داغ ترین ها :
راهنمای خرید محافظ برق؛ بهترین محافظ برق کدام است؟

راهنمای خرید محافظ برق؛ بهترین محافظ برق کدام است؟

لوازم برقی مانند یخچال، تلویزیون و کامپیوتر آن‌قدر گران شده‌اند که تصور خراب شدن هرکدام می‌تواند حسابی نگرانمان کند! در این اوضاع، نوسانات برق به‌خصوص در فصل تابستان می‌توانند حسابی به ما خسارت وارد کنند و دستگاه‌ها را بسوزانند. برای جلوگیری از بروز این مشکل و خراب شدن لوازم برقی، داشتن محافظ برق برای لوازم برقی ضروری و امری واجب است. اگر هنوز محافظی برای لوازم خانه‌تان نخریده‌اید، ادامه‌ی مقاله راهنمای خرید محافظ برق را از دست ندهید. 

 

انواع محافظ برق و سه راهی را می توانید از تکنولایف بخرید: محافظ برق

محافظ برق چیست؟

محافظ برق دستگاهی است که با قرار گرفتن در مسیر برق، در زمان بروز مشکلاتی نظیر نوسانات برق و بالا و پایین شدن‌های ناگهانی، جریان برق را قطع می‌کند یا جریان اضافی را به زمین هدایت می‌کند که اثری روی وسیله‌ها نگذارد و منجر به سوختن یا پایین آمدن عملکرد آن‌ها نشود. در حقیقت، می‌توان محافظ برق را به یک نگهبان برای وسایل برقی تشبیه کرد که از ورود ولتاژ ناخواسته به دستگاه جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد آسیبی ببینند.

محافظ برق‌ها به‌ شکل چند راهی یا تکی، در برندهای مختلف و قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارند. 

انواع محافظ برق

بهترین مدل محافظ ولتاژ چیست؟

به‌طور کلی، محافظ‌ها همه یک ماموریت دارند و آن جلوگیری از ورود ولتاژهای ناخواسته و آسیب‌زن به دستگاه است. اما، به‌طور کلی برای بعضی دستگاه‌ها مانند یخچال و فریزر که باید همیشه در برق باشند یک نوع محافظ توصیه می‌شود و برای دستگاه‌هایی که تمام مدت استفاده نمی‌شوند مانند شارژر‌ها و اداپتورها یا تلویزیون، نوع دیگری از محافظ برق توصیه می‌شود. حال در راهنمای خرید محافظ برق، انواع مختلف را بررسی می‌کنیم.

محافظ برق خانگی

این نوع از محافظ برق برای لوازم برقی خانگی و سایز وسایل الکترونیکی قابل استفاده در منزل طراحی شده و ولتاژ مشخصی دارد. این مدل از محافظ برق را می توان به دو نوع محافظ برق معمولی و محافظ برق دیجیتال نیز دسته بندی کرد. در مدل معمولی تنها دکمه ای برای قطع و وصل کردن و سه چراغ سبز و قرمز و زرد برای نشان دادن وضعیت ولتاژ برق وجود دارد. در مدل محافظ برق دیجیتال علاوه بر سه چراغ رنگی، نمایشگر دیجیتالی وجود دارد که میزان ولتاژ و زمان تاخیر و … را به نمایش می گذارد.

محافظ برق صنعتی

این نوع از محافظ برق مناسب دستگاهای صنعتی با ولتاژ های قوی تر است.

محافظ برق یخچال فریزر

محافظ برقی که برای یخچال فریزر استفاده می‌شود معمولا فاقد دکمه‌های روشن خاموش است چون باید تمام مدت در برق باشند. همچنین، باید کیفیت بالایی داشته باشد. بهتر است یک محافظ را مختص یخچال فریزر قرار دهید و دستگاه دیگری را به آن نزنید. برای این لوازم خانگی از محافظ برق ارت دار نیز می توان استفاده کرد.

محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی

بهتر است برای محافظ برق ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی از مدل محافظ برق ارت دار استفاده کنید تا جریان الکتریکی وارد شده را به زمین منتقل کند.

محافظ برق تلویزیون و کامپیوتر

همانطور که قبل‌تر گفتیم، لوازمی چون تلویزیون و کامپیوتر تمام مدت استفاده نمی‌شوند؛ پس لازم است که از مصرف برق اضافی جلوگیری شود. محافظ برق‌هایی که دکمه‌ی روشن و خاموشی دارند برای این وسایل مناسب‌ترند. همچنین، اگر تعداد خانه‌های چندراهی بیشتر باشد، می‌توانید لوازم دیگری مانند شارژرهای خود، کنسول بازی و پلیرهای مختلف را به آن وصل کنید.

محافظ برق کولر گازی و اوازم گرمایشی

لوازم گرمایشی و سرمایشی هر کدام فقط نیمی از سال روشن هستند. پس باز هم لازم است محافظ برقی برایشان استفاده شود که بتوانید روشن خاموششان کنید. همچنین، برای بخاری برقی در زمستان و کولرها در تابستان که نوسان برق زیاد است، خوب است محافظ مناسب و باکیفیتی تهیه کنید که لوازم سرمایشی‌تان خراب نشود.

محافظ برق موبایل

برخی از تبدیل های سه به دو دارای محافظ برق نیز هستند و از ورود ولتاژ نامناسب به مویال در هنگام شارژ جلوگیری می کنند. برخی از مدل های محافظ برق موبایل دارای تایمر، چراغ و … است.

نکات مهم در خرید محافظ برق

خرید محافظ برق

مواردی که در ادامه این مطلب گفته می‌شود، مولفه‌های مهمی هستند که روی خرید بهتر شما تاثیر می‌گذارند به همین دلیل بهتر است تا آن‌ها را به خاطر بسپارید.

  1. حداکثر جریان انتقالی
  2. تعداد فاز
  3. حداکثر توان قابل پشتیبانی
  4. طول کابل
  5. دکمه‌ی خاموش/روشن
  6. تعداد پریز
  7. جنس بدنه
  8. اماناتی مانند درگاه USB و صفحه نمایش و …

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید پنکه

بهترین مدل‌های محافظ برق

همانطور که گفته شد محافظ برق و ولتاژ در وسایل برقی در برابر نوسانات برق جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این دسته محصولات باید دیده شود، برخورداری از تحمل بالا در برابر آتش سوزی و استفاده از متریال ضد حریق در ساخت محصول است. در ادامه این راهنمای خرید می‌توانید با تعدادی از پرفروش‌ترین محافظ و چندراهی موجود در بازار آشنا شوید و در صورت تمایل در کمترین زمان نسبت به خرید آن از تکنولایف اقدام کنید.

چند راهی برق هوشمند پک مدل PSH214-4

اگر همیشه پس از ترک خانه در فکر آسیب دیدن وسایل برقی به دلیل نوسانات برق هستید، با خرید محافظ برق می‌توانید استرس خود را کم کنید. شرکت Pek با تولید چند راهی برق هوشمند پک مدل PSH214-4 اثبات کرد که از راه دور هم می‌توان روی وضعیت روشن و خاموشی وسایل برقی کنترل پیدا کرد.

چند راهی برق هوشمند پک مدل PSH214-4 دارای 4 خروجی است که هرکدام از آن‌ها را به تنهایی می‌توان از طریق نصب اپلیکیشن روی گوشی و استفاده از wifi از راه دور روشن یا خاموش کرد. همچنین درصورت نیاز می‌توانید برای هر کدام از خروجی‌ها زمان روشن و خاموش شدن در آینده را تعیین کنید. این قابلیت برای افرادی که مشغول ادیت ویدیو یا استفاده از نرم افزارهای معماری هستند بسیار کاربردی است. امروزه چند راهی برق هوشمند پک مدل PSH214-4 به عنوان بهترین محافظ برق برای لپ تاپ، کامپیوتر و سایر وسایلی که نیاز به کنتزل از راه دور دارند، محسوب می‌شود.

بهترین محافظ برق برای لپ تاپ
قیمت محافظ هوشمند pek مدل PSH214-4 

محافظ برق هیسکا مدل CH-5516

استفاده از محافظ برق برای بسیاری از لوازم برقی گران قیمت و ضروری بسیار مهم است. در این میان گاهی نیاز است تا چند وسیله مهم با یک پریز به برق شهری متصل شوند که در این زمان بهترین راهکار استفاده از یک چندراهی برق با کیفیت مانند چند راهی برق هیسکا مدل CH-5516 است. اگر در آشپزخانه قصد اتصال وسایلی مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی به یک پریز را دارید، هوشمندانه‌ترین کار استفاده از بهترین محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی یعنی محافظ برق هیسکا مدل CH-5516 است.
از آنجایی که مدل آداپتور اکثر ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی به صورت سه شاخه است، با خرید محافظ برق CH-5516 هیسکا دیگر نیازی به خرید تبدیل 3 به 2 نیست و می‌توانید به راحتی سه شاخه را درون خروجی محافظ قرار دهید. بدنه این محافظ از جنس پلی کربنات است و در برابر گرما و آتش سوزی تا حد بالایی مقاوم است. همچنین قابلیت پشتیبانی تا توان 2500 وات را دارد. با پرداخت قیمتی بسیار کمتر از قیمت وسایل برقی مهم خانه برای خرید محافظ برق هیسکا مدل CH-5516 می‌توانید به بهترین محافظ برق ماشین ظرفشویی و لباسشویی دست پیدا کنید.

محافظ برق هیسکا مدل CH-5516 بهترین محافظ برق ماشین ظرفشویی و لباسشویی

 

قیمت محافظ برق هیسکا مدل CH-5516

محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP10

محافظت از لوازم صوتی و تصویری در برابر آتش گرفتن ناشی از حرارت اتصالی سیم‌های برق و نوسانات برق شهری همواره مهم است به همین دلیل خرید لوازمی مانند بهترین محافظ برق تلویزیون یکی از ضروری‌ترین فعالیت‌هایی است که پس از خرید وسایلی مانند لپ تاپ یا کامپیوتر حتما باید انجام شود.
در میان وسایلی برقی ارزشمندی که به محافظت نیاز دارند، محافظت از کنسول بازی هم به اندازه کامیپوتر، لپ تاپ و تلویزیون مهم است به همین دلیل در این مقاله با معرفی محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP10 قصد آشنایی شما را با بهترین محافظ برق برای کنسول بازی داریم.

محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP10 توانایی بهترین پشتیبانی از وسایل صوتی و تصویری تا حداکثر توان 2500 وات را دارد. بدنه این محافظ به یک سیم 2 متری متصل شده است به همین دلیل استفاده از لوازمی مانند کنسول بازی، لپ تاپ و تلویزیون را آسان‌تر می‌کند. شرکت تولید کننده برای بالا بردن دوام و کاهش وزن از جنس پلاستیک PP+TPE برای ساخت بدنه استفاده کرده است. این بدنه باعث می‌شود تا محافظ برق PSP10 در برابر آتش سوزی هم مقاوم باشد. بهره‌مندی از 4 خروجی به حالت سه شاخه و 4 درگاه USB از مهم‌ترین مزایای خرید محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP10 محسوب می‌شود. به طور کل خرید این محصول به افرادی که قصد استفاده از بهترین محافظ برق کامپیوتر را دارند، پیشنهاد می‌شود.

محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP10 بهترین محافظ برق کامپیوتر
قیمت محافظ برق پرووان مدل PSP10 

 

محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP12QC3.0

اگر به دنبال خرید محصول کاملی هستید که به‌طور همزمان از ویژگی‌های محافظ و چندراهی پشتیبانی کند، بهتر است به عنوان اولین انتخاب به محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP12QC3.0 فکر کنید. این محصول با بهره‌وری از 3 پریز برق و 6 پورت USB می‌تواند از انواع لوازم برقی شما در برابر نوسانات برق محافظت کند. جدا از تعداد بالای درگاههای قابل استفاده دیده شدن 2 متر سیم به استفاده راحت‌تر شما کمک بسیاری می‌کند. از آنجایی که لوازم برقی در معرض خطرات بسیاری مانند آتش سوزی هستند، شرکت سازنده برای جلوگیری از احتراق از جنس پلاستیک PP+TPE برای ساخت بدنه این محافظ و چندراهی استفاده کرده است. پلاستیک PP+TPE در دسته مواد ضد حریق قرار دارد. در ادامه لازم به ذکر است که ابعاد مناسب محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP12QC3.0 به جای‌گیری و حمل راحت‌تر آن توسط کاربر کمک ویژه‌ای می‌کند.

بهترین محافظ برق ProOne PSP12QC3.0

قیمت  محافظ و چندراهی پرووان مدل PSP12QC3.0

 

محافظ برق هادرون مدل P103

محافظ P103 هالدرون نه فقط یک محافظ ولتاژ، که یک مبدل هم هست و با کمک آن هر نوع دوشاخه‌ای (آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و …) را می‌توانید به دوشاخه‌ی ایرانی تبدیل کنید. هر وسیله‌ی برقی‌ای که بخواهید، چه موبایل و تبلت و چه تلویزیون و جاروبرقی را می‌توانید به این محافظ اتصال دهید و بدون هیچ نگرانی‌ای استفاده کنید. ویژگی دیگر این محافظ که آن را جذاب می‌کند تجهیز آن به تایمر است. این محافظ به سه میزان تایمر (۴۵ دقیقه، ۱.۵ ساعت و ۳ ساعت) مجهز شده که به کمک آن‌ها می‌توانید مشخص کنید بعد از چه زمانی جریان برق قطع شود. این ویژگی برای دستگاه‌های فست شارژ ویژگی خوبی‌ست و نیاز نیست نگران در برق ماندن شارژرها شوید. این محافظ در چندین رنگ از جمله زرد و صورتی در بازار موجود است تا دست شما را در انتخاب باز بگذارد.

محافظ برق هادرون

 

قیمت محافظ برق هادرون P103

 

چند راهی برق هیسکا مدل CH-5515

با خرید چند راهی برق هیسکا مدل CH-5515 می‌توانید همزمان از یک چندراهی و محافظ با کیفیت بهره‌مند شوید. قرار داشتن 3 خروجی برق به همراه 3 درگاه USB Type A و یک درگاه USB Type C مهم‌ترین و اصلی‌ترین قابلیتی است که هر کسی را برای خرید این محصول متقاعد می‌کند. دکمه خاموش روشنی که روی چند راهی قرار دارد به کاربر امکان قطع و وصل کردن جریان برق را به صورت دلخواه می‌دهد. از چند راهی برق هیسکا مدل CH-5515 می‌توانید برای اکثر لوازم برقی مانند کامپیوتر، لوازم صوتی و تصویری، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و تلفن همراه استفاده کنید.
بدنه ساخته شده از پلی کربنات این چند راهی در برابر گرمای بالا تا حد امکان مقاومت می‌کند و باعث می‌شود تا خطر آتش سوزی رفع شود. از دیگر مزایای راحتی کار با چندراهی CH-5515 هیسکا برخورداری از 2 متر سیم است تا کاربر بتواند به آسانی از آن برای چندین وسیله با فاصله از هم استفاده کند.

 

 

قیمت محافظ برق هیسکا مدل CH-5515 

چندراهی و محافظ برق پرووان مدل PPS610

از آنجایی که چند راهی و محافظ وسایل پرکاربرد این روزها هستند، استفاده از آن‌ها برای تمامی خانه‌ها در الویت قرار دارد. شما با تهیه چندراهی و محافظ برق پرووان مدل PPS610 می‌توانید با یکبار خرید در آن واحد به هر دو وسیله دسترسی پیدا کنید. در دست داشتن 6 پریز برق به همراه محافظت در برابر نوسانات برق می‌تواند انتخاب خوبی باشد. چندراهی و محافظ برق پرووان مدل PPS610 به کاربر خود این اطمینان را می‌دهد که از وسایل برقی متصل تا حداکثر ولتاژ 245 ولت و حداقل 170 ولت محافظت می‌کند. 3 نشانگر LED به‌کاررفته روی این وسیله می‌تواند وضعیت اتصال برق را به کاربر به خوبی نشان دهد تا در صورت ضعیف بودن یا قطعی برق کاربر از نحوه عملکرد محافظ مطلع باشد. در ادامه لازم به ذکر است که طول بالای 1 متر چند راهی و محافظ برق PPS610 پرووان به راحتی استفاده کاربر کمک به‌سزایی می‌کند.


قیمت محافظ برق PPS610 پرووان 

 

جمع بندی

در مقاله راهنمای خرید محافظ برق کامپیوتر، تلویزیون، یخچال فریزر و دیگر لوازم برقی، به مواردی اشاره کردیم که باید موقع خرید رعایت کنید و چندتا از بهترین مدل‌ها را معرفی کردیم. همانطور که متوجه شدید، در صورت نبود محافظ برق، خطرات زیادی  لوازم برقی گران‌قیمت خانه‌مان را تهدید می‌کند. خوشبختانه محافظ‌های برق با امکانات و ویژگی‌های مختلف، همینطور قیمت‌های متنوع در بازار موجود هستند. پس اگر هنوز هم محافظ برق نگرفته‌اید، حتما در اولین فرصت اقدام به خرید کنید.

سوالات متداول

فرق محافظ برق تلویزیون و محافظ برق یخچال چیست؟

محافظ برق یخچال فاقد دکمه‌ی روشن خاموش است چون این وسیله باید همیشه در برق باشد اما محافظ تلویزیون و کامپیوتر، دکمه‌ی قطع و وصل دارد تا زمانی که به آن نیاز نداشتید خاموشش کنید و چند وسیله‌ی دیگر هم می‌توانید با آن به برق بزنید.

آیا استفاده از یک محافظ برای چند وسیله برقی کار اشتباهی است؟

درصورتیکه از مدل‌های جدید محافظ و چندراهی استفاده کنید، به دلیل پشتیبانی محافظ از حداکثر ولتاژ شما می‌توانید به راحتی برای چند وسیله برقی از یک چند راهی دارای فناوری محافظت در برابر نوسانات برق استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8-%d8%a8%d8%b1%d9%82/
ads
ads