داغ ترین ها :
سرفیس Duo 2 مایکروسافت معرفی شد

سرفیس Duo 2 مایکروسافت معرفی شد

هر چقدر که گوشی‌های هوشمند به کامل شدن نزدیک می‌شوند شرکت‌های سازنده تلاش می‌کنند تا نوع جدیدی از این محصولات را روانه‌ی بازار کنند. یکی از مواردی که در چند سال اخیر بسیار بیشتر آن را مشاهده کرده‌ایم و به احتمال زیاد در آینده نیز زیاد از آن می‌شنویم گوشی‌های تاشو است. سامسونگ با حذف سری نوت از گوشی‌های خود به خوبی نشان داد که قصد دارد به روی گوشی‌های تاشو خود تمرکز کند و به نوعی آینده این محصولات را به این شکل و شمایل می‌بیند. هدف اصلی گوشی‌های تاشو این است که بتوانند دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را به هم متصل کنند. شرکت مایکروسافت اولین گوشی تاشو خود را با نام سرفیس دیو وارد بازار کرد. این محصول علاوه بر نقاط قوت بسیار خوب مشکلات زیادی هم داشت که حالا در نسل جدید مایکروسافت تلاش کرده تا این ایرادات را برطرف کند و یا به حداقل کاهش دهد. در طی مراسم امروز مایکروسافت سرفیس Duo 2 را معرفی کرد که در این مطلب قصد داریم به طور مختصر به مشخصات این گوشی تاشو جدید از مایکروسافت بپدازیم و آن را با نسل قبل مقایسه کنیم. پس با تکنولایف در ادامه‌ی متن همراه باشید.

 

برای اطلاع از موجودی گوشی‌های هوشمند و تخفیفات روزانه ما قیمت روز گوشی را بررسی کنید.

 

طراحی و کیفیت ساخت Surface duo 2

مایکروسافت سرفیس دیو نسل اول را به خوبی طراحی کرده بود. این محصول ۲۵۰ گرمی در حال باز تنها ۴.۸ میلی متر و در حالت باز ۹.۹ میلی متر ضخامت داشت که اعداد بسیار عالی به حساب می‌آمدند.

طی مراسم شرکت مایکروسافت اعلام کرد که سرفیس Duo 2 باریک‌ترین گوشی 5G موجود در بازار است و این بدین معنیست که این سازنده توانسته ضخامت کم نسل قبل را حفظ کند.

شما می‌توانستید به راحتی آن را در حالت برعکس ببندید و این محصول را به یک گوشی هوشمند کاملا عادی تبدیل کنید، اتفاقی که در گوشی‌های تاشو سامسونگ شاهد آن نیستیم و شما تنها می‌توانید این کهکشانی‌ها را به داخل تا کنید.

سرفیس 2 حالا دقیقا همین طراحی را حفظ کرده و مایکروسافت لولاهای میانی را تقویت کرده است تا بهتر بتواند در طولانی مدت در برابر باز و بسته شدن دائمی مقاومت کند. به گفته مایکروسافت فاصله‌ی بین دو نمایشگر حالا کمتر از قبل شده است تا شما حس بهتری نسبت به مشاهده‌ی محتوای مختلف داشته باشید.

این بدین معناست که جنس بدنه مانند نسل قبل از شیشه ساخت شده تا حس مرغوبیت بالایی داشته باشد. فریم اطراف دستگاه نیز مانند نسل قبل از جنس پلاستیک بوده و برای حفظ وزن مایکروسافت ترجیح داده به سراغ فلز نرود.

صفحه نمایش سرفیس دوئو 2

بخش نمایشگر سرفیس Duo 2 جایی است که خوشبختانه تغییرات خوبی را شاهد هستیم، به گونه‌ای که می‌توانیم به سادگی این بخش را بهبود یافته بنامیم.

سرفیس دیو از نمایشگری ۸.۱ اینچی در حالت باز استفاده می‌کرد که رزولوشن ۲۷۰۰×۱۸۰۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۱ برای آن در نظر گرفته شده بود. این صفحه نمایش امولد کیفیت بسیار خوبی داشت و شما در صورت بستن سرفیس دیو با نمایشگری ۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۸۰۰×۱۳۵۰ مواجه می‌شدید.

نمایشگر سرفیس دیو در حالت بسته نسبت ۴ به ۳ داشت و این یعنی با نمایشگری عریض‌تر از گوشی‌های معمول موجود در بازار مواجه بودیم، دقیقا اتفاقی برعکس از گلکسی زد فولد 3 که طول غیر متعارفی دارد.

در این نسل مایکروسافت برای سرفیس دیو 2 نمایشگری ۸.۳ اینچی در حالت باز در نظر گرفته که اندازه‌ی بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل دارد. ایرادی که شاید بتوان به این محصول وارد کرد این است که ماکروسافت خیلی حاشیه‌های اطراف نمایشگر را تغییر نداده و همچنان حاشیه‌های سیاه رنگ بزرگی در بالا و پایین نمایشگرها داریم.سرفیس دیو 2

اتفاق جالبی که شاید انتظار آن را نداشتیم این است که سرفیس دیو 2 در محلی که تا می‌شود حالا می‌تواند نوتیفیکیشن‌های دریافتی و درصد باتری و برخی اطلاعات دیگر را به شما نمایش دهد. با این قابلیت بدون باز کردن این دستگاه می‌توانید از تعداد تماس‌ها و پیام‌های دریافتی باخبر شوید.

اتفاق بسیار مثبت در بخش صفحه نمایش سرفیس Duo 2 این است که حالا این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید حس بسیار بهتری هنگام کار با این دستگاه داشته باشید و محتوای بسیار روان‌تری را مشاهده کنید.

نرم افزار و رابط کاربری سرفیس دوئو 2

سرفیس Duo از اندروید ۱۰ استفاده می‌کرد و خبری هم از رابط کاربری به خصوصی نبود. در این نسل نیز سرفیس Duo 2 از اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و شما می‌توانید از جدیدترین قابلیت‌های نسخه‌ی آخر اندروید بهره مند شوید.

سرفیس دیو امکانات نرم افزاری بسیار عالی داشت که مشابه آن را در هیچ محصول دیگری ندیده بودیم. مثلا شما می‌توانستید به راحتی برنامه‌ها را از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر منتقل کنید و یا حتی از دو برنامه در کنار هم بهره ببرید.

حتی شما امکان داشتید تا دو برنامه را با هم گروه کنید و سپس هر بار با کلیک کردن به روی آیکون آن دو را در کنار هم اجرا کنید. به بیان ساده سرفیس دیو نسل اول توانست در بحث مولتی تسکینگ پا را فراتر از قابلیت‌های موجود بگذارد و کاربران را از این منظر به وجد بیاورد.

در این نسل نیز خوشبختانه بهبودهای نرم افزاری اتفاق افتاده تا علاوه بر قابلیت‌های کاربردی موجود شما حس روان‌تری داشته باشید و کمتر با مشکلات نرم افزاری روبرو شوید. البته توسعه دهندگان نیز حالا برنامه‌های بیشتری را با شکل و شمایل سرفیس Duo 2 بهینه کرده‌اند و هنگام کار کمتر با باگ‌های عجیب مواجه خواهید شد.

عملکرد سخت افزار و ارتباطات

سرفیس Duo از تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون 855 استفاده می‌کرد و در این نسل اما مایکروسافت به سراغ تراشه جدید و پرچمدار کوالکام یعنی چیپست ۵ نانومتری اسنپدراگون 888 رفته است.

این تراشه از هشت هسته پردازنده مرکزی (یک هسته Kyro 680 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 680 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 680 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 660 استفاده می‌کند.

این تراشه را در سرفیس Duo 2 حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه رم ۸ گیگابایتی همراهی می‌کند تا با یکی از قوی‌ترین گوشی‌های موجود در جهان روبرو باشیم. گوشی تاشو جدید مایکروسافت می‌تواند به راحتی از پس همه‌ی بازی‌ها و برنامه‌های موجود بربیاید و شما می‌توانید تا چند سال به روی قدرت آن حساب باز کنید.

به لطف تراشه جدید کوالکام سرفیس Duo 2 حالا از 5G هم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به روی این گوشی تاشو از جدیدترین نسل اینترنت همراه استفاده کنید.

امنیت و باتری Surface duo 2

شارژ دهی را می‌توانستیم یکی از نقاط ضعف سرفیس دیو در نظر بگیریم؛ چرا که برای تراشه قدرتمند و نمایشگر بزرگ آن تنها یک باتری ۳۵۷۷ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده بود که می‌توانست حدود نصف روز همراه شما باشد.

در طول مراسم مایکروسافت ظرفیت باتری سرفیس Duo 2 را اعلام نکرد و حتی در مورد بهبود شارژ دهی این گوشی هم نکته‌ای را به میان نیاورد و به همین دلیل باید منتظر کالبدشکافی گوشی در دنیای واقع باشیم.

در مورد شارژ دهی این گوشی در حال حاضر نمی‌توان نکته‌ی خاصی را عنوان کرد و باید منتظر منتشر شدن گوشی و بررسی‌های تخصصی در دنیای واقعی باشیم.

در زمینه فناوری شارژ سریع نیز نسل قبل خیلی قوی نبود و ماکروسافت شارژ سریع ۱۸ واتی را در نظر گرفته بود و در این نسل باید دید که این عدد آیا تغییر کرده یا خیر (خود شرکت هیچ حرفی در مورد فناوری شارژ سریع عنوان نکرد).

دوربین سرفیس دوئو 2

اگر به سرفیس دیو نگاه کنید متوجه می‌شوید که هیچ لنز دوربینی به روی قاب پشتی آن دیده نمی‌شود و تنها یک دوربین درون این محصول قرار گرفته است. دوربین ۱۱ مگاپیکسلی سرفیس دیو می‌توانست هم در نقش دوربین سلفی ظاهر شود و هم در صورت تا کردن گوشی نقش دوربین اصلی را به عده بگیرد.

امسال اما مایکروسافت برای این که گوشی تاشوی خود را بیشتر به دنیای گوشی‌های هوشمد نزدیک کند و از رقیب یعنی گوشی‌های تاشو سامسونگ هم عقب نماند به سراغ سه لنز عریض، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای ۱۲، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی رفته است. دوربین‌های اصلی و تله فوتو همچنین از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود عکس‌ها باکیفیت‌تری به ثبت برسد و لرزش دست به روی کیفیت نهایی تأثیر زیادی نداشته باشد.دوربین سرفیس دوئو 2

این لنزها درون یک فریم مستطیل شکل به روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند و به شما کمک می‌کنند تا در شرایط مختلف عکاسی بتوانید به روی سرفیس Duo 2 حساب باز کنید. به علاوه‌ی این سه دوربین به روی قاب پشتی یک دوربین با رزولوشن مشابه با نسل قبل نیز درون این محصول دیده می‌شود تا در زمینه دوربین پیشرفت مایکروسافت را بسیار چشمگیر بدانیم.

جمع بندی

محصولی مانند سرفیس دیو به طور کلی برای همه‌ی کاربران طراحی نشده و تنها کاربران به خصوصی باید به سراغ آن بروند. در کل سرفیس Duo 2 نسبت به نسل قبل پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

از اضافه شدن نرخ نوسازی بالاتر گرفته تا اضافه شدن چند دوربین برای عکاسی و اضافه شدن فناوری 5G و … . پس اگر علاقه مند به گوشی‌های تاشو هستید و به دنبال بهترین گوشی برای مولتی تسکینگ می‌گردید شاید بهترین گزینه برای شما همین سرفیس Duo 2 باشد.

 

آخرین اخبار از رویداد مایکروسافت:

تبلت سرفیس گو 3 مایکروسافت معرفی شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3-%d8%af%db%8c%d9%88-2-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads