داغ ترین ها :
درآمد 133 میلیارد دلاری توسعه‌دهندگان از اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2021

درآمد 133 میلیارد دلاری توسعه‌دهندگان از اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2021

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند کاربران پلتفرم‌های اندروید و iOS با صرف هزینه‌ی بیشتر در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل، درآمدی بالغ بر ۱۳۳ میلیارد دلار را برای توسعه‌دهندگان رقم زده‌اند. درآمد توسعه دهندگان از اپلیکیشن‌ موبایل در سال ۲۰۲۱ با افزایش مواجه شد.

 

برای مشاهده لیست امروز گوشی های فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف روی لینک قیمت گوشی کلیک کنید.

 

تقریبا به پایان سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم و با توجه به بازه‌ی زمانی مدنظر، آمار و ارقامی از نتایج بازارهای مختلف حوزه‌ی فناوری منتشر می‌شود. یکی از این آمارها نیز میزان درآمد توسعه‌دهندگان و ناشران از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل در دو پلتفرم اندروید و iOS است.

در آماری که سنسور تاور منتشر کرده است، به وضوح می‌توان مشاهده کرد که کاربران در هر دو پلتفرم اندروید و iOS نسبت به سال گذشته‌ی میلادی یعنی ۲۰۲۰ هزینه‌ی بیشتری را صرف بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل کرده‌اند. موسسه‌ی تحقیقاتی سنسور تاور در گزارش خود آورده که کاربران پلتفرم‌های اندروید و iOS نسبت به سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۰ درصد هزینه‌ی بیشتری را صرف بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل کرده‌اند که شامل خرید برنامه، خرید حق اشتراک و پرداخت درون برنامه‌ای می‌شود.

میزان هزینه برای بازی و برنامه های موبایل

در گزارش این سازمان ذکر شده که کاربران در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱۱.۱ میلیارد دلار بابت اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل هزینه کرده‌اند و این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۳ میلیارد دلار رسیده است. این آمار بر اساس ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به دست آمده که البته آمار مرتبط با روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ به‌صورت تخمینی بوده است.

در این بین، آمار تفکیک شده نیز در اختیارمان قرار گرفته است؛ به این صورت که ۸۵.۱ میلیارد از مبلغ ذکر شده در اپ استور اپل هزینه شده و ۴۷.۹ میلیارد دلار نیز در پلی استور گوگل. همچنین ذکر شده که هر دو پلتفرم با رشد درآمد توسعه‌دهندگان همراه بوده‌اند، به این حالت که مجموع مبلغ هزینه شده در اپ استور اپل نسبت به سال گذشته‌ی میلادی با رشد ۱۷.۷ درصدی و در پلی استور گوگل نیز با رشد ۲۳.۵ درصدی همراه بوده است.

 

 

پر‌ دانلودترین اپلیکیشن های 2021

در مقایسه با پلی استور گوگل باید گفت که درآمد توسعه‌دهندگان در اپ استور اپل نزدیک به ۱.۸ برابر بیشتر است. البته باید گفت که از این میزان درآمد، بخشی به صاحبان دو پلتفرم یعنی اپل و گوگل تعلق می‌گیرد.

میزان اپلیکیشن‌های نصب شده در دو پلتفرم نسبت به سال ۲۰۲۰ با رشد ۰.۵ درصدی در سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که کاربران در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۱۱.۳ میلیارد اپلیکیشن از دو پلتفرم ذکر شده دانلود و نصب کرده‌اند.

پرفروشترین برنامه های موبایل

در این بین تیک تاک بیشترین دفعات نصب را داشته است که رقم آن به ۳۲.۳ میلیارد بار می‌رسد. در رده‌های بعدی نیز می‌توان به اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، اسنپ چت، زوم، کپ کاپ و اسپاتیفای رسید که۱۰ اپلیکیشن محبوب دو پلتفرم را تشکیل داده‌اند.

در مورد درآمد اپلیکیشن تیک تاک ذکر شده که این اپلیکیشن توانسته درآمدی بالغ بر ۲.۳ میلیارد دلار را برای صاحبان آن به همراه داشته باشد که رقمی درخور توجه محسوب می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86%e2%80%8c/
ads
ads