داغ ترین ها :

راهنمای خرید پنکه؛ بهترین مدل های پنکه

در فصل گرم یکی از وسایلی که می‌تواند به خنک شدن خانه کمک شایانی کند پنکه است که در انواع مختلفی هم ساخته می‌شود و مدل‌های متفاوتی هم دارد. پنکه هم می‌تواند به عنوان یک وسیله کمکی در کنار کولر آبی یا گازی مورد استفاده قرار بگیرد و هم برای اتاق‌های کوچک یا حتی اتاقک‌های نگهبانی و موارد این‌چنینی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا ابتدا به راهنمای خرید انواع پنکه بپردازیم و پس از آن به سراغ معرفی مدل‌های جذاب برای خرید برویم.

 

انواع پنکه را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید پنکه

مدل های مختلف پنکه موجود در بازار

قبل از هرچیزی باید بدانید انواع پنکه کدامند تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. انواع پنکه های موجود در بازار شامل مدل های زیر است:

  • پنکه ایستاده
  • پنکه رومیزی
  • پنکه سقفی
  • پنکه دیواری
  • پنکه سه منظوره
  • پنکه بدون پره
  • پنکه گرمایشی
  • پنکه مه پاش

قبلا در مطلب انواع پنکه تمامی این موارد را معرفی کرده ایم. حالا که با انواع پنکه اشنا شده اید می توانید در انتخاب بهتری در هنگام خرید پنکه داشته باشید.

نکات مهم در خرید پنکه

در این بخش به نکات و مواردی خواهیم پرداخت که باید هنگام خرید پنکه به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.

متراژ خانه یا اتاق مورد نظر

اولین چیزی که در راهنمای خرید پنکه باید به آن دقت کرد، فضایی است که می خواهید پنکه را در آن استفاده کنید. زمانی که بخواهید یک پنکه مناسب برای خانه خود خریداری کنید باید در نظر داشته باشید که متراژ اتاق یا سالن چند متر است و آیا پنکه می‌تواند چنین فضایی را تحت پوشش قرار دهد؟ اگر که توان پنکه کمتر از متراژ فضا باشد قطعا دمای محیط به شکل مطلوبی کاهش پیدا نمی‌کند و هوا خنک نمی‌شود. پس حتما در نظر داشته باشید که اندازه و توان پنکه باید با متراژ خانه شما هماهنگ باشد.

راهنمای خرید انواع پنکه

صدای پنکه

اگر به صدای اضافی محیط حساس هستید بدون شک صدای پنکه می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد و به همین جهت قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید. پنکه‌های بی‌صدا برای استفاده در شب نیز گزینه‌های بسیار بهتری هستند و مزاحمتی را برای خواب شما ایجاد نمی‌کنند.

امنیت پنکه

امنیت پنکه اهمیت بالایی دارد؛ چرا که پره‌های آن هنگام کار در حال چرخش است و می‌تواند به دست کودک شما یا حتی حیوان خانگی آسیب جدی وارد کند. پس اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید حتما مدلی با محافظ قوی و نزدیک به هم را انتخاب کنید تا انگشتان دست وارد پنکه نشود.

 

 

توجه به قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع در انتخاب پنکه

حتما توجه داشته باشید که پنکه قابلیت چرخش خودکار داشته باشد تا بهتر بتواند کل فضا را خنک کند و گردش هوای بهتری هم داشته باشد. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع نیز بسیار کاربردی است و به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فضای مورد نظر را خنک کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این ویژگی تنظیم ارتفاع مربوط به مدل‌های پنکه ایستاده و سه منظوره است.

نکات مهم در خرید پنکه

قابلیت تنظیم سرعت

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پنکه خوب قابلیت تنظیم سرعت آن است. به لطف این ویژگی شما بسته به دمای محیط می‌توانید سرعت پنکه را در حالت کم یا زیاد قرار دهید. هرچقدر که تعداد حالت های سرعت‌ پنکه بیشتر باشد شما دقیق‌تر می‌توانید یک سرعت مشخص را بسته به گرمای هوا انتخاب کنید.

قابلیت تایمر و ریموت کنترل

اگر می‌خواهید راحت‌تر به پنکه دسترسی داشته باشید و بتوانید تنظیمات آن را تغییر دهید مدلی را انتخاب کنید که دارای ریموت کنترل باشد. به لطف ریموت شما کنترل راحتی به روی پنکه خواهید داشت و دیگر نیاز نیست برای تنظیم آن از جای خود بلند شوید. از طرفی برخی از پنکه‌ها دارای قابلیت تایمر هستند و می‌توانید مدت زمان کارکرد را برای آن‌ها مشخص کنید. برای مثال شما هنگام خواب می‌توانید مشخص کنید پنکه تا 3 ساعت بعد کار کند و بعد خاموش شود. این ویژگی هم می‌تواند بسیاری کاربردی باشد و از مصرف بیش از حد برق هم جلوگیری کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید جاروبرقی

 

وزن پنکه

نکته بعدی که در راهنمای خرید پنکه باید در نظر بگیرید این است که اگر قصد دارید پنکه خود را جابجا کنید و یا در فضاهای مختلف از آن استفاده کنید، هنگام انتخاب پنکه باید وزن و راحتی حمل و نقل آن را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال پنکه های دیواری قابلیت جابجایی ندارند چون روی دیوار فیکس می شوند ولی پنکه رومیزی یا شارژی را می توانید به راحتی در محل موردنظر خود قرار دهید.

 

پره پنکه

یکی از نکات مهم در انتخاب پنکه می تواند پره پنکه باشد. تعداد پره های پنکه و همچنین قطر آنها در میزان باددهی تاثیر زیادی دارد.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید کولر گازی

 

بهترین مدل های پنکه

حال که توضیحات بخش راهنمای خرید پنکه به اتمام رسید زمان آن است که به مدل‌های جذاب موجود در بازار بپردازیم.

پنکه هاردستون مدل FAM7611

پنکه هاردستون مدل FAM7611

این پنکه هاردستون از نوع ایستاده است و حدود 8 کیلوگرم نیز وزن دارد. این مدل از چهار پره آن هم از نوع فلزی استفاده می‌کند و شما می‌توانید سرعت آن را در سه حالت مختلف تنظیم کنید. به همراه این محصول یک ریموت کنترل دریافت خواهید کرد تا بتوانید به راحتی از راه دور نیز تنظیمات این پنکه را تغییر دهید بدون ان که نیاز باشد به سراغ پنکه بروید. حداکثر توان مصرفی این پنکه هاردستون برابر با 60 وات است و تایمر 7.5 ساعته و قابلیت تنظیم ارتفاع نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

 

قیمت پنکه هاردستون مدل FAM7611

 

پنکه هاردستون مدل FAM7612

این پنکه مدل دیگری از هاردستون است که تا حد بسیار زیادی به مدل قبل شباهت دارد. این محصول 8.2 کیلوگرم وزن دارد و پره‌های فلزی آن می‌توانند 50 متر مکعب بر دقیقه باد تولید کنند که برای یک اتاق با ابعاد متوسط و حتی بزرگ کافی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از بین سه سرعت مختلف یکی را بسته به نیاز انتخاب کنید و در صورت نیاز سرعت را به کمک ریموت کنترل از راه دور تغییر دهید. از دیگر ویژگی‌های این پنکه می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع تا 20 سانتی متر و قابلیت تنظیم تایمر تا 8 ساعت اشاره کرد.

 

قیمت پنکه هاردستون مدل FAM7612

 

پنکه تکنو مدل TE-9200

پنکه تکنو مدل TE-9200

ویژگی اول این پنکه تکنو که باعث می‌شود برای محیط‌های مختلف مناسب باشد این است که شما می‌توانید آن را به سه صورت رومیزی، ایستاده و همچنین دیواری مورد استفاده قرار دهید. وزن این مدل 5.8 کیلوگرم است و حداکثر توان خروجی آن به 100 وات می‌رسد. این محصول هم دارای سه سرعت است اما به جای 3 یا 4 پره از 5 پره استفاده می‌کند تا بتواند حجم باد بیشتری را تولید کند. از دیگر ویژگی‌های این پنکه تکنو می‌توان به امکان تنظیم ارتفاع و چرخش افقی، ریموت کنترل و تایمر 7.5 ساعته اشاره کرد.

 

قیمت پنکه تکنو مدل TE-9200

 

پنکه 3 منظوره تکنو مدل TE-9160

طراحی مشکی رنگ و جذاب این پنکه اولین ویژگی است که نظر شما را به خود جلب می کند و از سوی دیگر پره‌های این مدل فلزی و پنج‌گانه هستند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. پنل کنترل این پنکه لمسی است و امکان تنظیم سرعت آن در سه حالت مختلف وجود دارد. حداکثر توان مصرفی این پنکه 8 کیلوگرمی به 100 وات می‌رسد و شما از طریق ریموت کنترل می‌توانید دسترسی کاملی به ویژگی‌های مختلف آن داشته باشید.

 

قیمت پنکه 3 منظوره تکنو مدل TE-9160

 

جمع بندی

در این مطلب ابتدا فاکتورهای مهم هنگام خرید یک پنکه را توضیح دادیم و در ادامه هم چند مدل خوب برای خرید به شما معرفی کردیم که می‌توانید این محصولات را با مناسب‌ترین قیمت و ضمانت اصالت و سلامت کالا از سایت تکنولایف خریداری کرده و سپس درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

هنگام خرید پنکه به چه مواردی توجه کنیم؟ هنگام خرید پنکه حتما به چرخش محصول، توان پنکه، میزان صدای پنکه، قابلیت‌های جدید مانند تایمر، تعداد پره‌ها و امنیت دستگاه توجه داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%be%d9%86%da%a9%d9%87/
ads
ads