داغ ترین ها :
راهنمای خرید سینمای خانگی و ساندبار

راهنمای خرید سینمای خانگی و ساندبار

احتمالا به خاطر دارید که تا چند سال قبل تلویزیون‌ها تا چه حد ابعاد و وزن زیادی داشتند و بخش پشتی تلویزیون فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کرد. با تغییر فناوری ساخت تلویزیون‌ها و حضور پنل‌های LCD و LED تلویزیون‌ها بسیار باریک شدند و همین باعث شد تا فضای کمتری در اختیار سازندگان باشد. باریک شدن تلویزیون‌ها باعث شد تا دیگر شرکت‌های سازنده امکان قرار دادن اسپیکرها بسیار قوی و قدرتمند را در این محصولات نداشته باشند و به سراغ اسپیکرهایی ظرفیت‌تر با توان خروجی کمتر بروند. به همین دلیل اگر شما اهل مشاهده فیلم و سریال با تلویزیون باشید و یا اگر دوست داشته باشید که با تلویزیون خود به موسیقی گوش دهید خرید سینمای خانگی یا ساندبار می‌توانید بسیار کاربردی باشد و باعث شود تجربه بهتری از محتوا و به خصوص صدای دریافتی برای شما ایجاد شود.

در ادامه این مطلب ما قصد داریم به راهنمای خرید سینمای خانگی و ساندبار بپردازیم تا شما با هر بودجه‌ای بتوانید ساندبار مناسب خود را شناسایی کرده و آن را خریداری کنید. توجه داشته باشید که این لیست از قیمت کم به زیاد مرتب شده است.

 

لیست قیمت انواع ساندبار را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت ساندبار

 

ساندبار شیائومی مدل MDZ-27-DA

این ساندبار شیائومی طراحی کشیده‌ای دارد و وزن آن مقداری کمتر از ۲ کیلوگرم است. شما می‌توانید تلویزیون خود را از طریق بلوتوث به این ساندبار متصل کنید و تا فاصله حداکثر ۱۰ متری محتوا را توسط این ساندبار بشنوید.

بلوتوث این دستگاه نسخه 4.2 است و در مدت زمان استفاده می‌تواند ارتباطی پایدار و بدون قطعی با تلویزیون برقرار کند. ساندبار شیائومی دارای ۵ حالت ورودی است و ۸ بلندگو را شامل می‌شود. شما امکان خواهید داشت تا این ساندبار را به دیوار نیز متصل کنید.ساندبار شیائومی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول کیفیت صدای خوب آن است که در کنار قیمت پایین این ساندبار باعث می‌شود تا ارزش خرید این دستگاه را زیاد بدانیم. اگر به دنبال ساندباری خوش قیمت ولی باکیفیت هستید می‌توانید این محصول را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

 

قیمت ساندبار شیائومی مدل MDZ-27-DA

 

ساندبار سونی مدل HT-S100F

شرکت سونی هیچ نیازی به معرفی ندارد و همه ما می‌دانیم که ژاپنی‌ها تا چه حد در تولید اسپیکر، بلندگو، هدفون و ساندبار و تمام لوازم صوتی خوب عمل می‌کنند. این محصول قیمت مناسبی دارد و کیفیت صدای خوب و شفافی را در اختیار شما می‌گذارد.

این ساندبار ۲.۴ کیلوگرمی به همراه ریموت کنترل عرضه می‌شود تا شما کنترل بیشتری به روی دستگاه و قابلیت‌های مختلف آن داشته باشید. این ساندبار می‌تواند از طریق بلوتوث به تلویزیون شما متصل شود و همچنین امکان اتصال از طریق کابل HDMI نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

شما حتی می‌توانید به صورت مستقل از تلویزیون به این ساندبار USB متصل کنید و به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید. این محصول با طراحی باریک و عریض ۸.۸ سانتی متری و ارتفاع ۶.۴ سانتی متری به خوبی در فضاهای مختلف قرار می‌گیرد.

 

خرید ساندبار سونی مدل HT-S100F

 

ساندبار جی بی ال مدل Bar 2.0 All in one

برند آمریکایی جی بی ال همواره حرف‌های زیادی در زمینه تولید لوازم صوتی داشته است و اسپیکرها و ساندبارهای این برند کیفیت صدا و همچنین طول عمر بالایی دارند. این مدل وزنی ۱.۶ کیلوگرمی دارد و از یک درگاه USB و یک درگاه HDMI میزبانی می‌کند.

این یعنی شما می‌توانید این ساندبار را از طریق HDMI به تلویزیون متصل کنید و یا از طریق USB به موسیقی یا پادکست مورد علاقه خود گوش دهید. این ساندبار از بلوتوث نسخه ۴.۲ هم پشتیبانی می‌کند تا اتصال بی سیم بین این محصول و تلویزیون نیز امکان پذیر باشد.راهنمای خرید ساندبار و سینمای خانگی

این دستگاه دو کاناله بوده و توان خروجی ۸۰ واتی دارد. به همراه این محصول یک ریموت کنترل عرضه می‌شود تا شما راحت‌تر بتوانید با این ساندبار کار کنید. در جعبه این دستگاه یک عدد پایه دیواری نیز وجود دارد تا شما بتوانید این محصول را به دیوار متصل کنید تا فضای کمتری اشغال شود.

این ساندبار با برق شهری کار می‌کند و پشتیبانی از قابلیت Dolby digital باعث می‌شود صدایی باکیفیت به گوش برسد. این محصول با توجه به عدم حضور ووفر همچنان باس بسیار خوبی تولید می‌کند و همه این موارد در کنار قیمت خوب آن باعث می‌شود ارزش خرید این ساندبار جی بی ال را بالا بدانیم.

ساندبار سامسونگ مدل HW-A450

مگر می‌شود صحبت از فناوری و یک محصول دیجیتال باشد و پای شرکت بزرگ کره‌ای به آن بخش باز نشود؟ این مدل اولین محصول در این لیست است که از ووفر استفاده می‌کند و این یعنی می‌توانید انتظار باس بسیار عالی از این ساندبار داشته باشید.

این محصول دو قسمت دارد. یکی مانند دیگر ساندبارهای لیست به صورت کشیده و باریک و دیگری با اندازه‌ای به مراتب بزرگ‌تر و ارتفاع زیاد. این دو بخش در کنار یکدیگر می‌توانند توان خروجی بسیار خوب ۳۰۰ وات را تولید کنند. این میزان صدا به راحتی می‌تواند سالن‌های بزرگ را پوشش دهد و این مدل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌های بزرگ باشد.

شما امکان خواهید داشت تا این ساندبار را از طریق کابل HDMI یا از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید. جالب است که این مدل از ۵ حالت مختلف به نام‌های صدای فراگیر، بازی، حالت تطبیقی، استاندارد و تقویت باس پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا صدای خروجی را بسته به محتوا در حال استفاده تغییر دهید و شخصی سازی کنید.

تغییر بین این حالت‌ها به آسانی از طریق ریموت کنترل همراه ساندبار اتفاق می‌افتد و حالت تقویت باس به راحی می‌تواند شما را شگفت زده کند. به علاوه قرار دادن محصول به روی حالت فراگیر باعث می‌شود تا صدا به صورت سه بعدی و از همه جهات به گوش شما برسد و لذت تماشای فیلم و سریال چند برابر شود.

از ساندبار مجموعا ۸ کیلوگرم وزن دارد و از برق شهری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند.

ساندبار سونی مدل HT-S20R

این محصول یک اسپیکر اصلی دارد و دو ساب ووفر و یک ساندبار آن را همراهی می‌کنند تا شما بتوانید به توان خروجی بسیار خوب ۴۰۰ وات دست پیدا کنید. صدای این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و به صورت ۵.۱ کاناله است و پشتیبانی از Dolby Audio باعث می‌شود همه چیز تفکیک شده، فراگیر و شفاف به گوش برسد.

پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن حس فراگیری بیشتر دو ساب ووفر را جایی به غیر از خود اسپیکر اصلی و ساندبار قرار دهید. سونی برای این محصول حالت‌های موزیک، سینما، استاندارد، خودکار و شب را در نظر گرفته است تا بسته به نوع محتوا بین این حالت‌ها جابه‌جا شوید

مثلا حالت سینما به واقع فضایی جذابی برای شما به وجود می‌آید و صدا به صورت جذابی بین ووفرها جابه‌جا می‌شود تا شما به طور کامل در فیلم غرق شوید. این مجموعه به طور کلی ۱۳ کیلوگرم وزن دارد و ریموت کنترل آن باعث می‌شود به راحتی بتوانید با آن کار کنید.راهنمای خرید ساندبار و سینمای خانگی

امکان اتصال این محصول به صورت بی سیم و از طریق HDMI به تلویزیون وجود دارد و همچنین به صورت مجزا می‌توانید تا وصل کردن USB به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. مخصوصا اگر این دستگاه را به روی حالت موسیقی قرار دهید صدا تفکیک و شفافیت بیشتری پیدا می‌کند.

پس اگر یک سینمای خانگی باکیفیت و خوب می‌خواهید که هم صدای زیادی و باکیفیتی داشته باشد و هم برای مشاهده فیلم و سریال بسیار مناسب به نظر برسد این محصول از سونی را جزو لیست خود قرار دهید.

 

قیمت ساندبار سونی مدل HT-S20R

 

ساندبار شیائومی مدل MDZ-35-DA

این محصول شیائومی از یک ساب ووفر و یک ساندبار تشکیل شده که هر کدام به ترتیب ۴.۳ و ۲.۳ کیلوگرم وزن دارند. طراحی ساندبار مطابق انتظار کشیده و طراحی ساب ووفر عمودی و مستطیلی شکل است.

این دستگاه از طریق بلوتوث به تلویزیون شما متصل می‌شود و جالب است بدانید که برای آن حتی ورودی AUX نیز در نظر گرفته شده تا شما به راحتی بتوانید موسیقی به روی گوشی خود یا هر وسیله دیگری که از AUX پشتیبانی می‌کند را به این اسپیکرها انتقال دهید.

این ساندبار درگاه ورودی Coaxial نیز دارد ولی خبری از درگاه HDMI نیست و نمی‌توانید از طریق این درگاه تلویزیون خود را به این ساندبار متصل کنید. درون جعبه این محصول کابل‌های مختلف حضور دارند و همچنین پیچ اتصال به دیوار نیز برای این دستگاه تعبیه شده است.

این ساندبار کیفیت صدای بسیار مناسبی دارد و ساب ووفر نیز وظیفه خود را بسیار خوب انجام می‌دهد و صدایی با باس زیاد و شفافیت مناسب به گوش می‌رسد. منبع تغذیه این ساندبار برق شهری است و شما به کمک آداپتور داخل جعبه باید ساندبار را به برق متصل کنید.

ناگفته نماند که این مدل از بلوتوث نسخه ۵ برای اتصال استفاده می‌کند. این نسخه نسبت به نسل قبل اتصالی سریع‌تر و در عین حال پایدارتر را برقرار می‌کند و همچنین باتری کمتری نیز مصرف می‌شود و این یک برتری برای این ساندبار شیائومی است.

ساندبار جی بی ال مدل Bar 2.1 Deep Bass

پیش از هر چیزی باید اشاره کنیم که این ساندبار قدرت خروجی ۳۰۰ واتی دارد و صدایی بلند و فراگیر تولید می‌کند. تولید باس زیاد بر عهده ساب ووفر در نظر گرفته شده است و همه این‌ها در کنار هم باعث می‌شوند شما صدایی فراگیر را بشنوید و در دنیای بازی یا فیلم به طور کامل غرق شوید.

شما می‌توانید اتصال این محصول با تلویزیون را یا هر دستگاه دیگری را با بلوتوث یا HDMI برقرار کنید و از صدای واضح و کیفیت خوب آن لذت ببرید. این ساندبار از صدای Dolby Digital نیز پشتیبانی می‌کند تا حرف زیادی در مورد کیفیت صدا باقی نگذارد.

خوشبختانه جی بی ال برای این محصول کنترل نیز در نظر گرفته تا بسیار ساده‌تر بتوانید با ساندبار ارتباط برقرار کنید.

 

آموزش تصویری اتصال گوشی ایفون به تلویزیون:
نحوه اتصال آیفون به تلویزیون

 

ساندبار سونی مدل HT-RT3

دوست دارید در صدای تولید شده از ساندبار غرق شوید؟ ساندبار سونی مدل HT-RT3 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد؛ چرا که این مدل توان خروجی برابر با ۶۰۰ وات دارد که عدد بسیار زیادی به حساب می‌آید و می‌تواند به راحتی خانه‌های بزرگ را هم پوشش دهد.

صدای فراگیر ۵.۱ کاناله این اسپیکر شما را به فیلم در حال تماشا انتقال می‌دهد و می‌توانید از تماشای هر نوع محتوایی لذتی چند برابر را تجربه کنید. این محصول چهار قطعه کلی دارد و اسپیکر اصلی را ساندبار و ساب ووفر همراهی می‌کنند.

جالب است بدانید که شما به غیر از بلوتوث می‌توانید دستگاه‌های مختلف را از طریق NFC نیز به این اسپیکرهای متصل کنید. در واقع اگر گوشی شما از NFC پشتیبانی کند به سادگی می‌توانید با نزدیک کردن گوشی به اسپیکر اصلی ارتباط سریع و آسانی بین گوشی و این محصول برقرار کنید.ساندبار سونی مدل HT-RT3

این اسپیکر درگاه USB هم دارد و این یعنی امکان اتصال فلش مموری به آن وجود دارد و همچنین شما می‌توانید تلویزیون را با HDMI نیز به این دستگاه متصل کنید و هیچ الزامی به استفاده از بلوتوث و NFC وجود ندارد.

سونی برای این محصول نیز حالت‌های موزیک، سینما، استاندارد، خودکار، شب و محتوای واضح را در نظر گرفته است تا بسته به نوع محتوا بین این حالت‌ها جابه‌جا شوید. ریموت کنترل محصول نیز این فرایند را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کند. این محصول ۱۰.۶ کیلوگرمی از قابلیت‌های Dolby Digital، Bass Reflex و ساب ووفر Active پشتیبانی می‌کند.

پس اگر اسپیکرهایی باکیفیت صدای عالی و زیاد می‌خواهید که بتواند باس زیادی تولید کند و همچنین بتوانید آن را بسته به محتوای در حال پخش شخصی سازی کنید این گزینه می‌تواند بسیار ایده آل باشد.

سینمای خانگی ال جی مدل LHD675

این مدل سینمای خانگی ال جی گزینه بسیار جذابی برای خرید است. این سینمای خانگی جلوه بسیار جذاب و خوبی به خانه شما می‌دهد و قرار گیری اسپیکرهای بزرگ و البته زیبای این سینمای خانگی باعث جلوه بیشتر تلویزیون و سیستم صوتی و تصویری خانه می‌شود.

این سینمای خانگی وزنی ۸ کیلوگرمی دارد و می‌تواند توان خروجی برابر با ۱۰۰۰ وات تولید کند. بلند درست می‌خوانید توان خروجی حداکثری این محصول برابر با ۱۰۰۰ وات است که نشان از قدرت و حجم صدای بسیار عالی این سینمای خانگی دارد.

برای این سینمای خانگی ال جی دو ساب ووفر با سایز ۱۲ اینچی در نظر گرفته شده که می‌تواند باس عالی را تولید کنید و صدای ۴.۲ کاناله اسپیکرها نیز کیفیت و شفافیت عالی دارد. این محصول علاوه بر پخش صدای بسیار بلند با باس زیاد می‌توانید محتوای تصویری مانند فیلم را هم پخش کند.سینمای خانگی ال جی مدل LHD675

راه‌های ارتباطی با این سینمای خانگی نیز HDMI و بلوتوث خواهد بود و اگر تلویزیون ال جی داشته باشید اتصالی بسیار سریع‌تر و پایدارتر بین این سینمای خانگی و تلویزیون ال جی شما اتفاق می‌افتد.

بنابراین اگر طراحی بزرگ‌تر این سینمای خانگی را ترجیح می‌دهید و دوست دارید صدایی بسیار بلند و ساب ووفری بسیار خوب داشته باشید و همچنین امکان مشاهده محتوای تصویری نیز برای شما وجود داشته باشد و با اتصال USB به راحتی بتوانید فیلم مورد نظر خود را تماشا کنید حتما این سینمای خانگی الجی را جزو گزینه‌های خود داشته باشید.

ساندبار سامسونگ مدل HW-J6090

اگر تلویزیون خمیده دارید و در عین حال ساندبار می‌خواهید بدون شک این گزینه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای شما باشد؛ چرا که این مدل علاوه بر مشخصات بسیار خوبی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم طراحی خمیده دارد و به خوبی با طراحی تلویزیون شما مچ شده و ظاهری چشم نواز را به وجود می‌آورد.

این ساندبار حداکثر توان خروجی ۳۰۰ واتی دارد و مانند دیگر مدل‌ها از دو طریق HDMI و بلوتوث به تلویزیون و دیگر محصولات متصل می‌شود. ساب ووفر این مدل اندازه‌ای ۷ اینچی دارد و اتصال بین بلندگو و ساب ووفر به صورت بی سیم خواهد بود تا هیچ سیمی در این میان دیده نشود.ساندبار سامسونگ مدل HW-J6090

این ساندبار ریموت کنترل هم دارد و شما همچنین می‌توانید آن را بدون کنترل و تنها با کمک گوشی خود و با اتصال بلوتوث روشن کنید. پس اگر تلویزیون خمیده دارید و می‌خواهید ساندبار بخرید یکی از بهترین گزینه‌های شما این مدل از شرکت کره‌ای یعنی سامسونگ است.

 

بهترین برندهای تلویزیون کدامند؟
بهترین مارک تلویزیون

 

سینمای خانگی ال جی مدل LH-358HTS

هرچقدر تعداد اسپیکرهای یک سینمای خانگی یا ساندبار بیشتر باشد صدایی فراگیرتر به گوش شما می‌رسد و شما بیشتر حسی شبیه به سینما را تجربه خواهید کرد. حتما پیشنهاد می‌شود در این حالت اسپیکرهای مختلف را در نقاط مختلف سالن خود قرار دهید تا صدا فراگیری بیشتری داشته باشد.

در هنگام مشاهده فیلم زمانی که کارکتر در فیلم جابه‌جا شود صدا نیز در سالن شما جابه‌جا می‌شود و به شما حس واقعی بودن می‌دهد و بسیار حس نزدیکی را به فیلم تجربه خواهید کرد. توان خروجی این سینمای خانگی بسیار عالی ۱۲۰۰ وات است. این عدد را بسیار بسیار زیاد می‌دانیم و به راحتی می‌تواند متراژ زیاد سالن و خانه شما را تحت پوشش خود قرار دهد.

البته به دلیل همین قدرت بالا پیشنهاد نمی‌کنیم این سینمای خانگی را برای سالن‌های کوچک تهیه کنید؛ زیرا بخش زیادی از توان آن بلااستفاده می‌ماند و شما می‌توانید با هزینه کمتر محصولی با توان خروجی پایین‌تر تهیه کنید.

این سینمای خانگی چهار اسپیکر، یک پخش کننده DVD و یک ساب ووفر دارد. اسپیکرها طراحی ظریف و زیبایی دارند تا بتوانید آن‌ها را با دکور خانه خود مچ کنید. سینمای خانگی الجی با بلوتوث و HDMI به دیگر محصولات متصل می‌شود و در نهایت باید توجه ویژه‌ای به نحوه چیدمان قطعات مختلف آن در سالن داشته باشید تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

ساندبار جی بی ال مدل  Bar 9.1

اگر ساندباری بسیار حرفه‌ای و همه فن حریف می‌خواهید که علاوه بر قابلیت‌های گفته شده در دیگر محصولات ویژگی‌های جدیدتر و جذاب‌تری داشته باشد به سراغ جی بی ال Bar 9.1 بروید.

این محصول ۱۳ کیلوگرمی طراحی فوق حرفه‌ای برای تولید صدای سه بعدی دارد و صدایی بسیار باکیفیت، شفاف، فراگیر و واضح را تولید می‌کند. این مدل اولین محصولی در این لیست راهنمای خرید است که از فناوری بسیار جدید Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

امکان تولید صدای فراگیر ۹.۱ کاناله یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل است و اسپیکرهای کناری این دستگاه امکان استفاده به صورت مستقل دارند و شما می‌توانید آن‌ها را به شکل اسپیکرهای همراه به دنبال خود داشته باشید.

این محصول اولین ساندبار موجود در این لیست است که وای فای داخلی سازگار با کروم کست و ایرپلی 2 اپل دارد. ساب ووفر جی بی ال Bar 9.1 ۱۰ اینچی است و بدنه‌ای BassReflex دارد. ناگفته نماند که توان خروجی این مدل ۸۲۰ وات است.

به طور کلی اما تا زمانی که از این محصول استفاده نکنید متوجه تفاوت‌های آن با دیگر مدل‌ها و کیفیت صدای منحصر به فرد آن نخواهید شد و توصیه می‌کنیم اگر بودجه زیادی برای خرید ساندبار کنار گذاشته‌اید به فکر خرید این دستگاه باشید.

 

قیمت ساندبار جی بی ال Bar 9.1

ساندبار یا سینمای خانگی؛ کدام را باید بخرید؟

اگرچه عملکرد نوار صوتی مطمئناً مسیر طولانی را طی کرده است، آزمایش‌ها نشان داد که افراد غیر ادیوفیل هنوز هم می‌توانند پیشرفت‌های صوتی را که حتی یک سیستم بلندگوی صدای فراگیر متوسط ​​می‌تواند ارائه دهد، بشنوند و لذت ببرند. اما برای بسیاری از طرفداران فیلم، هزینه‌ای که به دلیل پیچیدگی برای چنین سیستمی پرداخت می‌شود، باعث می‌شود نوار صوتی خرید جذاب‌تری باشد.

اگر می‌خواهید چیزی نزدیک به صدای یک سینمای واقعی تجربه کنید. بهترین دینامیک، واضح‌ترین بازتولید صدا، و تکان‌دهنده‌ترین باس – ما هنوز فکر می‌کنیم مجموعه‌ای از بلندگوهای معمولی همراه با یک گیرنده AV و یک ساب ووفر خوب هستند. راه پیش رو (اگرچه ما مجذوب امکانات سیستم‌های سینمای خانگی بی‌سیم هستیم که به گیرنده جداگانه‌ای نیاز ندارند.) به سادگی باعث ایجاد یک تجربه بسیار جذاب‌تر می‌شود. مثلا اگر فیلمی که در حال تماشای آن هستید خوب باشد، مانند یک تعطیلات کوچک به نظر می‌رسد – برای بیش از 90 دقیقه، مشکلات خود را فراموش می‌کنید و در عوض گرفتار مشکلات شخصیت‌های داستانی می‌شوید.

همانطور که گفته شد، شما به فضایی برای حداقل پنج بلندگو به اضافه یک ساب ووفر نیاز دارید، جا دارد به فضای کافی بین شما و همسایگانتان نیز توجه کنید تا از شکایت دائمی سر و صدا جلوگیری کنید. به‌علاوه، سیستم‌های مبتنی بر گیرنده مرکزی پروژه سیم‌کشی پیچیده‌ای را به دنبال دارد، مگر اینکه یک نصاب استخدام کنید، و اگر می‌خواهید این سیم‌ها را پنهان کنید، احتمالاً به مهارت‌های خانه‌داری نیاز خواهید داشت. اکثر گیرنده‌های امروزی تنظیم خودکار بلندگو را ارائه می‌کنند تا خودشان را برای آرایش بلندگوهای مورد نظر شما تنظیم کنند و سطح صدای بلندگوها را متعادل کنند، اما چنین ویژگی‌هایی همیشه قابل اعتماد نیستند و شما همچنان با سیستمی مواجه می‌شوید که کارکرد آن برای اکثر افراد دلهره‌آور است.

اگر می‌خواهید حداقل طعم فضای صوتی سینمایی را بچشید، اما وضعیت زندگی‌تان یک سیستم صوتی بزرگ را در خود جای نمی‌دهد یا حوصله‌تان برای یک رابط کاربری پیچیده کفاف نداد، ما یک نوار صوتی مجهز به Atmos با بلندگوهای پرتاب کننده رو به بالا که صدا را پرتاب می‌کنند توصیه می‌کنیم. برای ایجاد جلوه های بالای سر و همه جانبه از سقف خود استفاده کنید. این نوارهای صوتی (هنوز) نمی‌توانند وفاداری یک سیستم بلندگوی معمولی صدای فراگیر را ارائه دهند، اما می‌توانند حسی از پوشش را ارائه دهند که تماشای فیلم را به یک خاطره تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید که برخی از ساندبارهای ارزان قیمت Atmos وجود دارند که فاقد محرک های واقعی به سمت بالا هستند (آنها از ترفندهای آکوستیک برای شبیه سازی اثرات ارتفاع استفاده می‌کنند). این مدل‌ها ممکن است برای تماشای تلویزیون مناسب باشند، اما نمی‌توانند تجربه‌ای واقعی را ارائه دهند.

البته، قیمت بسیار پایین‌تر سیستم نوار صوتی برای بسیاری از افراد یک عامل تعیین‌کننده خواهد بود، اما می‌توان یک سیستم مبتنی بر گیرنده را با قیمتی نزدیک‌تر به ساندبار دریافت کرد – البته تا زمانی که بخواهید از Atmos چشم پوشی کنید.

در پایان به عنوان نتیجه گیری باید گفت صدای فراگیر مانند هر تجربه دیگری است که در آن گزینه‌های مختلفی برای کاربران معمولی و علاقه‌مندان حرفه ای وجود دارد. اولین تصمیمی که باید بگیرید این نیست که چه نوع دستگاهی را انتخاب کنید. این بسته به میزان علاقه شماست. هنگامی که انتخاب خود را را انجام دادید، شانس بسیار بیشتری برای انتخاب اسپیکرهای مورد علاقه خود خواهید داشت.

سوالات متداول

سینمای خانگی یا ساندبار چیست؟ باریک شدن تلویزیون‌ها باعث شد تا دیگر شرکت‌های سازنده امکان قرار دادن اسپیکرها بسیار قوی و قدرتمند را در این محصولات نداشته باشند و به سراغ اسپیکرهایی ظرفیت‌تر با توان خروجی کمتر بروند. به همین دلیل اگر شما اهل مشاهده فیلم و سریال با تلویزیون باشید و یا اگر دوست داشته باشید که با تلویزیون خود به موسیقی گوش دهید خرید سینمای خانگی یا ساندبار می‌توانید بسیار کاربردی باشد و باعث شود تجربه بهتری از محتوا و به خصوص صدای دریافتی برای شما ایجاد شود.

کدام ساندبار را تهیه کنیم؟ خرید ساندبار به صورت مستقیم به نیازهای شما بستگی دارد. همچنین نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید توان خروجی ساندبار است که باید با متراژ خانه شما نسبت درستی داشته باشد و در غیر این صورت یا بخشی از صدا اضافه خواهد بود و یا این که حجم صدا برای سالن شما کم می‌آید.

مهم است که برند ساندبار با تلویزیون یکسان باشد؟ نه الزاما. برخی از قابلیت‌ها در صورت یکسان بودن برند این دو محصول بهتر کار می‌کنند ولی در حالت کلی از آنجایی که اتصال با HDMI با بلوتوث است تفاوت زیادی بین برندهای مختلف وجود ندارد و به راحتی می‌توانید از ساندبارهای برند مختلف استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a8%d8%a7%d8%b1/
ads
ads