داغ ترین ها :
ساخت آیفون و مک بوک های جدید با بدنه تیتانیومی

ساخت آیفون و مک بوک های جدید با بدنه تیتانیومی

آیا شرکت بزرگ اپل با استفاده از تیتانیوم فرآوری شده، سبک و شکل جدیدی را به محصولات تکنولوژی القا می‌کند؟ با مجله تکنولایف همراه باشید تا بیشتر درباره طراحی جدید موردنظر اپل بدانید.

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت در حال کار بر روی همگام‌سازی تیتانیوم فرآوری شده با گوشی آیفون و مک بوک ها با ویژگی‌های منحصربه‌فردی است تا بتواند دستگاه‌هایی با بدنه مقاوم‌تر و البته سبک‌تر به بازار عرضه کند.
اپل تا پیش‌ از این از آلومینیوم، استیل ضدزنگ و پلاستیک (در آیفون 5C) در محصولاتش استفاده کرده است؛ اما اپل به دنبال مقاومت و سبکی هرچه بیشتر در محصولاتش است.

ساخت آیفون و مک بوک های جدید از تیتانیوم

اپل پتنت جدیدی در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسانده که خبر از توسعه دستگاه‌های آتی این شرکت با روکش بدنه تیتانیومی می‌دهد. دستگاه‌های دارای بدنه تیتانیومی دوام بسیار بیشتری دارند و اگر در طراحی آن‌ها ضخامت و ظرافت مناسبی در نظر گرفته شود، به‌مراتب از وزن کمتری نیز برخوردار خواهند بود.

برای مثال اپل از تیتانیوم در ساخت ساعت هوشمند استفاده کرد که با واکنش‌های مثبت بسیاری از کاربران روبه‌رو شد. اپل برای اولین‌بار در اپل واچ نسخه 5 از تیتانیوم در ساخت بدنه محصول استفاده کرد. نسخهٔ تیتانیومی اپل واچ تنها 5 گرم نسبت به مدل فولادی سبک‌تر است؛ اما باید توجه داشته باشید که عدد یادشده در ساعت‌های مچی برخلاف تصور، تفاوت قابل‌توجهی را رقم می‌زند.

ساخت آیفون و مک بوک های جدید از تیتانیوم

وزن اپل واچ سری 5 نسخهٔ 44 میلی‌متری به تفکیک آلیاژ بدنه:

• آلومینیوم: 36.8 گرم
• تیتانیوم: 41.7 گرم
• سرامیک: 46.7 گرم
• فولاد ضدزنگ: 47.8 گرم

با تمامی این اوصاف، هدف از توسعهٔ این نسخه از اپل واچ، فقط کاستن از وزن نبوده است؛ زیرا طبق گفتهٔ اپل، آن‌ها با به‌کارگیری آلیاژ تیتانیوم در اپل واچ سری 5 زیبایی و مقاومت را با یکدیگر در هم آمیخته‌اند.

به گفته خود کمپانی اپل در مورد این نسخه از ساعت‌های هوشمند:

تیتانیوم تنها در منحصر‌به‌فرد‌ترین ساعت‌های مچی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا به‌طرز استثنائی قدرتمند، سبک‌وزن و زیبا است. برای مدل تیتانیومی ما پوشش سطح اختصاصی‌ای را توسعه دادیم که از زرد‌شدگی، زنگ‌زدگی و برجا‌ی ماندن اثر انگشت جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که تفاوت مدل تیتانیومی با مدل فولادی تنها به مقاومت و وزن خلاصه نمی‌شود؛ زیرا به لطف پوشش سطحی متفاوت در این نسخه، کاملاً ازلحاظ ظاهری می‌توان تفاوت را با در دست گرفتن آن متوجه شد.

در حقیقت تیتانیوم چه تأثیری در ساخت بدنه محصولات دارد؟

باتوجه‌به مستندات مربوط به پتنت، آلومینیوم آنودایز شده که در حال حاضر در مک بوک‌ها و آیپدهای فعلی اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، دوام و استحکام تیتانیوم را ندارد. از طرفی، سختی تیتانیوم باعث می‌شود که خم کردن و شکل‌دادن آن هم کار ساده‌ای نباشد. در نتیجه این نگرانی به وجود می‌آید که دستگاه‌های با پوشش تیتانیومی از نظر زیبایی‌شناسی، جذابیت‌های بصری لازم را نداشته باشند.
سطح تیتانیوم در مقیاس میکرومتری، مسطح نیست و برآمدگی‌ها و فرو رفتگی‌هایی دارد. اپل قصد دارد از همین خاصیت تیتانیوم برای ایجاد سطحی زیبا کمک بگیرد که از نظر ظاهری، زیبایی و جلوه‌ای خاص در مقایسه با پوشش‌های تیتانیومی معمولی داشته باشد.
در پتنت جدید، اپل در تلاش است ضمن استفاده از پوشش تیتانیومی، بتواند دستگاه‌های جدید خود را با جذابیت‌های بصری لازم و حکاکی‌های زیبایی به بازار عرضه کند.
تصور کنید گوشی و لپ‌تاپ‌های بسیار شیک و جذاب از جنس تمام تیتانیوم، با مقاومت بسیار بالا و قابلیت شخصی‌سازی طراحی بدنه محصولات می‌توانند چشمگیر و دوست‌داشتنی‌تر از همیشه باشند.

ساخت آیفون و مک بوک های جدید از تیتانیوم

آیفون و آیپد های مشکی مات؟

آذرماه امسال نیز اپل پتنت دیگری به ثبت رسانده بود که نشان می‌داد این شرکت به فکر استفاده از پوشش مشکی مات با قابلیت جذب نور بسیار بالا در بدنه برای طیف متنوعی از محصولات خود از جمله آیفون، آیپد، اپل واچ و مک بوک است.
بر اساس مستندات مربوط به پتنت، این پوشش تیتانیومی برای مک بوک، آیپد، آیفون و اپل واچ مناسب است. اپل از سال 2001 تا 2003 تعداد کمی از محصولات خود مانند پاور بوک G4 را با پوشش تیتانیومی به بازار عرضه کرد که مشکلاتی همچون پوسته پوسته شدن رنگ بدنه و شکنندگی آن باعث شد، موفقیت خوبی در این زمینه نداشته باشد.
در حال حاضر تنها محصول اپل با پوشش تیتانیومی، «اپل واچ ادیشن» است که به نظر می‌رسد بدنه آن وضعیت بهتری نسبت به بدنه تیتانیومی پاور بوک G4 دارد.
باید منتظر ماند و دید آیا اپل به این زودی‌ها از تیتانیوم فرآوری شده در محصولات خود به‌صورت انبوه استفاده می‌کند یا نیاز به زمان بیشتری برای تکرار نشدن اتفاقات پاوربوک G4 دارد.
به نظر شما آیا کمپانی اپل مانند همیشه می‌تواند آغازکننده سبک جدید در تکنولوژی برای تمام تولیدکنندگان دیگر باشد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%88-%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d8%af%d9%86%d9%87-%d8%aa%db%8c%d8%aa/
ads
ads