داغ ترین ها :
ایده های مختلف برای دکور پس زمینه ویدئوهای شما

ایده های مختلف برای دکور پس زمینه ویدئوهای شما

بک گراند ویدیو یکی از مهمترین نکاتی است که باید در هنگام ضبط به آن توجه کنید. در حال حاضر در جهان و همچنین در کشور ما افراد زیادی مشغول تولید محتوای ویدئویی و ساخت کلیپ‌های نقد و بررسی تخصصی، سرگرمی، آموزشی و موضوعات دیگر در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب هستند.

زمانی که بخواهید این کار را شروع کنید و یا حتی اگر در حال حاضر مشغول انجام آن هستید یکی از مهم‌ترین مسائل دکور و دیزاین پشت سر شما در هنگام ضبط ویدئوها است. این دکور باید هر چند مدت یک بار تغییر کند تا کاربران از ظاهر تکراری آن خسته نشوند و برای آن‌ها جذابیت و تازگی داشته باشد.

در این مطلب قصد داریم به سراغ دکورهای جذابی برویم که شما می‌توانید از آن‌ها برای طراحی بک گراند ویدئوهای خود استفاده کرده و ویدئوهای چشم نوازتری تولید کنید. پس اگر مشغول تولید این نوع ویدئوها هستید یا قصد دارید این کار را آغاز کنید حتما ادامه‌ی متن را همراه تکنولایف باشید.

 

برای خرید گوشی از فروشگاه اینترنتی موبایل تکنولایف دیدن کنید.

 

چرا به یک پس‌زمینه خوب برای ویدئوها نیاز داریم؟

یک پس‌زمینه خوب خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید می‌تواند در جذب فالور و همچنین حفظ فالورهای حال حاضر شما تأثیر داشته باشد. این بک گراند خوب می‌تواند باعث شود تا نام پیج شما در ذهن کاربر نقش ببندد و در دفعات بعدی اگر حتی شما را فالو ندارد راحت‌تر بتواند پیچ شما را پیدا کند.

نکته‌ی مهم‌تر این است که اگر این پس‌زمینه را متناسب با کار خود طراحی کنید کاربران به محض دیدن ویدئوهای شما متوجه می‌شوند که موضوع کلی این ویدئو در چه مورد است و ساده‌تر می‌توانند برای تماشا کردن یا نکردن آن تصمیم گیری کنند.

چگونه یک پس‌زمینه خوب انتخاب کنیم؟

همان قدر که انتخاب یک پس‌زمینه خوب برای ویدئوهای شما اهمیت دارد از طرف دیگر نباید به صورت افراطی درگیر طراحی خیلی خاص بگ گراند ویدئوها شوید. خیلی از یوتیوبرهای مشهور و یا بلاگرهای اینستاگرام از پس‌زمینه‌های بسیار ساده کار خود را آغاز کرده‌اند و سپس به مرور پس‌زمینه را تغییر داده‌اند.

در ادامه ما تلاش می‌کنیم تا چند دکور مناسب را به شما معرفی کنیم که بتوانید بسته به عنوان کاری خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و یا حداقل از آن‌ها ایده بگیرید و بتوانید خودتان اتاق کارتان را طراحی و پس‌زمینه را به حالت جذابی دربیاورید.

استایل‌های جذاب برای پس‌زمینه

پس‌زمینه تک رنگ

یکی از بهترین و در عین حال ساده‌ترین پس‌زمینه‌ها که برای شروع کار نیز بسیار مناسب است و خرج زیادی را روی دست شما نمی‌گذارد همین پس‌زمینه‌ی تک رنگ است. شما به راحتی می‌توانید با کاغذ رنگی، مقوا، کاغذ دیواری یا هر متریال دیگری پس‌زمینه ویدئوهای خود را به یک رنگ خاص دربیاورید.

البته نکات مهمی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید. اول این که حتما رنگ انتخابی شما با لوگوی شما و رنگ برند شما سازگاری کامل داشته باشد. یعنی مثلا اگر رنگ لوگوی شما آبی است اصلا نباید پس‌زمینه‌ای قرمز برای خود انتخاب کنید.

دوم این که که میزان روشنایی و نور ویدئوها توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که اگر ویدئو شما با نور کافی ضبط نشود رنگ پس‌زمینه بسیار تاریک‌تر و متفاوت‌تر از چیزی که در واقعیت هست به ثبت می‌رسد.بک گراند ویدیو

و نکته‌ی آخر این که به طور کلی به سراغ رنگ‌هایی بروید که در طولانی مدت کاربران را خسته نمی‌کنند. رنگ‌های خیلی جیغ و تند باعث می‌شوند که کاربران پس از تماشای تنها چند دقیقه از ویدئوی شما آن را رها کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب رنگ حتما در گوگل رنگ‌های آرامش بخش و ملیح‌تر را جستجو کنید.

پس‌زمینه چند رنگ

در همین ابتدا توضیح بدهیم که منظور از پس‌زمینه چند رنگ این نیست که شما رنگ‌های قرمز و سبز و زرد را در کنار هم قرار دهید و پس‌زمینه‌ی خود را بسازید. منظور از چند رنگ بودن در اینجا این است که یک رنگ مادر انتخاب کرده و سپس از پایین به بالا یا از بالا به پایین این رنگ را به مرور غلیط‌تر یا ملیح‌تر کنید تا پس‌زمینه به حالت بسیار جذابی دربیاید.

برای درک بهتر این نوع طراحی باید گفت که بسیاری از گوشی‌های هوشمند در حال حاضر این این زبان طراحی استفاده می‌کنند و مثلا گوشی آبی در پایین تقریبا با رنگ سفید به اتمام می‌رسد.بک گراند ویدیو چند رنگ

این نوع پس‌زمینه هم کمی بهتر از حالت تک رنگ است و هم به مراتب جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد. البته باز هم توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ و همچنین ترتیب کم رنگ یا پر رنگ کردن آن با دقت عمل کنید.

 

سایت و اپلیکیشن های دانلود ویدئو از اینستاگرام: دانلود فیلم از اینستاگرام

 

پس‌زمینه آجری

شاید در نگاه اول این ایده خیلی جالب به نظر نرسد اما در عمل واقعا ایده خوبی برای طراحی پس‌زمینه ویدئوهای شما است. برای انجام این کار می‌توانید از آجرهای واقعی استفاده کرده و پس از تمام شدن دیوار آن را به رنگ دلخواه دربیاورید.

راه حل دیگر این است که برچسب‌های شبیه به آجر را خریداری کرده و به دیوار بچسبانید، البته که در هنگام خرید باید به رنگ‌ این برچسب‌ها نیز توجه داشته باشید چون نمی‌توانید آن‌ها را مجددا رنگ کنید.پس زمینه آجری ویدئو

در کل اما قشنگی این ایده به حالت واقعی آجر پشت سر شماست و پیشنهاد می‌کنیم از آجر واقعی و همچنین یک رنگ جذاب به روی آن استفاده کنید. این طراحی به کاربران حس بسیار خوبی می‌دهد و ارتباط نزدیک‌تری با ویدئو شما برقرار می‌کنند.

پس‌زمینه چوبی

یکی از قشنگ‌ترین و در عین حال ساده‌ترین پس‌زمینه‌هایی که می‌توانید برای ویدئوهای خود در نظر بگیرید همین پس‌زمینه چوبی است. چوب‌ها را می‌توانید به سلیقه‌ی خود به صورت افقی، عمودی یا حتی مورب در پشت سر خود قرار دهید و طرح و رنگ چوب را نیز می‌توانید بنا به سلیقه و نیاز تغییر دهید.

حتی می‌توانید به این طراحی حالت سه بعدی نیز بدهید و برای این کار کافیست که چوب‌ها را با حالت عقب و جلو قرار دهید تا در ویدئوها فضای پشت سر شما حالت سه بعدی داشته باشد.بک گراند ویدئو چوبی

به طور کلی در انجام هر یک از این طرح‌های گفته شده باید کمی خلاقیت به خرج دهید تا از دیگر یوتیوبرها یا بلاگرها متفاوت شوید و بیش از پیش بتوانید نظر کاربران را به ویدئوهای خود جلب کنید.

 

آموزش برداشتن صدای یک ویدئو:
تبدیل ویدیو به mp3

 

پس‌زمینه زرق و برق دار

بسته به محتوایی که تولید می‌کنید می‌توانید پس‌زمینه خود را زرق و برق دار در نظر بگیرید تا در طول ویدئو توجه هر کاربری به نور پردازی‌های موجود به روی این متریال جلب شود.بک گراند ویدیو

به راحتی برای انجام این کار می‌توانید به سراغ پارچه‌هایی با حالت زرق و برق دار بروید و از آن‌ها برای طراحی پس‌زمینه ویدئوهای خود بهره ببرید. فقط توجه داشته باشید که این نوع پس‌زمینه شدیدا به نوع مناسب نیاز دارد و تنها در صورت وجود نور مناسب می‌تواند جذابیت خود را نشان دهد.

 

آموزش ترفندهای عکاسی با دوربین آیفون: تنظیمات دستی دوربین ایفون

 

پس‌زمینه الگو دار

یکی از مرسوم‌ترین نوع پس‌زمینه‌ها پس زمینه پترن دار یا الگو دار است که توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد. شما می‌توانید به روی متریال مختلف از جمله چوب، دیوار، پارچه و یا هر متریال دیگری الگو خود و یا شکل انتزاعی خود را پیاده سازی کرده و نوع نگاه خود را مستقیما به کاربران منتقل کنید.پس‌زمینه ویدیو الگو دار

این الگوها می‌توانند ساده یا حتی بسیار پیچیده باشند. برای راحتی کار کافیست که یک جستجو ساده در گوگل انجام دهید تا با خیل عظیم انتخاب‌های مختلف مواجه شوید. شما حتی می‌توانید به راحتی برچسب‌هایی با آن پترن دلخواه سفارش دهید و سپس این برچسب‌ها را به دیوار پس‌زمینه ویدئوهای خود بچسبانید.

پس‌زمینه قفسه کتاب

یکی از جذاب‌ترین پس‌زمینه‌ها که می‌تواند شکل و شمایل بسیار خاص و جذابی به ویدئوهای شما ببخشد قفسه کتاب و کتاب‌های مختلف در پشت سر شماست. این قفسه‌ها می‌توانند طراحی‌های مختلف، ابعاد متفاوت و حتی رنگ‌ بندی‌های متنوعی داشته باشند.

اگر تولید محتوای ویدئویی شما در زمینه فلسفی، آموزشی، روانشناسی و زمینه‌های این چنینی است قطعا به فکر این نوع دکور باشید. البته که برای دیگر زمینه‌ها نیز می‌توانید از این دکور بهره ببرید.بک گراند ویدئو کتابخانه

چیدمان کتاب‌ها در قفسه‌ها و همچنین تعداد آن‌ها، رنگ کتاب‌ها و مسائل این چنینی نیز مجددا بسته به سلیقه‌ی شما کاملا قابل تغییر است و می‌توانید بسته به رنگ اتاق یا لباس خود آن‌ها را تغییر دهید.

توجه داشته باشید در بین کتاب‌ها می‌توانید از وسایل تزئینی دیگر مثل ماشین‌های فلزی گوچک یا گوی‌های زیبا یا حتی مجسمه‌های چوبی و گچی بهره ببرید تا ظاهر دکور شما کمی متفاوت‌تر از دیگران شود.

پس‌زمینه با تم روزنامه

یکی از کلاسیک‌ترین و نوستالژی‌ترین پس‌زمینه‌هایی که می‌توانید برای ویدئوهای خود برگزینید همین روزنامه‌ها هستند. این روش را شاید بتوان کم خرج ترین دکور ممکن به حساب آورد؛ چرا که شما تنها به چند روزنامه نیاز پیدا خواهید کرد و خرج آن نیز طبیعتا بسیار کم خواهد بود.پس‌زمینه با تم روزنامه

در چیدمان این روزنامه‌ها توجه داشته باشید که می‌توانید از الگوهای به هم ریخته و نامرتب استفاده کنید یا بسته به ذهن خود حالت انتزاعی برای چسباندن این روزنامه‌ها در نظر بگیرید.

 

جستجوی معکوس تصویر یا جستجو براساس عکس در گوگل:

جستجوی تصاویر مشابه در اندروید

 

پس‌زمینه دیوار ساده با تزئین‌های مختلف

این مورد مستقیما نیاز به سلیقه شما و به خرج دادن خلاقیت زیاد دارد؛ زیرا هیچ الگوی مشخصی برای این کار وجود ندارد و تنها شما هستید که می‌توانید بسته به سلیقه خود این دیوار را با تابلو‌ها، طراحی‌ها، مجسمه‌ها، آویزهای مختلف و چیزهای دیگر پر کنید.پس‌زمینه دیوار ساده با تزئین‌های مختلف

فاصله‌ی این موارد مختلف از هم و همچنین ابعاد آن‌ها تأثیر زیادی بر زیبایی دیوار مورد نظر شما دارد و حتما هم باید از یک ترکیب رنگ مشخص برای این کار استفاده کنید تا هماهنگی مناسبی بین اجزای مختلف دیوار تزئین شده شما وجود داشته باشد.

پس‌زمینه با چراغ‌های رنگی

هر نوع پس‌زمینه‌ای که برای ویدئوهای خود انتخاب کرده‌اید می‌توانید به سادگی یک رشته لامپ‌های ال ای دی کوچک‌ خریداری کنید و این سیم‌ها را از بین وسایل مختلف رد کنید و سپس در ویدئوها این لامپ‌های کوچک را روشن کنید.

این کار می‌تواند جلوه‌ی‌ دوچندانی به پس‌زمینه ویدئوهای شما ببخشد و حتی می‌توانید با این کار پس‌زمینه را نیز به حالت مات دربیاورید تا لامپ‌های کوچک با جلوه‌ی متفاوتی خود را نشان دهند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. شادی صفوی

    موجز و کاربردی
    بسیار سپاسگزارم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به شادی صفوی

      سلام وقت بخیر ممنون از همراهی شما
  2. سهیل

    عالیی

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1-%d9%be%d8%b3-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88/
ads
ads