داغ ترین ها :
شیائومی میکس 4 با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش معرفی شد

شیائومی میکس 4 با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش معرفی شد

پس از کلی شایعه، بالاخره گوشی شیائومی میکس 4 رسما معرفی شد. شیائومی در مراسمی که امروز برگزار کرد، عضو جدید سری گوشی‌های می میکس را معرفی کرد. این شرکت سه سال پیش اولین مدل این سری را با نام می میکس معرفی کرد. محصولی که صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های بسیار باریک داشت. حالا می‌میکس 4 به عنوان محصولی معرفی و راهی بازار می‌شود که باز هم در حوزه تکنولوژی ساخت گوشی یک قدم روبه‌جلو برداشته است. این گوشی از دوربین سلفی هیجان‌انگیزی بهره می‌برد که زیر صفحه نمایش قرار گرفته و به همین دلیل هیچ ناچ یا بریدگی‌ای روی صفحه نمایش دیده نمی‌شود.

شیائومی نام این تکنولوژی جدید را CUP یا Camera Under Panel گذاشته است. شبیه این تکنولوژی را قبلا شرکت‌های Oppo و  ZTE با نام Under Display Camera معرفی کرده بودند. این تکنولوژي شیائومی شباهت زیادی به تکنولوژی شرکت‌های اوپو و ZTE دارد. در این تکنولوژی صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ را مشاهده می‌کنید که نور را از خود عبور می‌دهد تا به دوربین سلفی برسد. شیائومی گفته دوربین سلفی از چشم کاربران پنهان است و نمای بصری ندارد.

دوربین سلفی میکس 4

دوربین سلفی شیائومی میکس 4 که زیر صفحه نمایش قرار دارد با نام Camera Under Panel شناخته می‌شود.

دوربین سلفی میکس 4 از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی این گوشی شیائومی زیر صفحه نمایشی در اندازه 6.67 خمیده OLED قرار گرفته که وضوح آن به Full HD می‌رسد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی شیائومی میکس 4

شیائومی اعلام کرده که تکنولوژی ساخت دوربین سلفی زیر صفحه نمایش این گوشی در طول با پنج سال آزمایش، ثبت ۶۰ پتنت مختلف و هزینه ۷۷ میلیون دلاری توسعه پیدا کرده است.

گوشی شیائومی Mix 4 به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ پلاس مجهز شده که از نظر سرعت اندکی بهتر از اسنپ‌دراگون ۸۸۸ معمولی کار می‌کند و فرکانس هسته قدرتمند آن هم به ۳ گیگاهرتز می‌رسد. در کنار این تراشه ۸ گیگابایت یا ۱۲ گیگابایت رم دیده می‌شود. این گوشی در مدل‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت.

تراشه میکس 4

از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ پلاس روی میکس 4 استفاده شده است.

دوربین اصلی که در پشت گوشی قرار گرفته هم حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. این حسگر HMX سامسونگ خواهد بود که عملکرد آن اندکی بهتر از دوربین قرار گرفته روی Mi 11 است. در کنار دوربین اصلی، دوربین اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسل و دوربین ۸ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو با امکان زوم ۵۰ برابری قرار گرفته است.

دوربین اصلی میکس 4

دوربین اصلی میکس 4 حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد.

این گوشی هوشمند به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که می‌توان آن را با شارژر سریع سیمی ۱۲۰ وات شارژ کرد. حتی مشخص شده که می‌توانید این گوشی را با شارژ بی‌سیم ۵۰ وات هم شارژ کرد. با شارژر سیمی این گوشی می‌توانید در مدت زمان ۱۵ دقیقه کل ظرفیت باتری را شارژ کنید. با استفاده از شارژ بی‌سیم هم در زمان ۲۸ دقیقه تمام ظرفیت باتری شارژ می‌شود.

باتری گوشی میکس 4

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی میکس 4

گوشی میکس 4 تنها در کشور چین عرضه خواهد شد. بنا به گفته شیائومی، پیش فروش این محصول از فردا شروع می‌شود و در تاریخ ۱۶ آگوست هم راهی بازار خواهد شد. این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت نزدیک به ۷۷۰ دلار و مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی آن هم با قیمت نزدیک به ۹۷۰ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

همچنین قیمت روز گوشی مورد نظر خود را در سایت تکنولایف ببنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b3-4-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads