داغ ترین ها :
آموزش روشن و خاموش کردن صفحه نمایش گوشی با دو ضربه

آموزش روشن و خاموش کردن صفحه نمایش گوشی با دو ضربه

یکی از برتری‌های رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی و به طور کلی سیستم عامل اندروید نسبت به IOS این است که شما قابلیت‌های کاربردی بیشتری دارید و برخی از قابلیت‌هایی که چندین سال است در اندروید وجود دارد در طی سال‌های اخیر به IOS اضافه شده است. یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی که در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد این است که شما می‌توانید روشن و خاموش کردن صفحه نمایش گوشی با دو ضربه تجربه کنید. در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که در برندهای مختلف چگونه باید این تنظیمات را فعال کنید و همچنین در ادامه به برخی دیگر از تنظیمات کاربردی می‌پردازیم. پس ادامه‌ی متن را همراه تکنولایف باشید.

 

تکنولایف مرجع قیمت گوشی و عرضه کننده بهترین برندهای بازار موبایل است.

 

روشن شدن صفحه گوشی سامسونگ با دو ضربه

بسیاری از تنظیمات کاربردی گوشی‌ های سامسونگ در بخش Motions and gestures است. برای دسترسی به این تنظیمات به Settings و سپس Adavnced features مراجعه کرده و به روی گزینه‌ی Motions and gestures کلیک کنید.

گزینه‌ی Double tap to turn on screen و Double tap to turn off screen برای این است که شما بتوانید با دو بار ضربه پیاپی به نمایشگر آن را خاموش و روشن کنید. این قابلیت بسیار کاربردی، باعث می‌شود تا کمتر از دکمه‌ی پاور خود استفاده کنید و این دکمه دیرتر با خرابی یا مشکل مواجه شود.

در این بخش گزینه‌ی Lift to wake اگر روشن باشد هر بار که گوشی را از زمین بلند می‌کنید گوشی به صورت خودکار روشن می‌شود (این کار طبیعتا باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود).

گزینه‌ی Keep screen on while viewing اگر روشن باشد گوشی به طور دائمی شما را با دوربین سلفی زیر نظر می‌گیرد و مادامی که به نمایشگر نگاه کنید دیگر نمایشگر را خاموش نمی‌کند. این قابلیت به دلیل استفاده دائمی از دوربین سلفی مصرف شارژ را افزایش می‌دهد و روشن کردن آن چندان پیشنهاد نمی‌شود.

گزینه‌ی Alert when phone picked up برای زمانی است که شما نوتیفیکشن دریافتی را متوجه نشده‌اید و زمانی که گوشی را از زمین برمی‌دارید گوشی با یک ویبره کوچک به شما اعلام می‌کند که نوتیفیکیشنی از دست رفته دارید. روشن کردن این گزینه به شما کمک می‌کند تا در ابتدای برداشتن گوشی متوجه اعلانات مهم از دست رفته شوید.

گزینه‌ی بعدی Mute with gestures نام دارد. این قابلیت اگر روشن باشد شما می‌توانید صدای تماس‌ها و یا آلارم‌های گوشی را با برگرداندن گوشی به صفحه و یا نگه داشتن دست به روی صفحه قطع کنید.روشن کردن صفحه گوشی با دو ضربه

گزینه‌ی Finger sensor gestures برای این است که شما بتوانید از حسگر اثر انگشت برای باز کردن کنترل سنتر استفاده کنید. این قابلیت زمانی بسیار کاربردی می‌شود که بخواهید با یک دست با گوشی کار کنید. در صورت روشن بودن این ویژگی زمانی که دست خود را به روی سنسور اثر انگشت بکشید (البته زمانی که قفل گوشی باز باشد) کنترل سنتر گوشی به راحتی باز می‌شود و برای این کار دیگر نیازی به استفاده از دو دست ندارید.

گزینه‌ی آخر این بخش هم Palm swipe to capture است که به شما در گرفتن اسکرین شات کمک می‌کند. در صورت روشن بودن این قابلیت شما می‌توانید با کشیدن دست خود از گوشه صفحه (چپ یا راست صفحه تفاوتی ندارد) به سمت میانه‌ی صفحه از نمایشگر اسکرین شات ثبت کنید.

گزینه‌ی Edge panels یکی از ویژگی‌های رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ است. برای این قابلیت باید به تنظیمات و سپس بخش نمایشگر بروید. این قابلیت به صورت یک پنجره کوچک از کنار نمایشگر باز می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا به برنامه‌ها و برخی قابلیت‌های کاربردی دسترسی داشته باشید.

اگر به روی این گزینه کلیک کنید به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید محل قرار گیری این پنجره، رنگ آن، مواردی که نمایش می‌دهد، میانبرهای مختلف و … را شخصی سازی کنید. مثلا شما می‌توانید مشخص کنید که این پنل مخاطبین پر استفاده را برای شما نمایش دهد.

 

تمام روش های نصب واتساپ روی گوشی کامپیوتر را در مقاله زیر بخوانید:

نصب واتساپ روی کامپیوتر

 

روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه شیائومی

به تنظیمات گوشی شیائومی و سپس بخش Lock screen مراجعه کنید. در این صفحه گزینه‌ی Sleep برای این است که مشخص کنید در صورت لمس نکردن نمایشگر تا چه مدت صفحه نمایش روشن بماند.

گزینه‌ی دوم Raise to wake است که به شما کمک می‌کند تا هر بار که گوشی را از روی میز یا سطحی برمی‌دارید صفحه به صورت خودکار روشن شود تا اعلان‌های موجود را به شما نمایش دهد. اگر از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کنید این قابلیت می‌تواند برایتان کاربردی باشد و بدون نیاز به فشردن دکمه‌ی پاور و با مشاهده‌ی چهره‌ی شما قفل صفحه را باز کند.

گزینه‌ی Double tap to wake or turn off screen برای این است که با دو بار ضربه زدن به نمایشگر آن را خاموش و یا روشن کنید. گزینه‌ی Wake lock screen for notification هم باعث می‌شود تا نمایشگر گوشی با دریافت هر اعلان روشن شود (در نظر داشته باشید که روشن کردن قابلیت‌های این چنینی باعث می‌شود که مصرف باتری افزایش پیدا کند).

گزینه‌ی Glance for Mi به شما کمک می‌کند تا تنوعی بسیار زیاد به لاک اسکرین خود ببخشید. با روشن کردن این ویژگی هر بار که گوشی را قفل و باز کنید تصویر پس‌زمینه لاک اسکرین تغییر می‌کند و این می‌تواند به تنوع گوشی کمک کند.

از طریق گزینه‌ی Lock screen clock format نیز می‌توانید شکل ساعت لاک اسکرین خود را تعیین کنید و از این طریق ظاهر گوشی را بیشتر به سلیقه‌ی خود درآورید.

اگر گزینه‌ی Launch Camera را روشن کنید زمانی که گوشی قفل است با فشردن دو بار پشت سر هم دکمه‌ی ولوم پایین سریعا به بخش دوربین منتقل می‌شوید و بدین ترتیب می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از سوژه مورد نظر خود عکاسی کنید.

گزینه‌ی Pocket mode هم اگر روشن باشد، قرارگیری گوشی در جیب را تشخیص داده و در این صورت دیگر ژست‌های حرکتی و لمس‌های ناخواسته را بی اثر می‌کند (از طریق سنسور نور محیط، گوشی قرارگیری در جیب را تشخیص می‌دهد).

خرید مک بوک

 

بهترین گوشی های ضد ضربه را در مطلب زیر معرفی کردیم:
گوشی مقاوم و ارزان

 

روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه در ال جی

ال جی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که این قابلیت دو ضربه برای روشن و خاموش کردن صفحه گوشی را به گوشی‌های خود اضافه کرد و همچنان نیز این قابلیت برای گوشی‌های این سازنده کره‌ای وجود دارد.

برای روشن کردن این قابلیت باید به تنظیمات و سپس بخش General مراجعه کنید و سپس به پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی KnockON برسید. این گزینه اگر روشن باشد شما می‌توانید با دو ضربه نمایشگر را خاموش و روشن کنید. البته اگر این قابلیت را کاربردی نمی‌دانید دقیقا به همین روش می‌توانید KnockON را خاموش کنید.

در همین صفحه General تنظیمات کاربردی دیگری وجود دارد که بد نیست نگاهی به آن‌ها داشته باشیم. گزینه‌ی Dual App به شما امکان می‌دهد تا از هر برنامه‌ی دلخواه دو نسخه‌ی کاملا مجزا داشته باشید.

در همین صفحه گزینه‌ی Digital Wellbeing & Parental control‌ نیز وجود دارد که به کمک آن می‌توانید نظارت بسیار بهتری به روی استفاده خود از گوشی داشته باشید و مثلا در زمان کار بهتر به روی پروژه خود تمرکز کنید.

زمانی که به تنظیمات و سپس بخش Digital wellbeing and parental controls مراجعه کنید با صفحه نمایشی مواجه می‌شوید که در بالای آن اطلاعاتی در زمینه میزان استفاده کلی شما از گوشی به چشم می‌خورد. اگر به روی این اطلاعات کلیک کنید گوشی به شما نشان می‌دهد که در چند روز اخیر چقدر از گوشی خود استفاده کرده‌اید و برنامه‌های مختلف چه سهمی از این استفاده داشته‌اند.خاموش کردن صفحه نمایش با دو ضربه

در همین بخش می‌توانید مشخص کنید که برنامه‌های مختلف در طول روز تا چه میزان اجازه استفاده داشته باشند. مثلا می‌توانید برای برنامه اینستاگرام مشخص کنید که در روز بیشتر از ۲ ساعت اجازه‌ی فعالیت نداشته باشد و از این طریق گوشی پس از ۲ ساعت استفاده در روز به شما اخطار می‌دهد و استفاده از برنامه را محدود می‌کند.

 

روش های مخفی کردن برنامه در اندروید: مخفی کردن برنامه

 

روشن شدن صفحه با دو ضربه در هواوی

رابط کاربری گوشی‌ های هواوی از نظر قابلیت‌ها و امکانات قطعا یکی از بهترین رابط کاربری‌های موجود در جهان به حساب می‌آید و طبیعی است که از این ویژگی نیز پشتیبانی کند.

برای فعال کردن این قابلیت باید ابتدا به تنظیمات و سپس Smart assistance مراجعه کرده و سپس گزینه‌ی Shortcuts & gestures را انتخاب کنید. در این مرحله باید به بخش Wake screen بروید و در این قسمت گزینه‌ی Double tap screen to wake را روشن کنید.

در همین صفحه اگر گزینه‌ی Pick up to wake را روشن کنید هر بار که گوشی را از روی زمین یا میز یا هر سطح دیگری بردارید نمایشگر گوشی به صورت خودکار روشن می‌شود.

به صفحه قبل برگردید، گزینه‌ی Take screenshot به شما کمک می‌کند تا روش اسکرین شات گرفتن خود را انتخاب کنید تا از این پس به راحتی بتوانید از محتوای صفحه تصویر ثبت کنید.

گزینه‌ی Split screen به شما کمک می‌کند تا تنظیمات نمایشگر دو بخشی را شخصی سازی کنید و بتوانید بهترین بهره را از این قابلیت کاربردی ببرید. گزینه‌های دیگر این بخش مانند Mute ringtone/reduce volume نیز به شما کمک می‌کنند تا با برخی ژست‌های حرکتی بتوانید صدای گوشی را در هنگام زنگ خوردن ببندید و یا کاهش دهید.روشن کردن صفحه نمایش گوشی هواوی با دو ضربه

به صفحه Smart assistance که برگردید می‌توانید قابلیت Gloves mode را روشن کنید تا بتوانید هنگام استفاده از دست کش هم از گوشی بهره ببرید. در واقع روشن کردن این قابلیت حساسیت تاچ گوشی هواوی شما را افزایش می‌دهد.

در بخش One-Handed mode نیز می‌توانید گزینه‌های موجود برای استفاده از گوشی با یک دست را فعال کنید که به شما کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید گوشی‌های بزرگ امروزی را با یک دست کنترل کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

خاموش و روشن شدن صفحه گوشی سونی با دو ضربه

در گوشی‌های سونی تنها کافیست به تنظیمات و بخش Display مراجعه کنید و در این قسمت گزینه‌ی Tap to wake up را روشن کنید. در صورت روشن شدن این قابلیت شما می‌توانید با دو ضربه متوالی به روی نمایشگر آن را روشن کنید.

البته اگر گوشی سونی شما کمی قدیمی است برای روشن کردن این قابلیت باید مسیری متفاوت را طی کنید. به روی صفحه اصلی یا همان هوم اسکرین گوشی دست خود را نگه دارید تا تنظیمات در پایین صفحه نمایش داده شود و سپس به این بخش بروید.

در ادامه به پایین اسکرول کنید تا به Double tap to sleep برسید و حالا از این طریق این گزینه را روشن کنید.

 

اسکن اسناد با اندروید را در مطلبی آموزش داده‌ایم: روش اسکن با گوشی

 

دیجتال ولبینگ

دیجیتال ولبینگ که در بالا کمی در مورد آن توضیح دادیم یک ویژگی بسیار جالب دارد و به شما نمایش می‌دهد که طول هر روز چند بار گوشی خود را خاموش و روشن کرده‌اید و یا به اصطلاح قفل صفحه نمایش را باز کرده‌اید.

برای مشاهده این اطلاعات باید به تنظیمات و سپس دیجیتال ولبینگ مراجعه کنید و در نهایت تا آخر به پایین اسکرول کنید تا تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی در طول روز و همچنین تعداد باز کردن قفل صفحه به شما نمایش داده شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

36 نظر

  1. Mehdimzr

    درود گوشی شیائومی note 12 s این قابلیت فعال نمی شه زیرش توضیح نوشته فقط در صورت استفاده از تم های از پیش نصب شده. در صورتی که ما تم گوشی تغییر ندادیم

  2. امیر

    سلام وقت بخیر.
    تو تنظیمات بخش اطلاعات نرم افزار با سه بار ضربه روی اندروید یه ساعت ماید اون چجور باید اندروید نشون بده؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام متوجه سوال نشدم؟
  3. سارا

    ممنونم از مطالبتون عالی بود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سارا

      خوشحالم که مطلب براتون مفید واقع شده 🌱
  4. کیارش

    سلام وقتتون بخیر.گوشی های ایفون این قابلیت دوبار کلیک رو ندارن؟؟
    من تویه تنظیماتش فقط یک بار کلیک رو پیدا کردم که خیلی ازار دهندس.چون خیلی وقتا دست ادم به صورت ناخداگاه به صفحه میخوره و هی خاموش روشن میشه.دوبار کلیک خیلی قابل کنترل تر از یک بار کلیکه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کیارش

      سلام وقت خوش از مسیر Settings > Accessibility > Touch, and tap Back Tap این قابلیت رو تنظیم کنید که مثلا با دو ضربه به پشت گوشی، صفحه قفل بشه
  5. Paria

    ممنون از مطالب مفید و کاربردی عالی بود

  6. درنا

    درود و خسته نباشید
    گوشی نوکیا این قابلیت رو نداره درسته ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به درنا

      سلام وقت بخیر به تنظیمات مراجعه کنید و عبارت double tap رو سرچ کنید اگه موجود بود یعنی داره گوشی
  7. Soran

    توضیعات زیادی دادی آما داداش بجای اینکه گزینه ها را انگلیسی مینوشتی آنها را فارسی مینوشتی
    خودت میدونی کسیکه داره فارسیشو مطالعه میکنه منوی گوشیش فارسی هست یا اصلا انگلیسی بلد نیست ، در نتیجه زحمات زیادی کشیدی اما بی ثمر

    1. میلاد

      پاسخ به Soran

      عرض سلام و خسته نباشید چطور با گوشی پوکو ایکس 5 پرو با دو بار ضربه زدن گوشی رو خاموش کنیم؟ با دو بار ضربه روشن میشه ولی خاموش نمیشه چه باید بکنم؟
  8. احسان نیک پی

    سلام
    وقت خوش
    اگه تازگی آپدیت کردید احتمالا باگ نرم افزاری هست

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86-%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d9%88/
ads
ads