داغ ترین ها :
آیفون 13 پرو مکس مجهز به نمایشگر 120 هرتز سامسونگ است

آیفون 13 پرو مکس مجهز به نمایشگر 120 هرتز سامسونگ است

در سال گذشته برای نخستین بار خبرهایی پیرامون استفاده از نمایشگر 120 هرتز پروموشن در گوشی‌های آیفون به منظور رقابت با گوشی‌های اندروید منتشر شد، اما در نهایت مشخص شد شرکت اپل قصد دارد از صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز راهی بازار کند. با جزئیات بیشتر از این صفحه نمایش سامسونگ که روی آیفون 13 پرو مکس قرار گرفته با ما همراه باشید.

مشخصات صفحه نمایش 120 هرتز آیفون 13 پرو مکس

نمایشگر Super Retina XDR جدید با فناوری پروموشن و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز می‌تواند موجب سریع‌تر شدن لمس و واکنش‌های بهتر از سوی دستگاه شود؛ این دقیقا کاری است که صفحه نمایش‌های سامسونگ مدت زیادی در حال انجام آن هستند. بله؛ نمایشگر پروموشن رتینا XDR گوشی آیفون 13 پرو مکس توسط شرکت سامسونگ تولید شده است. بد نیست بدانید که در گذشته هم سامسونگ برای گوشی وان پلاس 9 پرو اقدام به تولید نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا کرده بود. وان پلاس تصمیم گرفته بود میزان نرخ تازه‌سازی نمایشگر را در بازه 1 الی 120 هرتز داشته باشد و این در حالی است که نرخ تازه‌سازی نمایشگر گلکسی S21 Ultra در بازه 10 الی 120 هرتز است. بر اساس اطلاعات موجود، اپل از نمایشگرهای سامسونگ راضی بوده و هیچگونه تغییری در آن‌ها ایجاد نکرده است. البته به خاطر داشته باشید که پویایی بالای نمایشگر باعث شده با هر لمس، نرخ تازه‌سازی به صورت خودکار تغییر کند.

نمایشگر 120 هرتز آیفون 13 پرو مکس

صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های نمایشگر پروموشن 120 هرتز آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس

هنگامی که شرایط پویایی نمایشگر آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس را با نمایشگر وان پلاس 9 پرو مقایسه کنید، کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. با این که دامنه پویایی نمایشگر وان پلاس گسترده بود، اما همواره با توجه به محتوای در حال نمایش روی 60 یا 120 هرتز قرار داشت. در حال حاضر شرکت اپل به خوبی در رویداد برگزارشده نشان داد که نرخ تازه‌سازی در کدام حالت‌ها میان 10 الی 120 هرتز قرار خواهد گرفت. در حقیقت نمایشگر گوشی‌های جدید آیفون به صورت دائم در بازه ذکرشده نرخ تازه‌سازی تغییر پیدا خواهند کرد. به عنوان مثال هنگام انتخاب یک تصویر جدید، بالاترین نرخ تازه‌سازی را مشاهده خواهید کرد و در ادامه نرخ تازه‌سازی را به 80، 60 و 30 کاهش می‌دهد، اما هنگامی که فقط در حال نگاه کردن تصویر هستید، نرخ ذکرشده روی 10 هرتز قرار خواهد گرفت و به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. این گوشی اپل با انجام این کار، موفق شده است مصرف باتری گوشی را تا حد زیادی کاهش دهد. با این که گوشی‌های اندروید هم چنین ادعایی دارند، اما باید منتظر بود و دید که عملکرد کدام یک از آن‌ها بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که هنوز برای نتیجه‌گیری، زود بوده و امکان دارد ادعای اپل پیرامون عملکرد نرخ تازه‌سازی نمایشگر، صحیح نباشد.

آیا آیفون 14 مجهز به نمایشگر 120 هرتز پروموشن است؟

احتمالا یکی از دلایل عدم پشتیبانی نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در آیفون 13 را می‌توان تولید پنل نمایشگر از سوی ال جی دانست. در سال گذشته شرکت اپل موفق شد تولیدکنندگان مختلفی را برای تامین نمایشگرهای اولد خود به کارگیری کند و در ادامه شرکت ال جی توانست زنجیره تولید نمایشگرهای آیفون 12 را در اختیار بگیرد. در حال حاضر هم شرکت اپل سفارش ساخت 50 میلیون نمایشگر را به شرکت ال جی ارائه داده است. شرکت ال جی تاکنون موفق به ساخت نمایشگر LTPO در ابعاد بزرگتر از اپل واچ نشده و این مورد را می‌توان به عنوان علت اصلی عدم توانایی شرکت در تولید نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دانست که باید مصرف باتری پایین هم داشته باشند. همانطور که ذکرشد، استفاده از نمایشگرهای 120 هرتز می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش مصرف باتری داشته باشد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، شرکت ال جی قصد دارد خط تولید جدیدی راه‌اندازی کند تا بتواند نیاز سال آینده شرکت اپل در زمینه تولید نمایشگرهای 120 هرتز با مصرف باتری کم را برآورده سازد؛ این بدان معنا است که در سال آینده شاهد وجود نمایشگرهای 120 هرتز در آیفون 14 و سایر مدل‌ها خواهیم بود.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات اپل:

قیمت آیفون 13 در دبی و ایران مشخص شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%b3/
ads
ads