داغ ترین ها :
شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند بدون محدودیت

شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند بدون محدودیت

شاهکاری دیگر از کمپانی پیشرو در تکنولوژی، شیائومی. قدمی بلند به سمت آینده درخشان یا شاید خطرناک. در این مطلب به بررسی این ایده و ساخته مهم می‌پردازیم.

تکنولوژی جدید شیائومی چیست؟

دنیای تکنولوژی همراه با ثانیه‌ها پیشرفت می‌کنند و زندگی انسان با اکثر آن‌ها رو به سمت راحتی می‌رود. اگر در گذشته می‌پرسیدیم که آیا می‌شود اینترنت را بدون سیم دریافت کرد کسی باور نمی‌کرد، اما به‌سرعت این عمل محقق شد و اینترنت وای‌فای در سرتاسر دنیا فراگیر شد.
تصور کنید در محل کار یا خانه خود قدم می‌زنید و گوشی شما به طور کاملاً خودکار و بدون تماس با هیچ دستگاهی امواج شارژ را دریافت می‌کند و شارژ می‌شود!
جمعه گذشته شرکت شیائومی، یک تکنولوژی بسیار محبوب و نه‌چندان دور از انتظار را معرفی کرد. شیائومی پیش‌تر دستاوردهای انقلابی خود را در حوزهٔ شارژ بی‌سیم به‌نمایش گذاشته است که از بین آن‌ها می‌توانیم به سیستم شارژ بی‌سیم ۸۰ وات اشاره کنیم.

شارژ بدون سیم: از رویا تا واقعیت

شارژ بدون نیاز به سیم و پایه به‌صورت وایرلس هنگام کار با گوشی یا فاصله داشتن از منبع برق، آیا این ایده عملی‌ست؟ با پیشرفت روزبه‌روز دنیای تکنولوژی این ایده خیلی دور از ذهن نبود. اما شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد به این زودی آن هم کمپانی شیائومی به این مهم دست پیدا کند.
سیستم‌های شارژ بی‌سیم مبتنی بر پایه‌های شارژ (استند) و سیم‌پیچ هنوز به طور کامل برای تمامی کاربران و تمامی دستگاه‌ها در دسترس قرار نگرفته‌اند و نسل به نسل شاهد اعمال برخی پیشرفت‌ها روی این نوع فناوری شارژ بی‌سیم هستیم. با این حال آن‌طور که به نظر می‌رسد شرکت‌های حوزهٔ فناوری مدت‌ها است روی جایگزینی برای شارژ بی‌سیم مبتنی بر پد شارژ کار می‌کنند که از راه دور توانایی شارژ کردن محصولات را داشته باشد و عملاً سیستم شارژ کاملاً بی‌سیم نام بگیرد.
شیائومی صبح جمعه 10 بهمن 1399 فناوری Mi Air Charge را معرفی کرد. طبق گفته این شرکت فناوری شارژ از راه دور می‌تواند چندین دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کند و هیچ مانعی باعث قطعی یا اختلال در ارسال سیگنال‌ها نشود.

بازتاب این خبر در دنیای تکنولوژِی چگونه بوده؟

کمپانی شیائومی در حساب کاربری توییتر خودنوشت:
ما هیجان‌زده‌ایم که فناوری شارژ از راه دور را برای شما به ارمغان می‌آوریم؛ فناوری Mi Air Charge! هنگام بازی، راه‌رفتن یا حتی وقتی مانعی در راه است و سیمی به آن متصل نیست، چندین دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنید. یک جهش غول‌پیکر دیگر در فناوری شارژ بی‌سیم.
پکن، چین، 29 ژانویه 2021 – شیائومی، رهبر فناوری جهانی، امروز فرم جدیدی از شارژ Mi Air Charge Technology را معرفی کرد. انقلابی در روش‌های شارژ بی‌سیم فعلی، فناوری Mi Air Charge کاربران را قادر می‌سازد از راه دور دستگاه‌های الکترونیکی را بدون هیچ‌گونه کابل یا پایه شارژ بی‌سیم شارژ کنند. امروز، ما وارد یک دوره شارژ بی‌سیم واقعی هستیم.

جزییات طرز کار شارژ بی سیم به چه شکل است؟

این شرکت طرز کار این فناوری را در یک پست وبلاگ بیان کرد. فرستنده کاملاً بزرگ به نظر می‌رسد، به‌اندازه میز کنار اتاق نشیمن در کنار کاناپه. در حال حاضر، فناوری شارژ از راه دور شیائومی قادر به شارژ 5 واتی از راه دور برای یک دستگاه در شعاع چندمتری است. جدا از آن، چندین دستگاه می‌توانند به طور هم‌زمان شارژ شوند (هر دستگاه از 5 وات پشتیبانی می‌کند) ، و حتی موانع فیزیکی نیز بهره‌وری شارژ را کاهش نمی‌دهند. منبع شارژ بی‌سیم شیائومی دارای آنتن‌های تداخل پنج فاز است که می‌تواند موقعیت گوشی هوشمند را به‌دقت تشخیص دهد.
شیائومی همچنین یک آرایه آنتن کوچک با “آنتن فانوس دریایی” و “آرایه آنتن گیرنده” برای گوشی‌های هوشمند ساخته است. آنتن Beacon اطلاعات موقعیت را با مصرف برق کم پخش می‌کند. نحوه آنتن دریافتی متشکل از 14 آنتن سیگنال موج میلی‌متری ساطع شده از شمع شارژ را از طریق مدار یک‌سوساز به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند تا تجربه شارژ علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کند. این نوع شارژ هیچ ارتباطی با استاندارد Qi ندارد.
در حالت فعلی، فناوری شارژ از راه دور شیائومی می‌تواند چندین دستگاه با جریان 5 وات را در شعاع “چند متر” شارژ کند. شیائومی ادعا می‌کند که اشیا فیزیکی اختلالی در شارژ ایجاد نمی‌کند، اما باید برخی از هشدارها را در برداشته باشد.
همچنین شیائومی ادعا کرده که این شارژر می‌تواند ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم را شارژ کند.
به‌زودی دستگاه‌های خانه ما، از جمله بلندگوها، چراغ‌های رومیزی و سایر محصولات کوچک خانه‌های هوشمند، همه با طراحی منبع تغذیه بی‌سیم ساخته می‌شوند. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر Energous چندین سال است در نمایشگاه‌های بزرگی مثل CES وعده‌هایی با محوریت «شارژ کاملاً بی‌سیم» مطرح کرده‌اند، اما فناوری موردبحث هنوز به طور کامل ارتقاء نیافته و آمادهٔ ورود به بازار نیست. اینکه اوضاع دررابطه‌با راهکار شیائومی به چه صورت پیش می‌رود، موضوعی است که با گذر زمان مشخص خواهد شد.
فردی به نمایندگی از شیائومی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی ورج اعلام کرد هیچ محصول تجاری در سال جاری میلادی به پشتیبانی از فناوری Mi Air Charge مجهز نمی‌شود و هیچ تاریخ انتشاری برای سیستم Mi Air Charge ارائه نشده است؛ مشخص نیست که آیا چنین فناوری هرگز به بازار مصرف راه پیدا می کند یا خیر، اما یک چیز را به طور قطع می دانیم هر زمان که برسد گران خواهد بود. دیدن نوآوری‌هایی از این دست جالب است و همه از آینده فناوری شارژ بی سیم هیجان زده هستیم.

جمع‌بندی

البته این پایان ماجرا نیست و باید دید شیائومی چه فکری برای مضرات احتمالی این فناوری کرده است. شاید گزارش اخیر در مورد خطرات شارژ بی‌سیم و گوشی‌های آیفون 12 برای ضربان‌ساز قلب افراد را خوانده‌اید. به نظر می‌رسد این فناوری جدید شیائومی نیز در کنار فواید خود می‌تواند بر روی بدن افراد تأثیرگذار و برای کسانی که به وجود امواج در اطراف خود حساس هستند نگران‌کننده باشد. نظر شما چیست؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%d8%a8%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88/
ads
ads