داغ ترین ها :
راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل

راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل

ساعت هوشمند اپل را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین اسمارت واچ‌های موجود در بازار معرفی کرد که توانسته همانند گوشی‌های آیفون، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند، اما آیا اطلاعات کامل و جامعی پیرامون اپل واچ در اختیار دارید؟ در این مقاله قصد داریم هر آن چه لازم است پیرامون اپل واچ بدانید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. در صورتی که قصد دارید یک راهنمای خرید اپل واچ که نکات گوناگون پیرامون این محصول را پوشش داده باشد مطالعه کنید، با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

برای خرید ساعت هوشمند اپل و مشاهده قیمت ها به سایت تکنولایف مراجعه کنید: اپل واچ

راهنمای خرید اپل واچ

بهتر است قبل از خرید اپل واچ با موارد زیر آشنا شوید که به درستی بتوانید تصمیم بگیرید.

انواع سایز اپل واچ

بسته به مدل اپل واچ می توان سایزهای 38، 40 ،41، 42 ، 44 و 45 میلی متری را در این ساعت هوشمند دید. انتخاب اپل واچ بزرگ و کوچک را می‌توان با توجه به سلیقه خریداران از یکدیگر، متفاوت دانست. در حالت کلی می‌توان سایز ساعت را یک موضوع خارج از راهنمای خرید اپل واچ به حساب آورد که به صورت کامل، یک نظر شخصی به حساب می‌آید. جدیدترین مدل اپل واچ یعنی اپل واچ اولترا سایز 49 میلی متری دارد.

جنس اپل واچ

 

جنس اپل واچ

در ابتدا بهتر است بدانید اپل واچ‌ها به صورت یکسان و با مواد اولیه مشابه ساخته نمی‌شوند. ارزان‌ترین ساعت هوشمند اپل از جنس آلومینیوم تولید می‌شود و رایج‌ترین مدل‌هایی هستند که در دسترس قرار دارند. از سه مدل اپل واچ موجود در بازار که در حال فروش هستند، دو مدل (اپل واچ سری 3 و SE) از آن‌ها به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده‌اند. در حال حاضر می‌توان خط تولید اپل واچ را به سه قسمت آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و تیتانیوم تقسیم‌بندی کرد.

فولاد ضدزنگ را باید به عنوان دومین مدل گران قیمت از ساعت‌های هوشمند اپل معرفی کرد؛ اپل واچ 7 از فولاد ضدزنگ تولید شده و قیمت پایه آن از 749 دلار شروع می‌شود و این در حالی است که تیتانیوم به عنوان گران قیمت‌ترین مدل شناخته شده است و در سری 7 از قیمت 849 دلار برای فروش در دسترس قرار دارد. مواد ذکرشده نه تنها کیفیت بهتری دارند، بلکه می‌توانند دوام بسیار خوبی هم داشته باشند. توجه داشته باشید که فولاد ضدزنگ و تیتانیوم دارای شیشه‌های نمایشگر قوی‌تری هستند و قابلیت عدم جذب هرگونه خط و خش روی آن هم می‌تواند این ادعا را تایید کند.

 

باتری اپل واچ

با وجود تمام امکانات کم‌نظیر و بی‌رقیبی که اپل واچ‌ها دارند، از نظر کیفیت باتری، به‌نظر می‌رسد که قافیه را باخته اند. باتری اپل واچ سری ۷، در ازای ۹۰ بار چک کردن ساعت یا ۶۰ دقیقه پخش موسیقی، تمام خواهد شد و باید مجددا اقدام به شارژ آن کنید. از نظر باتری، اسمارت واچ‌های برندهای دیگر مانند سامسونگ، ماندگاری طولانی‌تری دارند و برای مدت زمان بیشتری به شما امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های ساعت را می‌دهند. البته، با مدیریت برنامه‌ها، مثلا بستن برنامه‌هایی که در پس زمینه باز هستند، کم کردن نور ساعت، متوقف کردن آپدیت‌های خودکار و … می‌توانید عمر آن را تا حدی افزایش دهید. البته، در اپل واچ ۷، ماندگاری باتری بهتر و بالاتر از مدل‌های قبلی آن است.

آیا اپل واچ به گوشی‌های سامسونگ متصل می‌شود؟

امکان استفاده از اپل واچ در گوشی‌های اندروید دارای پیچیدگی‌های زیادی بوده و تابع شرایط گوناگونی است. به عنوان مثال، شما نیازمند در اختیار داشتن یک اپل واچ آنلاک سلولار خواهید بود تا بتوانید در کنار یک گوشی اندروید آنلاک و سایر موارد، امکان برقراری ارتباط را با شرایط خاص فراهم کنید. البته به خاطر داشته باشید که در صورت برقراری ارتباط میان گوشی اندروید و اپل واچ، قطعا نمی‌توانید از کلیه قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید و حتی امکان آپدیت ساعت هوشمند اپل با گوشی اندروید هم فراهم نخواهد بود. اگر بخواهیم نظر کلی خود را بیان کنیم، بدون تردید ارائه پاسخ منفی پیرامون متصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید منطقی به نظر می‌رسد.

آیا امکان ردیابی اپل واچ وجود دارد؟

یکی از ویژگی‌های مهم اپل واچ را می‌توان مجهز بودن به GPS عنوان کرد که همین مسئله توانسته امکان ردیابی اپل واچ را هم برای کاربران فراهم کند. در حقیقت برای انجام این کار باید از طریق قابلیت Find my iPhone به صفحه موردنظر ورود کرده و همگام‌سازی با اپل واچ را انجام دهید. برای ردیابی اپل واچ هم کافی است وارد وب سایت iCloud.com شوید و در ادامه از بخش Find iPhone، گزینه تمام دستگاه‌ها (All Devices) را انتخاب کرده تا بدین ترتیب، امکان مشاهده موقعیت مکانی اپل واچ فراهم شود.

آیا اپل واچ ضدآب است؟

apple watch

اپل واچ در مدل‌های گوناگونی در دسترس قرار دارد، اما بهتر است بدانید نسخه‌های اولیه آن در برابر آب از خود مقاومت نشان نمی‌دهند و شرایط در مدل‌های جدید، مناسب است. در حقیقت اپل واچ سری 6 و 7 می‌توانند در عمق 50 متر آب هم از خود مقاومت نشان دهند و این در حالی است که نسخه 1 یا برخی از مدل‌های اپل واچ سری 2 نمی‌توانند مقاومت خوبی داشته باشند. در صورتی که مدل‌های جدید اپل واچ مانند اپل واچ اولترا 2 را خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را روی دست خود ببندید و در استخر یا دریا شنا کنید.

رنگ‌بندی اپل واچ

اپل، در زمینه رنگ بند هم تغییراتی ایجاد کرده و رنگ‌های متنوع‌تری را افزوده است. در گذشته، بیشتر شاهد رنگ‌های بیسیک مانند خاکستری، طلایی و نقره‌ای بودیم؛ اما موقعی که سری ۷ اپل واچ عرضه شد، رنگ‌بندی بیشتری هم برای بندهای اپل واچ ارائه شد تا کاربران گزینه‌های بیشتری پیش‌رو داشته باشند. در حال حاضر، می‌توانید اپل واچ ۷ را با رنگ‌هایی چون آبی، سبز، سفید، سیاه و قرمز تهیه کنید. (بندهای غیر اورجینال را هم در رنگ‌ها و جنس‌های دیگر به عنوان لوازم جانبی می‌توانید تهیه کنید.)

 

خرید انواع بند اپل واچ در تکنولایف: قیمت بند اپل واچ

آیا اپل واچ از سیم کارت پشتیبانی می‌کند؟

یکی از سوالات مهم خریداران اپل واچ را می‌توان پشتیبانی از سیم کارت دانست. در حقیقت این سوال که آیا اپل واچ سیم کارت می‌خورد به یک دغدغه تبدیل شده است، اما بهتر است بدانید برخی از مدل‌های سلولار اپل واچ از شبکه پشتیبانی می‌کنند، اما باید اپراتور موردنظر که از اپل واچ پشتیبانی کند را هم بیابید. اگر بخواهیم خیال شما را آسوده کنیم، بهتر است روی استفاده از سیم کارت اپل واچ حساب باز نکنید و پاسخ به این سوال را خیر در نظر بگیرید.

لوازم جانبی اپل واچ

مطمئنا اپل لوازم جانبی زیادی برای ساعت‌های هوشمند خود تولید کرده تا آسیب نبینند. همانند آیفون، برای ساعت‌های اپل هم بامپر، گلس ساعت هوشمند و قاب مگنتی وجود دارد تا ساعت بر اثر برخورد یا ضربه دیدن، مشکلی پیدا نکند. همچنین، بند ساعت هوشمند زنانه و مردانه مختلفی برای موقعیت‌های مختلف هم تولید شده تا بتوانید ساعت خود را در هر موقعیت روی دست داشته باشید. بند سیلیکونی، بند چرمی، بند میلانس و حتی بند فلزی، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در مهمانی، موقعیت‌های رسمی، و به‌طور روزمره، بند مدنظرتان را پیدا کنید. همچنین، کابل شارژ و اداپتور دیگر لوازم جانبی‌ای هستند که اپل برای کاربران ساعت هوشمند خود عرضه کرده است.

قبل از خرید اپل واچ، حتما مطلب بهترین اپل واچ را بخوانید.

 

معرفی چند مدل اپل واچ موجود در بازار

هم اکنون که با مهم‌ترین نکات و سوالات پیرامون خرید ساعت هوشمند اپل در راهنمای خرید اپل واچ آشنا شده‌اید، بهتر است با برخی از مدل‌های این اسمارت واچ هم آشنا شوید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. در ادامه تعدادی از اپل واچ‌های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند کارایی و عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا، به‌خاطر بندهایش محصولی منحصربه‌فرد است. اپل برای این ساعت هوشمند خود ۳ نوع بند به نام‌های Ocean band، Loop alpine و Loop trail عرضه کرده که کاربر بتواند آن را در هر جا و مکانی استفاده کند. اپل واچ اولترا ۶۱ گرم وزن دارد و با ios ۱۴ سازگار است و از پردازنده Apple S8 استفاده می‌کند. جنس بدنه آن، تیتانیوم است و نمایشگر Retina LTPO OLED دارد. بندهای مختلف، در سایزهای مختلفی عرضه شده‌اند که کاربر بتواند با توجه به اندازه‌ی مچ دستش بند را انتخاب کند. بند لوپ تریل و لوپ آلپاین مناسب استفاده‌ی روزمره و ورزش کردن است و آن‌قدر سبک و محکم است که امکان باز شدن یا افتادن آن از دستتان وجود ندارد. بند اوشن کمی سنگین‌تر از باقی بندهاست و برای شنا کردن مناسب است. این ساعت، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مانند دیگر ساعت‌های اپل، از مودهای ورزشی مختلف و قابلیت هایی چون سنجش اکسیژن خون، ضربان قلب، تشخیص عمق، قطب‌نما و … برخوردار است.

اپل واچ اولترا

اپل واچ 8

سری ۸ اپل واچ که یکی از محصولات جدید اپل است، در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری، و در دو نسخه‌ی استیل و آلومینیوم عرضه شده است. وزن ساعت ۳۲ گرم است و روی دستتان سنگینی احساس نخواهید کرد. قطر ساعت ۱۰.۷ میلی‌متر است که نسبت به مدل‌های قبل بزرگتر است. در این ساعت، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ گیگابایت هم رم تعبیه شده است. مانند اپل‌واچ‌های دیگر، قابلیت‌های سنجش میزان اکسیژن خون، دمای بدن، ضربان قلب به‌طور دقیق را دارد. علاوه‌برآن، اگر ورزشکار هستید، اپل واچ ۸ هم مانند مدل‌های پیشین از انواع مودهای ورزشی پشتیبانی می‌کند. باتری استفاده شده در این ساعت، قوی‌تر  از مدل‌های پیشین است اما باز هم به آن قدرتی که باید برسد تا رضایت کاربران را جلب کند، نرسیده و همچنان یکی از نقاط ضعف ساعت‌های هوشمند اپل است.

اپل واچ ۸

اپل واچ 7

 

راهنمای خرید اپل واچ

با این که اختلاف عملکرد میان اپل واچ 7 و 6 کم است، اما باید مدل جدیدتر را بهتر از نسخه 6 بدانیم. صفحه نمایش اپل واچ 7 در مقایسه با مدل قبل، 20 درصد بزرگ‌تر شده و حاشیه‌های باریک‌تری هم دارد. همچنین سرعت شارژ مجدد باتری با افزایش چشمگیری مواجه بوده و این مسئله توانسته تا حدودی ضعف باتری را در مدل‌های اپل واچ جبران کند؛ باتری اپل واچ 7 می‌تواند 18 ساعت ماندگاری شارژ را رقم بزند.  سایر قابلیت‌های اپل واچ 7 را می‌توان طراحی شیک، بررسی ضربان قلب، ردیابی فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام دانست. اپل برای تولید نسخه 7 از اپل واچ سراغ پردازنده Apple S7 رفته و یک حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت را هم برای آن در نظر گرفته است.

 

قیمت اپل واچ 7 مدل 45 میلی متری

 

اپل واچ SE

 

نکات خرید اپل واچ

این اپل واچ مجهز به GPS بوده و می‌تواند در برابر آب هم تا عمق 50 متر دوام داشته باشد. اگر بخواهیم به سایر قابلیت‌های مهم Apple Watch SE هم اشاره کنیم، قطعا ردیابی خواب، مانیتور ضربان قلب، صفحه نمایش باکیفیت و طراحی فوق‌العاده جذاب را می‌توان در لیست قرار دارد. اپل واچ SE مجهز به چیپست Apple S5 بوده و بهتر است بدانید که توانایی رقابت با نسخه 6 و 7 ساعت هوشمند اپل را ندارد. اپل واچ SE برای کاربرانی که قصد دارند با هزینه کم از یک اپل واچ باکیفیت استفاده کنند، گزینه‌ای مناسب و کارآمد خواهد بود. بد نیست بدانید این اپل واچ مجهز به نمایشگر 1.78 اینچ اولد بوده و با یک حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت همراه است. در صورتی که علاقه‌مند به ورزش شنا هستید هم می‌توانید از این ساعت هوشمند اپل تا عمق 50 متر آب استفاده کنید.

اپل واچ 6

 

apple watch 6

با این که اپل واچ 7 معرفی شده است، اما کماکان می‌توان اپل واچ 6 را هم به عنوان یکی از قدرتمندترین ساعت‌های هوشمند تولید شده از سوی غول فناوری آمریکا به حساب آورد. این ساعت هوشمند مجهز به چیپست Apple S6 بوده و توانایی نظارت بر اکسیژن خون را دارد. تراشه قدرتمند این اسمارت واچ می‌تواند نقش قابل توجهی در بهبود شرایط باتری داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های اپل واچ 6 را می‌توان بهبود شرایط نمایشگر دانست؛ این صفحه نمایش می‌تواند رنگ‌های جدید را به خوبی نمایش دهد و همین مسئله تاثیر زیادی در افزایش جذابیت آن داشته است. همچنین اپل واچ 6 ضدآب بوده و می‌توانید از آن در عمق 50 متری آب استفاده کنید.

 

 

اپل واچ 5

 

نکات خرید اپل واچ

ساعت هوشمند اپل واچ 5 مجهز به نمایشگر باکیفیت اولد در سایزهای 1.57 و 1.78 اینچ بوده و در کنار چیپست Apple S5، شرایط ایده‌آل را برای کاربران رقم می‌زند. این محصول مجهز به حافظه داخلی 32 گیگابایت بوده و طول عمر باتری آن هم معادل 18 ساعت است. شاید نتوان اپل واچ 5 را به عنوان یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند اپل معرفی کرد، اما بد نیست بدانید که عملکرد آن با اپل واچ 6 هم برابری می‌کند. البته نباید از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) آن هم به سادگی گذشت، اما تاثیر منفی در ماندگاری شارژ باتری خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های اپل واچ 5 را می‌توان مانیتور ECG، ردیابی GPS، نظارت بر ضربان قلب و سایر مواردی دانست که می‌توانند در سلامت جسمانی شما تاثیرگذار باشند. توجه داشته باشید که اپل واچ 5 همانند سایر مدل‌هایی که معرفی شدند، ضدآب بوده و در عمق 50 متر آب هم ماندگاری خواهد داشت.

سوالات متداول

آیا اپل واچ ارزش خرید دارد؟ در صورتی که گوشی آیفون در اختیار دارید، اپل واچ‌ها را می‌توان یک گجت پوشیدنی بسیار عالی معرفی کرد که به شما کمک می‌کند با ویژگی و ابزارهای اضافی، تجربه‌ای جدید را برای خود رقم بزنید. با این حال اگر کاربر اندروید هستید، قطعا اپل واچ برای شما ارزش خرید نخواهد داشت.

کارایی اپل واچ چیست؟ اپل واچ‌ها ویژگی‌های زیادی دارند و در میان آن‌ها می‌توان به ردیابی تمرین‌های ورزشی، نظارت بر سلامت جسمانی، تماس و ارسال پیام، مدیریت نوتیفکیشن‌ها، تنظیم هشدار، پخش موسیقی روی هدفون، بررسی نقشه‌ها، نظارت بر خواب، تماس با دستیار صوتی سیری و. سایر موارد اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از فروشگاه اختصاصی watchOS برنامه‌های شخص ثالث را دانلود کرده و از قابلیت‌ها و سایر ابزارهای آن هم استفاده کنید. هر نسل جدید اپل واچ با ویژگی‌های جدیدتر همراه است، بنابراین باید مدل‌های گوناگون و قابلیت آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. شیوا

    من موبایل ایفون مدل 6s هست و الان میخوام اپل واچ بگیرم
    در توضیحات دیدم که نوشته بودین یه سری از اپل واچ ها برای ios ۱۶ به بالا هستن . یعنی الان گوشی من ios 15 هست نمیتونم از یه سری از اپل واچ ها استفاده کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به شیوا

      سلام خیر نمیشه
  2. محمد

    فیمت اپل واچ سری ۵ چنده!؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر نو که فکر نمی‌کنم باشه دیگه دست دوم هم اطلاع ندارم
  3. رضا کمالی

    سلام وقت بخیر
    یکی از دوستانم اپل واچ سری 7 داره برای فروش گذاشته اس
    فقط کارتن و لوازم نداره
    فقط خود اپل واچ هس
    میخواستم بدونم اپل واچ سالمه ؟
    بدون کارتن هم میشه استفاده کرد ؟
    گم بشه
    اگه پیدا کرده باشه
    صاحبش میتونه پیگیری کنه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا کمالی

      سلام وقت بخیر مسئولیتش با خودتون هست من خودم باشم بدون جعبه محصول خریداری نمی‌کنم موفق باشید
  4. Erfan

    سلام وقتتون بخیر.میخواستم بدونم اگه از خارج خریده بشه ‌و همونجا فعال شه
    بازهم نمیتوان در ایران از ecg و اکسیژن خون استفاده کرد؟

    1. صالح

      پاسخ به Erfan

      سلام ایا کد روی کابل اپل واچ با کد روی کارتن باید یکی باشد؟! بردم گارانتی الان ک گرفتم شارژرش انگار فرق کرده و کد روی سیم شارژر با کد روی کارتن یکی نیس
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Erfan

      سلام وقت شما بخیر راستش دقیق نمی‌دونم ولی احتمالا اگر به هر نحوی متوجه لوکیشن شما بشه قابلیت رو غیر فعال بکنه موفق باشید
  5. mohammad

    با توجه به اینکه سنسوراش داخل کشور فعال نمیشن باز هم عقلانی هستش که سری 7 خریداری بشه؟!

    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به mohammad

      سلام، وقت شما بخیر. بله درسته بعضی از سنسورهای اپل واچ سری ۷ داخل کشور غیرفعال هستن و برای کسایی که نیاز به این سنسورها دارن جدا خریدش منظقی نیست.
      1. یاس

        پاسخ به فرانک یحیوی

        سلام وقت بخیر اپل واچ توپ سری ۸ چی معرفی میکنین زیر ۲۰ تومن باشه؟🙏
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به یاس

          سلام وقت بخیر متوجه منظورتون نشدم؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86/
ads
ads