داغ ترین ها :
راهنمای استفاده از قابلیت حالت شب در اینستاگرام

راهنمای استفاده از قابلیت حالت شب در اینستاگرام

اغلب اپلیکیشن‌های مطرح و پرکاربرد دنیای موبایل، برای رفاه حال کاربران قابلیت‌های متنوع نمایشی را در نظر گرفته‌اند. قابلیت‌هایی نظیر تنوع تم‌ها از این دسته هستند؛ که اغلب از وجه نمایشی صرف فراتر می‌روند و علاوه بر تغییر ظاهر نرم‌افزار مطابق سلیقه‌ی کاربر، امکانات فنی را نیز به برنامه می‌افزایند. در این مقاله از محله تکنولایف، قابلیت حالت تاریک (Dark Mode) در برنامه‌ی اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

معرفی حالت Dark Mode

دارک مود نوعی تنظیم حالت نمایش در سیستم‌عامل‌ها و برخی اپلیکیشن‌های پرکاربرد موبایل است. در این تنظیم به جای آن‌که به صورت پیش‌فرض متن تاریک و صفحه نمایش روشن باشد (Light Mode) متن به صورت روشن (سفید یا خاکستری) در پس‌زمینه‌ای تاریک یا سیاه نمایش داده می‌شود.
حالت تاریک یا Dark Mode با عناوین گوناگونی شناخته می‌شود:
• black mode (حالت سیاه)
• dark theme (تم تاریک)
• night mode (حالت شب)
• light-on-dark (روشن و تاریک)
ایده‌ی اصلی ایجاد حالت دارک مود، کاهش نور ساطع شده از صفحه‌ی نمایش است، تا ضمن کاهش کنتراست، حداقل‌ میزان رنگ برای خوانایی را نیز حفظ کند.
هم اندروید و هم IOS از حالت شب پشتیبانی می‌کنند، با این‌حال بسیاری از برنامه‌های کاربردی به صورت مجزا در تنظیمات خود Dark Mode را ارائه کرده‌اند.
البته Dark Mode قابلیتی جدید نیست. اگر به خاطر داشته باشید صفحات تله‌تکس بر روی تلویزیون‌ها برای برجسته کردن نوشته‌ها از حالت شب بهره‌ می‌بردند.

 

مزایای استفاده از حالت Dark Mode

گاهی اوقات شواهد علمی‌ای که از مزایای استفاده از حالت تاریک پشتیبانی می‌کنند متناقض به نظر می‌رسند. ایده‌ای اصلی که پشت ایجاد حالت تاریک نهفته است نظرات کارشناسانی‌ست که معتقدند زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند، خواندن متن روشن در زمینه‌ی تیره راحت‌تر و سالم‌تر است. در این حالت چشم‌ها دیرتر خسته می‌شوند و آسیب کمتری به چشم وارد می‌شود.
از نظر فنی مهم‌ترین مزیت استفاده از حالت Dark Mode کاهش مصرف باتری به ویژه برای کاربرانی‌ست که به صورت طولانی از گوشی خود استفاده می‌کنند. در واقع استفاده از حالت تاریک متضمن دوام باتری گوشی‌های موبایل است.

دارک مود اینستا
منطقی که پشت این ایده قرار دارد این است که در صفحه‌ی نمایش AMOLED پیکسل‌های سیاه خاموش هستند در نتیجه مصرف انرژی باتری در پایین‌ترین میزان خود می‌رسد. این منطق از خستگی کمتر چشم در نتیجه‌ی دریافت نور کمتر را نیز توجیح می‌کند.
رئیس کمپانی اینستاگرام آدام مُسِری (Adam Mosseri) سال 2019، هنگام ارائه‌ی آخرین نسخه‌ی اینستاگرام که شامل قابلیت Dark Mode بود، استفاده از این ویژگی را منوط به داشتن نسخه‌ی 10 اندورید و نسخه‌ی 13 IOS دانست.

 

فعال کردن حالت Dark Mode برای گوشی‌های IOS

اگر نسخه‌ی IOS موبایل و یا آیپد شما 13 و بالاتر است با راهنمای زیر به راحتی می‌توانید حالت تاریک را در برنامه‌ی اینستاگرام خود فعال کنید.
1- وارد بخش تنظیمات (settings) گوشی خود شوید.
2- گزینه‌ی ” نمایشگر و روشنایی” (Display and brightness) را انتخاب کنید.
3- برای تغییر طرح زمینه روی گزینه‌ی Dark ضربه بزنید.
4- برنامه‌ی اینستاگرام را اجرا کنید.

فعال کردن حالت Dark Mode در گوشی‌های اندروید

برای فعال کردن حالت تاریک در برنامه‌ی اینستاگرام، در صورتی که نسخه‌ی اندروید شما 10 و بالاتر است از دستور‌العمل چهارگانه‌ی زیر پیروی کنید.
1- تنظیمات (settings) گوشی خود را باز کنید.
2- وارد بخش نمایش (Display) شوید.
3- زبانه‌ی تم تاریک (Dark theme) را به جهت مخالف بکشید تا حالت تاریک فعال شود.
4- برنامه‌ی اینستاگرام را اجرا کنید.

 

فعال کردن حالت Dark Mode در موبایل‌های قدیمی

اگر اندورید گوشی شما پایین‌تر از 10 است، نگران نباشید. شما هم می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌های ویژه‌ای از حالت دارک مود برنامه‌ی اینستاگرام استفاده کنید.
برای این منظور کافی است در برنامه‌ی Google Play عبارت Dark Mode را جستجو کنید، تا لیستی از برنامه‌هایی که این حالت را در گوشی‌تان فعال می‌کند، برای شما نمایش داده شود. پس از انتخاب و نصب بهترین برنامه، آن را اجرا کنید و گزینه‌ی حالت تاریک را فعال نمائید.
پس از فعال نموندن گزینه‌ی دارک مود، اینستاگرام و هر اپلیکشنی که از حالت Dark Mode پشتیبانی می‌کند، تغییر وضعیت خواهد داد.

 

روش‌های کاهش مصرف برق در زمان اجرای برنامه‌ی اینستاگرام

مهم‌ترین مزیت استفاده از حالت تاریک برنامه‌ی اینستاگرام، کاهش میزان مصرف برق باتری است. چنانچه سیستم عامل موبایل‌تان کمتر از Android 10 و iOS 13می‌باشد؛ هنوز راه‌هایی برای کاهش مصرف باتری وجود دارد.
اینستاگرام به صورت هوشمندانه و خودکار ویدئوها و عکس‌هایی بارگذاری شده در صفحه‌ی خانه و اکسپلورر را دانلود می‌کند، حتا در صورتی که شما آن‌ها را نبینید و یا از کنارشان عبور کنید. این عمل خودکار اینستاگرام که اصطلاحا به آن اسکرول کردن (scrolling) نامیده می‌شود، تا حداکثر 10% مصرف باتری شما را افزایش می‌دهد.

قابلیت دارک مود اینستا
برای محدود کردن عمل اسکرول کردن بر روی آیکون منو در بالا سمت راست ضربه بزنید. سپس بر روی گزینه‌ی تنظیمات در قسمت پایین ضربه بزنید. در منوی باز شده گزینه‌ی حساب (Account) را انتخاب کنید. پس از ورود به صفحه‌ی “حساب” گزینه‌ی “استفاده از داده تلفن همراه” (Mobile data use در سیستم عامل اندروید و گزینه‌ی cellular data use در سیستم عامل IOS) را انتخاب نماید. در صفحه‌ی باز شده ” محافظت از اطلاعات” (Data saver) را فعال نمائید. این گزینه در IOS به صورت Use Less Data نمایش داده می‌شود.
با انجام دستور العمل بالا از بارگیری ویدئو‌ها جلوگیری می‌شود و تنها زمانی که بر روی ویدئو یا عکس مورد نظر مکث می‌کنید، بارگیری ازاطلاعات صورت می‌گیرد.

جمع بندی

استفاده از دارک مود برای بسیاری از کاربران جذاب است، از جمله شمایی که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. شما به استفاده از این حالت علاقه دارید؟ تجربیات خود را با ما و سایر تکنولایفی‌ها به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%b4%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c/
ads
ads