داغ ترین ها :
رفع فیلتر اینستاگرام به دستور مراجع امنیتی امکان‌پذیر است

رفع فیلتر اینستاگرام به دستور مراجع امنیتی امکان‌پذیر است

بیشتر از یک ماه از فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی پرکاربر ایرانی از جمله اینستاگرام و پیام‌رسان واتسپ می‌گذرد. فیلتر شدن اینستاگرام اما ضربه سنگینی به اقتصاد بسیاری از کسب‌وکارها زده و هم‌ اکنون خطری جدی بسیاری از کسب‌و‌کارهای خانگی و حتی کسب‌وکارهای بزرگ را تهدید می‌کند.

آیا اینستاگرام رفع فیلتر می‌شود؟

تا امروز مقام‌های مختلف درباره رفع فیلتر اینستاگرام نظرات مختلفی بیان کرده‌اند که تمام آن‌ها حاکی از عدم رفع فیلتر این شبکه اجتماعی است. با این حال عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات به این موضوع اشاره کرد که:

در شرایط فعلی در مورد محدودیت اینستاگرام تصمیم‌گیری با مراجع امنیتی است؛ اما باید پلتفرم‌های داخلی آنقدر خوب و با کیفیت باشند تا اگر حتی محدودیت اینستاگرام رفع شد، قابلیت رقابت با آن را داشته باشند.

وزیر ارتباطات در ادامه افزود:

وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت، سرعت و رقابت پذیری پلتفرم‌های داخلی به کار می‌بندد. در این روند مردم انتخاب می‌کنند که پلتفرم داخلی با همه امکانات را انتخاب کنند یا پلتفرم خارجی را که هیچ کدام از امکانات پلتفرم‌های داخلی در آن نیست.

 

 

زارع پور درباره فیلتر شدن اینستاگرام هم گفت:

من به عنوان وزیر ارتباطات درباره باز شدن یا بسته شدن اینستاگرام نظر کارشناسی دارم اما تصمیم‌گیری نهایتا با ما نیست. در مورد فیلتر کردن هر سایت معمولی دیگری نیز هم کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در حال تصمیم گیری است. این کمیته در دادستانی کل کشور ۱۳ عضو دارد و ما فقط یک عضو از آن هستیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%81%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads