داغ ترین ها :
چگونه گوشی اندرویدی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنیم؟

چگونه گوشی اندرویدی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنیم؟

حتی گوشی‌های هوشمند اندرویدی با بهترین دوام باتری نیز به سختی می‌توانند شارژ خود را به مدت دو روز حفظ کنند. به طور کلی عمر باتری دستگاه‌های Android خیلی سریع کاهش می‌یابد و زمان زیادی (به طور معمول حداکثر 2 ساعت) را برای شارژ شدن به خود اختصاص می‌دهند که با چند ترفند ساده می‌توان زمان شارژ گوشی هوشمند را به حداقل رساند. بنابراین در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا نحوه شارژ کردن سریع گوشی را به طور کامل برای‌تان شرح دهیم.

گوشی را خاموش کنید

یک ترفند بسیار ساده که ممکن است هرگز به آن فکر نکرده باشید، این است که تلفن همراه خود را هنگام شارژ خاموش کنید. با این کار تعداد کارهایی که تلفن شما همزمان انجام می‌دهد، کاهش می‌یابد و شارژ سریع‌تر انجام می‌شود. کشیدن یک واگن پر از آجر به سمت یک تپه سرعت شما را بسیار کند می‌کند. هرچه آجر بیشتری بیرون بیاورید، سریع‌تر می‌توانید حرکت کنید. در اینجا نیز همان منطق صدق می‌کند. با خاموش شدن تلفن همراه برخی از عملکردها در دستگاه اندروید به خودی خود متوقف می‌شوند که تاثیر بسزایی را در شارژ شدن سریع گوشی دارند. به عبارت دیگر، وقتی تلفن خود را هنگام شارژ کردن خاموش می‌کنید، تمام برق می‌تواند مستقیما به شارژ برسد تا این‌که همزمان هم برای تامین برق تلفن و هم برای شارژ آن مورد استفاده قرار گیرد.

به پریز برق متصل شوید

اتصال مستقیم گوشی اندروید به پریز برق

برای اطمینان از این‌که بیشترین جریان ممکن را از طریق کابل شارژ خود دارید، باید از پریز دیواری استفاده کنید. استفاده از پورت USB در لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی می‌تواند تلفن شما را شارژ کند، اما سرعت آن بسیار کندتر است. در برخی اوقات نیز هنگام استفاده از پورت USB در کامپیوتر، حتی ممکن است اعلانی را با محتوای «دستگاه به آهستگی شارژ می‌شود» مشاهده کنید. اگر می‌خواهید پتانسیل خروجی کابل شارژ را به حداکثر برسانید، بدون شک یک پریز دیواری گزینه بسیار مناسب و سریع‌تری خواهد بود.

از شارژ بی‌سیم استفاده نکنید

استفاده نکردن از شارژ بی‌سیم

شارژر های بی‌سیم بسیار راحت هستند و برای شارژ در طول شب نیز بسیار عالی می‌باشند، اما سریع‌ترین سرعت را ارائه نمی‌دهند. در یک کلام، کارایی آن‌ها در مقایسه با شارژرهایی که با کابل به گوشی متصل می‌شوند بسیار کمتر است. آنچه باعث می‌شود شارژ بی‌سیم کندتر انجام شود انرژی‌ای است که در اثر گرما از بین می‌رود. این امر هنگامی تشدید می‌شود که ولتاژ تلفن شما با ولتاژ شارژر بی‌سیم هماهنگ نباشد. این روش نه تنها کندتر است، بلکه از برق بیشتری نیز استفاده می‌کند. ممکن است این امر برای شما اهمیتی نداشته باشد که هنگام خواب تلفن شما هشت ساعت بر روی شارژر بی‌سیم باشد، اما بدون شک زمانی که عجله داشته باشید با مشکل مواجه خواهید شد. شارژر بی‌سیم سریع‌تر وجود دارد، اما خرید شارژر سریعی که از دستگاه شما پشتیبانی کند نیز داستان دیگری است.

از کابل شارژ سریع استفاده کنید

شاید بزرگ‌ترین کلید دستیابی به سریع‌ترین سرعت شارژ استفاده از کابل شارژ سریع و آداپتور پشتیبانی شده توسط تلفن شما باشد. چندین استاندارد برای شارژ سریع وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

1- شارژ سریع کوالکام

Qualcomm Quick Charge (شارژ سریع کوالکام) یک استاندارد شارژ اختصاصی است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی یافت می‌شود. در طول این سال‌ها نیز نسخه‌های مختلفی از Quick Charge نظیر Quick Charge 5 وجود داشته است که در جولای سال 2020 اعلام شد. توجه داشته باشید که هر نسخه از Quick Charge از الزامات و قابلیت شارژ متفاوتی برخوردار است. بسیاری از تلفن‌ها نیز دارای کابل و آداپتورهایی هستند که پتانسیل توانایی شارژ سریع را به حداکثر می‌رسانند.

2- شارژ سریع تطبیقی سامسونگ

شارژ سریع تطبیقی سامسونگ

Adaptive Fast Charging استاندارد شارژ سریع گوشی اندرویدی سامسونگ است که مبتنی بر شارژ سریع کوالکام می‌باشد. این بدان معناست که کابل شارژ سریع با دستگاهی پشتیبانی می‌شود که از شارژ سریع تطبیقی پشتیبانی می‌کند و بالعکس. همانند شارژ سریع، چندین شارژ سریع تطبیقی نیز وجود دارد. سامسونگ به طور معمول کابل‌هایی را پشتیبانی می‌کند که از شارژ سریع در جعبه تلفن پشتیبانی می‌کنند، اما برای برخی از سرعت‌های جدیدتر و سریع‌تر باید آن‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید.

3- شارژ دش وان پلاس (OnePlus Dash)

Dash Charge استاندارد اختصاصی دیگری است که با نام Oppo VOOC یا Dart Charge نیز شناخته می‌شود. نکته مهمی که باید در مورد این استانداردها بدانید این است که با Qualcomm Quick Charge قابل تطبیق نیستند. همانند سایر استانداردها، نسخه‌های مختلفی از Dash Charge وجود دارد. برای استفاده بیشتر از قابلیت دستگاه خود می‌توانید کابل موجود را مورد استفاده قرار دهید و یا نسخه مورد نظر خود را جستجو کنید.

4- تحویل برق USB

USB Power Delivery (USB-PD) یک استاندارد فست شارژ است که هم در گوشی‌های هوشمند و هم در لپ‌تاپ‌ها یافت می‌شود. لازم به ذکر است که تحویل برق USB به اندازه شارژ سریع کوالکام محبوب نیست، اما مزایای قابل توجهی به همراه دارد. اول اینکه، USB-PD فقط باکابل‌های USB Type-C کار می‌کند. این بدان معناست که تهیه کابلی امکان‌پذیر است که بتواند هم لپ‌تاپ و هم گوشی هوشمند اندروید شما را به سرعت شارژ کند. به علاوه تلفن‌های هوشمند Google Pixel استاندارد USB-PD را مورد استفاده قرار می‌دهند و دستگاه‌های سامسونگ گلکسی نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

کدام استاندارد شارژ سریع را باید مورد استفاده قرار داد؟

مورد استفاده قرار دادن یکی از استانداردهای شارژ سریع

همان‌طور که ملاحظه کردید در مورد استانداردهای فست شارژ صحبت شد. اما همه این‌ها برای شما چه معنایی دارد؟ چگونه می‌توانید استانداردی را که دستگاه شما پشتیبانی می‌کند و کابل‌های شارژ که باید مورد استفاده قرار دهید را پیدا کنید؟

خبر خوب این است که شما حداقل نیازی به نگرانی در مورد انتخاب استاندارد نادرست از لحاظ آسیب رساندن به دستگاه اندروید خود را ندارید. اتصال کابل استاندارد ناسازگار باعث نمی‌شود که تلفن شما خراب شود، زیرا این دستگاه‌ها از اقدامات احتیاطی لازم برای اطمینان از شارژ ایمن برخوردار هستند. با توجه به مطالب فوق، اگر می‌خواهید دستگاه اندروید خود را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنید، به کابل صحیح و یا شارژر سریع نیاز دارید. یک روش بسیار خوب برای نحوه تشخیص کابل صحیح استفاده از آن همراه با دستگاه شما می‌باشد. بدین صورت که اگر پیامی را در صفحه قفل یا اعلانی با محتوای “شارژ سریع” مشاهده کنید، یعنی همه چیز آماده است تا تلفن شما در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ شود.

برخی از دستگاه‌های Android جدیدتر، از جمله سامسونگ، با شارژرهای سریع در جعبه حمل نمی‌شوند. در این شرایط باید مستقیما به منبع مراجعه کنید تا کابل‌ و شارژر فست سازگار را بیابید. به عنوان مثال، اگر تلفن سامسونگ دارید، می‌توانید به فروشگاه آنلاین شرکت بروید و دستگاه خود را از فهرست انتخاب کنید. سپس، به راحتی می‌توانید Adaptive Fast Charge دقیق را برای استفاده تلفن خاص خود پیدا کنید که این مورد برای دیگر دستگاه‌های اندرویدی نیز صدق می‌کند. بنابراین فقط کافی‌ست به وب سایت سازنده بروید و لوازمی را که به طور خاص با تلفن شما سازگار است، پیدا کنید و خریداری نمایید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از تکنولایف آموزش شارژ کردن سریع گوشی را به طور کامل برای‌تان شرح دادیم. نظر شما در این مورد چیست؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان مجله تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads