داغ ترین ها :
رمز دوم یکبار مصرف | همه چیز در مورد شیوه جدید پرداخت بانکی

رمز دوم یکبار مصرف | همه چیز در مورد شیوه جدید پرداخت بانکی

حدود چند ماه پیش بود که زمزمه هایی مبنی بر منقضی شدن رمز های دوم و جایگزینی آنها با رمز دوم یکبار مصرف مطرح شده بود حالا با ابلاغیه رسمی از جانب بانک مرکزی، این امر رنگ حقیقت به خود گرفته است. البته طی اعلام رسمی بانک مرکزی این دستورالعمل و اجرای آن قرار بود از ابتدای خرداد اجباری شود که آغاز آن بنابه دلایلی به تاخیر افتاد.

در ابتدای اجرا و پیاده سازی هر طرح سوالات گوناگونی ذهن افراد را به خود مشغول کرده که ما در اینجا سعی داریم با ارائه توضیحات کامل، بتوانیم در حد امکان به تمامی سوالات شما پاسخ و ابهامات را رفع و رجوع کنیم.

 

مطالب مرتبط: روش‌های دریافت موجودی حساب بانکی با موبایل

 

در ابتدا به مطرح نمودن چند سوال و پرداختن به پاسخ آنها میپردازیم:

1) رمز دوم یکبار مصرف چیست و چه مزایایی را به همراه دارد؟

تا امروز همه ما برای ثبت و انجام تراکنشات اینترنتی و غیر حضوری نیاز به رمز اینترنتی یا همان رمز دوم داشتیم. رمزی که بصورت ثابت در تمامی تراکنش ها از آن استفاده می‌کردیم و همیشه اضطراب نگهداری و محفوظ ماندن آن از چشم عوام را داشته و داریم …. خیلی اوقات برای ثبت نام دانشگاه و موارد این چنینی به کافی‌نت ها و یا سیستم های ناامن مراجعه کردیم و همیشه این استرس را داشته‌ایم که اطلاعات بانکی ما بر روی آن سیستم بجا نمانده باشد.

رمز دوم یکبار مصرف حلال تمامی این مشکلات بوده و افراد برای هر تراکنش مالی (غیر حضوری) خود یک رمز متفاوت را دریافت و مورد استفاده قرار می دهند. حالا با خیال راحت میتوانید در جمع رمز اینترنتی خود را فریاد بزنید چرا که این رمز مختص یک تراکنش بوده و فقط 60 ثانیه اعتبار دارد. زین پس اضطراب پرداخت در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، درگاه های جعلی و ثبت اطلاعات در سیستم های نامطمئن تا حد قابل ملاحظه ای کاهش میابد..

2) برای هر تراکنش به بانک و یا خودپرداز مراجعه کنم؟

نگران نباشید قرار نیست برای هر تراکنش و دریافت هر رمز بارها و بارها به خود پردازها و شعبات بانکی مراجعه کنید. کافیست به درگاه سایت بانکی خود و یا شعب بانک مورد نظر خود (فقط برای یکبار) مراجعه کرده و راه دستیابی و دریافت این رمز را با احراز هویت خود تکمیل سازید. و بعد از آن هر زمانی که بخواهید براحتی در هرکجا که باشید می‌توانید کد یک بار مصرف خود را «از طریق اپلیکیشن و یا شماره گیری کدهای دستوری USSD» دریافت کنید.

3) آیا دریافت و تخصیص و فعالسازی رمز یکبار مصرف هزینه ای دارد؟

جواب منفی است. طی اعلام رسمی بانک مرکزی این اقدام هیچ هزینه ای را برای مشتریان بانک ها در بر نخواهد داشت.

4) چگونه رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت کنم؟

ابلاغ این بخشنامه و اعلام از کار افتادن رمزهای قدیمی موج نگرانی هایی را مبنی بر چگونگی انجام تراکنشات اینترنتی و دریافت رمز های جدید ایجاد کرده و برای عموم مردم سوالات و نگرانی هایی را بوجود آورده است.
در این رابطه باید عرض کنیم که متاسفانه بانک ها بصورت یکپارچه و هماهنگ عمل نکرده اند و دلیل بیشتر این گمراهی ها همین موضوع می‌باشد.

هر بانک به شیوه خود برای ارائه این رمزها و فعالسازی آن برای مشتریان خود اقدام کرده است، که در ادامه سعی داریم چند مورد از آن ها را برای شما عنوان کنیم.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی

بانک ملی برای مشتریان خود نرم افزاری بنام ((60)) را معرفی و منتشر کرده است که متقاضیانی که با کارت های بانکی مربوط به این بانک تراکنش انجام میدهند میتوانند با مراجعه به این سایت و دریافت این اپلیکیشن از این خدمات بهره مند شوند.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

بانک تجارت نیز مانند بانک ملی با معرفی اپلیکیشنی با نام (( همراز )) کار را برای مشتریان خود آسان نموده و شما میتوانید با دانلود و نصب این اپلیکیشن از خدمات و مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

بانک ملت به منظور افزایش امنیت در سامانه بانکداری اینترنتی، خدمت یکبار رمز را به مشتریان خود ارائه می دهد.
براین اساس شما مشتری محترم می توانید بنا با نظر شخصی به استفاده از یکی از روش های توکن یکبار رمز(OTP)، یکبار رمزهمراه (Mobile OTP) یا یکبار رمز پیامکی (SMS OTP) از این مزیت بهره‌مند گردید. همچنین امکان استفاده از این سه روش به صورت همزمان وجود دارد.
به این منظور جهت ثبت نام خدمت یکبار رمز همراه/ پیامکی پس از ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، خدمت تخصیص یکبار رمز همراه/پیامکی را از منوی تنظیمات کاربر انتخاب نموده و یا در صورت تمایل به دریافت دستگاه تولید یکبار رمز (OTP) به شعب افتتاح کننده حساب خود در بانک ملت مراجعه فرمایید.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات
بانک صادرات کد دستوری USSD را برای رمز دوم یکبار مصرف مشتریانش در نظر گرفته است. اگر کارت بانک صادرات دارید، می‌توانید برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات، کد دستوری #۷۱۹* را شماره‌گیری کنید. با انتخاب گزینه پنجم که به رمز یکبار مصرف مربوط است، سامانه از شما شماره کارت می‌خواهد. بعد از وارد کردن شماره کارت باید یک اسم چهار کاراکتری به دلخواه خودتان برای کارت انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کارت، نوبت به تعیین رمز برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات می‌رسد. بعد از اینکه رمز را وارد کنید رمز دوم یکبار مصرف برای شما فعال می‌شود. بدون اینکه به شعبه بانک یا خودپرداز مراجعه کرده باشید یا اپلیکیشن خاصی را نصب کرده باشید. حالا هر جا به دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات احتیاج داشتید می‌توانید کد دستوری #۷۱۹* را شماره گیری کنید و با انتخاب گزینه پنجم یعنی رمز یکبار مصرف و وارد کردن رمزی که برای سامانه USSD تعیین کردید، برای شما رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات تولید می‌شود.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد

مشتریان می‌توانند از طریق سامانه بانکداری مجازی و یا سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک) نسبت به فعال سازی رمز پویا و جهت دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک) اقدام کنند. به این ترتیب که در سامانه بانکداری‌ مجازی از طریق گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» در بخش «کارت‌های من» و در سامانه همراه‌بانک از طریق گزینه فعال/غیرفعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت در بخش «عملیات کارت» امکان دریافت این نوع رمز وجود دارد.
پس از فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف، مشتری می‌تواند در زمان خرید کالا و خدمات بر روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به موبایل بانک (همراه بانک)، قسمت سایر، عملیات کارت را انتخاب کرده و وارد این بخش شود. سپس با مراجعه به قسمت سایر، گزینه رمز یکبار مصرف کارت را انتخاب و یکی از کارت‌هایی که پیش از این رمز یکبار مصرف برای آن فعال شده را انتخاب کند. پس از آن رمز یکبار مصرف به مشتری نمایش داده می‌شود.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

استفاده از رمزهای سخت و دشوار امنیت کاربران را هنگام استفاده از سامانه‌های بانکی بالا می‌برد. با استفاده رمز مناسب می‌شود امنیت این محیط‌ها را افزایش داد. جدیدترین فناوری در این خصوص فناوری تولید رمز یکبار مصرف است. پیشنهاد ما برای استفاده از رمز یکبار مصرف، اپلیکیشن «رمزینه» است. شما با دانلود و نصب اپلیکیشن رمزینه می‌توانید رمز یک‌بار مصرف خود را راحت و سریع دریافت کنید. برای فعال‌کردن سیستم دریافت رمز کافی‌ست به یکی از شعب ما بیایید. برای دانلود اپلیکیشن منطبق با سیستم عامل Android کلیک فرمائید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه

نرم‌افزار رمزساز، یک برنامه کاربردی قابل نصب بر روی دستگاه‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید و IOS است که مشتریان بانک می‌توانند پس از مراجعه به شعبه و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعالسازی آن بر روی سخت‌افزار مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف از طریق آن، و انجام عملیات مالی در سامانه‌های مشتری‌محور بانک اقدام نمایید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. هیمن

    خیلی عالی است

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%85%d8%b2-%db%8c%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%ac%d8%af%db%8c/
ads
ads