داغ ترین ها :
روش دایورت پیامک‌ در اپراتورهای مختلف چگونه است؟

روش دایورت پیامک‌ در اپراتورهای مختلف چگونه است؟

دایورت تماس امکان آشنایی برای همه ماست، اما آیا می‌دانستید پیامک‌های خود را نیز می‌توانید دایورت کنید؟ بله،‌ این امکان وجود دارد و گاهی تبدیل به یک ضرورت تبدیل می‌شود. در این مقاله روش‌های مختلف دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف ایرانی (همراه اول، ایرانسل) را بررسی خواهیم کرد. همچنین در گریز کوتاهی به سایر روش‌هایی که به کد دایورت پیامک نیاز ندارد، نگاهی خواهیم انداخت.

چرا دایورت پیامک مهم است؟

با روی کار آمدن دولت‌های الکترونیک در تمام جهان و همه‌گیری استفاده از تکنولوژی‌های جدید در اطلاع رسانی و ارتباط، پیامک بخش مهمی از زندگی جمعی انسان‌ها شد. حالا بخش‌های مختلف دولتی و ارگان‌های خصوصی اطلاعیه‌های مهم را برای ما پیامک می‌کنند.

برای دریافت پلاک جدید ماشین، برای دیدن جواب آزمایش‌‌های پزشکی، تائيدیه ثبت‌نام در سایت‌های معتبر اینترنتی، دریافت قبوض و اطلاعیه‌ها و اعلان‌هایی که برای‌مان مهم هستند، دریافت پیامک ضروری‌ست.

حالا فرض کنید شما از چند سیم‌کارت مختلف استفاده می‌کنید یا برای انجام کاری باید همیشه در دسترس باشید اما این امکان برای شما وجود ندارد؛ یا ممکن است برای کمک به افراد دیگری نیاز به اطلاعات پیامکی‌شان داشته باشید. زمانی می‌توانید تمام این موقعیت‌ها را به نحو احسن مدیریت کنید که با دایورت پیامک آشنا باشید.

اگر به فکر خرید گوشی دوم هستید، می‌توانید با روش‌های مختلف تماس‌های دریافتی گوشی اول را به گوشی دوم دایورت کنید.

دایورت پیامک یعنی چه؟

فرقی ندارد سیم‌کارت شما متعلق به کدام اپراتور تلفن باشد، همیشه راه‌هایی برای دایورت وجود دارد؛ چه به صورت مستقیم از طریق کد دایورت اس‌ام‌اس و چه غیر مستقیم با استفاده از اپلیکیشن‌های طراحی شده برای این منظور.

اما دایورت چیست؟ زمانی که تماس‌های ورودی یا پیام‌ها را از یک خط تلفن (ثابت یا همراه) به خط دیگری (ثابت یا همراه) منتقل می‌کنیم، اصطلاحا می‌گوییم خط را دایورت کرده‌ایم. دایورت پیامک از امکانات زیر مجموعه‌ی انتقال اطلاعات از خطی به خط دیگر است.

تمام پیامک‌ها در شبکه‌های مخابراتی این قابلیت را دارند. به این معنا که شما با اعمال کد‌های دستوری نظیر کد دایورت پیامک خط ایرانسل یا کد دایورت اس‌ام‌اس همراه اول می‌توانید زمانی که در دسترس نیستید، پیام‌های دریافتی‌تان را به شماره‌ی دیگری منتقل کنید.

کد دایورت sms یا تغییر تنظیمات موبایل

برای دایورت یک شماره بر روی شماره‌ی دیگری دو راه اصلی وجود دارد:

• با استفاده از تنظیمات تلفن همراه برای انتقال تماس
• استفاده از کدهای دستوری

دایورت کردن یا فوروارد تماس به شماره‌ی دیگری به راحتی از طریق تغییر تنظیمات در موبایل امکان‌پذیر است،؛ اما زمانی که در مورد پیامک حرف می‌زنیم، بهتر است از کدهای دستوری استفاده کنیم. به علاوه نرم‌افزارهای ویژه‌ای برای دایورت پیامک از طریق تلفن‌ همراه طراحی شده، که به آن نیز خواهیم پرداخت.

انتقال با استفاده از کد دایورت پیامک

همه‌ی ما با کدهای ستاره،‌ مربع به اندازه‌ی کافی آشنایی داریم. کدهایی که از یک قالب مشخص پیروی می‌کنند و به صورت تخصصی با نام USSD یا همان کدهای دستوری شناخته می‌شوند. کدهای‌ دستوری دایره‌ی وسیعی از اعمال را در برمی‌گیرند، از جمله فعال و غیر فعال کردن دایورت پیامک. در ادامه روش‌های مختلف دایورت پیامک با کد یا استفاده از کد دستوری در اپراتورهای فعال داخل ایران را بررسی خواهیم کرد.

فعال کردن کد دایورت پیامک همراه اول

اگر مشترک همراه اول هستید، به راحتی می‌توانید ضمن دایورت پیامک‌هایتان به شماره‌ی دیگری، کپی‌ای از آن پیام را برای شماره‌ی همراه اول دیگری نیز ارسال کنید. برای این منظور کافی‌ست ابتدا به روش زیر این امکان را برای خط خود فعال کنید:

کد دستوری زیر را در گوشی‌تان وارد کنید:

*10*31#
بعد از اجرای کد دستوری، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که حاوی اطلاعات زیر است:
0- اعلام وضعیت بسته‌ی فعلی
1- انتقال پیامک
2- کپی پیام

شماره‌ی مورد نظر خود را در بخش پاسخ وارد و سپس ارسال کنید، حالا شما قادر هستید از سیستم انتقال یا کپی پیامک به شماره‌ي همراه اول دیگری استفاده کنید. لازم به ذکر است استفاده از این کد دستوری رایگان نیست و ماهیانه 500 تومان برای شما محاسبه می‌شود.

روش دایورت پیامک

روش دایورت پیامک‌ در اپراتور همراه اول هم وجود دارد.

این کد دستوری قبلا برای دایورت پیامک همراه اول کاربرد داشته اما ظاهرا در حال حاضر دیگر کارایی لازم را ندارد و برای انجام دایورت پیام‌ها باید از اپلیکیشن‌های معرفی شده در ادامه استفاده کنید.

خرید مک بوک

کد دستوری دایورت پیامک همراه اول

بعد از فعال کردن امکان انتقال پیامک به روشی که در بخش قبل ذکر کردیم، نوبت به دایورت پیامک می‌رسد. برای این منظور از کدهای زیر برای موقعیت‌های مختلف استفاده کنید:

دایورت پیامک در حالت عادی
*21* شماره‌ی مقصدCall#

دایورت در زمان مشغول بودن خط
*61* شماره‌ی مقصدCall#

دایورت در زمان عدم پاسخگویی
*62* شماره‌ی مقصدCall#

دایورت پیامک زمانی که در دسترس نیستید
*67* شماره‌ی مقصدCall#

در کد دایورت اس‌ام‌اس همراه اول منظور از شماره‌ی مقصد، شماره‌ی تلفن همراهی‌ست که می‌خواهید پیامک‌ها یا تماس‌های شما را دریافت کند و منظور از Call لمس دکمه‌ی تماس در کیبورد گوشی است. تمامی کدها باید از چپ به راست وارد شوند.

 

دغدغه ای بابت انتقال تماس خط ثابت خود دارید؟ دایورت تلفن ثابت را در مقاله ای مجزا برایتان شرح داده ایم.

 

این کدها قبل‌تر برای دایورت پیام کاریی داشته‌اند اما در حال حاضر برای دایورت تماس در سیم کارت‌های همراه اول می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و برای دایورت پیام باید از اپلیکیشن معرفی شده در ادامه‌ی مطلب استفاده کنید.

کد لغو دایورت پیامک همراه اول

برای غیرفعال کردن امکان دایورت پیامک باید مجدد کد دستوری *10*31# را شماره‌گیری کنید و با انتخاب مجدد گزینه‌ای که قبلا فعال کردید، آن‌را غیرفعال نمائيد. نتیجه‌ی عمل درخواستی از طریق اپراتور همراه اول برای شما پیامک خواهد شد.

اما اگر می‌خواهید تنها انتقال پیامک به شماره‌ی مشخصی را غیرفعال یا اصطلاحا لغو کنید، در حالی که هنوز قابلیت دایورت پیامک برای شما باقی بماند؛ از کدهای دستوری زیر استفاده کنید:

کد لغو دایورت خط همراه اول حالت عادی
#21#call

دایورت در زمان مشغول بودن خط
#61#call

دایورت در زمان عدم پاسخگویی
#62#call

دایورت پیامک زمانی که در دسترس نیستید
*#67#call

توجه داشته باشید استفاده از این کدهای دستوری علاوه بر پیامک، شامل هر نوع انتقال اطلاعات مانند تماس و فکس نیز می‌شود.

این کدها برای دایورت تماس کارایی دارد و برای این منظور می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای لغو دایورت به غیر از کدهای اعلام شده در بالا به سادگی می‌توانید از بخش کنترل سنتر گوشی به روی گزینه‌ی دایورت کلیک کرده و در نهایت به سادگی آن را غیر فعال کنید تا خط شما به حالت نرمال برگردد.

لپ تاپ گیمینگ بنر

کد دایورت پیامک ایرانسل

کدهای دستوری که در بخش قبلی معرفی کردیم، در میان اپراتورهای تلفن‌همراه ثابت هستند. برای استفاده از کد دایورت پیامک‌ خط ایرانسل نیز مانند همراه اول تنها لازم است پس از فعال سازی‌امکان دایورت پیامک ایرانسل از طریق کد دستوری *10*31#، از روش‌های ذکر شده در بخش قبل استفاده کنید.

ظاهرا این کد در حال حاضر برای ایرانسل هم کارایی ندارد و به نظر می‌رسد که اپراتورها تغییرات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده باشند.

کد دایورت پیامک همراه اول به ایرانسل

در حال‌ حاضر امکان انتقال تماس با دایورت پیامک از اپراتوری به اپراتور دیگر وجود ندارد. برای مثال چنانچه شما مشترک همراه اول هستید تنها می‌توانید پیامک‌های خود را به شماره‌‌های همراه اول دایورت کنید. در مورد سایر اپراتورها نیز به همین ترتیب است.
اما اگر انتقال پیامک‌های‌تان ضرورت دارد و در عین حال شماره‌ی شما و مقصد به دو اپراتور متفاوت تعلق دارند، استفاده از نرم‌افزار‌های ویژه‌ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

مطالب کاربردی دیگر: خواندن پیام های حذف شده واتساپ

 

اپلیکیشن SMS Forwarder برای دایورت پیامک

اپلیکیشن SMS Forwarder یک نرم‌افزار شخص ثالث است که پیامک‌های دریافتی شما را برای دستگاه یا خط دیگری فورواد می‌کند.
در واقع با استفاده از این نرم‌افزار نمی‌توانیم ادعا کنیم پیامک‌ها دایورت شده‌اند، بلکه پیام‌های دریافتی خط، مجدد برای شماره‌ی دیگری و یا حتی ایمیل آدرس‌تان ارسال خواهد شد.

این نرم‌افزار به ویژه برای کسانی‌که همزمان چند موبایل دارند کاربرد دارد. با استفاده از SMS Forwarder دیگر لازم نیست گوشي‌های مختلف‌تان همیشه در دسترس‌تان باشد.

تنها هزینه‌ای که SMS Forwarder برای کاربر دارد، هزینه‌ی ارسال مجدد هر پیامک در اپراتورهای مختلف خواهد بود. چنانچه پیام‌های ورودی‌تان را به ایمیل ارسال کنید، هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

امکان فورارد پیامک به ایمیل تنها برای یاهو و جیمیل فراهم است و ممکن است در برخی گوشی‌های موبایل به درستی انجام نشود

روش‌های نرم‌افزاری دایورت پیامک

استفاده از اپلیکیشن هم یک روش دایورت پیامک‌ به حساب می‌آید.

 

دانلود برنامه SmS Forwarder از گوگل پلی

 

قابلیت‌های SMS Forwarder

این نرم‌افزار امکانات جذابی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید در بخش تنظیمات این اپلیکیشن،‌ زمان مشخصی برای فورواد پیامک‌هایتان در نظر بگیرید.

چنانچه به دلیل آنتن‌دهی، امکان فورواد در لحظه‌ی پیامک میسر نباشد، SMS Forwarder به صورت هوشمند می‌تواند در زمان مناسب‌تری پیامک‌ را مجدد ارسال کند. برای این منظور تنها کافی‌ست در قسمت تنظیمات برنامه، گزینه‌ی Resend fail messages را فعال کنید.

اما مهم‌ترین ويژگی Resend fail messages قابلیت ارسال پیامک اپرتورهای مختلف است.

دایورت پیامک در گوشی‌‌های آیفون

برای کسانی که از محصولات مختلف اپل مانند آیفون، آیپد، آیپاد و مک‌بوک همزمان استفاده می‌کنند، امکان جالبی وجود دارد. در این قابلیت شما می‌توانید به راحتی پیامک دریافتی در یک دستگاه را به دستگاه‌های دیگر فورارد کنید. بدون آنکه به نصب برنامه‌ی میانجی‌ای نیاز داشته باشید.

برای فعال کردن این امکان از مسیر زیر استفاده کنید.
Settings> Messages> Text Message Forwarding

باید و باید‌های دایورت کردن پیامک

هنگامی که بنا به دلایلی مجبور به دایورت پیام‌های روی شماره‌ی فرد دیگری می‌شوید، به دو نکته باید توجه داشته باشید. اول اینکه در زمان وارد کردن شماره‌ی مقصد در کد دستوری، توجه کنید که شماره درست تایپ شود. دوم اینکه حتما از رضایت آن شخص اطمینان حاصل کنید. ممکن است افراد علاقه‌ای به دریافت پیامک‌های شما نداشته باشند.

حتما همیشه به خاطر داشته باشید که تماس یا پیامک‌تان را دایورت کرده‌اید و زمانی که دیگر به این قابلیت نیاز نداشتید با شماره‌‌گیری کد دستوری لغو، نسبت به غیر فعال‌ کردن آن اقدام کنید.

و در آخر تنها زمانی که منتظر پیغام مهمی‌هستید و از عدم دریافت آن می‌ترسید، این قابلیت را فعال کنید. اپراتورهای تلفن همراه برای فعال کردن این قابلیت برای خط شما ماهیانه مبلغ مشخصی را از حساب‌تان کسر می‌کنند.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش‌های دایورت پیامک را بررسی کنیم. از کدهای دستوری گرفته تا نرم‌افزارهای تسهیل‌گر را معرفی کردیم. اغلب این روش‌ها مشابه با دایورت کردن تماس‌های ورودی هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی کد دایورت تماس همراه اول و ایرانسل را نیز در مجله‌ی تکنولایف مطالعه کنید. شما چه روشی را برای انتقال پیامک‌هایتان ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما استفاده از قابلیت دایورت پیامک چه زمانی ضرورت دارد؟ با مراجعه به سایت تکنولایف هم می‌توانید از قیمت روز گوشی مورد نظر خود آگاه شوید.

 

سوالات متدوال

کد دستوری دایورت پیامک ایرانسل چند است؟

در حال حاضر کد دستوری برای دایورت پیامک های ایرانسل کاریی لازم را نداشته اما شما می‌توانید برای دایورت پیام‌ها در سیم کارت‌‌های ایرانسل از اپلیکیشن معرفی شده در مطلب استفاده کنید.

کد دستوری دایورت پیامک همراه اول چند است؟

در حال حاضر کدهای دستوری برای دایورت پیامک های همراه اول کاریی لازم را نداشته اما شما می‌توانید برای دایورت پیام‌ها در سیم کارت‌های ایرانسل از اپلیکیشن معرفی شده در مطلب استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

29 نظر

  1. آریو

    مرسی از شما

  2. عارف

    سلام من یه سوال داشتم
    چطور میشه به گوشی نوکیا وصل بشم که پیام اش برای من بیاد

    1. امیررضا

      پاسخ به عارف

      چطور میشه کارت که میکشیم پیامک روی خط دیگه که به اسم خودم هست بیاد میشه کمک کنید
  3. امید

    سلام من میخوام پیامک های سیمکارت ثابت ایرانسلم رو روی جیملم یا روی یه شماره دیگه دریافت کنم ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. بردیا

      پاسخ به امید

      سلام وقت بخیر ی سوال داشتم میخواستم ببین میشه فقط کاری کرد ک شماره مدنظر ک دوست داریم پیامش دایورت بشه ب خطی دیگه
  4. آریو

    سپاس ،،،،، بسبار عالی بود

  5. hamid

    سلام من یه سوال داشتم
    چطور میشه به گوشی نوکیا وصل بشم که پیام اش برای من بیاد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%da%a9%e2%80%8c/
ads
ads