داغ ترین ها :
مایکروسافت سرفیس پرو 8 را معرفی کرد

مایکروسافت سرفیس پرو 8 را معرفی کرد

مایکروسافت در کنار سرفیس دیو و سرفیس بوک 4 در طی مراسم امروز نسل جدید از سرفیس پرو 7 را نیز به نمایش گذاشت و معرفی کرد. سرفیس پرو 8 حالا آمده تا نقص‌های موجود در نسل قبل را پوشش دهد و کاربران را ترغیب به خرید کند.

سرفیس بوک‌های مایکروسافت را باید لپ تاپ‌هایی بدانیم که در دنیای تبلت‌ها نیز سرک می‌کشند اما به صورت برعکس سرفیس پرو را باید تبلتی بدانیم که سعی می‌کند خود را به لپ تاپ‌ها نزدیک کند. هدف کلی مایکروسافت تولید محصولی است که بتواند هر دو نوع دیوایس را پوشش دهد و تا حد خوبی نیز به این مهم نزدیک شده است. در این مطلب قصد داریم به طور مختصر به سرفیس پرو 8 بپردازیم و مشخصات این محصول را با هم مرور کنیم. به علاوه مقایسه کوچکی نیز بین سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8 خواهیم داشت. پس حتما در ادامه همراه ما باشید.

 

برای خرید لپ تاپ و انواع تبلت ویندوزی از مدل‌های موجود در سایت تکنولایف دیدن کنید:

قیمت سرفیس

 

طراحی و کیفیت ساخت سرفیس پرو 8

زمانی که سرفیس پرو 7 معرفی شد این محصول به حدی به نسل قبل شباهت داشت که امکان تشخیص آن‌ها از هم وجود نداشت و مایکروسافت حتی ذره‌ای طراحی خود را تغییر نداده بود.

سرفیس پرو 8 اما تغییراتی به خود دیده و حالا به نگاه کردن به این دستگاه متوجه تفاوت آن با سرفیس پرو 7 خواهید شد. اولین بهبود در بخش حاشیه‌های اطراف نمایشگر اتفاق افتاده و باعث شده بخش جلویی این لپ تاپ حس و حال جدیدی داشته باشد و بیشتر شبیه به محصولات موجود در سال ۲۰۲۱ شود.

سرفیس 7 پرو ۷۷۵ یا ۷۹۰ گرم وزن داشت (بسته به نسخه) و ابعاد آن 292 mm x 201 mm x 8.5 mm بود. این یعنی با یکی از سبک‌ترین و در عین حال کوچک‌ترین لپ تاپ‌های دنیا مواجه بودیم.سرفیس پرو 8

وزن سرفیس 8 پرو اما به ۸۸۹ رسیده و به گونه‌ای طراحی شده تا ابعادی 287mm x 208mm x 9.3mm میلی متری داشته باشد. به واقع جذاب است که این لپ تاپ عملا هم وزن یک تبلت است اما امکانات کامل یک لپ تاپ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صفحه نمایش Surface pro 8

مایکروسافت برای سرفیس پرو 7 نمایشگر باکیفیتی در نظر گرفته بود اما امروز در دنیای فناوری کاربران دیگر فقط به داشتن نمایشگری باکیفیت راضی نمی‌شوند و به دنبال امکانات بیشتری مانند نرخ نوسازی و روشنایی زیاد هستند.

سرفیس 7 پرو صفحه نمایشی ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۶×۱۸۲۴ داشت و تراکم پیکسلی ۲۶۷ را مقابل چشم کاربران قرار می‌داد. کیفیت این نمایشگر بسیار خوب بود اما در نسل جدید ماکروسافت صفحه نمایش لپ تاپ خود را بهبود بخشیده است.

سرفیس 8 پرو حالا نمایشگری ۱۳ اینچی با رزولوشن بیشتر و در نتیجه تراکم پیکسلی بالاتر دارد و خوشبختانه از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. به نوعی می‌توانیم سال ۲۰۲۱ را نقطه شروع همه‌ی شرکت‌ها برای استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بدانیم؛ چرا که اپل و مایکروسافت نیز بالاخره به روی محصولات جدید خود از این قابلیت استفاده کردند.

این نمایشگر همچنین حالا از فناوری‌های Dolby Vision و تنظیم خودکار رنگ صفحه نیز پشتیبانی می‌کند تا بهترین کیفیت و دقت رنگ ممکن را به شما نمایش دهد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سرفیس پرو 8 به صورت تطبیقی بوده و به دستگاه امکان می‌دهد تا در مصرف شارژ هم صرفه جویی کند.سرفیس پرو 8 و صفحه نمایش

نسل دوم قلم معرفی شده که دقت و سرعت بیشتری دارد و حس نزدیک‌تری به نوشتن روی کاغذ را به شما منتقل می‌کند در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر باعث می‌شود حس عالی در حین نوشتن به شما منتقل شود.

طبق گفته‌های بالا نمایشگر سرفیس پرو جدید بسیار روان‌تر شده و حس سریع‌تری دارد، به علاوه حاشیه‌های کمتر نمایشگر هم مزید بر علت شده تا از نگاه کردن به این لپ تاپ کوچک لذت ببرید. علاوه بر این روشنایی این پنل نیز دود ۱۲ درصد بیشتر شده است تا شما در محیط باز بهتر بتوانید نمایشگر را مشاهده کنید.

این صفحه نمایش مانند نسل قبل همچنان نسبت صفحه ۳ به ۲ دارد و از ۱۰ لمس همزمان پشتیبانی می‌کند.

 

از تبلت های خوش قیمت تکنولایف دیدن کنید: ↘️

خرید تبلت

 

نرم افزار surface pro 8

نام مایکروسافت و لپ تاپ‌های این شرکت با سیستم عامل ویندوز به هم گره خورده همان طور که قطعا انتظار دارید سرفیس 8 پرو نیز از جدیدترین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند.

این لپ تاپ در واقع هم یک تبلتی ویندوزی برای شما به حساب می‌آید و هم یک لپ تاپ ویندوزی که با آن می‌توانید تمام برنامه‌های موجود برای سیستم عامل ویندوز را اجرا کنید. این به کاربران امکان می‌دهد تا به روی محصولی سبک و کوچک نرم افزار‌های ویندوزی مورد نیاز را نصب کنند تا به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را به صورت دائمی همراه داشته باشند.عکس سرفیس پرو 8

پس در واقع اگر به یک لپ تاپ سبک نیاز دارید که سیستم عامل آن ویندوز باشد و همچنین بتوانید از آن در جایگاه تبلت هم استفاده کنید سرفیس 8 پرو با توجه به ابعاد و طراحی خوب در کنار ویندوز ۱۱ می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

سخت افزار سرفیس پرو 8 مایکروسافت

مایکروسافت برای سرفیس پرو 7 نسخه‌های متفاوتی با قدرت‌های مختلف در نظر گرفته بود تا همه‌ی کاربران با بودجه‌های متنوع بتوانند این لپ تاپ را خریداری کنند. سرفیس 7 پرو در نسخه‌های مختلف از سه پردازنده مرکزی دو هسته‌ای 10th Gen Intel® Core™ i3-1005G1، چهار هسته‌ای 10th Gen Intel® Core™ i5-1035G4 و چهار هسته‌ای 10th Gen Intel® Core™ i7-1065G7 استفاده می‌کرد.

سرفیس پرو 8 اما امسال به پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای نسل ۱۱ اینتل مجهز شده تا قدرت بیشتری برای کاربران به ارمغان بیاورد. نسخه Core i3 نسل قبل گرافیک Intel® UHD Graphics و نسخه Core i5 و Core i7 نسل قبل گرافیک Intel® Iris™ Plus Graphics داشت.

سرفیس 7 پرو نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی حافظه داخلی SSD به همراه ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x داشت و حالا شما می‌توانید سرفیس پرو 8 را با ۳۲ گیگابایت حافظه رم خریداری کنید.

به طور کلی عملکرد سخت افزاری این سرفیس 8 پرو نسبت به نسل قبل بهبود یافته و حالا شما بیشتر می‌توانید برای کارهای سنگین‌تر به روی این لپ تاپ کوچک حساب باز کنید (به گفته مایکروسافت پردازنده مرکزی ۴۰ درصد بهتر از قبل شده و عملکرد گرافیک ۷۴ درصد بهبود یافته است).

درگاه‌های ارتباطی

از آنجایی که با یک لپ تاپ مواجه هستیم تعداد پورت‌های آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند و این پورت‌ها برای اتصال دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سرفیس پرو 7 از نظر تعداد درگاه‌ها چندان عالی نبود و کاربران خواستار thunderbolt بودند.

نسل قبل به ۱ درگاه USB-C، ۱ درگاه USB-A، جک ۳.۵ میلی متری صدا، ۱ درگاه Surface connect و ۱ درگاه MicroSDXC Card مجهز شده بود اما در نسل جدید تعداد و تنوع این درگاه‌ها چه تغییری کرده است؟

سرفیس پرو 8 بالاخره از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند از سرعت بالای این درگاه بهره مند شوند.

باتری سرفیس پرو 8

سرفیس 7 پرو می‌توانست حدود ۱۰ ساعت در صورت استفاده نرمال با یک بار شارژ کامل دوام بیاورد و این عدد برای لپ تاپی که اندازه و وزنی بسیار کم دارد و همچنین مشخصات خوبی را در دل خود جای داده عدد مناسبی به حساب می‌آید.

نسل جدید یعنی سرفیس 8 پرو اما سخت افزاری قوی‌تر داشته و همچنین باتری آن باید نمایشگری بزرگ‌تر با نرخ نوسازی بالاتر را تغذیه کند. مایکروسافت ادعا می‌کند که سرفیس پرو جدید می‌تواند تا 16 ساعت دوام بیاورد اما باید دید که این عدد در دنیای واقعی هم صدق می‌کند یا خیر.

دوربین

برای یک لپ تاپ دوربین بخش مهمی به حساب نمی‌آید و همان دوربین Webcam برای تماس‌های تصویری کفایت می‌کند. ماکروسافت اما چون به این لپ تاپ به دید یک تبلت هم نگاه می‌کند برای آن دو دوربین در نظر گرفته است.

دوربین اصلی سرفیس 7 پرو سنسور ۸ مگاپیکسلی داشت و می‌توانست عکس‌های مناسبی به ثبت برساند. دوربین جلو هم به سنسور ۵ مگاپیکسلی مجهز شده بود تا به شما امکان دهد مکالمات تصویری با کیفیتی با این لپ تاپ داشته باشید.

در سرفیس پرو 8 نیز دوربین‌های پشت و جلو به ترتیب سنسورهای ۱۰ و ۵ مگاپیکسلی دارند و می‌توانند عکس‌های بهتری به ثبت برسانند، هرچند که شاید برای یک لپ تاپ دوربین خیلی کاربرد زیادی نداشته باشد.

قیمت سرفیس پرو 8

اگر شما بخواهید همین امروز یک سرفیس پرو 7 خریداری کنید ماکروسافت قیمت پایه‌ای این لپ تاپ را ۶۵۰ دلار و قیمت نسخه نهایی آن را ۲۱۰۰ دلار اعلام کرده است. تازه جالب است بدانید که نسخه پایه‌ای در زمان عرضه قیمت ۷۵۰ دلاری داشته و حالا با تخفیف ۱۰۰ دلاری به ۶۵۰ رسیده است.

سرفیس پرو 8 نیز قیمت پایه‌ای ۱۰۹۹ دلاری دارد. به طور کلی سرفیس پرو نیز مانند دیگر سرفیس‌های مایکروسافت به نسبت امکانات قیمت بالایی دارد.

جمع بندی

اگر بخواهیم پیشرفت‌های سرفیس پرو 8 را در نظر بگیریم باید بگوییم که نرخ نوسازی نمایشگر به ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا کرده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز کمتر شده است. این لپ تاپ حالا قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و به شما اجازه‌ی انجام کارهای سنگین‌تر را می‌دهد.

اما باید یک سوال اساسی را با هم در بخش جمع بندی مرور کنیم. آیا به نظر شما محصولی به این امکانات باید چنین برچسب قیمتی داشته باشد؟ یا مایکروسافت کمی قیمت محصولات خود را بالا در نظر می‌گیرد؟

در نهایت مثل همیشه، تصمیم نهایی برای خرید و ارزیابی امکانات دستگاه با شما.

 

آخرین اخبار از محصولات مایکروسافت:

سرفیس Duo 2 مایکروسافت معرفی شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3-%d9%be%d8%b1%d9%88-8-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads