داغ ترین ها :
دقیق‌ترین سایت هواشناسی دنیا

دقیق‌ترین سایت هواشناسی دنیا

آیا شما نیز پیش از انجام هر فعالیت مهمی ابتدا وضعیت آب و هوا را مورد بررسی قرار می‌دهید؟ یا برای انجام فعالیت‌های روزمره به دنبال آخرین پیش‌بینی آب و هوا هستید؟ از آن‌جایی که تمامی مشاغل، برنامه‌های اجتماعی، مسافرت و… همگی به نوعی تحت تاثیر آب و هوا قرار دارند، ما در این مقاله از تکنولایف به معرفی 9 مورد از دقیق‌ترین سایت‌های هواشناسی جهان خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با مشاهده بهترین اطلاعات مربوط به آب و هوا در تلفن‌های هوشمند یا کامپیوتر، خود را برای هر نوع شرایط جوی آماده کنید.

معرفی دقیق‌ترین سایت‌های هواشناسی دنیا

همان‌طور که می‌دانید اطلاع از شرایط آب و هوا از جمله اقداماتی است که قبل از انجام هر فعالیتی نظیر کوهنوردی، کویرنوردی و… باید صورت گیرد تا سفر بی‌دغدغه‌ای را تجربه کنید. به این منظور سایت‌ها و اپلیکیشن‌های هواشناسی مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را برای اطلاع از کیفیت هوا، بارندگی، میزان رطوبت، پیش‌بینی آب و هوا، بارش برف، شاخص UV، اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی و… مورد استفاده قرار دهید. از این رو در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا بهترین و دقیق‌ترین سایت‌های هواشناسی ایران و جهان را به شما معرفی کنیم.

1- سایت هواشناسی AccuWeather

آکوا ودر
سایت AccuWeather بهترین سایت هواشناسی جهان است که در صفحه اصلی آن می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به آب و هوای مناطق ملی و محلی را از جمله موضوعاتی نظیر سفر کردن که تحت تاثیر آب و هواست را مشاهده کنید. به علاوه سربرگ‌های موجود در بالای صفحه نیز می‌توانند دسترسی شما را به اطلاعات مربوط به هواشناسی دقیق ملی، محلی و پیش‌بینی آب و هوا ایجاد کنند. لازم به ذکر است که اطلاعات پیش‌بینی هر منطقه شامل جزئیاتی نظیر دمای فعلی، پایین‌ترین دما، بالاترین دما، بارش و… می‌باشد.
از این رو شما قادر خواهید بود به زمان دقیق شروع باران و همچنین پیش‌بینی‌های هفتگی و ماهانه، پیش‌بینی‌های پیشرفته و نقشه‌های راداری (پیش‌بینی‌های 90 تا 120 دقیقه بعد) دست یابید. اگر کار کردن با سایت‌های انگلیسی سخت به نظر می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم بخش فارسی سایت هواشناسی AccuWeather را به منظور مطلع شدن از شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار دهید. پس از ورود به سایت نام منطقه مورد نظر خود را در کادر جستجو تایپ و اینتر کنید. به این ترتیب شما می‌توانید وضعیت دقیق هواشناسی مازندران، گیلان، تهران، شیراز و… را مشاهده بفرمایید.

 

با بهترین سایت‌های آنلاین برای تبدیل منطقه زمانی آشنا شوید. معرفی بهترین سایت های مبدل منطقه زمانی

 

2- سایت هواشناسی Underground

Underground
Underground بهترین سایت پیش‌بینی هوا برای مناطق روستایی به شمار می‌آید و اطلاعات مفید و خوبی را در مورد آب و هوا ارائه می‌دهد. می‌توانید در صورت نیاز به این سایت هواشناسی مراجعه کنید و پیش‌بینی هوای امروز با شرایط فعلی، میزان وزش باد، دما و نقشه رادار محلی خود را بیابید. همچنین می‌توانید به اطلاعات مهم دیگری نظیر بارش برف، گرد و غبار، بارندگی، شاخص UV، میزان رطوبت و… نیز دست یابید. به علاوه در صورت تمایل می‌توانید اپلیکیشن هواشناسی Underground را در دستگاه‌های آیفون یا اندروید خود نصب کنید تا به راحتی از پیش‌بینی روزانه و ساعتی، رادار محلی و شرایط آب و هوای فعلی مطلع شوید.

خرید تبلت

3- سایت هواشناسی Dark Sky

برنامه Dark Sky
دقیق‌ترین سایت هواشناسی دنیا، یعنی Dark Sky، تمامی اطلاعات مورد نیاز کاربران را فراهم می‌کند. اطلاعاتی مانند بالاترین و پایین‌ترین دما، میزان رطوبت، وزش باد، میزان بارش، میزان فشار، شاخص UV، درجه حرارت و… در این سایت وجود دارد. نقشه رادار در این سایت نیز شامل علامت‌هایی است که نحوه حرکت ابرها را به شما نمایش می‌دهد. اگر پایین صفحه سایت Dark Sky را ملاحضه کنید به پیش‌بینی آب و هوای هفتگی با جزئیات کامل دست خواهید یافت. لازم به ذکر است که برنامه Dark Sky هم برای دستگاه‌های اندروید و هم برای آیفون ارائه می‌شود. طراحی فوق‌العاده زیبا و واضح این اپلیکیشن باعث دسترسی ساده و سریع کاربران به اطلاعات پیش‌بینی آب و هوا، زمان طلوع و غروب آفتاب، افزایش دما و… می‌شود.

 

با بهترین سایت های پخش زنده فوتبال آشنا شوید:
بهترین سایت پخش زنده فوتبال از اینترنت

 

4- سایت هواشناسی Pollen

برنامه Pollen
Pollen بهترین سایت پیش‌بینی آلرژی است و برتری قابل توجهی نسبت به دیگر برنامه‌های هواشناسی دارد و به پیش‌بینی شایع‌ترین آلرژی‌های موجود در هوا می‌پردازد. به علاوه پیش‌بینی‌های 1 روزه (امروز یا فردا)، پیش‌بینی‌های 5 روزه و یک ماهه نیز در سایت Pollen وجود دارد. شما نیز می‌توانید در این سایت هواشناسی به یک پایگاه داده آلرژی و گیاه دست یابید و اطلاعات دقیق و جالبی را در مورد آن‌ها مشاهده کنید. البته ناگفته نماند که در اپلیکیشن هواشناسی Pollen که برای آیفون و اندروید طراحی شده‌، می‌توانید پیش‌بینی آب و هوا، پیش‌بینی آلرژی 5 روزه، اطلاعات مربوط به آلرژی، آلرژی برای پیش‌بینی امروز و… را نیز دنبال کنید.

5- سایت هواشناسی Irimo

سایت هواشناسی Irimo
Irimo دقیق‌ترین سایت هواشناسی ایران است. این وبسایت اطلاعات جامعی اعم از وضعیت هوای مناطق جهان، پیش‌بینی، وضعیت هوای فعلی کشور، هشدارهای هواشناسی، وضعیت هوای راه‌های کشور، نقشه‌های زمان واقعی، اخبار و رویدادها، هواشناسی هوانوردی، نقشه‌های مدل MM5 و GFS، هواشناسی دریایی و… را در اختیار شما قرار می‌دهد. به منظور اطلاع از آب و هوای منطقه مورد نظر خود در ایران کافی‌ست وارد سایت هواشناسی فارسی Irimo شوید و منطقه خود را در کادر جستجو تایپ و سپس اینتر کنید.

6- سایت هواشناسی Euronews

Euronews
Euronews هم در رده‌ی بهترین و دقیق‌ترین سایت‌های هواشناسی جهان قرار می‌گیرد. در بخش هواشناسی این وبسایت می‌توانید با تایپ کردن نام شهر مورد نظر خود در آن از وضعیت آب و هوای آن منطقه مطلع شوید. به علاوه این سایت اطلاعات دقیقی از میزان بارش، درجه حرارت امروز، پیش‌بینی‌های معمول، میزان رطوبت، بارش باران، بارش برف، دمای فردا و… در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت گوشی

7- پیش‌بینی وضع هوا با Google

google weather
اگر در هیچ‌کدام از سایت‌ها نتوانستید پیش‌بینی آب و هوای منطقه مورد نظرتان را پیدا کنید، سراغ Google بروید، که هم محبوب و معروف است و هم اطلاعات معتبری ارائه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم با وارد کردن منطقه مورد نظر خود در Google (به عنوان مثال برای شیراز، تایپ کنید: Shiraz Weather) از پیش‌بینی دما، وضعیت بارندگی، وزش باد، میزان رطوبت و… اطلاع پیدا کنید. همچنین در جدولی که برایتان نمایش داده می‌شود، شما می‌توانید پیش‌بینی وضع هوا را به صورت کامل در ساعات و هفته آینده با قابلیت انتخاب جلو و عقب رفتن در تاریخ و ساعت مشخص را نیز مشاهده کنید.

8- سایت هواشناسی Weather


از دیگر سایت‌های هواشناسی برتر می‌توان به سایت Weather اشاره کرد که اطلاعات هواشناسی مربوط به کشورها نظیر پیش‌بینی دما، بارش برف و باران، میزان رطوبت و… را همراه با اخبار تصادفاتی که در راه‌های مختلف جاده‌ای اتفاق می‌افتد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

9- WMO، سایت رسمی سازمان هواشناسی جهان

 

WMO، سایت رسمی سازمان هواشناسی جهان
سازمان جهانی هواشناسی World Meteorological Organization (به اختصار WMO) یک سازمان بین‌المللی است که در سال 1950 تاسیس شد. اهداف این سازمان تسهیل همکاری جهانی به منظور ایجاد شبکه‌ای از ایستگاه‌ها برای مشاهده هواشناسی، زمین‌فیزیک، آب‌شناسی و دیگر موارد مرتبط با هواشناسی است. شما نیز می‌توانید با ورود به سایت رسمی سازمان هواشناسی جهان به نشانی Https://Public.WMO.int/en به اطلاعات جامع و دقیقی از وضعیت آب و هوا دست ‌یابید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از تکنولایف برترین سایت‌های هواشناسی ایرانی و جهانی را به شما معرفی کردیم. با استفاده از این سایت‌ها شما به راحتی می‌توانید از پیش‌بینی آب و هوای منطقه مورد نظرتان مطلع شوید و با خیالی راحت برای کارهای مهم زندگیتان برنامه‌ریزی کنید. اگر سایت‌های هواشناسی دیگری را می‌شناسید، می‌توانید در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران سایت تکنولایف به اشتراک بگذارید.

خرید هندزفری

سوالات متدوال

بهترین سایت های هواشناسی کدام‌ها هستند؟

سایت هواشناسی AccuWeather، سایت هواشناسی Underground و سایت هواشناسی Dark Sky جزء بهترین و دقیق‌ترین سایت‌های هواشناسی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین برنامه هواشناسی کدام است؟

اپلیکیشن AccuWeather یکی از بهترین برنامه‌های هواشناسی است که می‌توانید آن را بر روی دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نصب کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. عرفان

    عالیه ممنون

  2. مهرداد

    عالیه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7/
ads
ads