داغ ترین ها :
افت ۲۹ درصدی درآمد هواوی در سال ۲۰۲۱ به خاطر تحریم‌های ایالات متحده

افت ۲۹ درصدی درآمد هواوی در سال ۲۰۲۱ به خاطر تحریم‌های ایالات متحده

آمارهای منتشر شده از گزارش مالی هواوی در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهند که شرکت چینی نسبت به سال ۲۰۲۰ با افت درآمد ۲۹ درصدی همراه بوده است.

 

برای خرید گوشی هواوی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

به نظر می‌رسد مشکلات هواوی تمامی ندارد. شرکت چینی هفته‌ی گذشته گزارش مالی سالانه‌ی خود برای سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که در آن به افت ۲۹ درصدی درآمد هواوی نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. گویا دلیل اصلی شرایط پیش آمده نیز تحریم‌هایی است که ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعمال کرد و با وجود بر سر کار آمدن دولت بایدن، همچنان این تحریم‌ها ادامه دارند.

طبق تحریم‌های ایالات متحده، بخش‌های مختلفی از تجارت شرکت هواوی مورد هدف قرار گرفته است؛ به این صورت که شرکت چینی نمی‌تواند با هیچ‌یک از شرکت‌های آمریکایی در زمینه‌‌های مختلف ازجمله ارتباطات 5G همکاری داشته باشد یا محصولات خود را در بازار ایالات متحده بفروشد.

چنین تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای باعث شد هواوی نتواند در محصولات جدید خود از سرویس‌های گوگل مانند گوگل پلی استور استفاده کند و مجبور شود که سرویس خود به نام اپ گالری را معرفی کند. پس از آن نیز هواوی اعلام کرد که سیستم‌عاملی مانند اندروید را توسعه خواهد داد تا دیگر نیازی به استفاده از آن نداشته باشد.

درنهایت هواوی سیستم‌عامل هارمونی ۲ را معرفی کرد که برای استفاده در محصولات مختلف این شرکت توسعه یافته است. در هر صورت شرکت چینی با تمام تلاشی که کرد، نتوانست جلوی ضرر و زیان وارد شده به خاطر تحریم‌ها را بگیرد. در گزارش مالی شرکت چینی آمده که شرکت چینی در سال ۲۰۲۱ توانست به درآمدی بالغ ۶۳۴ میلیارد یوآن (معادل ۹۹.۵ میلیارد دلار) برسد؛ رقمی که از کاهش یک‌سومی درآمد هواوی نسبت به سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. گ

گوو پینگوو، یکی از مقامات بلندپایه‌ی هواوی در بیانیه‌ای رسمی گفته است:

در سال ۲۰۲۱ با وجود تمامی بحران و چالش‌هایی که داشتیم، تمام تلاش خود را کردیم تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهیم. ما با بهبود کیفیت محصولات و کارایی خدماتمان توانستیم سال ۲۰۲۱ را با کسب درآمدی بالغ بر ۶۳۴ میلیارد یوآن به پایان برسانیم.

پینگوو همچنین اشاره کرد که بخش گوشی هوشمند بیشترین ضربه را متحمل شده و با افت فروش شدیدی مواجه شده است. تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده باعث شد هواوی مجبور به فروش زیرمجموعه‌ی خود یعنی برند آنر به مجموعه‌ی دیگری شود.

گویا دلیل این امر نیز عدم توانایی هواوی برای تامین قطعات مورد نیاز برای محصولات برندهای مختلف بوده است. درواقع شرکت چینی به نقطه‌ای رسید که حتی در تامین قطعات به‌خصوص تراشه برای پرچم‌داران خود نیز به مشکل خورده بود. همین امر نیز سبب شد تا هواوی با فروش برند آنر تا حدودی بتواند جلوی ضرر و زیان را بگیرد.

نکته‌ی جالبی که در مورد برند آنر وجود دارد با اینکه از هواوی جدا شده ولی شباهت بسیاری را می‌توان بین محصولات اخیر دو شرکت مشاهده کرد. البته انتظار می‌رود در آینده چنین اتفاقی دیگر رخ نداده و گوشی‌های هوشمند جدید آنر از طراحی ظاهری متفاوتی با محصولات آنر برخوردار باشند.

متاسفانه هواوی اطلاعات بیشتری را در اختیارمان قرار نداده است؛ برای مثال نمی‌دانیم از آمار ارائه شده چقدر به فروش گوشی‌های هوشمند اختصاص یافته است. با این حال دور از انتظار خواهد بود هواوی با وجود تحریم‌های ایالات متحده بتواند فروش تلفن‌های هوشمند خود را افزایش دهد.

انتظار می‌رود هواوی همچنان در بازار چین فروش بسیار خوبی را تجربه کند؛ اما در بازار کشورهای دیگر چالش‌های بسیاری بر سر راه شرکت چینی قرار دارد. یکی از موانع موجود بر سر راه هواوی نیز تامین تراشه‌هایی با مودم 5G است؛ زیرا شرکت‌های تولید کننده مانند کوالکام به دلیل تحریم‌ها حق فروش تراشه با مودم 5G را به هواوی ندارند.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند هواوی از سیستم‌عامل هارمونی ۲ استفاده می‌کند که رقمی قابل توجه به نظر می‌رسد. با این حال هواوی برای رسیدن به اپل راه طولانی در پیش دارد. در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد آیفون با سیستم iOS در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b1/
ads
ads