داغ ترین ها :
در حاشیه اجلاس گروه 20 [تحریم هواوی کمرنگ می شود]

در حاشیه اجلاس گروه 20 [تحریم هواوی کمرنگ می شود]

در طول چند ماهه اخیر اخبار زیادی در رابطه با تنش های ایجاد شده بین ایالات متحده آمریکا و کمپانی هواوی منتشر گردید. سر منشا این حواشی اختلافات بین آمریکا و چین بوده که چالش های فراوانی را برای غول چینی ایجاد کرده است. از همین رو ایالات متحده، هواوی را در لیست سیاه خود قرار داده و تحریم های مختلفی علیه این کمپانی وضع کرده که به طبع آن، شرکت های مختلفی سطح ارتباطات خود را با هواوی به حداقل رسانده و در برخی موارد قطع کرده‌اند.

تحریم هواوی

در بین کمپانی های تحریم کننده هواوی، شاید گوگل بزرگترین آن‌ها باشد که تحریم آن حواشی مختلفی را برای این برند چینی به وجود آورده است. در همین راستا اخبار زیادی در رابطه با برنامه های جایگزین هواوی منتشر گردید اما امروز دونالد ترامپ بعد از ملاقات با همتای چینی خود در حاشیه اجلاس گروه 20 اظهار نظر جدیدی در رابطه با برند هواوی داشته است که تا حدودی معادلات را بر هم می زند.

رئیس جمهور آمریکا بعد از ملاقات با همتای چینی خود اضهار کرد:

بهتر از چیزی بود که انتظار داشتم. توافق کردیم، در زمانی که مشغول مذاکرات هستیم، تعرفه‌های کنونی را افزایش ندهم. چین هم پذیرفت مقادیر زیادی محصولات کشاورزی از ما خریداری کند. به دلیل درخواست کمپانی‌های ما و رئیس‌جمهور شیء، موافقت کردم که به شرکت هوآوی اجازه داده شود تا تجهیزاتی را که بر امنیت ملی ما اثر نمی‌گذارد، از آنها خریداری کند. کیفیت تعاملات برای من مهمتر از سرعت آنهاست. من عجله‌ای (برای توافق درموضوعات تجاری) ندارم و همه چیز بسیار خوب به‌نظر می‌رسد. البته هیچ کاهشی در تعرفه‌های کنونی بر چین اعمال نمی‌شود.

در طول چند ماه گذشته آمریکا علاوه بر وضع تعرفه‌های گمرکی سنگین و تحریم های فراوان، از هم پیمانان خود نیز درخواست تحریم هواوی را داشته و به گفته مدیران این شرکت چینی، اقدامات آمریکا علیه این برند ضرر 40 میلیارد دلاری را برای این شرکت در پی داشته است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%ac%d9%84%d8%a7%d8%b3-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87-20-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%85-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%da%a9%d9%85%d8%b1%d9%86%da%af/
ads
ads