داغ ترین ها :
روت چیست و چرا روت کردن در گوشی های اندرویدی دشوار شده است؟

روت چیست و چرا روت کردن در گوشی های اندرویدی دشوار شده است؟

ROOT کردن، باز کردن بوت لودر، جیلبریک کردن، هر یک از این کار ها توضیحات مختلفی دارد اما هنگامی که اسم گوشی های هوشمند آورده می شود این کارها به یک معنا خواهد بود. همه این موارد بدین معنا هستند که شما بخش سیستمی گوشی خود را باز می کنید تا کنترل بیشتری بر ویژگی ها و عملکرد سیستم داشته باشید.

کاربران گوشی های هوشمندی که سیستم عامل آن ها اندروید است این کار را راحت تر از کاربران دیگر سیستم عامل ها انجام می دهند. زیرا تغییر در لینوکس که کاربران اندروید از آن استفاده می کنند در ساده ترین حالت با قرار دادن یک فایل بسیار کوچک در پوشه سیستم انجام می شود. اما کاربران دیگر سیستم عامل ها کار سخت تری دارند، دلیل آن هم طراحی متفاوت سیستم عامل ها می باشد.

در گوشی های هوشمند گوگل، سونی، سامسونگ و هر کمپانی شناخته شده و شناخته نشده ای که از سیستم عامل اندروید استفاده می کند، روش به یک صورت است: ابتدا در قسمت Setting بخش تنظیمات اندروید را باز می کنید. سپس تیک (مبنی بر اینکه شما از تمامی خطرات آگاهی دارید) را فعال می کنید. حال گوشی شما سعی خواهد کرد تا که هر نرم افزار را در جای مناسب در پارتیشن قابل بوت بارگیری کند. این کار خطراتی مانند کارنکردن android pay نیز دارد اما از آن جا به بعد گوشی در اختیار شما خواهد بود و می توانید هر چیزی را نصب کنید.

پیشنهاد نویسنده: انتقال برنامه های سیستمی به کارت حافظه

اما سیستم عامل های دیگر این کار را انجام نمی دهند. بلکه تنها راه، بارگذاری فایلی است که مورد تایید آن سیستم عامل باشد. دلیل آن هم حفظ حریم و امنیت اطلاعات کاربران در گوشی های همراه است.

حال بیایید به سال 2010 برگردیم جایی که کمپانی T-mobile از گوشی G1 رونمایی کرد که سیستم عامل آن اندروید بود و در آن زمان توانست تمامی شبکه اینترنتی Cellular را کنار بزند.

اندروید دارای یک نرم افزار به نام G-chat بود. این برنامه یک پیش گفتار برای Hangouts بود و در هر گوشی اندرویدی نصب شده بود. پس از آن گوگل با کاربران ارتباط زیادی نداشت و آزمایشی مبنی بر چگونگی تاثیر برنامه G-chat بر روی T-mobile و شبکه اینترنتی 3G آن انجام نداد. این برنامه به صورت خودکار و بدون وقفه دیتا های T-mobile را Spam می کرد و این موضوع برای کسانی که می خواستند پیامک ها و MMS های مجانی بدهند عالی بود ولی باعث زمین خوردن T-mobile در شهر های شیکاگو و واشنگتون شده بود. این یک bug کوچک بود که پیامد های بزرگی داشت.

 

چطور گوشی روت شده را تشخیص دهیم؟ در مقاله زیر به این سوال پاسخ داده‌ایم.
۳ روش بررسی روت بودن گوشی موبایل

 

 

اما چیزی که روشن است روت کردن فوایدی دارد اما بی ضرر هم نخواهد بود. به عنوان مثال گوشی Nexus 1 زمانی که معرفی شد، باز کردن بوت لودر آن کار بسیار راحتی بود وحتی خود کمپانی گوگل ابزار و راه هایی را برای باز کردن آن در اختیار شما قرار می داد و حتی هنگامی که این کار را انجام می دادید گارانتی شما را لغو نمی کرد. اما به شما توصیه می کرد این کار را انجام ندهید.

گوشی های هوشمند و سیستم عامل های آن ها دنیای بسیار وسیعی دارند و توصیه می شود که اگر شما کاربر معمولی هستید هیچ وقت این کار را انجام ندهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1/
ads
ads