داغ ترین ها :
رایج ترین مشکلات آیفون 7 و راه‌های رفع آن‌ها

رایج ترین مشکلات آیفون 7 و راه‌های رفع آن‌ها

آیفون 7 در سال 2016 به بازار راه پیدا کرد و امروزه به عنوان یک گوشی هوشمند میان‌رده، جایگاه خوبی در بازار دارد. این گوشی هوشمند با عملکرد خوب دوربین، بلندگوهای دوگانه و مقاومت در برابر آب، توانسته این جایگاه را حفظ کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که همچنان از این گوشی استفاده می‌کنید احتمالا تا کنون با چند مشکل مواجه شده‌اید. در این مطلب از تکنولایف، سعی کردیم مشکلات اصلی آیفون 7، که بسیاری از کاربران با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند را جدا کنیم و راه‌حل‌های احتمالی هر یک را برای شما توضیح دهیم. همراه ما باشید.

 

چگونه مشکل خاکستری شدن دکمه بلندگو را برطرف کنیم؟

 

برخی از کاربران آیفون 7 متوجه شدند که هنگام برقراری تماس تلفنی آیکون بلندگو خاکستری می‌شود. البته این مسئله تعداد کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده، که در این صورت هم اپل از این موضوع آگاه است. با این حال دیگر تعمیرات رایگان بدون ضمانت برای بلندگوهای داخلی ارائه نمی‌شود.

راه‌حل بالقوه:

  • معمولا این مسئله به لوازم جانبی که از طریق بلوتوث با تلفن شما متصل می‌شود، مرتبط است. با خاموش کردن بلوتوث معمولا این مشکل حل می‌شود.

راه حل بدون سرویس شدن آیفون 7 چیست؟

در سال 2016 گزارشی مبنی بر مشکل آیفون 7 گزارش شد. در این مشکل زمانی که شما گوشی خود را از حالت هواپیما خارج می‌کردید هیچ سرویس تلفن همراه دیگری نداشت. اپل بعد از مطلع شدن در صدد برطرف کردن مشکل برآمد و گفت که این مشکل را حل کرده است. البته این در حالی بود که برنامه‌ای برای حل این مشکل راه اندازی کرده بود و همچنان در حال کار بود (اکنون متوقف شده). این قضیه تا اینجا ادامه پیدا کرد که اخیرا دوباره با شکایت کاربران به بررسی موضوع پرداخته شد. البته بسیاری از شکایت‌ها و ناراحتی‌ها با به‌روز رسانی آیفون 7 به ios 13.5.1 تا حدی برطرف شد.

راه حل بالقوه:

  • راه حل رسمی که اپل برای این موضوع پیشنهاد کرده بود، راه اندازی مجدد گوشی است. یعنی گوشی را خاموش کرده سیم کارت را از گوشی در آورده و مجدد در آن قرار دهید.
  • به آخرین نسخه ios به روز رسانی کنید.
  • تنظیمات شبکه خود را بازنشانی (ریست) کنید.
  • در صورتی که این مشکل برای گوشی شما زیاد بروز می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که گوشی خود را برای تعمیر به فروشگاهی معتبر ببرید.

تصمیم آزاردهنده اپل برای حذف جک هدفون 3.5میلی‌متری

 

تصمیمی که کمپانی اپل برای حذف جک هدفون در آیفون 7 گرفت بسیار بحث برانگیز بود. عملا اپل با انجام این تغییرات و استفاده از درگاه لایتنینگ باعث شده در صورت شارژ نتوانید از هدفون استفاده کنید و در صورت استفاده از هدفون نتوانید گوشی خود را شارژ کنید. برای این مشکل چند راه حل وجود دارد:

  • گجتی برای جداسازی و تبدیل کردن یک درگاه به 2 درگاه مجزا وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • شاید بهتر باشد که دیگر به وسایل بدون سیم روی بیاورید.

 

چگونه مشکل صدای خش خش آیفون 7 را برطرف کنیم؟

 

بسیاری از افرادی که آیفون 7 دارند، از صدایی مرموز و آزاردهنده پشت تلفن شکایت کرده‌اند. به نظر می‌رسد زمانی که در آیفون 7 یک برنامه سنگین درحال اجراست، این صدا بلندتر به گوش می‌رسد. به همین دلیل است که این صدا را به پردازنده نسبت داده‌اند. البته لازم به ذکر است بسیاری از گوشی‌ها و وسایل هنگام استفاده شدید از پردازنده خود چنین صدایی می‌دهند. اگر تا به حال متوجه نشده‌اید یک بار گوش خود را نزدیک آرم اپل قرار دهید و یک برنامه سنگین اجرا کنید.

آیفون 7

راه حل:

  • در حال حاضر راه حل منطقی و درستی برای این ایراد وجود ندارد. بنابراین ممکن است بخواهید گوشی خود را پس‌دهید و یک گوشی جدید بخرید.
  • در صورتی که احساس می‌کنید صدای گوشی شما از حالت طبیعی خارج شده است و توانایی تعویض آن را هم ندارید پیشنهاد می‌کنیم با یک تکنسین واجد شرایط تماس بگیرید و گوشی خود را برای تعمیر بفرستید.

 

چرا عمر باتری آیفون 7 ضعیف عمل می‌کند؟

 

به صورت کلی عمر باتری آیفون 7 به لطف ابعاد و تراشه تاثیرگذار (A10 Fusion) بسیار بهتر از سری قبلی خود یعنی آیفون 6 عمل می‌کند. اما همچنان شکایاتی مبنی بر عملکرد ضعیف باتری و تخلیه سریع باتری می‌شود.

راه حل‌ها:

  • یکی از راه حل‌ها به روزرسانی به آخرین نسخه ios است. در به‌روزرسانی‌های اخیر مشکل تخلیه باتری رفع شده است.
  • وارد تنظیمات باتری شوید حالت Low Power Mode را روشن کنید تا باتری زود تخلیه نشود. البته این کاری که انجام می‌دهید باعث می‌شود که برنامه‌هایی که در پشت صفحه فعال هستند بسته شوند، دانلود‌های خودکار و برخی جلوه‌های بصری کاهش می‌یابد. با این حال، می‌توانید به صورت جداگانه هر کدام از این موارد را در برنامه‌های مختلف خاموش کنید تا در مصرف باتری صرفه جویی کنید.
  • به بخش Battery Usage در تنظیمات بروید و به عملکرد باتری نگاهی بندازید. اگر برنامه‌ی خاصی را دیدید که بیش از اندازه باتری را درگیر می‌کند، به روزرسانی، حذف نصب یا جایگزینی آن را در نظر داشته باشید.

 

چرا برخی از آیفون 7 جدید فعال نمی‌شود؟

 

بسیاری از افراد در فعال سازی آیفون 7 جدید خود با مشکل روبه‌رو شدند. اگر پیامی در مورد غیرفعال بودن سرور فعال ساز دریافت می‌کنید، ممکن است دلیل آن این باشد که اپل در تلاش باشد تا با حجم فعلی یا افرادی که قصد دسترسی به آن را دارند کنار بیاید.

راه حل:

  • اگر می‌خواهید این کار را با استفاده از اینترنت همراه خود انجام دهید بهتر است ابتدا به وای‌فای متصل شوید و سپس آن تغییر دهید.
  • سعی کنید با خاموش کردن گوشی از روش فشار دادن و نگه داشتن دکمه Sleep/Wake و کشیدن نوار لغزنده و سپس دوباره آن را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه sleep/wake روشن کنید.
  • مطمئین شوید iTunes به روز است. در صورت به روز بودن آیفون 7 خود را به رایانه متصل کرده و آن را با استفاده از iTunes فعال سازی کنید.

 

چرا بلندگو آیفون 7 هنگام تماس ضعیف عمل می‌کند؟

 

این یکی از مشکلات آیفون 7 است که به طور گسترده گزارش شده است. در چندین انجمن، گفتگوهایی از آیفون 7 وجود دارد که در مورد این مشکل صحبت می‌کنند. در بیشتر این گفتگوها کاربران گفته‌اند که صدای ورودی به نظر دور می‌رسد، یا بسیار ضعیف است. از آن زمان تا به اکنون افراد بسیاری هم شکایت کرده‌اند که صفحه پشتیبانی اپل به منظور کمک به این دسته از افراد به روزرسانی‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

راه حل رسمی:

  • به قسمت تنظیمات گوشی رفته، در قسمت مربوط به صداها Ringer And Alerts را زیاد کنید تا میزان صدا افزایش یابد.
  • مطمئن شوید که سوئیچ سایلنت گوشی فعال نیست.
  • گوشی خود را ریستارت کنید.
  • گوشی خود را تمیز کنید و هرگونه آلودگی، گرد و غبار باقی مانده از بلندگو را تمیز کنید.
  • اگر گوشی شما به صورت کلی هیچ صدایی را پخش نمی‌کند، حتما با پشتیبانی و یا یک تکنسین خوب اپل تماس بگیرید.

 

چرا برنامه‌های درحال اجرا تلفن خراب و مسدود می‌شود؟

 

خیلی از کاربران به انجمن‌های اپل رفته و گزارش داده‌اند که برنامه‌های گوشی در هنگام قرار گرفتن در تنظیمات برنامه، در لیست تماس‌های اخیر و هنگام برقراری تماس با استفاده از هدست‌های بلوتوث، خراب و یا قفل می‌شود. از طرفی بازنشانی سخت افزار و نرم افزار مشکل را برطرف نکرده است. حتی در برخی از موارد، افرادی که تنظیم کارخانه را امتحان کرده‌اند هم نیز تغییری در عملکرد گوشی ندیده‌اند.

راه حل بالقوه:

گوشی را به جدیدترین نسخه موجود ios به‌روزرسانی کنید.

اگر مشکل شما بعد از به‌روزرسانی شروع شده باشد، ممکن است خود به‌روزرسانی به اشتباه نصب شده باشد. در صورت امکان دستگاه خود را به نسخه پشتیبانی که قبل از به‌روزرسانی تهیه کرده‌اید برگردانید و دوباره به‌روزرسانی را نصب کنید.

 

چگونه مشکل قطع شدن میکروفون را حل کنیم؟

 

برخی از کاربران به اپل گزارش داده‌اند که زمانی که وسط تماس صوتی هستند و از بلندگو یا حتی گاهی میکروفون گوشی استفاده می‌کنند، میکروفون قطع می‌شود. درنتیجه صداهای ایستا و نامفهومی ایجاد می‌شود. البته این مشکل در تمام تماس‌های تلفنی رخ نمی‌دهد. غالبا بعد از قطع کردن و تماس مجدد، از این حالت خارج می‌شود ولی باز هم شنیدن صدا به صورت کامل از تماس گیرنده دشوار است.

راه حل‌های بالقوه:

  • مثل اکثر مشکلات، تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید و یا به‌روزرسانی کنید.
  • یکی از راه حل‌های دیگر این است که از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
  • همچنین ممکن است در گوشی شما یک ایراد سخت افزاری باشد و لازم باشد به یک تکنسین خوب گوشی خود را نشان دهید.

آیفون 7 پلاس

مشکل تغییر رنگ دوربین به سیاه، سبز یا بنفش را چگونه حل کنیم؟

 

این مسئله بیشتر کاربران آیفون 7 پلاس را تحت تاثیر قرار داده است. کاربران در گفتگو با اپل غالبا شکایت دارند که آیفون 7 پلاس آن‌ها هنگام استفاده از دوربین خود یک صفحه سیاه، سبز و یا بنفش را نشان می‌دهد. حتی اخیرا کاربران گزارش داده‌اند که برنامه دوربین به راحتی بارگیری نمی‌شود.

راه حل‌های بالقوه:

در این مورد حتما مراحل ذکر شده را در سایت پشتیبانی اپل امتحان کنید.

اگر طبق این مراحل اقدام کردید و باز هم نتیجه‌ای حاصل نشد. گوشی شما از مشکل سخت افزاری رنج می‌برد و لازم است با پشتیبانی اپل تماس بگیرید و یا به یک تکنسین خوب برای تعمیر نشان دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-7-%d9%88-%d8%b1%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%a2/
ads
ads