داغ ترین ها :
ریکاوری اطلاعات از دست رفته اندروید با Easeus

ریکاوری اطلاعات از دست رفته اندروید با Easeus

گوشی‌های هوشمند ما حالا دیگر بیش از این که وسیله‌ای برای برقراری ارتباط باشد همه اطلاعات مختلف ما را در بر می‌گیرد و برخی از این اطلاعات اهمیت بسیار زیادی برای ما دارند. ممکن است این اطلاعات یک عکس و فیلم یادگاری باشد یا یک فایل کاری با اهمیت. فرض کنید به هر دلیلی اطلاعاتی مهم از گوشی شما پاک شود، چه کاری باید برای بازگرداندن اطلاعات انجام دهید؟ در ادامه این مطلب در ابتدا مفهوم بازیابی اطلاعات و نحوه کار آن را توضیح می‌دهیم و سپس به سراغ اموزش کار با برنامه Easeus Mobisaver for Android برای بازیابی اطلاعات گوشی اندروید می‌رویم.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید

زمانی که یک فایل از روی گوشی شما حذف می‌شود، بلافاصه همه‌ی داده‌های آن پاک نمی‌شوند. درواقع اندروید این فایل را به صورت فضایی خالی می‌شناسد و از این پس آن را با اطلاعات جدید جایگزین می‌کند.

پس اولین و مهم‌ترین نکته این است که زمانی که متوجه از دست رفتن اطلاعات خود شدید بلافاصه برای ریکاوری اطلاعات گوشی اندرویدی خود اقدام کنید؛ چرا که هرچقدر مدت زمان بیشتری از پاک شدن فایل‌های شما بگذرد امکان بازیابی آن‌ها کمتر می‌شود.

نکته‌ی مهم دیگر این است که هیچ تضمینی برای بازگشت همه‌ی داده‌ها وجود ندارد و اگر خیلی زود دست به کار شده باشید احتمالا بتوانید بخش زیادی از اطلاعات را برگردانید، اما برگشت همه‌ی داده‌ها کمی بعید به نظر می‌رسد.

در ادامه‌ی این مطلب برنامه‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید داده‌های از دست رفته‌ی خود را بازیابی کنید و بازیابی اطلاعات گوشی اندروید خود را انجام دهید. این برنامه‌ها دو دسته کلی دارند، دسته‌ی اول آن‌هایی هستند که بدون نیاز به کامپیوتر می‌توان مستقیما از آن‌ها استفاده کرد و دسته‌ی دوم هم آن‌هایی هستند که از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر کار می‌کنند. اموزش کار با برنامه easeus mobisaver for android را هم در ادامه دنبال کنید.

 

بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل:
ریکاوری عکس

 

 بازیابی اطلاعات گوشی بعد از فلش امکان پذیر است؟

به طور کلی بله. همان طور که در بالا هم توضیح دادیم حافظه داخلی گوشی پس از حذف اطلاعات بلافاصله از بین نمی‌رود و شما اگر در فاصله زمانی کمی پس از فلش اقدام به ریکاوری کردن اطلاعات کنید احتمال دارد که بخشی از دیتاهای شما بازیابی شود. البته باید بدانید که هیچ تضیمی برای بازگشت همه‌ی اطلاعات وجود ندارد و هر چه زمان بیشتری از فلش گوشی بگذرد احتمال بازیابی اطلاعات کمتر می‌شود.

بازیابی اطلاعات گوشی بعد از ریست فکتوری نیز دقیقا همین حالت را دارد و اگر می‌خواهید احتمال بیشتری برای ریکاوری اطلاعات وجود داشته باشد حتما باید در سریع‌ترین زمان پس از فلش یا ریست فکتوری اقدام به بازیابی اطلاعات کنید.

بازیابی اطلاعات گوشی شکسته

زمانی که یک گوشی به هر دلیلی خراب می‌شود و می‌شکند باید دید که آسیب وارده به بخش‌های مختلف آن تا چه حد است. مثلا اگر آسیب جدی به حافظه رسیده باشد شاید هیچ دیتایی را نتوان ریکاوری کرد. پس بهتر است در صورتی که نمایشگر شکسته است در ابتدا آن را به کامپیوتر متصل کنید تا ببینید آیا کامپیوتر گوشی را شناسایی می‌کند یا خیر.

اگر گوشی شناسایی نشد احتمالا آسیب وارد کمی شدید است و باید به روش‌های گفته شده در ادامه عمل ریکاوری را انجام دهید و یا به یک تعمیرکار مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که حجم اطلاعاتی که بازیابی می‌شود مستقیما با شدت آسیب وارده به گوشی ارتباط دارد و هرچقدر که آسیب جدی‌تر باشد احتمال ریکاوری اطلاعات کمتر می‌شود.

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید بدون نیاز به روت امکان پذیر است؟

به طور کلی برای بازیابی اطلاعات نیاز حتمی به روت کردن گوشی وجود ندارد، اما این همه‌ی ماجرا نیست، برنامه‌های ریکاوری برای این که بتوانند به همه‌ی اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشند و در حافظه گوشی جستجویی عمیق انجام دهند نیاز به روت گوشی وجود دارد.

درواقع به بیان ساده بدون روت کردن بازیابی اطلاعات ممکن است اما به طور حتم فایل‌های کمتری یافته می‌شود و اگر دیتای خاصی برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می‌کنیم برای سرچ بهتر گوشی را روت کنید.

بازیابی اطلاعات با برنامه EaseUS MobiSaver

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ریکاوری اطلاعات اندروید همین EaseUS MobiSaver است. این برنامه حافظه گوشی شما را اسکن کرده و نتایج یافته شده را به شما نمایش می‌دهد. Easeus mobisaver دانلود رایگان نیز دارد.

شما امکان دارید تا این اطلاعات را بر حسب اسم فایل، نوع فایل و تاریخ فایل‌ها مرتب کنید. همچنین برنامه به شما امکان می‌دهد که قبل از بازگردانی اطلاعات مروری مختصر بر آن‌ها داشته باشید و اطلاعات لازم را بازگردانی کنید (چون ممکن است در طی این فرایند اطلاعات ناخواسته‌ای بازگردانی شود).

هر زمان که فایل دلخواه را پیدا کردید کافیست گزینه‌ی Pause را انتخاب کنید تا ادامه‌ی فرایند بازگردانی متوقف شود. این اپلیکیشن در گوگل پلی موجود است و برای دانلود آخرین ورژن easeus mobisaver می‌توانید مستقیما از طریق این لینک اقدام کنید.Easeus mobisaver دانلود رایگان

شما همچنین می‌توانید برای دانلود رایگان Easeus mobisaver به سایت مرتبط این برنامه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این برنامه به صورت رایگان در دسترس قرار دارد ولی در صورتی که بخواهید از تمام ویژگی‌های آن بهره ببرید باید حتما نسخه پرو و خریداری آن را تهیه کنید.

پیش از پرداختن به آموزش کار با این برنامه باید یادآور شویم که تقریبا تمام قابلیت‌های این برنامه در صورت روت بودن گوشی شما کار می‌کنند و اگر گوشی خود را روت نکرده‌اید این اپلیکیشن خیلی نمی‌تواند برای شما کاربردی باشد.

در واقع خود برنامه به محض وارد شدن به شما یادآور می‌شود که برای دسترسی بیشتر باید ابتدا گوشی خود را روت کنید. به طور کلی برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای این که بتوانند به صورت عمیق‌تری گوشی را جستجو کنند به روت شدن نیاز دارند.

 

 

نحوه کار با برنامه Easeus Mobisaver

زمانی که وارد برنامه می‌شوید ابتدا باید اجازه دسترسی به حافظه را به این اپلیکیشن بدهید تا برنامه بتواند به بخش‌های مختلف حافظه گوشی شما دسترسی پیدا کند. زمانی که منوی اصلی برنامه ظاهر می‌شود شما بخش‌های مختلفی که می‌توانند اطلاعات شما را بازیابی کنند مشاهده می‌کنید.

این بخش‌ها عکس و فیلم، پیام، مخاطبین، تاریخچه تماس، کارت حافظه جانبی و واتس آپ را شامل می‌شود. به روی یکی از این موارد کلیک کنید. درواقع مثلا اگر به دنبال پیام‌های از دست رفته‌ خود هستید به بخش SMS بروید و اجازه دهید تا برنامه اسکن خود را کامل کند.

این کار ممکن است کمی طول بکشد و باید منتظر تمام شدن جستجوی برنامه بمانید. پس از پایان جستجو پیام‌های حذف شده‌ای که برنامه توانسته بازیابی کند برای شما نمایش داده می‌شود. میزان بازیابی اطلاعات به دو مورد مهم بستگی دارد.اموزش کار با برنامه easeus mobisaver for android

یکی این که از حذف شدن اطلاعات مدت زمان زیادی نگذشته باشد و دوم هم این که گوشی شما روت باشد. این دو عامل نقش بسیار مهمی در حجم بازیابی اطلاعات دارند.

طبق تجربه شخصی اگر گوشی را روت نکرده باشید هیچ اطلاعات مفیدی بازیابی نمی‌شود و برنامه هر بار پس از اسکن به شما یادآور می‌شود که برای جستجوی عمیق‌تر باید گوشی خود را روت کنید.

در ادامه به هر بخشی که قصد دارید اطلاعات آن را بازیابی کنید بروید و منتظر جستجوی برنامه بمانید. در واقع کار با برنامه Easeus Mobisaver بسیار ساده است و شما با رابط کاربری ساده و در عین حال جذاب روبرو می‌شوید که هیچ پیچیدگی را ایجاد نمی‌کند.

 

چگونه ایفون را از حالت ریکاوری خارج کنیم؟
ریکاوری ایفون

 

سوالات متداول

بازیابی اطلاعات گوشی اندروید بدون نیاز به روت امکان پذیر است؟ به طور کلی برای بازیابی اطلاعات نیاز حتمی به روت کردن گوشی وجود ندارد، اما این همه‌ی ماجرا نیست، برنامه‌های ریکاوری برای این که بتوانند به همه‌ی اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشند و در حافظه گوشی جستجویی عمیق انجام دهند نیاز به روت گوشی وجود دارد.

نحوه کار با برنامه Easeus Mobisaver چگونه است؟ زمانی که وارد برنامه می‌شوید ابتدا باید اجازه دسترسی به حافظه را به این اپلیکیشن بدهید تا برنامه بتواند به بخش‌های مختلف حافظه گوشی شما دسترسی پیدا کند. زمانی که منوی اصلی برنامه ظاهر می‌شود شما بخش‌های مختلفی که می‌توانند اطلاعات شما را بازیابی کنند مشاهده می‌کنید.

 بازیابی اطلاعات گوشی بعد از فلش امکان پذیر است؟ به طور کلی بله. همان طور که در بالا هم توضیح دادیم حافظه داخلی گوشی پس از حذف اطلاعات بلافاصله از بین نمی‌رود و شما اگر در فاصله زمانی کمی پس از فلش اقدام به ریکاوری کردن اطلاعات کنید احتمال دارد که بخشی از دیتاهای شما بازیابی شود. البته باید بدانید که هیچ تضیمی برای بازگشت همه‌ی اطلاعات وجود ندارد و هر چه زمان بیشتری از فلش گوشی بگذرد احتمال بازیابی اطلاعات کمتر می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. سعداله

    بنظرمن گوشی می خوام پاک بشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads