داغ ترین ها :
روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون

روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون

انتقال فایل از آیفون به اندروید یا انتقال فایل از اندروید به آیفون کار ساده‌ای نیست و در صورتی که قصد دارید این کار را انجام دهید، بهتر است بدانید با چالش‌های مختلف مواجه خواهید بود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با 7 روش انتقال فایل بین اندروید و آیفون آشنا کنیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

برای خرید گوشی های اندروید و iOS از سایت تکنولایف دیدن کنید: خرید موبایل

 

1: انتقال فایل بین اندروید و آیفون با Google Photos

انتقال فایل بین اندروید و آیفون با Google Photos

زمانی که نیازمند انتقال تصاویر از آیفون به اندروید هستید، Google Photos یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید. همانند بیشتر برنامه‌های گوگل، Google Photos در کلیه پلتفرم‌ها محبوب بوده و بسیاری از کاربران آیفون که در حال استفاده از اندروید هستند به دلیل ویژگی‌ها و سازگاری، گزینه موردنظر را به iCloud Photos ترجیح می‌دهند.

در سریع‌ترین زمان فضای ابری نامحدود را دریافت می‌کنید تا تصاویر و فایل‌های ویدیویی باکیفیت بالا خود را در Google Photos ذخیره کنید. برای شروع کار نیازمند دانلود و نصب Google Photos در آیفون خود از طریق اپ استور هستید و همین کار را با گوشی اندروید خود و به وسیله گوگل پلی باید انجام دهید. برای شروع کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شما باید Google Photos را در هر دو دستگاه اندروید و آیفون دانلود کنید و با یک حساب کاربری گوگل وارد شوید.
  • هنگام تنظیم Photos در آیفون، یک درخواست برای تهیه پشتیبان از تصاویر خود با گوگل دریافت خواهید کرد. مطمئن شوید که ویژگی را روشن کرده‌اید.

در ادامه کار Google Photos شروع به آپلود تصاویر شما در فضای ابری خواهد کرد. شما باید مطمئن شوید که به وای فای متصل هستید تا از دستیابی به محدودیت داده ماهیانه خود جلوگیری کرده یا در صورت عدم دسترسی به وای فای، آپلود داده‌های سلولی را از تنظیمات Photos فعال‌سازی کنید.

  • پس از این که Google Photos کار آپلود تصاویر و فایل‌های ویدیویی را به پایان رساند، باید به منظور دسترسی به Photos در گوشی اندروید خود وارد Google Photos شوید.

روش اشتراک‌گذاری تصاویر با دوستان از اندروید به آیفون با استفاده از Google Photos به ترتیب زیر خواهد بود:

  • پس از آپلود تصاویر خود در Google Photos آیفون، تصاویری که می‌خواهید با دوستانتان اشتراک‌گذاری شود را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید روی گزینه اشتراک‌گذاری (Share) در آیفون ضربه بزنید.
  • گزینه ایجاد یک پیوند (Create a Link) را انتخاب کنید.
  • لینک را کپی کرده یا به صورت مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی خود ارسال کنید.
  • پس از دریافت لینک، دوست شما می‌تواند تصاویر را از طریق Google Photos یا مرورگر مشاهده و دانلود کنید.

 

شاید نیاز داشته باشید:
برنامه ساخت زیرنویس اندروید

 

2: ارسال دستی عکس از آیفون به اندروید با کامپیوتر

امکان دارد نخواهید داده‌های تلفن همراه خود را از بین ببرید یا به دنبال سایر روش‌ها برای انتقال فایل باشید. شما به سادگی می‌توانید انتقال فایل‌های موردنظرتان را از اندروید به آیفون از طریق کامپیوتر انجام دهید و بدین ترتیب، فایل‌های ویدیویی و تصاویر را در هر دو دستگاه اشتراک‌گذاری کنید. شما به تنها چیزی نیاز دارید، یک کابل USB بوده تا بتوانید کار خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

  • کامپیوتر خود را روشن کرده و آیفون و اندروید را با کابل USB به آن متصل کنید.
  • در رایانه شخصی، فایل اکسپلورر (File Explorer) را بازگشایی کرده و وارد My Computer یا This PC شوید.
  • شما دو فضای ذخیره‌سازی را در قسمت دستگاه‌های قابل حمل (Portable Devices) مشاهده خواهید کرد؛ یکی از آن‌ها برای اندروید و یک مورد دیگر هم وجود دارد که برای آیفون شناخته می‌شود.
  • در ادامه کار باید راست کلیک کرده و حافظه اندروید را در پنجره‌های جدید به صورت جداگانه بازگشایی کنید.
  • پوشه DCIM را در حافظه آیفون بیابید. در این بخش شما می‌توانید تصاویر آیفون خود را مشاهده کنید.
  • به سادگی تمام تصاویری که می‌خواهید به اندروید منتقل شود را انتخاب کنید. هم اکنون باید آن‌ها را از حافظه آیفون به فولدر دلخواه اندروید بکشید. همچنین شما می‌توانید از روش کپی و Paste برای جابه‌جایی اطلاعات استفاده کنید.
خرید مک بوک

در حالی که فرایند انتقال روشن است، بهتر است آرامش خود را حفظ کنید. امکان دارد بر اساس کمیت و اندازه تصاویر، تکمیل فرایند کمی طول بکشد.

3: اشتراک‌گذاری فایل‌ها از آیفون به اندروید با گوگل درایو

گوگل درایو یک سرویس ذخیره‌سازی ابری باکیفیت بوده که به شما اجازه می‌دهد از فایل‌های خود در فضای ابری یک پشتیبان تهیه کنید. خوشبختانه شما 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان برای شروع دریافت خواهید کرد و این برای آپلود و اشتراک‌گذاری فایل‌های خود از اندروید به آیفون کافی است. اگر در استفاده از داده‌های تلفن همراه راحت‌تر هستید یا می‌توانید از شبکه وای فای خود در محیط اطراف استفاده کنید، باید مراحل زیر را دنبال کرده تا بتوانید شرایط خوبی را برای خود برقرار کنید:

  • گوگل درایو را در آیفون خود نصب کرده و بازگشایی کنید.
  • در ادامه کار باید وارد حساب کاربری گوگل شوید.
  • هم اکنون روی گزینه بزرگ پلاس (+) ضربه زده و آن را انتخاب کنید.
  • فایل‌ها، تصاویر و فایل‌های ویدیویی خود را که قصد انتقال آن‌ها را دارید، پیدا کرده و انتخاب کنید. صبر کنید تا کار آپلود فایل‌ها به پایان برسد. در صورتی که حجم فایل‌ها زیاد است، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مصرف زیاد داده سراغ استفاده از شبکه وای فای بروید.
  • پس از تکمیل فرایند آپلود می‌توانید برای دسترسی به فایل‌ها از همان حساب جیمیل در گوشی اندروید خود استفاده کنید.

شما می‌توانید انتخاب کنمید که فایل‌ها را با یک پیوند اشتراک‌گذاری کنید. در صورتی که فایل‌ها را به یکی از دوستان خود انتقال می‌دهید تا تمایل ندارید تمام فضای درایو خود را روی گوشی اندروید قرار دهید، لازم است روش زیر را دنبال کنید.

  • فایل آپلود شده را در آیفون خود پیدا کنید.
  • در ادامه کار باید روی سه نقطه کنار آن ضربه زده و در میان گزینه‌های جدید نمایش داده شده روی گزینه اشتراک‌گذاری (Share) ضربه بزنید.
  • ایمیل گیرنده اندروید را وارد کرده و در ادامه اطلاعات را مشاهده خواهید کرد.

شما می‌توانید به جای آن یک پیوند ارسال کنید. فقط بعد از ضربه زدن روی منوی سه نقطه می‌تواند ارسال لینک (Send a Link) را انتخاب کنید.

 

چگونه عکس های واتساپ را در گالری ذخیره کنیم؟
ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری

 

4: انتقال فایل بین اندروید و آیفون با DropBox

انتقال فایل بین اندروید و آیفون با DropBox

توجه داشته باشید که DropBox در کنار گوگل درایو می‌تواند به عنوان یک سرویس ذخیره‌سازی ابری شناخته شود که امکان انتقال فایل‌ها از آیفون به اندروید را فراهم می‌کند. برای شروع کار باید DropBox را در هر دو دستگاه و در فروشگاه‌های برنامه موردنظرتان نصب کنید. در ادامه نیازمند یک شبکه قوی و یک حساب کاربری DropBox خواهید بود. در صورتی که آماده انجام کار هستید، بهتر است برای ادامه دادن کار خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شما باید DropBox را روی هر دو دستگاه نصب کرده و با حساب کاربری خود وارد شوید.
  • در برنامه موبایل DropBox از آیفون باید فولدر موردنظرتان را برای ذخیره‌سازی فایل تغییر دهید.
  • هم اکنون روی کلید پلاس موجود در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس آپلود فایل (Upload File) را انتخاب کنید.
  • فایل‌هایی که می‌خواهید با گوشی اندروید خود اشتراک گذاری کنید، انتخاب کرده و آن را آپلود کنید.

شما باید منتظر بمانید تا آپلود فایل‌ها تمام شود و پس از آن می‌توانید برای دسترسی به فایل‌ها وارد اکانت اندروید خود شوید. در غیر این صورت می‌توانید انتخاب کنید که فقط فایل‌ها را با یک کاربر اندروید اشتراک‌گذاری کنید:

  • شما باید روی منوی سه نقطه موجود روی فایل ضربه بزنید و در ادامه گزینه کپی کردن لینک (Copy Link) را انتخاب کنید.
  • لینک در سریع‌ترین زمان وارد کلیپ بورد شما خواهد شد. سپس شما می‌توانید برای مشاهده و دانلود فایل‌ها با کاربر اندروید، اشتراک‌گذاری را انجام دهید.
لپ تاپ گیمینگ بنر

5: انتقال فایل از اندروید به آیفون با تلگرام

شاید باورکردنی نباشد، اما شما می‌توانید از طریق تلگرام تا 1.5 گیگابایت را از آیفون به اندروید و بالعکس منتقل کنید. در صورتی که به دنبال یک روش ایمن برای انجام این کار هستید، بدون تردید تلگرام می‌تواند یک گزینه ایده‌آل به حساب آید. بدون هیچ مقدمه‌ای باید تلگرام را در هر دو دستگاه آیفون و اندروید دانلود کرده و برای شروع کار وارد حساب کاربری خود شوید.

  • تلگرام خود را در آیفون بازگشایی کرده و در صورتی که برای نخستین بار از آن استفاده می‌کنید، باید وارد حساب کاربری خود شوید.
  • مخاطبی را که می‌خواهید یک فایل را با آن اشتراک‌گذاری کنید، بیابید و انتخاب کنید. در صورتی که با حساب کاربری خودتان اشتراک‌گذاری را انجام می‌دهید، منوی موجود را بازگشایی کرده و روی پیام‌های ذخیره شده (Saved Messages) ضربه بزنید.
  • در ادامه کار باید روی کلید پیوست در کنار قسمت متن ضربه بزنید. فایل‌هایی که می‌خواهید از اندروید به آیفون ارسال کنید را مرور کرده تا دچار اشتباه نشوید.
  • هنگامی که کار انتخاب فایل‌ها به اتمام برسد، باید روی ارسال (Send) ضربه بزنید.

پس از ارسال پیام می‌توانید فایل‌ها را در فضای ذخیره‌سازی اندروید خود مشاهده و دانلود کنید.

 

اگر سخت افزار قوی روی گوشی خود دارید این بازی ها را امتحان کنید:
گرافیکی ترین بازی اندروید

 

6: انتقال فایل بین اندروید و آیفون با ایمیل

یکی دیگر از روش‌های انتقال فایل‌های سبک‌تر و غیرسنگین از اندروید به آیفون را می‌توان استفاده از ایمیل عنوان کرد. انجام این فرایند دشوار نیست و شما می‌توانید از یک ایمیل برای اشتراک‌گذاری استفاده کنید. در صورت تمایل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه ایمیل را در گوشی آیفون خود بازگشایی کنید.
  • ایمیل را به صورت معمول نگارش کرده و فایل‌هایی که می‌خواهید ارسال شوند را به سادگی انتخاب کنید.
  • ایمیل را در گوشی اندروید خود به عنوان آدرس گیرنده وارد کنید.
  • ایمیل را ارسال کرده و چند دقیقه صبر کنید تا فایل را دریافت کنید. سپس می‌توانید فایل موردنظرتان را در اندروید بازگشایی کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، انتقال فایل از اندروید به آیفون در  کلیه مراحل، نیازمند صبر و تحمل بوده و این مورد را نباید فراموش کنید. در صورتی که قصد دارید فایل‌های سنگین را در مدت زمان کوتاه ارسال کنید، بهتر است از برنامه‌هایی همانند Shareit استفاده کنید.

7: انتقال فایل بین اندروید و آیفون با شیریت

انتقال فایل بین اندروید و آیفون با شیریت

یکی دیگر از روش‌های انتقال فایل از اندروید به آیفون و بالعکس را باید استفاده از برنامه Shareit عنوان کرد. در حقیقت انتقال فایل از اندروید به آیفون با شیریت به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید فایل‌هایی با سایزهای مختلف را به سادگی و با استفاده از شبکه وای فای منتقل کنید. برای انجام این کار باید برنامه شیریت را در گوشی آیفون و اندروید دانلود و نصب کنید. در ادامه لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل انتقال فایل از اندروید به آیفون با شیریت

  • ابتدا باید Shareit را در هر دو دستگاه از طریق گوگل پلی و اپ استور دانلود و نصب کنید.
  • در ادامه کار باید روی گزینه دریافت (Receive) در گوشی اندروید و گزینه ارسال (Send) در آیفون ضربه بزنید. البته این شرایط می‌تواند به صورت معکوس هم وجود داشته باشید که بستگی به انتقال فایل‌های شما خواهد داشت.
  • در ادامه کار باید فایل‌های موردنظرتان را برای انتقال در گوشی اندروید یا آیفون مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. هنگامی که فایل‌ها را بررسی کردید، باید آن‌ها را انتخاب کرده و ارسال کنید.

در ادامه کار دستگاه گیرنده روی نمایشگر مشخص خواهد شد. شما باید روی آن ضربه زده تا ارسال فایل‌ها آغاز شوند. بد نیست بدانید که امکان انتقال فایل از اندروید به ایفون با زاپیا هم وجود دارد.

 

تقویت صدای هندزفری:
افزایش صدای ایرپاد در اندروید

 

8: انتقال فایل از اندروید به آیفون با بلوتوث

انتقال فایل از اندروید به آیفون با بلوتوث را می‌توان به عنوان آخرین روش برای انتقال فایل میان اندروید و آیفون دانست، اما توصیه می‌شود از این روش برای منتقل کردن فایل‌های سبک استفاده کنید. استفاده از بلوتوث برای منتقل کردن فایل‌ها نیازمند زمان طولانی خواهد بود که ممکن است نتوانید تحمل کنید.

جمع‌بندی

در حالت کلی باید گفت انتقال فایل از اندروید به آیفون یا انتقال فایل از آیفون به اندروید نیازمند دقت بالا و ابزارهای لازم برای انجام کار است. شما می‌توانید به سادگی از روش‌های ذکرشده برای انتقال فایل‌های مختلف از سیستم عامل اندروید به آیفون یا بالعکس استفاده کنید تا دیگر نیازمند مراجعه به فروشگاه یا افراتد مختلف نباشید.

سوالات متداول

آیا انتقال فایل از اندروید به آیفون مدت زمان زیادی طول خواهد کشید؟ بله، اما شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های همانند شیریت مدت زمان ذکرشده را تا حد زیادی کاهش دهید و حجم بالایی از اطلاعات را در کوتاه مدت منتقل کنید.

آیا امکان استفاده از کامپیوتر برای انتقال فایل وجود دارد؟ بله؛ یکی از روش‌های انتقال فایل از اندروید به آیفون از طریق کامپیوتر بوده و شما می‌توانید از لپ تاپ یا دسکتاپ برای انجام این کار استفاده کنید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. Mandi’s

    سلام برای ذخیره فایل از شریت باید چیکار کرد ؟

  2. Mahnaz

    بعضی از برنامه ها حتما باید با وایفا کار کنه اگه کسی وایفا نداشته باشه اون موقع باید چکار کنه؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mahnaz

      سلام وقت بخیر برای چه کاری؟ خود گوشی ها ایجاد می‌کنن ارتباط لازم رو
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d9%88-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads