داغ ترین ها :
افت شدید درآمد هواوی طی 9 ماه اول سال 2021

افت شدید درآمد هواوی طی 9 ماه اول سال 2021

گزارش مالی که هواوی به تازگی منتشر کرده از افت ۳۲ درصدی درآمد این شرکت در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته‌ی میلادی خبر می‌دهد. درامد هواوی در سال 2021 مانند چند وقت گذشته با کاهش روبه‌رو است.

 

برای خرید گوشی های هواوی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

هواوی اخیرا گزارش مالی خود را منتشر کرده که شامل بازه‌ی زمانی ۱ ژانویه تا ۲۹ اکتبر سال ۲۰۲۱ می‌شود. برند چینی در گزارش خود، آماری از میان درآمد و سود خالص را در بازه‌ی زمانی ذکر شده منتشر کرده که نشان می‌دهد وضعیت بخش موبایل هواوی تعریف چندانی ندارد.

در گزارش آمده که هواوی طی بازه‌ی زمانی ذکر شده توانسته به درآمدی بالغ بر ۷۱.۳ میلیارد دلار برسد که از رقم ذکر شده، ۱۰.۲ درصد را سود خالص تشکیلی می‌دهد. گائو پینگ، مدیرعامل هواوی در کنار ارائه‌ی گزارش مالی، توضیح داده با اینکه به جایگاه برند هواوی از دیدگاه کاربران آسیب وارد شده است؛ اما تجارت این شرکت همچنان ادامه دارد و وضعیتی پایدار به خود گرفته است.

مقام ارشد برند چینی ادامه داده که هواوی برای حضور پررنگ‌تر در حوزه‌ی فناوری تلاش می‌کند و در نظر دارد الگوی ارائه‌ی خدمات با نوآوری‌های گسترده را همچنان ادامه دهد. برای رسیدن به چنین هدفی نیز هواوی می‌خواهد بودجه بیشتری را در اختیار بخش تحقیق و توسعه و جذب استعدادها قرار دهد.

گائو پینگ با وجود اینکه از مشتریان وفادار و شرکای هواوی برای حمایت‌هایی که داشته‌اند، قدردانی کرده است، اما آنچه آمارها نشان می‌دهند، هواوی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و در زمینه‌ی رشد میزان سود خالص به چالش کشیده شده است.

هواوی در حالی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ را با مجموع درآمد ۴۵۵.۸ میلیارد یوان به پایان رسانده که در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ به درآمدی بالغ بر ۶۷۱.۳ میلیارد یوان رسیده بود. چنین آماری نشان می‌دهد که هواوی با افت ۳۲ درصدی از نظر میزان درآمد همراه بوده است.

 

 

طبیعتا چنین ضرری در تحریم‌های ایالات متحده و تاثیرات آن بر تجارت هواوی خلاصه می‌شود. در حال حاضر علاوه بر اینکه هواوی دسترسی به بازار ایالات متحده ندارد به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی نیز همکاری داشته باشد. از طرفی برند آنر که فروش بسیار خوبی داشت و درنتیجه درآمد قابل توجهی را برای هواوی رقم می‌زد از این شرکت جدا شده و زیر نظر شرکت چینی دیگری فعالیت دارد.

عوامل ذکر شده سبب شده‌اند که میزان درآمد شرکت چینی با افت شدیدی همراه باشد. با این حال، هواوی معتقد است که شرایط در آینده به نفع این برند چینی تغییر خواهد کرد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021/
ads
ads