داغ ترین ها :
راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ نکات مهم در خرید اسمارت واچ

راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ نکات مهم در خرید اسمارت واچ

امروزه ساعت‌های هوشمند به عنوان یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی در بازار به حساب می‌آیند که در این میان عده زیادی آن را همانند تلفن همراه، یک بخش جدانشدنی از خود می‌دانند. با آنکه هنوز هم افراد بسیاری هستند که ساعت را یک کالا لوکس می‌پندارند اما کاربران دنیای فناوری و تکنولوژی دیگر چنین تصوری ندارند و به همین سبب از شرکت‌های تکنولوژی بزرگ دنیا نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی و فیت بیت گرفته تا تولیدکنندگان قدیمی ساعت همچون تگ‌هوئر و فسیل، پا به عرصه تولید ساعت‌های هوشمند گذاشته‌اند. در ادامه ابتدا دلایل خرید یک ساعت هوشمند را مرور می‌کنیم و سپس به راهنمای خرید ساعت هوشمند خواهیم پرداخت تا شما بتوانید مدل بهتری بر اساس نیازهای خود خریداری کنید.

 

انواع ساعت هوشمند را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ساعت هوشمند

چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند به اصلی‌ترین گجت‌های زندگی ما تبدیل شده‌اند و حالا ساعت هوشمند وسیله‌ای است که به شما کمک می‌کند ارتباطی دائمی با گوشی خود داشته باشید. ساعت‌های هوشمند و به خصوص مدل‌های پرچمدار را می‌توان عملا یک گوشی هوشمند کوچک به روی مچ به حساب آورد. اگر جزو افرادی هستید که در طول هفته ورزش می‌کنند و یا بر اساس وضعیت سلامت خود نیاز دارید که یک دستگاه دائما ضربان قلب یا اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند حتما به فکر ساعت هوشمند باشید.

در واقع ساعت هوشمند به لطف قابلیت AOD می‌تواند در نقش یک ساعت کلاسیک با چندین ظاهر مختلف ظاهر شود و به شما امکان دهد تا اعلانات مختلف را دریافت کنید و حتی با ساعت خود مکالمه داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که همه مدل‌ها چنین امکانی ندارد و تنها با ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه می‌توان تماس برقرار کرد یا به تماس‌های دریافتی پاسخ داد. در کل باید بگوییم که شاید در حال حاضر لزومی برای استفاده از ساعت هوشمند نبینید اما قطعا اگر این محصول را خریداری کنید تا حد زیادی به قابلیت‌های مختلف آن وابسته خواهید شد.

در خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از سوالات کاربران در رابطه با ساعت‌های هوشمند این است که چه اسمارت واچی خوب است؟ یا کدام اسمارت واچ را بخرم؟ در اوایل ورود ساعت‌های هوشمند به بازار برند‌های محدودی بودند که این نوع ساعت‌ها را تولید می کردند، مانند اپل و سامسونگ. در آن زمان گزینه‌های انتخابی برای خرید ساعت هوشمند بسیار کم بود، اما امروزه برندهای بسیار زیادی هستند که ساعت هوشمند تولید می کنند، مانند شیائومی، گوگل، آنر، هواوی، امازفیت، هایلو و برندهای دیگر. این تنوع بالا باعث سردرگم شدن کاربران شده است و به همین جهت در راهنمای خرید ساعت هوشمند، به نکات مهم در خرید اسمارت واچ ها بپردازیم تا بهتر بتوانید مدل مورد نظر را گزینش کنید.

 

 

کیفیت ساخت و قابلیت ضد آب بودن ساعت هوشمند

در خرید هر محصولی باید به کیفیت ساخت آن توجه داشته باشید اما این بخش برای یک ساعت اهمیت دوچندانی دارد؛ چرا که شما قرار است به صورت دائمی آن را به روی دست داشته باشید و این یعنی ساعت باید بتواند در برابر ورود آب و گرد و خاک مقاومت کند و همچنین به مرور آسیب کمتری ببیند. ساعت‌های هوشمند پرچمدار و گران‌قیمت عموما از فریم تیتانیومی استفاده می‌کنند و مدل‌های ارزان‌تر به سراغ آلومینیوم می‌روند. میزان مقاومت این ساعت‌ها در برابر خط و خش و شکستگی نیز اهمیت بالایی دارد.

راهنما خرید ساعت هوشمند

مورد دیگری که باید حتما مد نظر داشته باشید میزان مقاومت ساعت در برابر نفوذ آب است؛ زیرا اولا ساعت همواره به دلیل شستشو و موارد این‌چنینی با آب سر و کار دارد و ثانیا ممکن است شما بخواهید با آن به شنا بپردازید تا ساعت بتواند اطلاعات ورزش را به شما نمایش بدهد. به همین دلیل مدل‌های گران قیمت هم به گواهی نظامی MIL-STD-810H مجهز می‌شوند و می‌توانند تا عمق 50 متری در برابر ورود آب مقاوم باشند.

سازگاری سیستم‌عامل با گوشی موبایل

با اینکه امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند بسیار قدرتمند هستند و به‌تنهایی و بدون اتصال به گوشی هوشمند می‌توانند قابلیت‌های فراوانی را ارائه بدهند اما در نظر داشته باشید که نهایت کارایی این گجت پوشیدنی زمانی آشکار می‌شود که به یک گوشی هوشمند متصل باشد، پس بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با گوشی شما سازگاری کامل داشته باشد.

به عنوان مثال گلکسی واچ 5 و یا حتی ورژن قبلی آن یعنی گلکسی واچ 4 به گوشی آیفون متصل نمی‌شود ولی با دیگر گوشی‌های اندرویدی سازگار است. به طور کلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ با گوشی‌های این برند سازگاری بسیار بهتری دارند. از سوی دیگر ساعت‌های هوشمند اپل یا همان اپل واچ‌ها امکان اتصال به گوشی‌های اندرویدی را ندارند و تنها در صورتی که ایفون داشته باشید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکات خرید ساعت هوشمند

به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم ساعت هوشمندی با برند مشابه گوشی خود خریداری کنید تا بهترین سازگاری ممکن اتفاق بیفتد. این یعنی اگر ایفون دارید به سراغ اپل واچ بروید و اگر از گوشی شیائومی استفاده می‌کنید ساعت‌های شیائومی یا نهایتا آمازفیت را استفاده کنید. ساعت‌های سامسونگ، شیائومی، هواوی، آنر، امازفیت و بسیاری از برندهای دیگر محدودیتی در اتصال به گوشی‌های اندرویدی ندارند.

 

 

صفحه‌نمایش

امروزه در ساخت اکثر ساعت‌های هوشمند از صفحه‌نمایش رنگی Super AMOLED یا AMOLED استفاده می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر محتواها را با رنگ غنی‌تر و روشنایی بیشتر مشاهده کنید. ساعت‌هایی که از این نوع پنل استفاده می‌کنند عموما از قابلیت AOD برخوردار هستند و شما می‌توانید به صورت دائمی اطلاعات را به روی آن‌ها مشاهده کنید، بدون این که شارژدهی تا حد زیادی تحت تأثیر قرار بگیرد.

راهنمای خرید اسمارت واچ

اندازه ی صفحه نمایش نیز در انتخاب شما تاثیرگذار است و با توجه به سلیقه خود می توانید ساعتی با صفحه نمایش گرد و یا مستطیل انتخاب کنید. ساعت‌هایی با نمایشگر مربعی مانند اپل واچ فضای بیشتر و بهتری را برای مطالعه پیام‌ها و مشاهده محتوا در اختیار قرار می‌دهند ولی از سوی دیگر بسیاری از کاربران طراحی گرد را برای ساعت بیشتر می‌پسندند. در کل هنگام خرید ساعت هوشمند به نوع پنل، اندازه پنل، رزولوشن، میزان روشنایی و همچنین قابلیت AOD توجه ویژه داشته باشید.

 

آموزش های ساعت هوشمند: اتصال ساعت هوشمند به موبایل

 

رابط کاربری، کلیدهای فیزیکی در مقابل نمایشگرهای لمسی

درست است که ساعت‌های هوشمند از نمایشگرهای لمسی برخوردار هستند اما طبیعتا نمی‌توان در یک نمایشگر حداکثر 1.9 اینچی کارهای خیلی زیادی انجام داد و احتمال لمس اشتباه تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. Wear OS که در واقع همان سیستم عامل اندروید برای گجت‌های پوشیدنی است عملکرد خوبی را در نمایش نوتیفیکیشن‌ها ارائه می‌دهد و پیام‌ها در آن به صورت کارتی نمایش داده می‌شوند. مثلا شما در گلکسی واچ 5 با سوایپ کردن می‌توانید به منوی قبلی بازگردید یا با کشیدن دست پایین ساعت می‌توانید به سراعت اسکرول کنید.

سامسونگ در گلکسی واچ 4 کلاسیک و حتی جدیدترین گلکسی واچ مانند گلکسی واچ 6 کلاسیک، روند دیگری را پیش گرفته بود و شما می‌توانستند با چرخاندن حلقه کناری ساعت به راحتی بین منوها اسکرول کنید و پیام‌های مختلف و طولانی را بخوانید. ناگفته نماند که در ساعت‌های مختلف معمولا دکمه‌ای برای بازگشت مستقیم به صفحه اصلی ساعت در نظر گرفته می‌شود و واچ‌های سامسونگ نیز از این دکمه برخوردار هستند.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

در طرف دیگر اپل در ساخت ساعت های هوشمند خود کمی متفاوت عمل کرده است. این کمپانی علاوه بر انوع ژست‌های حرکتی که می‌توانید با سوایپ کردن به روی صفحه‌نمایش انجام دهید، از یک کلید فیزیکی digital crown در ساختار ساعت هوشمند خود استفاده کرده تا شما بتوانید به راحتی هرچه تمام اسکرول کنید و از هر جایی به منو بازگردید. ناگفته نماند که نمایشگر ساعت هوشمند اپل از قابلیت Force Touch نیز بهره می‌برد که می‌تواند بر اساس میزان فشار روی صفحه‌نمایش دستورات مختلفی را اجرا کند.

در کل اگر از ایفون استفاده می‌کنید بدون شک رابط کاربری اپل واچ برایتان ساده‌تر و بهتر خواهد بود و اگر مثلا گوشی شما یکی از گلکسی‌های سامسونگ است قطعا با رابط کاربری گلکسی واچ بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید؛ چرا که این رابط کاربری دقیقا مانند گوشی‌های سامسونگ است و تفاوت‌های بسیار کمی دیده می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین اپل واچ

 

طراحی و قابلیت شخصی‌سازی در ساعت هوشمند

امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند گزینه‌های سفارشی زیادی را قبل از خرید در پیش روی شما قرار می‌دهند، از این رو شما می‌توانید رنگ، جنس بند، اندازه و بسیاری از موارد دیگر را خودتان انتخاب کنید. بهتر است در هنگام خرید ساعت به این نکته توجه کنید که لوازم جانبی ساعت هوشمند مورد نظر شما در بازار موجود باشد.

در حال حاضر عرضه ساعت‌های هوشمند توسط کمپانی‌های مختلف با صفحه دایره‌ای روزبه‌روز بیشتر می‌شود تا کاربران بتوانند از حس دست کردن ساعت‌های مشابه با ساعت‌های قدیمی لذت ببرند. ساعت‌سازان قدیمی نیز دست به کار شده‌اند و پا به میدان رقابت ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear گذاشته‌اند و سخت می‌کوشند تا با ترکیب طراحی یک ساعت آنالوگ با قابلیت‌های یک ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS محصولی جذاب را روانه بازار کنند.

در خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم

عموما همه ساعت‌های هوشمند و حتی مدل‌های ارزان به شما امکان می‌دهند تا واچ فیس را تغییر دهید و از میان انبوه انتخاب یکی را گزینش کنید. در بسیاری از ساعت‌ها و به خصوص مدل‌های گران‌قیمت‌تر شما امکان خواهید داشت تا به طور کامل یک واچ فیس را شخصی سازی کنید و مثلا حتی رنگ پس‌زمینه آن یا رنگ عقربه را هم کاملا تغییر دهید.

 

 

برترین گزینه هایی که زمان خرید اسمارت واچ دارید، کدامند؟ معرفی بهترین ساعت هوشمند را بخوانید.

 

برنامه‌ها

اپل واچ با داشتن بیش از 20000 اپلیکیشن از جمله Uber، MapMyRun، ESPN و Rosetta Stone دارای بیشترین اپلیکیشن در بین ساعت‌های هوشمند است. اپل واچ به عنوان پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین ساعت هوشمند بازار به شما امکان می‌دهد تا هر کاری را از کنترل لامپ با اپلیکیشن Philips Hue گرفته تا سفارش غذا از راه دور را با آن انجام دهید. شما می‌توانید این برنامه‌ها را به‌صورت اختصاصی از اپ‌استور اپل واچ دانلود کنید. در طرف مقابل گوگل تاکنون هیچ آماری را به صورت رسمی منتشر نکرده است اما شواهد نشان می‌دهد که Wear OS نیز دارای هزاران اپلیکیشن است که می‌توانید آن را به صورت مستقیم نصب کنید.

راهنمای خرید مچ بند هوشمند

به طور کلی اما برنامه‌های اپل واچ قطعا بیشتر هستند و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت، هرچند که سیستم عامل wear OS نیز تمام برنامه‌های مرسوم مانند اسپاتیفای، واتساپ و برنامه‌های پرکاربرد دیگر را در دسترس قرار داده است. پیشنهاد می‌کنیم به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات خرید ساعت هوشمند به تعداد برنامه‌های موجود برای آن سیستم عامل به خصوص توجه داشته باشید تا بتوانید استفاده بهتری از ساعت خود ببرید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای ساعت جی شاک

 

قابلیت‌های سنجش سلامت و ورزش

استقبال کاربران از دستبند هوشمند سبب شد تا تولیدکنندگان ساعت‌ های هوشمند بخواهند چنین امکاناتی را در ساعت‌ های هوشمند خود به کار ببرند. امروزه بسیاری از ساعت‌های هوشمند می‌توانند فعالیت‌های مربوط به‌سلامتی شما را رصد کنند، از سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون گرفته تا سنجش کیفیت خواب و حتی در مدل‌های جدید سنجش دمای بدن.

چنانچه می‌خواهید از ساعت هوشمند خود برای فعالیت‌های جسمانی استفاده کنید باید مدلی را خریداری کنید که علاوه بر ساعت هوشمند، قابلیت‌های سنجش سلامت را نیز در اختیار شما قرار دهد. Fitbit Versa و Garmin Vivoactive 3 از جمله مدل‌هایی هستند که امکانات جالبی را برای سنجش سلامتی و تندرستی ارائه می‌دهند و به کمک آن می‌توانید وضعیت جسمانی، علائم بیماری، وضعیت خواب و دیگر فعالیت‌های روزانه خود را بررسی کنید.

با آنکه بیشتر دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS دارای حسگر سنجش ضربان قلب هستند اما با این وجود نمی‌توان مانند دستگاهی چون Fitbit Charge 4 که ویژه سنجش سلامت و تندرستی است، به آن‌ها اتکا کرد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد حسگر ضربان قلب اپل واچ، دقیق‌ترین عملکرد را در بین ساعت‌های هوشمند دارد. علاوه بر این اپل واچ سری 3 به بالا و مدل‌های جدید ساعت سامسونگ مانند گلکسی واچ 6 و 5 دارای GPS هستند که باعث می‌شود در فعالیت‌هایی نظیر دویدن و دوچرخه‌سواری مسافت مسیر و سرعت به صورت دقیق اندازه گیری شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که روشن بودن GPS تأثیر به سزایی در مصرف انرژی ساعت هوشمند دارد.

قابلیت‌های سلامتی ساعت هوشمند

در کل باید گفت که اکثر ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند دارای ویژگی‌های مختلف سلامتی هستند اما میزان دقت‌ آن‌ها متفاوت است و مثلا اپل واچ بهتر عمل می‌کند. این گفته به این معنا نیست که دیگر محصولات دقت بدی دارند و نمی‌توان به روی اطلاعات آن‌ها حساب باز کرد، بلکه در اینجا صرفا بحث دقت بیشتر است. بسته به ورزشی که به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید ساعت یا دستبندی را خریداری کنید که به صورت دقیق بتواند اطلاعات آن ورزش را پیگیری کند؛ چرا که مثلا می بند شیائومی از بیشتر از 100 فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند ولی تنها تعدادی مشخص را می‌تواند به طور دقیق پیگیری کند.

 

 

قابلیت تماس و دریافت پیام

چنانچه می‌خواهید به کمک ساعت هوشمند خود با دیگران تماس بگیرید لازم است تا مدلی را انتخاب کنید که به مودم LTE مجهز باشد. هرچند که امکان برقراری تماس صوتی از طریق ساعت هوشمند در ایران فراهم نیست اما این حال ممکن است در آینده نه‌چندان دور این قابلیت در دسترس قرار بگیرد. ساعت‌هایی که از اسپیکر و میکروفون برخوردار هستند به شما امکان می‌دهند تا در صورت اتصال به گوشی بتوانید تماس برقرار کنید و یا به تماس‌های دریافتی گوشی پاسخ دهید. تقریبا همه دستبندها و ساعت‌های هوشمند امکان دریافت نوتیفیکیشن را دارند ولی در مدل‌های پرچمدار می‌توانید به این نوتیف‌ها پاسخ دهید و در دیگر مدل‌ها تنها می‌توانید اعلان‌ها را مشاهده کنید.

 

انواع اسمارت واچ با امکان مکالمه: ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه

قابلیت تماس و دریافت پیام

 

خرید انواع ساعت هوشمند 5 میلیونی در تکنولایف: ساعت هوشمند تا 5 میلیون

باتری و میزان شارژدهی

در نهایت طول عمر باتری و شارژدهی ساعت، آخرین موردی است که در مطلب راهنما خرید ساعت هوشمند به آن خواهیم پرداخت. امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند بسته به نوع استفاده کاربران می‌توانند با هر بار شارژ بین 1 الی 2 روز دوام بیاورند. در کل هرچند تعداد نوتیفیکیشن بیشتری دریافت کنید و مثلا زمان بیشتری را از GPS استفاده کنید طبیعتا شارژدهی کاهش پیدا خواهد کرد. مدل‌های ارزان قیمت شارژدهی بسیار بهتری دارند و می‌توانند تا 21 روز و حتی 60 روز در صورت داشتن استفاده ساده شارژدهی کنند. در زمینه باتری و شارژدهی ساعت‌های امازفیت شرایط بسیار جذابی دارند.

شارژدهی ساعت هوشمند

 

انواع بندهای ساعت هوشمند را می توانید از تکنولایف بخرید: بند ساعت هوشمند

جمع‌بندی

در این مقاله “راهنمای خرید اسمارت واچ” سعی کردیم تا مهم‌ترین نکاتی را که باید برای خرید یک ساعت هوشمند در نظر بگیرید بیان کنیم، با این وجود اما بهتر است بسته به نوع استفاده مدل‌ها را بررسی کنید و یا مطلب بهترین مدل های ساعت هوشمند را مطالعه کنید تا با مدل‌های بهتر و جذاب‌تر آشنا شوید.

 

انواع ساعت هوشمند ارزان را می توانید از تکنولایف بخرید: ساعت هوشمند ارزان

سوالات متدوال 

در راهنمای خرید مچ بند هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ مچ بندهای هوشمند با ساعت‌های هوشمند متفاوت هستند و با اندازه کوچک‌تر و قیمت پایین‌تری به بازار عرضه می‌شوند. این مطلب در مورد نکات مهم هنگام خرید ساعت‌های هوشمند است و باید به مواردی مانند سیستم عامل، اندازه نمایشگر، شارژدهی باتری و سازگاری با گوشی توجه داشته باشید.

کدام سیستم عامل ساعت هوشمند بهتر است؟ پاسخ به این سوال بستگی به برند گوشی شما دارد؛ زیرا مثلا نمی‌توانید در صورتی که ایفون دارید به سراغ گلکسی واچ 5 بروید و یا در صورتی که S22 اولترا دارید به سراغ اپل واچ سری 8 بروید. در کل اما از نظر تعداد برنامه اپل واچ‌ها شرایط بهتری دارند و به لطف دکمه تاج در نظر گرفته شده برای آن‌ها بهتر و راحت‌تر می‌توانید در محیط رابط کاربری اسکرول کنید. در نهایت اما انتخاب سیستم عامل بهتر به سلیقه شخصی نیز برمی‌گردد.

مهم‌ترین نکته قبل از خرید ساعت هوشمند چیست؟ به سازگاری ساعت هوشمند مورد نظر با گوشی خود توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که ممکن است امکان اتصال ساعت به گوشی شما وجود نداشته باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. زهرا

    سلام ممنون میشم پاسخ بدید من ایفون سیزده دارم و میخام یه ساعت بگیرم اما اونقد بودجه ندارم فعلا سری قدیمی ایفون که دیگه اپدیت نمیشه جدیداش هم یکم گرونه الان برام میخام نظرتون رو بدونم چه ساعتی بگیرم نهایت تا پنج تومن که قابلیت پاسخدهی تماس هم داشته باشه به گوشیمم راحت وصل شه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زهرا

      سلام ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTR 2 گزینه خوبیه
  2. مهتاب محمدی

    سلام خسته نباشید ممنون از مقاله خوبتون ببخشید من یه مشاوره خرید لازم داشتم،

    من خوندم که ساعت های هوشمند به دستیارهای صوتی هم وصل میشن، ولی تو اون رپورتاژ ننوشته بود که کدوم مدل ها از گوگل اسیستنت پشتیبانی میکنن، ممکنه یه مدل خوب بهم معرفی کنید؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهتاب محمدی

      سلام وقت شما بخیر بودجتون چقدر هست؟
  3. سید حسین میرمحمدی

    سلام یه ساعت مناسب بین 1.5 تا 3 میلیون با صفحه مربعی(یا مستطیلی)، قابلیت مکالمه و مناسب بانوان و با سنسورهای قابل قبول و ضد آبی میشه معرفی کنید؟
    من خودمم تو سایت گشتم این چندتارو هم پیدا کردم:
    ساعت cube 760 proAmazfit pop2
    ساعت Imiki SF1EImiki SE1
    ساعت Amazfit GTS2 miniولی بازم نمیدونم!!!!!!

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به سید حسین میرمحمدی

      ساعت کیسلکت رو هم بررسی کن. ساعت های خوبی داره
  4. مینا

    سلام سوال دارم میشه کمک کنید؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مینا

      سلام وقت بخیر بفرمایید سوالتون رو
      1. محمدرسول ربیعی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام . امکانش هست برسی ساعت های برند G-tab رو بگذراید ؟ چون به نسبت قیمت از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. با تشکر
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به محمدرسول ربیعی

          سلام وقت بخیر به تیم محتوا انتقال میدم حتما
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/
ads
ads