داغ ترین ها :
روش‌های تقویت و افزایش صدا در لپ‌تاپ

روش‌های تقویت و افزایش صدا در لپ‌تاپ

امروزه لپ‌ تاپ‌ها به یکی از متدوال‌ترین دستگاه‌هایی که در طول روز از آن‌‌ها استفاده‌های متعددی می‌کنیم تبدیل شده‌‌اند. ما با استفاده از لپ‌ تاپ فایل‌های کاری خود را آماده می‌کنیم، در کلاس‌های مجازی حضور پیدا می‌کنیم، گاه به یک موسیقی گوش می‌دهیم و حتی فیلم‌ها و سریال‌های محبوبمان را در آن‌ها تماشا می‌کنیم. این استفاده‌ی گسترده سبب شده است که هر یک از ویژگی‌های مختلف لپ‌ تاپ‌ ها بسیار مهم و اساسی برای ما محسوب شوند. یکی از این ویژگی‌ها، کیفیت صدای لپ‌ تاپ ماست. همان‌طور که می‌دانید لپ‌ تاپ‌ ها اسپیکرهای مجزا ندارند و دارای اسپیکر داخلی هستند، به همین علت کیفیت و درجه صدا از حد معینی بالاتر نمی‌رود. در تکنولایف با ما همراه باشید تا به روش‌های تقویت صدای لپ‌ تاپ نگاهی بیندازیم.

 

تکنولایف فروشگاه اینترنتی معتبر برای خرید لپ تاپ و لوازم جانبی کامپیوتر است.

 

روش‌های تقویت و افزایش صدا لپ تاپ در ویندوز

جلوه‌های صوتی (افکت‌های صدا) را تغییر دهید.

شما می توانید تمام صداهای ویندوزتان را بر اساس سلیقه و تجربه‌ی موردعلاقه شخصی‌تان تغییر دهید. برای انجام این کار، کلید ویندوز را هم‌زمان با کلید حرف (I) فشار دهید تا تنظیمات باز شود و به قسمت Personalization بروید. پس از آن از لیست سمت چپ، گزینه‌‌ی Themes و سپس Sounds را انتخاب کنید حال می‌توانید افکت صدای مورد نظر خود را انتخاب کنید. روش جایگزین این است که از سمت راست نوار پایین صفحه، روی آیکون بلندگو راست‌کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Sounds را انتخاب کنید. از طرح‌واره‌ی کشویی صدا برای تغییر دادن بین گزینه‌های پیش‌فرض موجود در ویندوز استفاده کنید. هم‌چنین اگر می‌خواهید که تمام صداها میوت شود، گزینه‌ی No Sound را انتخاب کنید.

صدای برنامه‌های مختلف را به طور مجزا و جداگانه کنترل کنید.

اگر روی نماد بلندگو درنوار ابزار کلیک کنید، می توانید درجه صدای کل و سراسری سیستم خود را تنظیم کنید. با این حال، این کار برای زمانی که می‌خواهید صدای جداگانه یک برنامه را کنترل کنید، خیلی مفید نیست. برای انجام این کار، روی نماد بلندگو کلیک راست کنید، سپس بر روی Open Volume mixer کلیک کنید و اسلایدرها را بر اساس آن تنظیم کنید. اگر می خواهید این کار را سریعتر و با کمک رابط ویندوز پیشرفته انجام دهید، EarTrumpet را از مایکروسافت استور دانلود کنید. پس از نصب، آن را باز کرده ، به طور خودکار به نوار ابزار گسترش یافته شما می رود. روی آن کلیک چپ کرده و روی نوار ابزار بکشید تا برای همیشه در آنجا بماند. اگر می‌خواهید نماد بلندگوی استاندارد را حذف کنید و فقط از EarTrumpet استفاده کنید، روی نوار ابزار کلیک راست کرده و روی Taskbar Settings کلیک کنید. روی Turn system icons on or off کلیک کنید و Volume را روی Off قرار دهید.

درایورهای صوتی خود را آپدیت کنید.

گر با صدای لپ‌ تاپ خود مشکل دارید، باید درایورهای صوتی خود را به‌روزرسانی کنید. به طور کلی، شما باید درایورهای خود را به روز نگه دارید تا سخت افزار شما با آخرین نسخه ویندوز 10 کارایی داشته باشد.

برای انجام این کار:

  • کلید ویندوز و کلید X کیبوردتان را هم‌زمان فشار دهید. و سپس روی Device Manager کلیک کنید.
  • بر روی Audio inputs و outputs دبل‌کلیک کنید.
  • دستگاه صوتی مشکل‌ساز را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و به‌روزرسانی درایور را انتخاب کنید. روی جستجوی خودکار (Search automatically) برای نرم‌افزار درایور به‌روزرسانی‌شده کلیک کنید.

اگر کار نکرد، مراحل یک تا سه بالا را تکرار کنید، اما به جای آن روی «حذف نصب دستگاه» کلیک کنید. سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید و ویندوز سعی می کند درایور را مجدداً به طور خودکار نصب کند. اگر هنوز مشکل دارد، به وب سایت سازنده سر بزنید و مستقیماً آن را از آنجا بگیرید.

اگر مشکلات صوتی شما همچنان ادامه دارد، روی آیکون بلندگو در نوار وظیفه کلیک راست کرده و روی Troubleshoot sound problems کلیک کنید. wizard را دنبال کنید و سعی می کند هر مشکلی را که به طور خودکار پیدا می کند حل کند.

 

روش های برای حل همین مشکل در تلویزیون:
تقویت صدای تلویزیون

 

چگونه سریع دستگاه‌های صوتی را عوض کنیم؟

اگر چندین نوع دستگاه صوتی مانند بلندگو و هدست دارید، گاهی نیاز پیدا می‌کنید استفاده‌‌تان را از یکی به دیگری تغییر دهید. برای انجام این کار، روی نماد بلندگو در نوار ابزار خود کلیک کنید. روی نام دستگاه صوتی فعلی‌تان کلیک کنید و فهرستی از گزینه‌های دیگر ظاهر می‌شود. به سادگی روی دستگاه صوتی که می‌خواهید به آن تغییر دهید کلیک کنید. یک راه بهتر برای انجام این کار با یک برنامه رایگان و کم‌حجم به نام Audio Switcher است. با استفاده از این، می توانید دستگاه های صوتی (پخش و ضبط) را به هر ترکیب صفحه کلیدی که می خواهید اختصاص دهید. این برای جابه‌جایی سریع بین دستگاه‌های صوتی، به خصوص زمانی که از یک برنامه تمام صفحه استفاده می‌کنید، عالی است.

در Audio Switcher:

  • به نوار Playback and Recording بروید تا تمام دستگاه‌های صوتی متصل را مشاهده کنید.
  • روی دستگاهی که می‌خواهید به آن متصل شوید راست کلیک کنید.
  • می‌توانید آن را به عنوان دستگاه پیش‌فرض قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید بر روی گزینه‌ی Set Hot Key کلیک کرده تا یک دکمه‌ی کیبرد میان‌بر (shortcut) اختصاص دهید.

می توانید از ابزارهای اتوماسیون دیگر برای رسیدن به همین هدف نیز استفاده کنید. برای مثال، اگر Elgato Stream Deck دارید، می‌توانید افزونه StreamDeck-AudioSwitcher را دانلود کنید تا با فشار دادن یک دکمه بین دو دستگاه صوتی جابه‌جا شوید.

چگونه تقویت سخت افزارى و نرم افزارى صدا را فعال کنیم؟

ویندوز دارای چندین بهبوددهنده و تقویت‌کننده صدای داخلی است که می توانید آنها را در دستگاه های پخش خود اجرا کنید.

  • روی آیکون بلندگو در نوار وظیفه راست‌کلیک کنید و بر روی Sounds کلیک کنید.
  • به نوار Playback (پخش) بروید.
  • روی دستگاه پخشی که می‌خواهید جایگزین کنید دوبار کلیک کنید.
  • به نوار Enhancements بروید. برخی از دستگاه‌های صوتی این نوار ابزار نشان نمی‌دهند اگر این قابلیت را ساپورت نکنند.
  • حال، تقویت‌دهنده‌ی صدا از جمله صدای فراگیر مجازی Virtual Surround و یک‌نواخت‌کننده‌ی بلندی صدای ویندوز Loudness Equalization را که می‌خواستید چک کنید. اگر روی یکی از آن‌ها کلیک کنید، کاری که انجام می‌دهد را شرح خواهد داد.
  • زمانی که تمام شد، OK را بزنید.

 

بهترین برنامه ضبط صدا اندروید در حد استودیو را در مطلب زیر پیدا کنید:
برنامه ضبط صدا

 

چگونه در ویندوز10 ویندوز صوتی (Windows Sonic) را برای صدای فضایی فعال کنیم؟

افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10 راه به خصوصی دارد، چرا‌که ویندوز 10 دارای قابلیتی به نام Windows Sonic (ویندوز صوتی) است. این صدای فراگیر تقویت‌شده را برای هدفون شبیه‌سازی می‌کند. همچنین صدای فضایی ارائه می دهد که باعث می‌شود احساس شود انگار صدا در حال حرکت در مسیر است.

برای فعال کردن آن:

  • کلید ویندوز کیبورد و کلید I را بزنید که Settings باز شود.
  • روی System و سپس Sound کلیک کنید.
  • زیر گزینه Output، Device properties را انتخاب کنید.
  • از فرمت صدای فضایی سراسری استفاده کنید و ویندوز صوتی Windows Sonic برای هدفون‌ها را انتخاب کنید.

 

تاثیر کارت گرافیک در لپ تاپ و بررسی های مربوط به آن:
سایت مقایسه کارت گرافیک لپ تاپ

 

سوالات متدوال:

صدای فضایی چیست؟ ویندوز 10 دارای قابلیتی به نام Windows Sonic (ویندوز صوتی) است. این صدای فراگیر تقویت‌شده را برای هدفون شبیه‌سازی می‌کند. همچنین صدای فضایی ارائه می دهد که باعث می‌شود احساس شود انگار صدا در حال حرکت در مسیر است.

دلیل ضعیف بودن صدای لپ‌ تاپ چیست؟ لپ‌ تاپ‌ها اسپیکرهای مجزا ندارند و دارای اسپیکر داخلی هستند، به همین علت کیفیت و درجه صدا از حد معینی بالاتر نمی‌رود. در تکنولایف با ما همراه باشید تا به روش‌های تقویت صدای لپ‌ تاپ نگاهی بیندازیم.

چگونه می‌توان درایور صوتی را به‌روزرسانی کرد؟ کلید ویندوز و کلید X کیبوردتان را هم‌زمان فشار دهید. و سپس روی Device Manager کلیک کنید. بر روی Audio inputs و outputs دبل‌کلیک کنید. دستگاه صوتی مشکل‌ساز را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و به‌روزرسانی درایور را انتخاب کنید. روی جستجوی خودکار (Search automatically) برای نرم‌افزار درایور به‌روزرسانی‌شده کلیک کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b5%d8%af%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%84%d9%be%d8%aa%d8%a7%d9%be/
ads
ads