داغ ترین ها :
درآمد صنعت گوشی های هوشمند در سال 2021 چقدر بوده است؟

درآمد صنعت گوشی های هوشمند در سال 2021 چقدر بوده است؟

گوشی‌های هوشمند به طور کامل زندگی همه ما را در برگرفته‌اند و دیگر نه سن در میزان استفاده از این محصولات اهمیت دارد و نه هیچ فاکتور دیگری و همه زمان زیادی در روز را از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

همین موضوع باعث شده صنعت تولید گوشی‌های هوشمند به یک صنعت بسیار پول ساز تبدیل شود و شرکت‌های زیادی نیز تلاش کنند تا سهم بیشتری از این بازار پر رونق را در اختیار بگیرند.

 

آخرین لیست گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف ببنید و خرید خود را انجام دهید: قیمت گوشی

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به میزان درآمد صنعت گوشی‌های هوشمند و همچنین شرکت‌های پیشرو در این زمینه تا بیشتر متوجه بزرگی این صنعت در جهان شویم. صنعت گوشی‌های هوشمند در سال 2021 توانسته 448 میلیارد دلار درآمد برای شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه به ارمغان بیاورد که این عدد حدود 7 درصد بیشتر از عدد مشابه در سال 2020 است و این یعنی همچنان این صنعت رو به رشد است و رو به جلو حرکت می‌کند.

در این بین میانگین قیمت گوشی‌های فروخته شده حدود 12 درصد افزایش پیدا کرده و این یعنی در سال 2021 کاربران به نسبت سال قبل گوشی‌های گران قیمت‌تری برای خرید انتخاب کرده‌اند. البته بخشی از این موضوع نیز به دلیل فناوری 5G و گران‌تر شدن گوشی‌ها به دلیل پشتیبانی از این فناوری جدید است. در سال 2021 در واقع 40 درصد گوشی‌های فروخته شده 5G بوده‌اند و این عدد نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

بیشترین درآمد صنعت گوشی‌های هوشمند متعلق به چه برندی است؟

در کل این صنعت همچنان اپل پیشرو است و توانسته با کسب 196 میلیارد دلار 44 درصد از کل درآمد صنعت گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

میانگین هزینه‌ای که کاربران برای خرید ایفون‌های خود پرداخت کرده‌اند در سال 2021 به عدد 821 دلار رسیده که این عدد بیشترین مقدار در تاریخ ایفون‌ها و اپل در صنعت گوشی‌های هوشمند است.انواع ایفون 13

سامسونگ با کسب 72 میلیارد از این درآمد در جایگاه دوم قرار گرفته و توانسته در سال 2021 حدود 11 درصد بیشتر از سال قبل از این صنعت درآمد کسب کند. میانگین هزینه‌ای که کاربران برای خرید گوشی‌های سامسونگ صرف کرده‌اند نیز حدود 5 درصد افزایش یافته و به عدد 263 دلار رسیده است.

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که گوشی‌های میانرده سامسونگ تا چه حد فروش دارند و توانسته‌اند این میانگین را تا حد زیادی کاهش دهند. سامسونگ امیدوار است تا فروش گوشی‌های تاشو خود نیز به زودی افزایش پیدا کند و شرکت کره‌ای بتواند درآمد خوبی نیز از این سری به دست بیاورد.گوشی های سری s22 سامسونگ

در جایگاه سوم طبق انتظار شیائومی قرار گرفته است و این شرکت چینی در سال 2021 توانسته 37 میلیارد دلار از درآمد صنعت گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. جالب است بدانید که این عدد نسبت به سال قبل با 49 درصد افزایش روبرو شده که این نشان از سرعت بسیار زیاد پیشرفت شرکت شیائومی دارد.

میانگین هزینه‌ای که کاربران برای خرید گوشی‌ های شیائومی صرف کرده‌اند حدود 250 دلار است که رشدی 14 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. اوپو با اختلاف کم و درآمد 36 میلیارد دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفته و میانگین هزینه گوشی‌های خریداری شده از این شرکت 259 دلار هستند که رشدی 15 درصدی را نشان می‌دهد.

جالب است بدانید که بیش از نیمی از گوشی‌های فروخته شده اوپو در سطح جهان 5G بوده‌اند و این موضوع نیز نقش مهمی در افزایش درآمد این شرکت چینی داشته است. جایگاه پنجم نیز به Vivo می‌رسد، شرکتی که توانسته از صنعت گوشی‌های هوشمند 34 میلیارد دلار در‌آمد به دست بیاورد.

میانگین قیمت گوشی‌های فروخته شده این برند نیز 259 دلار است. نکته عجیب این است که شیائومی و اوپو و Vivo با اختلاف بسیار کمی در جایگاه سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که رقابت بین این شرکت‌ها تا چه حد نزدیک است.

بد نیست اشاره کنیم که شرکت هواوی که زمانی در رتبه‌های اول قرار می‌گرفت حالا در پنج جایگاه اول جایی ندارد و تحریم‌های آمریکا باعث شده تا این شرکت در زمینه‌ گوشی‌های هوشمند با کاهش فروش بسیار شدیدی مواجه شود.

 

آخرین اخبار روز گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف دنبال کنید:
سری میت ۵۰ هواوی ساخته می شود؟

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1/
ads
ads