داغ ترین ها :
راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی و خودرو

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی و خودرو

امروزه با افزایش روز افزون بحران آلودگی هوا در تهران مواجه هستیم و طبقه آمار و گزارشات سالانه عده زیادی به ویژه سالمندان، بیماران قلبی و ریوی به دلیل مواد آلاینده و سمی در هوا، جان خود را ازدست می‌دهند، و متاسفانه این موضوع به یک بحران بزرگ در شهرهای بزرگ به ویژه تهران تبدیل شده است. بنابراین وجود دستگاه تصفیه هوا یک نیاز اولیه به شمار می رود. دستگاه‌های تصفیه هوا را می توانید در خانه و خودرو استفاده کنید. قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید در مورد این دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را دارید، این مقاله مناسب شما است.

 

برای خرید دستگاه تصفیه هوا به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

دستگاه تصفیه هوا

ایا دستگاه تصفیه هوا موثر است؟

شاید اولین سوالی که رای شما پیش بیاید این باشد که ایا دستگاه تصفیه هوا موثر است؟ باید گفت بله دستگاه تصفیه هوا موثر است و شما می توانید با انتخاب درست این دستگاه، هوای آلوده اطراف خود را تصفیه کنید و شر ذرات بد معلق در هوا خلاص شوید. در ادامه برخی از کاربردهای دیگر دستگاه تصفیه هوا را می خوانید.

دستگاه تصفیه هوا چه کاربردهایی دارد؟

آلرژی: اگر آلرژی به فصل یا چیز خاصی دارید، یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا بسیار کمک کننده است.

حیوانات خانگی: برخی از موی حیوانات خانگی در منزل ناراضی هستند،  دستگاه تصفیه هوا شما را از شر موی حیوانات در منزل نجات می دهد.

باکتری‌ها و کپک‌ها: یک تصفیه کننده خوب هوا گزینه خوبی برای از بین بردن کپک ها و ویروس ها است.

آسم: اگر بیماری آسم دارید، حتما وجود یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا در منزل یا خودرو ضروری است.

حساسیت به مواد شیمیایی: اگر به بوی مواد شیمیایی حساسیت دارید، دستگاه تصفیه هوا مناسب برای تصفیه مواد شیمیایی را حتما تهیه کنید. زیرا آن ها برای حذف مواد شیمیایی موثرتر عمل می کنند و به این صورت اجازه ورود مواد شیمیایی را به داخل منزل نمی دهد.

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند؟

دستگاه‌های تصفیه هوا، آلاینده‌ها و سموم را از هوا حذف می کنند.در باز انواع دستگاه تصفیه هوا وجود دارد. برخی ذرات را حین عبور از هوا به دام می اندازند و مدل‌های دیگر ممکن است ذرات هوا را بدون فیلتر کردن حذف کنند. دستگاه‌های تصفیه هوا یون منفی را در هوا منتشر می‌کنند تا ذرات یون مثبت در هوا را حذف کنند. طبق مطالعات دستگاه‌های تصفیه هوا به بهبود شرایط بیماران قلبی عروقی و بیماران ریوی  کمک کرده اند.  اما با این حال این دستگاه‌ها صد در صد نمی توانند آلاینده ها را از هوا از بین ببرند.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

فیلترها نقش مهمی در دستگاه‌های تصفیه هوا به عهده دارند. پس باید در انتخاب نوع و کیفیت فیلترها دقت بیشتری داشته باشید. البته وجود فیلتر هپا را حتما در نظر بگیرید، زیرا بیشترین اثربخشی را در از بین بردن آلاینده ها دارد.

فیلتر اولیه

وظیفه این فیلتر جذب پرز و مو و دیگر آلاینده های درشت است. استفاده از این فیلتر ضامن عمر بیشتر فیلتر هپا و فیلتر کربن است. حتما دقت کنید که دستگاه تصفیه هوا دارای پیش فیلتر یا فیلتر اولیه باشد.

فیلتر HEPA

فیلتر هپا مهم‌ترین ویژگی یک دستگاه تصفیه هوا به شمار می رود. هپا مخفف کلمه High efficiency particulate air است. ویژگی مهم فیلتر هپا، از بین بردن ذرات بسیار ریز است.  به طور کلی این قابلیت را دارند که حداقل 99.95 درصد از گرد و غبار، دود، کپک و سایر ذرات در هوا را حذف کنند. فیلترهای هپا در جاروبرقی‌های باکیفیت نیز تعبیه می شوند. پس حتما باید به دنبال دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا باشید. فیلتر هپا قابل شستشو نیست و حتما باید بعد از مدتی تعویض شود.

 

چطور بخارشو مناسب خود را انتخاب کنیم؟
راهنمای خرید بخارشوی

 

فیلترهای کربن

فیلترهای کربن بیشتر برای حذف گازها به کار می روند. در واقع هر آنچه که فیلتر هپا نتوانسته از هوا حذف کنید، توسط فیلتر کربن فعال جذب می شود. فیلترهای کربن برای از بین بردن بوی تنباکو و دود بسیار مفید هستند. این دستگاه‌ها نیز به تعویض مکرر نیاز دارند و باید هر سه ماه یک بار تعویض شوند.

فیلتر ضد میکروبی

این فیلتر به نفوذ میکروب و باکتری‌ها به داخل فیلترها جلوگیری کرده در نتیجه به کارایی و طول عمر فیلتر اضافه می‌کند. در نتیجه به طور موثر 99 درصد باکتری و میکروب‌ها در هوا از بین می روند. ترکیب فیلتر ضد میکروب و فیلتر هپا قدرت کشتن میکروب‌های موجود در هوا را چندین برابر می‌کند.

دستگاه تصفیه هوا حرفه ای

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه هوا

برای خرید دستگاه تصفیه هوا بهتر است موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

انتخاب دستگاه تصفیه هوا متناسب با فضا

قبل از هر انتخابی باید هدف از خرید دستگاه تصفیه هوا را مشخص کنید. آیا می خواهید دستگاه را برای محیط خانه با چه مساحتی یا فضای اتومبیل خریداری کنید. دستگاه‌های رومیزی کوچک برای یک فضای بزرگ مثل اتاق نشیمن مناسب نیستند، و برعکس یک دستگاه بزرگ تصفیه هوا برای یک اتاق کوچک مثل اتاق نوزاد بزرگ است. بهترین روش برای انتخاب سایز دستگاه، بررسی تغییرات هوا در ساعت است. به این ترتیب می توانید مشخص کنید که یک دستگاه تصفیه هوا در یک اتاق به متراژ X چند بار هوا را در ساعت می چرخاند. البته تغییر هوا در ساعت بر روی دستگاه ها ثبت شده است.

 

 

سبک یا سنگین وزن بودن دستگاه تصفیه هوا

دستگاه‌های تصفیه هوا سبک و سنگین در بازار وجود دارد و شما باید برحسب کارایی انتخاب کنید. برخی دستگاه‌های تصفیه هوا، سبک و متحرک هستند. دستگاه‌های تصفیه هوای رومیزی کوچکترین دستگاه‌های تصفیه هوا هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را جابه جا کنید، بهترین گزینه دستگاه‌های چرخدار هستند.. اگر می خواهید یک دستگاه تصفیه هوا برای فضاهای مختلف مثل محل کار و اتاق نشیمن منزل استفاده کنید، دستگاه های کوچکتر را انتخاب کنید. اما به طور کلی نمی توانید از یک دستگاه برای فضاهای متفاوتی استفاده کنید.

 

براساس کارایی فیلتر

وقتی هدف از خرید دستگاه تصفیه هوا را مشخص کنید می توانید براساس نوع کارایی انتخاب کنید. زیرا هر کدام از دستگاه ها قابلیت های متفاوتی دارند. مثلا برخی دستگاه ها برای فیلتر دود سیگار عملکرد موثرتری دارند یا اگر قصد دارید برای حذف موی حیوانات خانگی استفاده کنید، باید بر این اساس انتخاب کنید.

 

چه سشوار برای شما مناسب‌تر است؟
راهنمای خرید سشوار

 

میزان تولید صدا دستگاه تصفیه هوا

حتما دستگاهی را انتخاب کنید که کمترین صدا را تولید کند به خصوص اگر برای اتاق کودک استفاده می کنید زیرا دستگاه تصفیه هوا همیشه در حال فعالیت است. دستگاه های تصفیه هوا اغلب دارای فن های داخلی هستند که هوا را از فیلترها می کشند. این گروه بی صدا هستند. برای اینکه دقیق تر بررسی کنید، سطح نویز دستگاه را می توانید در مشخصات دستگاه مشاهده کنید.

میزان انرژِی مصرفی دستگاه

هر دستگاهی برای کار کردن به انرژی نیاز دارد، و از آنجا که دستگاه تصفیه هوا باید دایم کار کند تا عملکرد موثری داشته باشد. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که کمترین میزان انرژی را مصرف کند. برای این منظور بهترین گزینه دستگاه هایی با گواهی Energy Star است و براساس سرعت فن، انرژی مصرف می کند. بنابراین دستگاه هایی که برای اتاق های بزرگ تر طراحی شده اند، سرعت فن زیادی دارند، انرژِی بیشتری را جذب می کنند. گزینه دیگری که به مصرف انرژی کمک می کند، حالت اکو است. به این صورت کار می کند که زمانی که دستگاه آلاینده ای را در فضا تشخیص نمی دهد، در حالت آماده باش قرار می گیرند در این صرت برق کمتری مصرف می شود.

گواهینامه دستگاه

CADR نرخ تحویل هوای پاک است. دستگاه‌های تصفیه هوا دارای گواهی CADR هستند که یک عدد مشخصی دارد که براساس مترمکعب در ساعت سنجیده می شود و در انتخاب مصرف کننده کمک‌کننده است. زیرا میزان قدرت فیلتر کردن انواع ذرات را تعیین می‌کند. هر چه عدد CADR بیشتر باشد به این معنی است که دستگاه قدرت بیشتری برای حذف بیشتر ذرات را دارد. بنابراین این دستگاه برای فضاهای بزرگ عملکرد موثرتری خواهند داشت.

دستگاه تصفیه هوای منزل

سنسور و تایمر

اگر می‌خواهید میزان آلودگی هوای داخل منزل را کنترل کنید. حتما به سنسور هوا توجه داشته باشید. سنسور از وضعیت هوای داخل منزل گزارش می‌دهد و قابل تنظیم است. سنسورها به محض رسیدن آلودگی  هوا در حد اضطراری، به صورت اتوماتیک فعال می شوند. تایمر، نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. زیرا تایمر در بهینه کردن مصرف برق نقش مهمی دارند. تایمرها را می‌توانید در بازه زمانی مشخص مثلا بین 4 تا 8 ساعت تنظیم کنید، به این صورت، دستگاه فقط در محدوده زمانی کار می‌کند.

سرعت فن دستگاه تصفیه هوا

سرعت فن یک ویژگی مهم در انتخاب دستگاه تصفیه هوا به شمار می رود.  زیرا در این صورت هوا با سرعت و قدرت بیشتری در هوا در جریان است. دستگاهی را انتخاب کنید که محدوده بیشتری برای تنظیم فن را پوشش دهد، گردش هوا در حین تصفیه بسیار مهم است. در این صورت دستگاه تنها محدوده کوچکی از اتاق را تمیز می کند و مابقی در هوا باقی خواهد ماند. البته این نکته منفی در دستگاه ها با تنظیمات بالا وجود دارد و آن نویز زیاد دستگاه است. در نهایت می توانید براساس میزان کارایی یک انتخاب مابین و مناسب داشته باشید.

 

 

ویژگی‌های جانبی دستگاه

تا این قسمت درباره ویژگی های عمومی یک دستگاه تصفیه خوب اشاره کردیم اما وجود ویژگی هایی یک امتیاز برای دستگاه تصفیه هوا به شمار می رود. البته این ویژگی ها به هزینه دستگاه اضافه می کنند اما اگر قیمت در اولویت خرید شما نباشد، که به بهبود کارایی دستگاه کمک بیشتری می کند.

نشانگر تعویض فیلتر

یک دستگاه تصفیه خوب دارای نشانگر تعویض فیلتر است. به محض اینکه زمان تعویض یا شستشو برسد، به شما اطلاع می‌دهد. به این صورت زمانی فرا می رسد که فیلترها، کارایی لازم را ندارند، بنابراین تعویض فیلتر این اطمینان را به شما می دهد که دستگاه خوب کار می‌کند.

فناوری Plasma Wave

این فناوری قدرت بیشتری به دستگاه تصفیه هوا می‌بخشد و برای از بین بردن انواع آلاینده‌، ویروس‌ و باکتری ها عملکرد موثری دارد. پلاسما ویو، یون‌های مثبت و منفی تولید می‌کند و آلاینده‌های مضر را بدون نیاز به ازن حذف می‌کند. مزیت plasma wave این است که  از روش طبیعی برای تصفیه هوا استفاده می‌کند. یون‌ها به سطح آلاینده‌ها می چسبند و هیدروژن را از آن‌ها جدا می‌کنند. در نتیجه این تکنولوژی در کاهش باکتری و ویروس‌ها بسیار موثر است. از طرف دیگر به کاهش انواع بو، رشد کپک کمک می‌کند.

فناوری Plasma Wave

قابلیت Wifi  وکنترل از را دور

دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که در هر نقطه ای از خانه بر دستگاه نظارت داشته باشید. برخی مدل‌های دستگاه‌های تصفیه هوا این قابلیت را دارند که به Wifi متصل شوند و به وسیله اپلیکیشن‌های کاربردی،دستگاه را کنترل کنید.

 

راهنمایی برای آنها که فروشگاه اینستاگرامی دارند:
چطور در اینستاگرام محصول بسازیم؟

 

سوالات متداول

آیا تصفیه کننده هوا بوی سیگار را ازبین می برد؟

بله تصفیه‌کننده با فیلتر کربن برای از بین بردن گاز و بو به کار می رود.

آیا فیلترهای دستگاه تصفیه هوا قابل شستشو هستند؟

قابل شستشو بودن ویژگی مهم دیگری است که باید حین خرید دستگاه تصفیه هوا مد نظر قرار دهید. زیرا شستشوی فیلتر تصفیه هوا نسبت به تعویض آن مقرون به صرفه‌تر است. اکثر فیلترهای کربنی و پیش فیلترها قابل شستشو و تعویض هستند اما در این مورد، فیلترهای هپا محدودیت بیشتری دارند و باید فیلتر جدید خریداری کنید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%a7/
ads
ads