داغ ترین ها :
صفحه‌نمایش تاشدنی سامسونگ امکان رول شدن نیز خواهد داشت

صفحه‌نمایش تاشدنی سامسونگ امکان رول شدن نیز خواهد داشت

صفحه نمایش تاشدنی و رول شدنی سامسونگ در پتنت‌های جدید دیده شد. سامسونگ پتنتی به ثبت رسانده که صفحه‌نمایشی تاشدنی با ویژگی رول شدن را نشان می‌دهد.

در میان شرکت‌های سازنده‌ی صفحه‌نمایش می‌توان گفت که سامسونگ پیشتاز این صنعت است. درواقع شرکت کره‌ای توانسته نبض بازار به‌خصوص در بخش صفحه‌نمایش‌های کوچک برای دستگاه‌های قابل حمل را به دست بگیرد.

 

فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف امکان خرید جدیدترین های سامسونگ را برای شما فراهم کرده‌است: گوشی سامسونگ

 

با این حال شرکت کره‌ای تلاش می‌کند نوآوری را نیز چاشنی کار خود کند تا از بازار پرسودی که سهم قابل توجهی را نیز از آن تصاحب کرده است از دست ندهد. در پتنتی که سامسونگ به ثبت رسانده نیز این موضوع به چشم می‌خورد.

پتنت ثبت شده دستگاهی را نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش آن از ترکیب چند حالت تشکیل می‌یابد. درواقع صفحه‌نمایشی رول شونده را می‌بینیم که می‌توان بخشی از آن را با توجه به نیاز کاربر تا کرد. چنین پتنتی در حالی به ثبت رسیده که هنوز گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش رول شدنی به بازار عرضه نشده است.

البته می‌توان در بازار به محصولاتی اشاره کرد که از صفحه‌نمایش تاشدنی برخوردار هستند؛ برای مثال سامسونگ اخیرا دو گوشی هوشمند به نام‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ را به بازار عرضه کرده که چنین ویژگی دارند. با این حساب امکان دارد آنچه در پتنت آمده در حد ثبت ایده باقی بماند و هرگز محصولی با چنین ویژگی به بازار عرضه نشود.

 

قیمت گوشی z flip 3 سامسونگ

 

در هر صورت چنین طراحی به معنی طراحی گوشی هوشمندی خواهد بود که از لولا برای تا شدن صفحه‌نمایش و همچنین از موتور برای رول شدن آن برخوردار خواهد بود؛ طراحی که آوردن آن از روی کاغذ به دنیای واقعی و تولید انبوه محصولی برگرفته از این طراحی می‌تواند یکی از چالش‌های بزرگ مهندسی باشد. تصاویر زیر صفحه نمایش تاشدنی و رول شدنی سامسونگ را نشان می‌دهند.

 

شاید نیاز داشته باشید:
ارزان ترین گوشی های 5g سامسونگ

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d8%a7%d8%b4%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d9%84-%d8%b4%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads