داغ ترین ها :
راهنمای خرید اتو بخار و بهترین مدل های آن

راهنمای خرید اتو بخار و بهترین مدل های آن

یکی از نیازمندی‌های مهم خانه بدون شک اتو بخار است. اگر صاف بودن لباس‌هایتان برایتان اهمیت زیادی دارد، احتمالا در هفته چندین بار لباس‌هایتان را اتو می‌کشید. درست است که تنوع برند و قیمت اتو در بازار زیاد است، اما همه‌شان کیفیت مدنظر شما را ندارند و تنها در صورتی می‌توانید خرید آگاهانه‌ای داشته باشید که همه‌ی اتوهای موجود در بازار را بشناسید. در این مقاله با راهنمای خرید اتو بخار همراه شما هستیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

انواع اتوبخار را می توانید از تکنولایف بخرید: اتو بخار

راهنمای خرید اتو بخار؛ در خرید اتو به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید اتو بخار باید نیازمندی‌های خود را یادداشت‌برداری کنید تا بتوانید یک خرید ایده‌آل داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین نکات خرید اتو بخار اشاره خواهیم کرد که قطعا می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

درجه تنظیم حرارت براساس نوع پارچه

یک اتو بخار باکیفیت باید دارای ویژگی‌های خاص باشد که ما آن‌ها را در راهنمایی خرید اتو بخار به شما معرفی می‌کنیم. به عنوان مثال، باید یک پنل مدیریت حرارت داشته باشد تا شما بتوانید دمای آن را مطابق با پارچه‌های موردنظرتان تنظیم و کنترل کنید. این ویژگی، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که اتوی شما باید داشته باشد؛ چرا که دمای مناسب اتو کردن پارچه‌ی جین، با دمای مورد نیاز پارچه‌ی حریر متفاوت است و اگر نتوانید دما را کنترل کنید، ممکن است لباس‌های نازکتان بسوزد یا لباس‌های ضخیم اصلا صاف نشوند.

اگر اتو بخاری که خریداری می‌کنید بتواند قابلیت کنترل حرارت را ارائه کند، قطعا تاثیر زیادی در دوام پارچه‌ها خواهد داشت.

تولید بخار کافی

از دیگر ویژگی‌های مهم اتو می‌توان به تولید بخار اشاره کرد. در حقیقت بدون این که نیاز باشد شما آب بپاشید، توانایی تولید بخار کافی و موردنیاز را برای انجام کار داشته باشد. این ویژگی هنگام اتو کردن بعضی پارچه‌ها اهمیت زیادی دارد.

بخار - 3

متغیر بودن بخار به شما اجازه می‌دهد میزان بخار تولید شده را هنگام اتو کردن کنترل کنید، بنابراین می‌توانید آن را افزایش دهید تا خطوط روی پارچه از بین بروند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، میزان بخار را برای پارچه‌های حساس‌تر کم کنید.

قابلیت خاموش شدن خودکار

خاموش شدن خودکار یک ویژگی ایمنی حیاتی بوده که هنگام خرید اتو بخار باید به آن توجه کرد؛ به‌خصوص اگر فرزند کم‌سن وسال دارید که ممکن است وقتی حواستان نیست با اتو برخورد کند. فرض کنید در حال اتو کردن لباس هستید و ناگهان به دلیل انجام یک کار دیگر، خاموش کردن اتو بخار را فراموش کردید. همانطور که می‌دانید، احتمال بروز حادثه‌های گوناگون و خطرناک با روشن ماندن طولانی مدت اتو بخار وجود دارد و در این زمان، قابلیت خاموش کردن خودکار اتو می‌تواند موثر باشد. عملکرد این قابلیت بسیار ساده است؛ زمانی که اتو برای مدت زمان طولانی بیکار باشد، خاموش می‌شود و بدین ترتیب از احتمال بروز حادثه‌های گوناگون جلوگیری خواهد کرد.

با این حال، هنوز شاهد اتو بخارهایی هستیم که نه تنها قابلیت خاموش شدن خودکار ندارند، بلکه فاقد هرگونه چراغ روشنایی به منظور آگاه کردن کاربران از شرایط روشن یا خاموش بودن خود هستند. در این شرایط فقط با احساس گرما می‌توانید نسبت به روشن یا خاموش بودن آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید جاروبرقی

 

وزن اتو

وزن اتو، برای خیلی‌ها المان مهم و تعیین‌کننده‌ای است. اتوهای سنگین، دست را زود خسته می‌کنند و اگر قرار باشد لباس‌های زیادی را اتو کنید، کار با آن‌ها می‌تواند سخت و خسته‌کننده باشد. روی جعبه‌ی اتو، وزن آن نوشته شده که برایتان مشخص می‌کند می‌توانید اتویی با این وزن را استفاده کنید یا نه.

حرکت راحت اتو روی پارچه

از آن جایی که باید اتو را مرتب روی پارچه حرکت دهید، سر خوردن بدون زحمت اتو از دیگر نکات کلیدی محصول به حساب می‌آید. بدون فشار یا این که بخواهید از ترفندهای مختلف استفاده کنید، اتو باید بتواند روی پارچه لیز خورده و حرکت کند.

ویژگی های اتو بخار

مجهز بودن به Drip Protection

مجهز بودن اتو بخار به قابلیت Drip Protection باعث می‌شود آب از طریق کفی روی پارچه نریزد و مانع از لکه دار شدن پارچه‌ها شود. این مسئله در دماهای پایین بیشتر دیده شده و قابلیت ذکرشده می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

شفاف بودن مخزن آب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اتو ، شفاف بودن مخزن آب است. اگر مخزن آب اتو بخار موردنظرتان شفاف باشد، می‌توانید میزان آب موجود در آن را مشاهده کنید. با این ویژگی مهم می‌توانید زمانی که سطح آب به کمترین میزان خود رسید، مقداری آب درون مخزن بریزید و بدین ترتیب، مانع از خشک شدن و بروز مشکلات احتمالی شوید. فراموش نکنید که نکات خرید اتو بخار مخزن دار ساده است.

برخی از محصولات مجهز به مخزن آب شفاف نیستند، اما درجه‌هایی برای نمایش میزان آب درون اتو دارند که می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند. کاربران با توجه به درجه ذکرشده می‌توانند از میزان آب درون مخزن اطلاع پیدا کنند، اما در حالت کلی مخزن شفاف بهتر است. شما می‌توانید هنگام خرید اتو به شفاف بودن مخزن توجه کنید تا یک خرید ایده‌آل داشته باشید؛ از مهم‌ترین نکات خرید اتو بخار مخزن دار ، شفافیت آن است؛ این مورد باید به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید اتو مدنظر قرار داده شود.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین برند اتو بخار

 

کفی باکیفیت

معمولا حفاظت از کفی نچسب راحت‌تر از کفی استیل ضد زنگ است، اما باید مراقب باشید که باعث خراشیدگی آن نشود؛ خراشیده شدن کفی باعث خرابی اتو در گذر زمان خواهد شد. فولاد ضد زنگ جلا داده شده می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، اما کماکان مستعد خراش بوده و لکه‌پذیر است.

کفی باکیفیت اتو بخار

قابلیت خود تمیزشونده

این قابلیت باعث می‌شود اتو بخار بتواند رسوب‌هایی که می‌توانند دریچه بخار و سوراخ‌های کفی را مسدود کنند، پاکسازی و حذف کند. با این قابلیت مهم می‌توان انتظار داشت عملکرد و سلامت دستگاه طولانی‌تر شود. مسدود شدن دریچه بخار تاثیر منفی زیادی روی عملکرد اتو بخار دارد. همچنین رسوب شدن کفی اتو بخار مانع از عملکرد قابل قبول دستگاه خواهد شد و در کنار مسدود شدن دریچه بخار، مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود خواهد آورد. مجهز بودن اتو بخار به قابلیت خود تمیزشونده یک امتیاز بسیار عالی محسوب می‌شود.

محفظه سیم

جمع کردن سیم اتو یک مشکل جدی برای کاربران است. مجهز بودن اتو بخار به محفظه مخصوص جمع آوری سیم از ویژگی‌های مهمی است که می‌تواند مانع از خرابی سیم در گذر زمان شود.

مجهز بودن به چراغ ایمنی

در صورتی که اتو به چراغ ایمنی مجهز باشد، می‌توانید از روشن بودن و در نتیجه داغ بودن دستگاه مطلع شوید. این چراغ کوچک می‌تواند یک امتیاز قابل قبول برای کاربران به حساب آید. معمولا بهترین مارک اتو بخار دارای چراغ ایمنی هستند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید غذاساز

 

بهترین مدل های اتو بخار

به‌منظور این‌که بتوانید اتوی مدنظرتان را راحت‌تر تهیه کنید، تعدادی از بهترین مدل‌های داخل بازار را بررسی کرده‌ایم. این راهنما، به شما در تهیه اتو کمک خواهد کرد.

اتو بخار پارس خزر (SI-602)

بهترین اتو بخار موجود در بازار

در صورتی که قصد تهیه‌ی اتوبخار ایرانی دارید، پارس خزر یکی از برندهایی است که ناامیدتان نخواهد کرد و تا سال‌ها به شما کار می‌دهد. اتو بخار پارس خزر مدل SI-602 در ۴ رنگ صورتی، آبی، خاکستری و سفید در بازار موجود است. اتو کمی بیش از ۱ کیلوگرم وزن دارد و با کمک سیم ۲.۵ متری، کار شما را راحت کرده و حتی اگر پریز برق دم دست نباشد هم می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. محدوده‌ی توان مصرفی این اتو ۲۰۰۱ الی ۲۴۰۰ وات است و با توزیع یکنواخت حرارت روی سطح پارچه، در زمانی کوتاه انواع پارچه‌ها را صاف می‌کند. همچنین، مانع برق افتادن روی پارچه لباس می‌شود. 

در ساخت این دستگاه از کفه‌ی الماسه و استیل استفاده شده و از یک مخزن آب ۳۰۰ میلی‌لیتری استفاده می‌کند. این دستگاه مجهز به سیستم های ضدرسوب، ضد چکه و همینطور قابلیت قطع خودکار است.

 

خرید اتو بخار پارس خزر مدل SI-602

اتو بخار هاردستون (SIP2341)

معرفی اتو بخار هاردستون مدل SIP2341

اتو بخار هاردستون با وزن ۱ کیلوگرم و شکل جمع‌وجور، یک اتوی خوش دست تلقی می‌شود. این اتو از یک کفه‌ی سرامیکی استفاده می‌کند و محدوده توان مصرفی آن، مانند مدل پیشین ۲۰۰۱ تا ۲۴۰۰ وات است. سرعت داغ شدن دستگاه بسیار بالا است و به محض روشن کردن اتو، حرارت می‌گیرد. البته لازم نیست نگران شوید چرا که با کمک درجه‌ی زیر دسته، می‌توانید میزان حرارت را کنترل کرده و به‌راحتی انواع پارچه را در زمانی کوتاه اتو کشیده و صاف کنید. این اتو بخار دارای قابلیت بخاردهی هم به‌صورت عمودی و هم پیوسته است و از یک مخزن آب با ظرفیت ۲۰۰ میلی‌لیتر بهره می‌برد. 

 

خرید اتو بخار هاردستون مدل SIP2341

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مدل اتو تفال

 

اتو بخار کاخلر (KH0814)

اتو بخار کاخلر مدل KH-814 یکی از بهترین مدل های موجود در بازار

 

اتو بخار کاخلر یک محصول آلمانی است و همانطور که از محصولات آلمانی انتظار دارید، این دستگاه ساخت و عملکرد بسیار خوبی دارد و کاربر را کاملا راضی خواهد کرد. کفه‌ی این اتوی جذاب از جنس نانو سرامیک است و به‌همین خاطر، خیلی روان روی پارچه حرکت می‌کند و موقع اتو کشی با چالشی مواجه نخواهید شد. حداکثر توان مصرفی این اتو، ۳۰۰۰ وات بوده و از یک مخزن آب ۴۰۰ میلی لیتری استفاده می‌کند. با این اتو، امکان اتوکشی عمودی هم وجود دارد و می‌توانید پرده‌های چروک را بدون باز کردن اتو کنید. همچنین لباس‌های خود را می‌توانید به یک رخت‌آویز آویزان کرده و اتو بکشید. قابلیت خاموشی خودکار که از سوختن لباس‌ها جلوگیری می‌کند و همینطور قابلیت ضدچکه، دیگر ویژگی‌های جذابی هستند که کاخلر به این اتو اختصاص داده است.

 

قیمت اتوبخار کاخلر مدل KH0814

 

اتو بخار پاناسونیک (NI-JW670)

بهترین اتوبخار موجود در بازار چیست؟ معرفی اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JW670

مدل دیگر در لیست انواع اتو بخار، اتوبخار پاناسونیک مدل NI-JW670 است. این اتو نسبت به مدل‌های پیشین قیمت بالاتری هم دارد. ابعاد این دستگاه ژاپنی، ۱۶۰ در ۲۶۰ در ۱۷۰ میلی متر است و وزن آن به چیزی حدود ۲ کیلوگرم می‌رسد پس باید این مورد را هنگام خرید در نظر داشته باشید که موقع اتوکشی حجم زیاد لباس، احتمال خستگی دست وجود دارد. توان مصرفی این اتو در بازه‌ی ۲۰۰۱ تا ۲۴۰۰ وات قرار دارد ولتاژ ورودی برق بین ۲۲۰ الی ۲۴۰ ولت است. در ساخت این اتو از کفه‌ی سرامیکی استفاده شده. اگر لباسی که آن را اتو می‌کنید چروک‌های سختی دارد، اصلا لازم نیست نگران باشید چرا که قابلیت بخاردهی یکسره و فورانی به صاف شدن راحت چروک‌ها کمک زیادی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این اتو می‌توانیم به دکمه‌ی جداگانه برای اسپری آب، همینطور سیستم شستشوی سوراخ‌های اتو برای جلوگیری از ایجاد رسوب اشاره کنیم.

 

خرید اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JW670

 

اتو بخار بلانتون (وینو WSI2001)

اتو بخار بلانتون - راهنمای خرید اتو بخار ارزان

این اتو بخار، با حداکثر توان ۲۲۰۰ وات عمل می‌کند و در زمانی کوتاه، چروک‌های لباس را از بین می‌برد. کف اتو، سرامیکی است و روی پارچه به‌راحتی لیز می‌خورد. سیم اتو در جای خود قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد و موقع اتوکشی لباس‌های سنگین و بدقلق، مجبور نیستید پارچه را بچرخانید چون اتو می‌چرخد و آزادی عمل دارید. بعضی از پارچه‌ها، خیلی راحت لک می‌گیرند و اگر آب از مخزن اتو روی پاره بریزد، شکل جالبی نمی‌گیرد. قابلیت Drip protection یا سیستم ضد چکه اتو، مانع ریزش قطرات آب روی پارچه می‌شود. همچنین، اگر آبی که در اتو ریختید سختی زیادی داشت و رسوب تشکیل داد، نگران نشوید چون اتو بخار بلانتون سیستم ضدرسوب نیز دارد.

 

خرید اتو بخار بلانتون مدل WSI2001

 

اتو بخار یوتکث (SI-3020)

راهنمایی خرید اتو بخار

اتو بخار بوتکث، دیگر اتوبخار پرفروشی است که با ۲۲۰۰ وات توان کار می‌کند و آن را در لیست راهنمای خرید اتو بخار قرار داده‌ایم. اولین چیزی که در این اتو توجه را جلب می‌کند، سیم بلند آن است. اتوی یوتکث، مجهز به سیم برق ۲/۵ متری است که به‌منظور راحتی بیشتر کاربر در صورت دوری از پریز برق تعبیه شده. 

اگر به بخار نیاز داشتید، اتو بخار یوتکث در عرض ۱ دقیقه ۴۰ گرم بخار تولید می‌کند که میزان قابل توجهی است. قابلیت تولید بخار عمودی، دیگر ویژگی مهم در این اتو به‌حساب می‌آید. اگر پرده‌ها چروک شده‌اند و می‌خواهید صافشان کنید اما نمی‌توانید آن‌ها را پایین بیاورید، می‌توانید در همان حالت عمودی، اتوکشی‌اش کنید؛ چرا که این اتو، در حالت عمودی هم می‌تواند بخار تولید کند و چین و چروک‌ها را از بین ببرد.

 

خرید اتو بخار یوتکث مدل SI-3020

 

اتو بخار پاناسونیک (NI-JW650)

اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JW650

ابعاد این اتو بخار ۲۷۰×۱۲۰×۱۵۰ میلی‌متر است و حدود ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. کفی این اتو تیتانیوم است که موجب لغزندگی راحت اتو روی پارچه می‌شود و هنگام کار با آن، اذیتتان نخواهد کرد. همچنین، کفه تیتانیومی گرما را در زمانی کوتاه، در سرتاسر سطح خود پخش خواهد کرد که اتوکشی سریعتر انجام شود. البته هنگام اتوکشی روی پارچه‌های نازک مانند حریر، باید مراقب باشید و درجه حرارت را کنترل کنید. خوشبختانه، اتو بخار پاناسونیک فکر آنجا را هم کرده و قابلیت تنظیم میزان بخاردهی دارد. از دیگر ویژگی‌های این اتو، به بخاردهی عمودی، اسپری و مخزن آب، و سیستم ضدچکه‌اش می‌توان اشاره داشت که برای برخی پارچه‌ها بسیار مهم است.

 

خرید اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JW650

 

اتو بخار سایا (Titanium)

اتوبخار سایا مدل Titanium راهنمی خرید اتو لباس

اتو بخار سایا، نسبت به دیگر مدل‌های معرفی شده در راهنمای خرید اتو بخار خوش قیمت‌تر است اما این به آن معنا نیست که از کیفیت یا قابلیت‌ آن کاسته شده است.

کفه‌ی اتو بخار سایا، سرامیکی است. کفه‌ی سرامیکی رسانایی عالی برای گرما است و با توزیع گرما به‌طور کاملا یکنواخت، انواع چین و چروک را از بین می‌برد. همچنین، نیاز نیست نگران چسبندگی آن به پارچه در دمای بالا باشید. البته، به‌مرور زمان پوشش سرامیکی‌اش از بین می‌رود. این اتو با توان ۲۲۰۰ وات عمل می‌کند که شما می‌تواند آن را با توجه به نیاز و نوع پارچه‌ای که اتو می‌کنید کم و زیاد کنید. 

اتو بخار سایا سیستم ضدچکه و ضدرسوب دارد. پس نگران رسوب گرفتن آن یا پس دادنش به پارچه نباشید و با خیال راحت لباس‌هایتان را با آن اتو کنید.

 

خرید اتو بخار سایا مدل تیتانیوم

 

اتو بخار تفال (FV5781)

خرید اتو بخار تفال

اتوبخارهای این برند فرانسوی، جزء بهترین اتو بخارهای موجود در بازار هستند که خیلی زود پارچه را صاف و بی‌چروک می‌کنند. مدل FV5781 یک اتوی قدرتمند با توان ۲۸۰۰ وات است که می‌تواند به‌طور پیوسته ۵۰ گرم بخار در دقیقه، و به طور لحظه‌ای ۲۶۰ گرم بخار در  دقیقه تولید کند. مخزن آب این دستگاه به اندازه ۲۷۰ میلی لیتر گنجایش دارد. کفه‌ی اتوبخار از جنس سرامیک دوریلیوم است که حرکت روان و راحتی را برای اتو روی پارچه رقم می‌زند. این اتو بخار، یک سیم ۲ متری دارد که اگر پریز برق نیز نزدیک دستتان نباشد به راحتی بتوانید لباس‌های خود را اتو کنید. از قابلیت‌هایی که این اتو بخار خوب دارد، می‌توانیم به سیستم خاموشی خودکار آن بعد از استفاده نشدن، سیستم ضدچکه برای جلوگیری از ریزش قطرات آب روی پارچه و لک شدن آن، و همینطور قابلیت تنظیم میزان بخاردهی دستگاه اشاره کنیم.

 

خرید اتو بخار تفال مدل FV5781

 

اتو بخار مخزن دار تفال SV8060

اتو بخار مخزن دار تفال

اتو بخار مخزن دار برای کسانی که نیاز به اتوکشی مداوم دارند، مانند خیاط‌های حرفه‌ای وسیله‌ای مهم و ضروری‌ای است. در این مدل اتوها مخزن جدا از اتو است و داخل آن به کار نرفته. به همین خاطر حجم بیشتر و بزرگتری دارد. همچنین، خود اتو وزن کمتری پیدا می‌کند و استفاده از آن راحت‌تر می‌شود. اتو بخار مخزن دار تفال مدل SV8060 دارای توان مصرفی ۲۸۰۰ وات و گنجایش مخزن آب ۱.۸ لیتر است. این اتو می‌تواند به طور پیوسته ۱۳۰ گرم بخار در دقیقه تولید کند و بخاردهی لحظه‌ای آن برابر با ۴۵۰ گرم در دقیقه می‌باشد. کفه‌ی دوریلیوم به همراه وزن کم، همینطور امکاناتی چون سیستم ضد چکه، سیستم خاموش خودکار، همینطور امکان تنظیم میزان بخاردهی، ویژگی‌های این اتو بخار خوب و حرفه‌ای است.

 

خرید اتو بخار مخزن دار تفال مدل SV8060

 

جمع بندی

در این مقاله سعی شد به نکات و ویژگی‌های مهم اتو بخار اشاره کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. شما می‌توانید نکات ذکرشده را مدنظر قرار داده و یک محصول باکیفیت را از بهترین مارک اتو بخار خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا شفاف بودن مخزن آب اتو بخار مهم است؟

این مورد فقط یک قابلیت است؛ در حقیقت شفافیت مخزن آب باعث می‌شود بتوانید مدیریت آب را بهتر انجام دهید.

بهترین مدل اتو بخار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک اتو بخار خوب، باید مجهز به سیستم ضد چکه، قابلیت تنظیم دما، سیستم قطع خودکار، سیستم ضدرسوب و همینطور طول سیم بلند برخوردار باشد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d8%b1/
ads
ads