داغ ترین ها :
شیائومی Foldable اولین گوشی با لنز مایع

شیائومی Foldable اولین گوشی با لنز مایع

انتظار می‌رود شیائومی در تاریخ 29 مارچ از Xiaomi Mi 11 Pro ، Xiaomi Mi 11 Ultra و Mi 11 Lite رونمایی کند. اما علاوه بر همه این‌ها، احتمالا شاهد گوشی جدید Mi Mix Xiaomi نیز خواهیم بود که شواهد حاکی از آن است این گوشی تاشو بوده و همچنین دارای یک دوربین لنز مایع می‌باشد. گوشی شیائومی Foldable اولین گوشی هوشمند تاشوی دنیا با لنز مایع است که دارای طراحی خاص و خلاقانه می‌باشد، به همین دلیل قطعا جزو گوشی‌های پرطرفدار و محبوب شیائومی محسوب می‌شود. همچنین گوشی شیائومی Foldable به عنوان جانشین می میکس 3 یا می میکس آلفا معرفی شده است. در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید تا مشخصات و ویژگی‌های گوشی شیائومی Foldable را بررسی کنیم.

گوشی شیائومی Foldable اولین گوشی هوشمند با فناوری لنز مایع و چیپست اسنپدراگون 888 معرفی شد

طبق گفته Lei Jun که لنزهای Weibo را مسخره می‌کند، این گوشی برای گرفتن عکس‌های ماکرو و تله بسیار گزینه مناسبی می‌باشد. برای گرفتن این دو مدل عکس معمولا به دو لنز جداگانه نیاز داریم، اما مایع بودن می‌تواند فاصله کانونی آن را تغییر دهد تا هر دو نوع عکس را در خود جای دهد و همچنین کوچکتر از یک لنز معمولی باشد. گوشی شیائومی Mi Mix علاوه بر اینکه دارای چیپست اسنپدراگون 888 می‌باشد، دارای چیپ پردازش تصویر اختصاصی خود تحت عنوان Surge C1 نیز می‌باشد که شیائومی آن را برای نخستین بار استفاده کرده است.

عکس گوشی تاشو شیائومی
گوشی شیائومی Mi mix fold از طراحی مشابه با گلکسی Z fold 2 سامسونگ و گوشی هواوی Mate X2 بهره می‌برد. مکانیزم تاشو آن به سمت داخل است و نمایشگر آن با استفاده از پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. نسخه ویژه‌ای از این گوشی نیز تحت عنوان Ceramic Edition به بازار عرضه خواهد شد که پنل پشتی آن دارای طرح خاصی است.

1) طراحی نمایشگر گوشی شیائومی Mi Mix Fold

شیائومی در گوشی Mi Mix Fold از یک نمایشگر داخلی با نسبت تصویر 4:3 استفاده کرده است و نمایشگر خارجی نیز نسبت تصویر27:9 را ارائه می‌دهد. به همین دلیل، زمانی که گوشی در حالت تاشده قرار می‌گیرد، شباهت‌هایی به برخی از مدل‌های سری اکسپریا سونی دارد.
نمایشگر خارجی دارای یک حفره در گوشه بالایی و سمت چپ است که دوربینی برای تماس تصویری و ثبت سلفی درون آن قرار دارد. برای طراحی قسمت پشتی، شیائومی از طراحی Mi 10 Ultra بهره گرفته است. محفظه دوربین اگرچه به Mi 10 Ultra شباهت دارد، اما طول آن به مراتب کوتاه‌تر شده است و در عوض عریض‌تر به نظر می‌رسد.
نمایشگر اصلی و تاشوی گوشی از یک پنل 8.01 اینچی OLED با وضوح +WQHD و نسبت تصویر 4:3 بهره می‌برد. همین 0.1 اینچ اضافه در اندازه نمایشگر باعث شده است تا Mi Mix Fold به مقام بزرگترین نمایشگر در بین گوشی‌های تاشو دست پیدا کند. همچنین نمایشگر به کار رفته در این گوشی از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی تاشو
نرخ تازه‌سازی این گوشی به اندازه گلکسی Z Fold 2 یا Mate X 2 بالا نیست. نمایشگر Mi Mix Fold قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد و به خوبی محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نمایشگر دوم Mi Mix Fold یک نمونه 6.52 اینچی AMOLED با وضوح HD Plus یا 2520 در 840 پیکسل است که نرخ تازه‌سازی 90هرتزی و نرخ نمونه برداری لمس 180 هرتزی را ارائه می‌دهد. نسبت تصویر این نمایشگر 27:9 است و حداکثر روشنایی آن به 900 نیت می‌رسد. این نمایشگر همچنین از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

2) الگوریتم انحصاری شیائومی

به گفته خود شرکت شیائومی الگوریتم‌های انحصاری آن باعث می‌شوند تا نمایشگر تصاویر را با شارپنس بسیار بالایی نمایش دهد. این الگوریتم‌ها قابلیت دو برابر کردن رزولوشن تصاویر از 720p به 1440p و رزولوشن ویدئوها از 480p به 1440p را دارند.

3) حافظه و فضای ذخیره‌سازی گوشی شیائومی Mi Mix Fold

در کنار چیپست قدرتمند اسنپدراگون 888، شما به 16گیگابایت رم سریع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 نیز دسترسی دارید. اما متاسفانه امکان ارتقا حافظه داخلی با استفاده از کارت‌های microSD وجود ندارد.

4) سیستم خنک‌کننده گوشی شیائومی Mi Mix Fold

سیستم خنک‌کننده با طراحی پروانه‌ای از لوله‌های حرارتی حاوی ژل رسانای گرما و چندین لایه صفحات گرافیکی تشکیل شده است و به بهترین شکل گرمای ایجاد شده توسط چیپست را دفع می‌کند.

5) اسپیکرهای گوشی شیائومی Mi Mix Fold

گوشی شیائومی Foldable مانند سری Mi 11، از اسپیکرهای بهینه شده توسط هارمن کاردن بهره می‌برد. چهار اسپیکر با آرایش دوتایی در هر سمت گوشی در نظر گرفته شده است که بلندی صدایی تا 40درصد بالاتر از Mi 10 Pro را ارائه می‌دهد. این بلندگوها با استفاده از الگوریتم اختصاصی شیائومی قابلیت ایجاد صدای سه بعدی را دارند.

6) حسگر تشخیص اثر انگشت و قابلیت‌های ارتباطی گوشی شیائومی Mi Mix Fold

حسگر تشخیص اثر انگشت Mi Mix Fold در قسمت کناری و درون دکمه پاور تعبیه شده است. این گوشی هوشمند تاشو از قابلیت‌های ارتباطی مانند NFC، وای‌فای 6 و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند.

7) باتری گوشی شیائومی Mi Mix Fold

باتری این گوشی 5020 میلی‌آمپری به کار رفته در Mi Mix Fold از طراحی دوتایی بهره می‌برد که در بین گوشی‌های مشابه، بالاترین ظرفیت را ارائه می‌دهد. این باتری از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند که در نوع خود سریع‌ترین محسوب می‌شود.

حقه یا تحول واقعی

به دلیل فناوری متفاوت و جدیدی که در لنز مایع این گوشی شیائومی به کار رفته است همه نگاه‌ها سمت آن است و درباره رونمایی و کارایی گوشی شیائومی Foldable کنجکاو هستند. این لنز مایع ظاهرا قادر به فوکوس دقیق و سریع است و همچنین دارای انتقال نور زیاد، پراکندگی بسیار کم و مقاومت در برابر دمای شدید است.
ما همچنین به طور قطع نمی‌دانیم که با چه گوشی این مورد را به خوبی و باکیفیت بالا خواهیم دید. شیائومی تاکید کرده است که هدف گوشی جدید Mi Mix دارا بودن لنز مایع همراه با کارایی متفاوت و جدید آن است. اما ما نمی‌توانیم کاملا مطمئن شویم که این یک تلفن هوشمند تاشو باکیفیت بالاست یا بیشتر یک تلفن هوشمند معمولی، پس برای بررسی این مورد باید منتظر بمانیم تا امتحان کردن این گوشی و بررسی تجارب مختلف به ما ثابت کند قرار است با این گوشی جدید و خاص شیائومی به کجا برسیم.

عکس شیائومی
حتی مطمئن نیستیم این گوشی را در تاریخ 29 مارچ خواهیم دید یا نه. اما با توجه به این‌که این شرکت آن را بسیار نزدیک به آن رویداد برای رونمایی نشان می‌دهد، بسیار محتمل به نظر می‌رسد. همچنین TechRader مراحل راه‌اندازی آن را به طورکامل پوشش می‌دهد. پس شما می‌توانید در تاریخ 29 مارچ دوباره به اینجا برگردید تا همه چیز را که در مورد گوشی شیائومی Foldable رونمایی می‌شود بخوانید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی اولین گوشی هوشمند جهان با قابلیت تاشو و لنز مایع که توسط شیائومی قرار است عرضه شود پرداختیم. این دوربین به دلیل دارا بودن لنز مایع بسیار متفاوت و چالش برانگیز خواهد بود تا زمانی که بتوان تجربه‌های متفاوت از استفاده آن به دست آورد و نتیجه‌گیری کرد. مثلا عدسی دوربین گوشی شیائومی Foldable درست همانند چشم انسان قادر به تغییر شکل است و می‌تواند بر روی سوژه‌های مختلف فوکوس کند. قطعا موارد جذاب زیادی درباره این گوشی وجود دارد که هرچه ریزتر درباره آن تحقیق کنید راحتتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که گوشی شیائومی Foldable برای شما مناسب است یا نه. در نهایت اگر شما نیز در این مورد اطلاعات کاربردی و معتبری دارید می‌توانید آن را با کاربران تکنولایف درمیان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-foldable-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%84%d9%86%d8%b2-%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b9/
ads
ads