داغ ترین ها :
راهکارهایی برای حل مشکل خالی شدن باتری آیفون و آیپد

راهکارهایی برای حل مشکل خالی شدن باتری آیفون و آیپد

تا به حال این تجربه را داشته اید که وسط یک مکالمه مهم تلفنی یا کلاس آنلاین گوشی تان خاموش شود؟ تقریبا بیشتر مردم حداقل یک بار این اتفاق تلخ را تجربه کرده اند. تلخی از این جهت که  با پیامدهای ناخوشایندی مانند از دست دادن مطالب درسی، جلسه کاری مهم آنلاین یا یک گفتگوی مهم مواجهه شده اند. اگر شارژر ایفون اصلی هم در نزدیکی نداشته باشید این مساله سخت تر خواهد بود. اگر با آیفون یا آیپد کار می کنید، ممکن است با این مشکل دست و پنجه نرم کنید،  مشکل  زود خالی شدن باتری آیفون به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

دسترسی برنامه ها به GPS را محدود کنید

فعال کردن جی پی اس باتری را به شدت کم می کند بنابراین برای اینکه بتوانید از گوشی بیشتر استفاده کنید بهتر است دسترسی برنامه ها را به جی پی اس محدود کنید برای این کار به قسمت تنظیمات برنامه ها وارد شوید، Privacy را کلیک کرده و روی Location Services ضربه بزنید. حالا اپلیکیشن های غیرضروری را باز کرده و تنظیمات جی پی اس را ویرایش کنید این تنظیمات به 4 حالت هرگز، هر دفعه سئوال پرسیدن، حین استفاده از برنامه و همیشه قابل تغییر است. در نتیجه با انتخاب هر کدام لوکیشن برنامه مطابق با نیاز شما فعال می شود.

حالت “هرگز” اجازه دسترسی برنامه به لوکیشن را منع نمی کند و فقط در مواقع خاص فعال می شود. در نتیجه بهترین حالت “هرگز” است. و بهترین راهکار برای حل مشکل خالی شدن باتری آیفون است.

وقتی حالت “”Ask Next Time  را انتخاب می کنید به این معنی است که هر بار برای فعال کردن لوکیشن سئوال بپرسد و در صورت تایید، دسترسی به لوکیشن فعال شود.

حالت “While Using the Apps”  لوکیشن را تنها در صورتی که برنامه باز باشد، فعال می کند. و زمانی که برنامه را ببنیدید و  یا  برنامه دیگری را باز کنید، موقعیت مکانی غیرفعال می شود.

حالت “همیشه” همانطور که از نام آن مشخص است به برنامه اجازه دسترسی همیشگی به موقعیت مکانی شما را می دهد. که این حالت مضرترین شکل برای تخلیه باتری گوشی شما است.

 

 

به روزرسانی اپلیکیشن را فراموش نکنید

آیا شما برنامه های گوشی تان را به ios15 روزرسانی کرده اید؟ اگر جواب شما منفی است پس مطمئن باشید که به روزرسانی نکردن برنامه ها مطابق با تغییرات جدید نسخه سیستم عامل می تواند عامل کاهش عمر باتری باشد. و اگر از به رورزسانی خودکار استفاده نمی کنید حتما زمانی را برای آپدیت دستی آن اختصاص دهید.

گزینه Power Mode را فعال کنید

این گزینه بهترین حالت برای بهینه کردن مصرف باتری گوشی است و در صورت روشن بودن نماد زرد رنگ را در قسمت باتری بالای صفحه گوشی خود مشاهده می کنید.  حالت power mode بسیاری از فعالیت های پس زمینه و روشنایی صفحه  نمایش را کاهش می دهد و هنگامی که باتری به 20 درصد رسید پیامی روی صفحه ظاهر می شود و در این صورت می توانید از طریق Control Center آن را فعال کنید. برای فعال کردن حالت power mode به این صورت عمل کنید

به قسمت تنظیمات گوشی وارد شوید

روی باتری ضربه بزنید

سپس روی کلید Power Mode کلیک کنید

اگر دوست داشته باشید می توانید این حالت را همیشه فعال کنید اما متاسفانه تنظیمات Power Mode به صورت خودکار عمل نمی کند و هر دفعه باید دستی آن را روشن کنید.

در صورت نیاز فقط Bluetoothو  Wifi را روشن کنید

اگر با وای فای یا بلوتوث کار نمی کنید، آن را خاموش کنید زیرا در این صورت می توانید میزان مصرف باتری گوشی را کنترل کنید. وقتی وای فای را روشن می کنید، گوشی شما در حال جستجوی نقطه اتصال است بنابراین این جستجو می تواند باتری گوشی را به شدت تخلیه کند. به طور کلی وای فای انرژِی کمتری نسبت به LTE و اینترنت گوشی مصرف می کند بنابراین ترجیحا به جای اینترنت گوشی به وای فای متصل شوید. البته این موضوع برای برخی مشاغل مانند فریلنسرها و یا دورکارها سخت تر است، زیرا دایم باید به اینترنت متصل باشند تا بتوانند کار کنند.

کاربرد حالت Airplane فقط در هواپیما نیست

برخی افراد فکر می کنند حالت Airplane فقط برای هواپیما استفاده می شود، اما حالت یک گزینه ایده آل برای صرفه جویی و  پایین اوردن مصرف باتری ایفون است. اگر در منطقه ای هستید که سیگنال های ضعیفی دارد می توانید از گزینه Airplne Mode استفاده کنید زیرا در این صورت گوشی آیفون از تلاش برای جستجوی سیگنال دست می کشد.  درنتیجه باتری، انرژی باقی مانده را ذخیره می کند. اما اگر این حالت را فعال کنید نمی توانید تماس تلفنی یا پیامکی را دریافت کنید. به طور کلی این گزینه در شرایط اضطراری که به باتری گوشی نیاز دارید، بسیار کاربردی است.

Battrey Healthe را چک کنید.

اگر می خواهید جواب این سئوال را بدهید بهتر است اول وضعیت باتری گوشی  را چک کنید شاید علت این مشکل، کهنگی باتری گوشی آیفون باشد. برای این که مطمئن شوید باید به قسمت تنظیمات باتری ایفون وارد شوید و وضعیت باتری را بررسی  کنید.

تنظیمات گوشی را باز کنید

روی باتری ضربه بزنید

به بخش Battrey Health وارد شوید

قسمت Maximum Capacity  را مشاهده کنید اگر بیشترین ظرفیت باتری کمتر از 80% باشد، نشانه این است که باتری گوشی باید تعویض شود.

گرما و سرمای بیش از حد باتری را نابود می کند

از قرار دادن گوشی حین شارژ در دمای نامناسب اجتناب کنید زیرا گرمای بیش از حد به گوشی آسیب وارد می کند. بنابراین اگر گوشی حین شارژ زیاد داغ می کند، قاب گوشی را بردارید. همینطور هرگز باتری گوشی نیز در سرمای شدید نیز خراب می شود. ایده آل ترین حالت دمای متعادل است. پس حتما دمای هوا را مد نظر قراردهید. با این کار به کاهش مصرف باتری آیفون بسیار کمک می کنید.

 

آموزش تغییر کارت گرافیک پیش فرض لپ تاپ:
سوئیچ کارت گرافیک لپ تاپ به Geforce Nvidia در ویندوز

 

برنامه های اضافی گوشی را خانه تکانی کنید

همه ما برنامه هایی در گوشی داریم که شاید ماه ها به سراغ آن ها نرفته ایم. این برنامه ها نه تنها کاربردی برای ما ندارند بلکه باتری زیادی مصرف می کنند  و فقط فضای اضافی را در گوشی ما اشغال کرده اند، بنابراین بهتر است آن ها را بررسی و در صورت نیاز حذف کنید. برای این کار به قسمت Apps وارد شوید و در قسمت تنظیمات برنامه ها روی بخش باتری ضربه بزنید و آمار میزان مصرف باتری را مشاهده کنید. وقتی به این بخش وارد می شود نمودارها نشان می دهند که  میزان مصرف باتری  در 24 ساعت یا 10 روز گذشته و برنامه هایی که بیشترین میزان مصرف را داشته اند، بررسی کنید.

برنامه های پس زمینه موذیانه باتری را می خورند

یکی از نکاتی که شاید برخی به آن توجه نمی کنند، برنامه های پس زمینه است که همیشه در حال فعالیت هستند در نتیجه به رم فشار وارد می کنند. پس بهتر است به  Task Manager گوشی سر بزنید و برنامه های فعال را پاک کنید البته برخی بستن برنامه ها را عامل موثری در صرفه جویی در مصرف باتری نمی دانند و به همان گزینه Power saving mode اکتفا می کنند.

Background داینامیک را حذف کنید

چرا باتری ایفون ضعیف است ؟ پس زمینه های داینامیک در گوشی بسیار زیبا و هیجان انگیز به نظر می رسند اما این پس زمینه ها یکی از عوامل خالی شدن باتری گوشی هستند. بنابراین برای اینکه بتوانید کنترل باتری گوشی را مدیریت کنید بهتر است از پس زمینه های ثابت استفاده کنید.

نیاز نیست به همه نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته باشید

اگر برنامه های زیادی در گوشی نصب کرده اید قطعا همیشه با تعداد زیادی نوتیفیکیشن مواجهه می شوید که شاید خیلی ضروری نباشد. بنابراین می توانید نوتیفیکیشن برنامه های غیرضروری را غیرفعال کنید. این کار روش خوبی برای صرفه جویی در مصرف باتری است. برای غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها اینگونه عمل کنید

تنظیمات گوشی را باز کنید

روی نوتیفیکیشن ضربه بزنید

برنامه ها را بررسی کنید و در صورت نیاز اعلان ها را غیرفعال کنید.

خوشبختانه اپل این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده که اعلان ها را در صفحه قفل گوشی تغییر دهند. برای این کار بر روی یک اعلان به مدت چند ثانیه فشار دهید سپس سه نقطه را کلیک کنید. در این قسمت می توانید گزینه ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

طراحی نمایش اعلان ها در ios15 تغییر پیدا کرده است برای شناسایی بهتر نوتیفیکیشن، تصویر فرد یا برنامه نمایش داده می شود. و تغییر دیگر امکان اولویت بندی اعلان ها است. به این ترتیب گوشی نمایش اعلان های غیر ضروری را به تعویق می اندازد و در زمان مناسب تری نشان می دهد و شما را از  اعلان های ضروری بلافاصله مطلع می کند.

دانلود خودکار برنامه ها و به روزرسانی به تخلیه باتری کمک می کند

اگر تمام گزینه های بالا را بررسی کردید و هنوز مشکل به قوت خود باقی مانده بود ممکن است علت کم شدن باتری گوشی شما از دانلود و آپدیت خودکار برنامه ها باشد. اگر دوست ندارید این قابلیت را فعال نگه دارید بهتر است از این مسیر تغییر دهید.

به تنظیمات گوشی وارد شوید

به قسمت عکس پروفایل مراجعه کنید

روی iTunes& App Store ضربه بزنید

موسیقی، برنامه ها، کتاب های صوتی را غیر فعال کنید

برای غیرفعال کردن به روزرسانی خودکار اینگونه عمل کنید

مجددا به تنظیمات گوشی بروید

به قسمت General وارد شوید

بر روی Software Updates ضربه بزنید

حال Automatic Updates کلیک کنید

روشنایی نمایشگر را تنظیم کنید

چگونه مصرف باتری ایفون را کم کنیم ؟روشنایی صفحه نمایشگر عامل دیگری است که موجب تخلیه باتری گوشی می شود. اگر در محیط پرنوری هستید نیاز نیست روشنایی صفحه نمایشگر زیاد باشد، اپل از ios13 به بعد قابلیت Dark mode را به نسخه خود اضافه کرده است و در برخی گوشی های آیفون مانند iphone X,XS,Max,iphone11, 12 که از فناوری OLED پشتیبانی می کنند، حالت Dark Mode عملکرد موثری در صرفه جویی مصرف باتری دارد. برای کاهش روشنایی به این صورت عمل کنید.

از بخش تنظیمات به قست Display&Brightness وارد شوید

از قسمت Brightness نوار لغزنده را تنظیم کنید

برای فعال کردن حالت  Dark mode از همان بخش  Display&Brightness  گزینه Dark را انتخاب کنید.

اگر روی گزینه فعال ضربه بزنید روشنایی و تاریکی با طلوع و غروب خورشید فعال می شود.

Fitness Tracking را در مواقع غیر ضروری خاموش کنید

اگر گوشی شما قابلیت ردیابی تناسب اندام دارد، مطمئن باشید این گزینه نیز در مصرف زیاد باتری تاثیرگذار است زیرا این دستگاه یک پردازشگر حرکتی دارد که تغییر  و جابه جایی را رصد می کند و به وسیله تغییر و حرکت فعالیت های ورزشی را ردیابی می کند. کند بنابراین دایم در حال بررسی و آنالیز وضعیت شما است.  تا گزارش صحیحی از وضعیت فعلی ارایه دهد. بنابراین اگر به این قابلیت نیازی ندارید، آن را غیرفعال کنید. این   عمل  به  كم كردن مصرف باتري ايفون کمک می کند.

ScreenTime یک قابلیت کاربردی برای کنترل مصرف باتری

قابلیت Screen time که اپل در ios12  قرار داد این امکان را به شما می دهد که میزان استفاده از گوشی را مدیریت کنید. اگر نمی توانید عادت اعتیادآور گشت وگذار در شبکه های اجتماعی را کنترل کنید. این برنامه به شما کمک می کند، زیرا تا وقتی که به مدت زمان تنظیم شده برسد، زنگ هشدار به صدا در می آید و شما مجبور هستید از برنامه خارج شوید. برای تنظیم این گزینه از این قسمت وارد شوید

کاهش مصرف باتری ایفون ios 14

به قسمت تنظیمات وارد شوید

گزینه Screnn time را کلیک کنید

App Limits را ضربه بزنید

Add Limit را انتخاب کنید

در این صفحه لیستی از برنامه های گوشی را مشاهده می کنید،

بین اسامی گزینه مد نظر را ضربه و Next را کلیک کنید.

مدت زمان استفاده را انتخاب کنید.

شاید کابل شارژ خراب شده است

اگر تمام موارد بالا را رعایت کرده اید و باتری گوشی مشکل دارد. کابل شارژ را نیز بررسی کنید. کابل گوشی های آیفون بسیار ظریف هستند ممکن است زیر مبل یا تخت افتاده باشند و با کوچکترین حرکتی آسیب ببینند. برای این که مطمئن شوید که مشکل کم شدن باتری گوشی از کابل است، یک کابل دیگر را امتحان کنید اگر گوشی به راحتی شارژ شد، حتما باید یک کابل نو بخرید.

گوشی را شب تا صبح شارژ نکنید

این سئوال پرتکراری است که کاربران آیفون می پرسند که دلیل خالی شدن باتری آیفون از شب تا صبح چیست؟ یکی از بدترین اشتباهات، شارژ کردن گوشی از شب تا صبح است. وبرخی این عادت اشتباه را تکرار می کنند و قبل از خوابیدن گوشی را به شارژ می زنند غافل از اینکه جریان برق ممتد باعث کم شدن ظرفیت باتری گوشی می شود.

سخن آخر

در این مقاله درباره مشکلات و راهکارهای کاربردی برای حل مشکل خالی شدن باتری آیفون اشاره کردیم. دونکته را در نظر بگیرید.  این نکات در دستگاه های ios مانند آیپد نیز صدق می کند و همچنین  فرقی نمی کند با  چه مدل آیفون کار می کنید مشکل خالی شدن باتری آیفون 6، 7 یا با آیفون 10، 11 به همین ترتیب حل خواهد شد.

سوالات متداول

  1. از چه روشی برای کاهش مصرف باتری ایفون ios 14 استفاده کنم؟ این روش ها برای تمام نسخه های ios کاربرد دارد.
  2. آیا تنظیم روشنایی صفحه نمایشگر گوشی در مصرف باتری موثر است؟ بله
  3. آیا قابلیت Fitness Tracking باتری گوشی را کم می کند؟ بله زیرا گوشی مدام در حال پردازش است تا بتواند تعداد دفعات حرکت را تشخیص دهد.
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%ae%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c/
ads
ads