داغ ترین ها :

رم مجازی اندروید چیست، چطور رم گوشی اندرویدی را افزایش دهیم؟

بارها کلمه رم مجازی را در لپ‌تاپ و کامپیوترها شنیده‌اید و شاید بیشتر از هر چیز دوست داشته باشید این قابلیت در گوشی وجود داشته باشد؛ زیرا با حجم زیاد اطلاعات در گوشی‌های هوشمند، نیاز آن بیش از پیش احساس می‌شود. خوشبختانه این قابلیت در گوشی‌های موبایل نیز قرار گرفته است. ابتدا این اصطلاح در گوشی‌های میان‌رده به‌کار برده‌شد. اما به‌مرور زمان با نیاز روز افزون کاربران گوشی، در میان گوشی‌های پرچم دار نیز دیده می‌شود. اگر شما هم تازه با این اصطلاح در گوشی‌های هوشمند آشنا شده‌اید و نمی‌دانید رم مجازی اندرویدی چیست و رم مجازی سامسونگ یا شیائومی چیست؟ و روش فعال سازی رم مجازی سامسونگ و شیائومی چگونه است؟ تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

 

از تمام برندهای مطرح بازار موبایل موجود داریم: گوشی

 

 

تعریف رم گوشی

قبل از آن که به تعریف رم مجازی بپردازیم بهتر است درباره رم گوشی صحبت کنیم. رم، حافظه موقت گوشی است که اطلاعات گوشی را موقتا ذخیره می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود برنامه‌های بیشتری در پس‌زمینه اجرا شوند بدون این که نیاز باشد برنامه قبلی بسته شود. وقتی برنامه‌ای را در گوشی باز می‌کنید، این برنامه وارد حافظه رم می‌شود و هرچقدر این رم بیشتر باشد، گوشی می‌تواند برنامه‌های بیشتری را به صورت هم‌زمان به صورت باز داشته باشد.

تعریف رم گوشی

معرفی قابلیت رم مجازی در گوشی

رم مجازی چیست و چرا به آن رم مجازی می‌گویند؟ زیرا این رم به صورت فیزیکی در حافظه گوشی قرار نگرفته است و در حقیقت قابلیتی است که از  حافظه داخلی گوشی برای فضای اضافی استفاده می‌کند. در نظر بگیرید گوشی شما یک رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. به راحتی می‌توانید 5 گیگابایت از حافظه داخلی را به حافظه رم اختصاص دهد تا در صورت نیاز رم به 11 گیگابایت برسد.

 

بالا بردن سرعت ios 12:
افزایش سرعت گوشی ایفون

 

رم مجازی گوشی چه مزیتی دارد؟

رم مجازی باعث می‌شود عملکرد گوشی روان‌تر شود و شما بتوانید از برنامه‌های بیشتری به صورت همزمان استفاده کنید. به لطف رم مجازی قابلیت مولتی تسکینگ بهتر می‌شود. این قابلیت بیشتر برای گوشی‌هایی با رم 4 یا 6 جذابیت دارد و گوشی‌هایی با رم 8 یا 12 به صورت پیش فرض رم کافی برای انجام هر کاری دارند.

 

راهنمای فعالسازی رم مجازی سامسونگ

سامسونگ قابلیت RAM PLUS را برای افزایش حافظه گوشی‌های خود اضافه کرده است. شما از این طریق می‌توانید 2، 4، 6 یا 8 گیگابایت رم مجازی را به گوشی سامسونگی خود اضافه کنید. برای استفاده از این قابلیت لازم است به Settings و سپس Battery and device care مراجعه کنید و گزینه Memory را بزنید. در نهایت گزینه RAM PLUS را انتخاب کرده و میزان رم مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این مقدار از حافظه گوشی شما استفاده می‌شود.

راهنمای فعالسازی رم مجازی سامسونگ

 

بهترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین:
با چه برنامه ای کلاس انلاین برگزار کنیم

 

 

راهنمای فعالسازی رم مجازی شیائومی

Memory Extention قابلیتی در گوشی‌های شیائومی است که بخشی از فضای ذخیره‌سازی گوشی را به رم مجازی اختصاص می‌دهد. ابتدا این میزان تا 1 گیگابایت محدود بود. اما در نسخه‌های جدید تا 5 گیگابایت نیز گنجایش دارد. برای فعال‌سازی رم مجازی شیائومی، سیستم‌عامل را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنید و  مسیر زیر را دنبال کنید:

راهنمای فعالسازی رم مجازی شیائومی

  • به تنظیمات گوشی وارد شوید.
  • سپس  Additional Settings  را انتخاب کنید.
  • در زیر آن گزینه Memory Extension را مشاهده می‌کنید.
  • این گزینه را فعال کنید.
  • در نهایت سیستم به صورت خودکار رم مجازی را به رم اصلی اختصاص می‌دهد.

نکته: اگر گزینه Memory Extension را در Additional Settings نمی‌بینید. نشان‌دهنده آن است که دستگاه شما این ویژگی را پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه به روش های افزایش رم گوشی به صورت مجازی خواهیم پرداخت.

 

 

آموزش اپلیکیشن تبدیل گوشی به ویدئو پروژکتور:
تبدیل گوشی به پروژکتور ios

 

افزایش رم مجازی گوشی با Micro Sd

ساده‌ترین روش افزایش رم مجازی با کمک کارت میکرو اس‌دی است، اما فقط گوشی‌های اندرویدی روت‌شده می‌توانند از این روش استفاده کنند. موارد مورد نیاز برای انجام این کار یک عدد تبلت یا گوشی اندرویدی، کارت میکرو اس دی، کارت خوان اس دی و یک رایانه شخصی با ویندوز است. در نظر داشته باشید که هر چه  کارت میکرو اس دی باکیفیت‌تری بخرید، به نتایج بهتری خواهید رسید. در بهترین حالت پیشنهاد می‌کنیم که کارت میکرو اس دی کلاس 4 بخرید.

در نظر داشته باشید که این روش ممکن است امنیت گوشی شما را به خطر بیندازد و از سوی دیگر برای کاربران مبتدی اصلا توصیه نمی‌شود. در واقع در صورت انجام این روش باید دانش کافی از مفاهیمی مانند پشتیبانی گوشی از Swapping و موارد این‌چنینی داشته باشید.

 

چگونه سرعت ویندوز را افزایش دهیم؟
افزایش سرعت ویندوز

 

نتیجه‌گیری نهایی

ساده‌ترین راه افزایش رم گوشی استفاده از تنظیمات خود گوشی و فعال کردن رم مجازی است که در بالا برای گوشی‌های سامسونگ و شیائومی روش انجام آن را توضیح دادیم. شما می‌توانید از SD Card نیز برای این کار استفاده کنید ولی این روش نیاز به روت کردن گوشی و تخصص دارد و به همه پیشنهاد نمی‌شود.

سوالات متداول

رم مجازی گوشی چیست؟ در حقیقت قابلیتی است که از حافظه داخلی گوشی برای فضای اضافی استفاده می‌شود. اما به صورت فیزیکی در حافظه گوشی قرار نگرفته است.

برای فعال سازی رم مجازی سامسونگ باید چه کار کنم؟ برای اینکه مطمئن شوید که گوشی سامسونگ شما از قابلیت Ram Plus پشتیبانی می‌کند. به تنظیمات وارد شوید، Battrey and device care را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Memory ضربه بزنید. حال گزینه RAM PLUS را انتخاب کرده و میزان مورد نظر خود را بین اعداد 2، 4، 6 یا 8 گیگابایت انتخاب کنید.

 چگونه رم مجازی شیائومی فعال کنیم؟ به تنظیمات گوشی وارد شوید. سپس  Additional Settings  را انتخاب کنید. در زیر آن، گزینه Memory Extension را مشاهده می‌کنید. این گزینه را فعال کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

58 نظر

  1. سعید

    هیچ تاثیری نداره فقط جنبه تبلیغاتی داره..من ۳ ماه با رام پلاس کار کردم ۳ماه هم بدونه رام پلاس هیچ فرقی نداشت ..خاموش بودنش بیتر بوده

  2. Ali

    سلام گوشی من A30s هست ولی قابلیت رم پلاس رو نداره، میرم بخش مراقبت از باتری و بعد میرم تو حافظه، ولی بخشی به نام رم پلاس وجود نداره،میشه توضیح بدید چطور بخش رم پلاس رو به گوشیم اضافه کنم تا رمشو افزایش بدم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Ali

      سلام این قابلیت نرم‌افزاری هست One UI گوشیتون چنده؟ احتمالا در این نسخه هنوز اضافه نشده این قابلیت
  3. امیر

    با سلام رم پلاس گوشیمو خاموش کنم دماش میاد پایین و اینکه صدمه نمیزنه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام این قابلیت هیچ مشکلی نداره
  4. اشکان

    سلام وقت بخیر من a54 256 دارم رم پلاس رو گزاشتم رو ۴ یعنی از اول بوده الان هم ۳ گیگ پره به نظرتون خاموشش کنم که بره رو ۸ یا همین روشن باشه رو ۴ مناسبه ؟ توی دراز مدت گوشی اسیب نمیبینه اگر روشن باشه؟

    1. سبحان

      پاسخ به اشکان

      خانوم گوشی شما 256 گیگ هستش سریعا به رم هشت بازگردانید
      1. Me

        پاسخ به سبحان

        اشکان خانوم🙄😐
    1. سهیل

      پاسخ به اشکان

      سلام من گوشیم هواوی Y7aهست رم مجازی دارع
      1. سجاد لندرانی

        پاسخ به سهیل

        سلام ببخشید گوشی من ,,Redmi note 11pro با رم ۸دارم و گرافیک تو بازی پایین ترین گرا فیک هست چرا میشه کمکم کنید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سجاد لندرانی

          سلام چه بازی؟ توان سخت افزاری گوشی احتمالا بیشتر از اون رو ساپورت نمیکنه
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به سهیل

        سلام خیر
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اشکان

      سلام نه بذارید روشن باشه
      1. محمد

        پاسخ به احسان نیک پی

        موتورلا وان فیوژن داره این گزینه رو؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به محمد

          سلام گوشی‌های موتورولا قابلیت Ram boost دارن که همون رم مجازی این مدل رو دقیق نمی‌دونم
      1. اشکان

        پاسخ به احسان نیک پی

        روی همین ۴ باشه یا بزارم روی ۸؟!
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به اشکان

          سلام اگه نگران گوشی هستید از این نظر هیچ فرقی نداره
  5. یاسین

    سلام. رم پلاس رو روشن کردم و روی ۸ گیگ گذاشتم ولی توی رم هیچ تاثیری نذاشته ، نه توی device care اضافه شده ، نه جای دیگه ای
    گوشی هم آ ۲۴ با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظس
    مشکل از گوشیه یا کلا آ۲۴ همچین قابلیتی نداره یا تغییرات اعمال شده ولی نشون نمیده؟
    مرسی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به یاسین

      سلام نشون داده نمیشه در موقع لازم خود گوشی استفاده می‌کنه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%85-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads