داغ ترین ها :
سود اپ استور بیش از دو برابر گوگل پلی است!

سود اپ استور بیش از دو برابر گوگل پلی است!

بازار گوشی‌های هوشمند که از همیشه نیز بزرگ‌تر شده از دو سیستم عامل اصلی اندروید و iOS تشکیل می‌شود و تعداد کاربران گوشی‌های اندرویدی بیشتر از 2 برابر کاربران ایفون‌ها یا iOS است. کاربران گوشی‌های اندرویدی از گوگل پلی برای دانلود برنامه‌های مورد نیاز خود استفاده می‌کنند اما در صورت نیاز می‌توانند به سراغ سایت‌های شخص ثالث بروند و برنامه‌های خود را از این سایت‌ها دریافت کنند. حتی کاربران اندرویدی می‌توانند نسخه کرک شدن و پولی برنامه‌ها را نیز به صورت رایگان از سایت‌های موجود دریافت کنند.

 

خرید جدیدترین آیفون های اپل با آفرهای ویژه در تکنولایف: گوشی اپل

 

از طرفی کاربران ایفون‌ها باید برنامه‌های خود را از اپ استور دانلود کنند و هر چند که راه‌های محدود دیگری نیز برای دانلود برنامه وجود دارد اما در نهایت در این سیستم عامل مانند اندروید امکان دانلود برنامه از منابع مختلف وجود ندارد و برنامه‌های پولی به صورت کرک شده و رایگان در اختیار قرار نمی‌گیرند.

مقایسه درآمد پلی استور گوگل و اپ استور اپل

طبق گزارش‌ها همین موضوع باعث شده میزان هزینه‌ای که کاربران iOS برای برنامه‌ها و بازی‌ها پرداخت می‌کنند بیشتر از دو برابر اندروید شود و در این در حالی است که کاربران اندروید بیشتر از دو برابر هستند و این به خوبی نشان دهنده تفاوت این دو سیستم عامل از نظر میزان آزادی و همچنین میزان امنیت است.

اطلاعات موجود برای سال 2021 هستند و نشان می‌دهند که اپل از اپ استور و فروش برنامه‌ها و بازی‌ها به کاربران حدود 13.5 میلیارد دلار درآمد داشته است در صورتی که این عدد برای گوگل و گوگل پلی حدود 4.8 میلیارد دلار است یعنی چیزی تقریبا حدود یک سوم.مقایسه درآمد گوگل پلی و اپ استور

البته دلیل دیگر این موضوع نیز این است که سیستم عامل اپل برنامه‌ها و بازی‌های پولی بیشتری نسبت به اندروید دارد و همچنین کاربران در iOS پرداخت‌های درون برنامه‌ای بیشتری نیز انجام می‌دهند که طبیعتا بخشی یا همه این پول نیز در اختیار اپل قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید که از نظر نرخ رشد اما گوگل پلی وضعیت بسیار بهتری دارد و اگر بتواند همین وضعیت را حفظ کند به احتمال قوی تا چند سال بعد می‌تواند موفق‌تر از اپ استور باشد. طبق گزارش‌ها نرخ رشد اپل استور در سال 2021 نسب به سال قبل 31 درصد بوده است در حالی که این عدد برای گوگل پلی 78 درصد است و گوگل توانسته در یک سال سود کسب شده از گوگل پلی را 78 درصد افزایش دهد.

این آمار در مورد کل جهان است اما در مورد آمریکا قضیه به چه شکل است؟ تقریبا می‌توان گفت که درصد‌های بالا همچنان صادق هستند و سود اپ استور در آمریکا در سال 2021 برابر با 6 میلیارد دلار و سود گوگل پلی حدود 2.5 میلیارد دلار است.

اپل و گوگل سال‌های زیادی است که با iOS و اندروید با هم رقابت می‌کنند و حالا در سال 2022 هر دو به نقطه بلوغ نسبی رسیده‌اند و هیچ یک از این سیستم‌ عامل‌ها برتری مطلق نسبت به دیگری ندارد و هر کدام برتری‌های به خصوصی نسبت به دیگری دارند.

شما تا به حال از گوگل پلی یا اپ استور برنامه یا بازی خریداری کرده‌اید؟ در صورت نیاز به برنامه‌ای پولی از اپ استور چه کاری انجام می‌دهید؟

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d9%88%d8%af-%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3/
ads
ads