داغ ترین ها :
گلکسی A73 سامسونگ ممکن است با صفحه نمایش OLED چینی عرضه شود

گلکسی A73 سامسونگ ممکن است با صفحه نمایش OLED چینی عرضه شود

چند سالی است که کمپانی سامسونگ روی دستگاه‌های میان‌رده مانور بیشتری می‌دهد. این موضوع ممکن است بیشتر به دلیل تمرکز جهانی سازندگان موبایل روی بازارهایی با مشتریان اقتصادی باشد. سامسونگ در مورد سری گلکسی A خود بسیار جدی است و دلایل خوبی هم برای این جدیت دارد. دستگاه‌های‌میان رده در چندسال گذشته توانسته‌اند رتبه مالی این شرکت را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. امروز شایعاتی درباره صفحه نمایش گلکسی A73 منتشر شده است.

برای مشاهده قیمت گوشی های سامسونگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

معمولا کمپانی سامسونگ دیسپلی وظیفه تامین نمایشگرهای گوشی‌های موبایل شرکت سامسونگ را برعهده دارد. طبق آخرین شایعات ممکن است این روند تغییر کند. به نظر می‌رسد این شرکت به منظور افزایش حاشیه سود، به یک تولید کننده چینی روی بیاورد.

بر اساس گزارشی که توسط سایت کره‌ای TheElec منتشر شده، سامسونگ و سازنده صفحه نمایش چینی با نام BOE در حال توسعه صفحه‌نمایش گوشی گلکسی A73 هستند. BOE تنها گزینه برای سامسونگ در این زمینه نیست. هرچند شرکت چینی CSOT نیز در این گزارش ذکر شده است.

البته در حال حاضر هیچ بیانه رسمی در این مورد وجود ندارد. ممکن است سامسونگ بخواهد کیفیت صفحه نمایش‌های OLED تولید شده توسط دو شرکت چینی را ارزیابی کند تا در مورد سری آینده گلکسی A خود تصمیم گیری کند.

صفحه نمایش گلکسی A73 و مشخصات کلی گوشی

گوشی A73 سامسونگ

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد گلکسی A73 وجود ندارد. اگر بخواهیم بر اساس آخرین شایعات نظر بدهیم، ممکن است این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی باشد که از سنسور ISOCELL HM2  در اندازه ۱/۱.۵۲ اینچ استفاده می‌کند.

طبق شایعات، صفحه نمایش AMOLED در اندازه ۶.۷ اینچ روی این گوشی قرار گرفته که وضوح تصویر فول اچ دی پلاس (۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل) را به نمایش در میاورد. همچنین نسبت تصویر در این گوشی ۲۰:۹ خواهد بود. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی A73 هم ۳۹۳ پیکسل بر اینچ می‌رسد و نرخ‌نوسازی آن هم ۹۰ هرتز خواهد بود.

سامسونگ گلکسی A73 مجهز به دوربین چهارگانه در قسمت پشت است. این دوربین چهارگانه شامل سنسور اصلی ۱۰۸مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است. همچنین دوربین چهارم نیز یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد. تصور می‌شود که دوربین سلفی این گوشی ۳۲ مگاپیکسل باشد.

شایعات همچنین بیان می‌کنند اسنپدراگون 750G درون گلکسی A73 جای خواهد گرفت. همچنین اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گلکسی A53 و A73 ممکن است دارای پردازنده اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD باشند. احتمالا بر طبق روال گوشی‌های میان رده این گوشی نیز دارای ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه اصلی باشد.

اما واقعیت گوشی A73 چه می‌تواند باشد؟

بخش جالب این شایعه عنوان می‌کند که ظاهرا سامسونگ در تلاش برای افزایش حاشیه سود خود خودش است. البته که هر شرکتی چنین تفکری را پشت تصمیماتش قرار می‌دهد. بنابراین این امر منطقی به نظر می‌رسد. اما با توجه به فروش بسیار خوبه گوشی‌های سری A، کاملا منطقی است که سامسونگ به دنبال فروش بیشتر باشد.

سامسونگ می‌خواهد قیمت گلکسی A را ثابت نگه دارد اما از صفحه نمایش‌های ارزان‌تر BOE برای سود بیشتر استفاده کند. این امر شاید در نگاه اول برای طرفداران سامسونگ ایده‌آل به نظر نرسد. اما اگر نگاه منطقی‌تری به قضیه داشته باشیم، باید از خود سوال کنیم که آیا این حرکت اشتباهی است؟

تصور منطقی این است که سامسونگ طی سال‌ها توسعه BOE را دنبال کرده و اکنون این شرکت چینی می‌تواند تمام الزامات یک صفحه نمایش OLED با کیفیت را رعایت کند. در اوایل سال جاری، سامسونگ اعلام کرد که نمایشگرهای BOE را در دستگاه‌های سری گلکسی M به کار خواهد گرفت. بااین‌حال هنوز هیچ خبر موثقی از این موضوع به بیرون درز نکرده است.

و BOE قبلا کیفیت خود را به اثبات رسانده است. این شرکت پنل‌های OLED گوشی‌های هواوی را تأمین می‌کند. حتی اگر ممنوعیت تجارت ایالات متحده عملا سهم بازار فروش هواوی را محدود کرده باشد، بازهم گوشی‌های این شرکت دارای بهترین سخت افزار، از جمله صفحه نمایش هستند.

کمبود فعالیت هواوی بر BOE و تعداد پنل‌های OLED سفارش داده شده، نیز تاثیر بسزایی داشته است. قرارداد احتمالی با سامسونگ می‌تواند این خلا را پر کند.

بنابراین، نباید زیاد نگران استفاده سامسونگ از پنل‌های OLED چینی در سری گلکسی A باشید. آنچه بیشتر نگران کننده است، رویایی با تصمیم سامسونگ مبنی بر افزایش سود است. با توجه به اینکه در چند فصل گذشته بالاترین میزان سود را کسب کرده است.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a73/
ads
ads