اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 898 از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ استفاده خواهند کرد.

تراشه‌ی جدید مدیاتک دارای یک هسته‌ی Cortex X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز است و از ۳ هسته‌ی Cortex A710 و ۴ هسته‌ی Cortex A510 نیز استفاده می‌کند. چنین مشخصاتی را در اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 898 نیز می‌توان یافت؛ به این صورت که هر دو تراشه از یک هسته‌ی Cortex X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز برخوردار شده‌اند.

با این حساب دور از انتظار نیست که هر سه تراشه‌ی ذکر شده از توان پردازشی تقریبا مشابه برخوردار باشند؛ اما تفاوت اصلی را پردازنده‌ی گرافیکی ایجاد کند. پرچم‌دار نسل بعدی مدیاتک مجهز شده به پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mali-G710 MC10، برای اگزینوس 2200 نیز شرکت AMD پردازنده‌ای مبتنی بر معماری RDNA 2 می‌سازد. اسنپدراگون 898 نیز در این بین مجهز خواهد شد به مدل جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی سری آدرنو.

نکته‌ی جالبی که باید به آن اشاره کنیم، بنچمارک پیشین است که مبتنی بر گوشی هوشمند دیگری از ویوو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ بود. درواقع ویوو در حال آزمایش تراشه‌های مختلف است تا بهترین گزینه را برای محصولات خود استفاده کند. البته دور از ذهن نیست که ویوو از تراشه‌های جدید در محصولات مختلف استفاده کرده و درواقع پرچم‌دارانی مجهز به تراشه‌های جدید شرکت‌های کوالکام و مدیاتک داشته باشد.

انتظار می‌رود مدیاتک به زودی تراشه‌ی جدید خود یعنی دایمنسیتی 2000 را معرفی کند. در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد تراشه‌ی مدنظر در مراحل تولید انبوه قرار دارد و احتمالا در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ نیز در گوشی‌های هوشمند برندهای مطرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3%db%8c%d8%aa%db%8c-2000-%d8%a8%d9%86%da%86%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9/
ads
ads