داغ ترین ها :
علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

گاهی در گوشی‌های هوشمند شاهد سفید شدن صفحه نمایش هستیم و عملا قادر به انجام هیچ گونه عملیاتی در سیستم عامل گوشی نیستیم که به اصطلاح به آن WHITE SCREEN OF DEATH گفته می‌شود. بروز چنین مشکلی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. مشکلات نرم‌افزاری مختلف از جمله ویروسی شدن یا نیاز به آپدیت تا مشکلات سخت‌افزاری مثل خراب شدن باتری یا ضربه خوردن گوشی و دیگر موارد می‌تواند دلیل این مشکل باشد. در ادامه با بررسی علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام تماس، علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام بازی و مشکلات این چنینی را در این مطلب بررسی کردیم.

 

برای مشاهده جدیدترین گوشی های برند Xiaomi روی لینک روبرو بزنید: قیمت گوشی شیائومی

 

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام بازی

بعد از آپدیت‌های جدید اندروید تعدادی از کاربران هنگام انجام بازی های اندوریدی با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی مواجه شده‌اند. این حالت برای گیمرهای حرفه‌ای واقعاً آزاردهنده است چون شما صدای بازی را می‌شنوید و بازی در حال اجرا است اما صفحه گوشی شما کاملاً سیاه است.

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام بازی

اولین نکته این است که این مشکل تنها در گوشی‌های شیائومی نیست و در برند‌های دیگر هم گاهی این مشکل رخ می‌دهد. علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام بازی و البته برند‌های دیگر عدم همگام‌سازی مناسب سیستم عامل با بازی است که برای رفع کامل این مشکل باید کمی صبوری بیشتری به خرج دهید تا آپدیت جدید بازی و توسعه‌دهندگان سیستم عامل گوشی را داشته باشید. در اینجا چند روش برای رفع مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی ارائه داده‌ایم.

  • دیتای بازی را به طور کامل پاک کنید و مجدداً وارد بازی شوید.
  • بازی را به طور کامل پاک کنید و مجدداً از گوگل پلی دانلود کنید.
  • اگر از حالت گیم توربو استفاده می‌کنید، از گیم توربو بازی را پاک کنید و بدون آن بازی را اجرا کنید.

البته بعضی از برنامه‌های پیام‌رسان هم مانند FACEBOOK یا مسنجر و بعضی از برنامه‌ها که قابلیت نمایش ویجت در هر جایی از صفحه را دارند می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند که با غیر فعال کردن آن‌ها در تنظیمات این ایراد برطرف می‌شود.

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است. اگر به فکر خرید این گوشی افتاده‌اید، می‌توانید بررسی گوشی شیائومی 12T Pro را در تکنولایف مطالعه کنید.

علت رنگی شدن صفحه گوشی شیائومی

یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های گوشی هوشمند ال سی دی است که نیاز به مراقبت ویژه دارد. تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی شیائومی و رنگی شدن آن به دلایل مختلفی از قبیل ضربه و فشار و … رخ می‌دهد که در ادامه مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

علت رنگی شدن صفحه گوشی شیائومی

GHOST IMAGE (تصویر شبه) یا SCREEN BURN-IN (سوختگی صفحه) به تغییر نامنظم پیکسل‌های صفحه نمایش گفته می‌شود. استفاده طولانی مدت از یک تصویر زمینه ثابت گاهی باعث می‌شود که حاله و سایه‌ای دائمی از تصویر بر روی صفحه نمایش باقی بماند و یک علت رنگی شدن صفحه نمایش گوشی شیائومی هم می‌تواند همین سوختگی صفحه باشد. این مشکل بیشتر برای صفحه نمایش‌های AMOLED پیش می‌آید هر چند که صفحه نمایش‌های LED هم از این آسیب در‌ امان نیستند.

علت رنگی شدن صفحه گوشی شیائومی را می‌توان یکی از موارد زیر دانست که غالبا بهترین راه حل مشکل تعویض صفحه نمایش است.

  • ضربه خوردن صفحه نمایش
  • ایجاد فشار بیش از حد روی صفحه نمایش
  • قرار گرفتن در معرض رطوبت بالا و یا تماس با آب ( آب خوردگی)
  • ایجاد تصویر شبح GHOST IMAGE به هر دلیلی

 

 

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی

سیاه و سفید شدن صفحه نمایش یکی از مشکلات عجیبی است که برای برخی از کاربران به وجود می‌آید و این مشکل دلایل متعددی دارد که اغلب آن‌ها نرم‌افزاریی بوده. در ادامه به برسی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

  • شارژ طولانی مدت: یک علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی شارژ طولانی مدت است. شارژ طولانی یعنی باتری گوشی به شارژ ۱۰۰% رسیده و شما آن را از شارژ جدا نکرده‌اید. این کار فشار  روی باتری و دیگر قطعات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد.
  • ویروس و بد‌افزار: ویروس‌ها دارای کد‌های مخربی هستند که می‌توانند به هر قسمتی از گوشی که فکرش را بکنید نفوذ کرده و به آن صدمه بزنند. پیشنهاد می‌کنیم که از انتی ویروس‌های مطمئن استفاده کنید و از دانلود برنامه‌ها از سایت‌های غیر معتبر خودداری کنید.
  • اتمام عمر مفید باتری: یکی دیگر از دلایل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی تمام شدن عمر مفید باتری است. هنگامی که برای باتری گوشی مشکلی پیش بیاید و یا عمر باتری تمام شده باشد، باتری دیگر قدرت اولیه را نداشته و به همین سبب می‌تواند در عملکرد دیگر قسمت‌ها هم اختلال ایجاد کند. سیاه و سفید شدن گالری گوشی شیائومی هم می‌تواند به همین دلیل باشد.
  • پر شدن حافظه گوشی: پر شدن حافظه گوشی هم می‌تواند یک علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی باشد. با فول شدن حافظه داخلی دستگاه و بیشتر از همه پردازنده و صفحه نمایش تحت فشار قرار می‌گیرند، از این رو پیشنهاد می‌کنیم از فول شدن حافظه گوشی جلوگیری کنید.

روش حل مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی

جدا کردن باتری گوشی (در صورت امکان)

اگر در گوشی هوشمند شما امکان جدا کردن باتری وجود دارد یکبار این روش را امتحان کنید. هر چند این روش اغلب چاره‌ساز است اما استفاده مکرر از این روش می‌تواند خود آسیب‌زا باشد. خیلی ساده باتری را جدا کرده و سپس آن را نصب و گوشی را روشن کنید.

ری‌استارت کردن گوشی

در اکثر موارد ری‌استارت کردن گوشی باعث از بین رفتن باگ‌های گوشی می‌شود. برای حل مشکل سیاه و سفید شدن نیز گوشی را یک بار ری استارت کنید تا این مشکل بر طرف گردد.

حذف اپلیکیشن و برنامه‌های مشکوک

در بیشتر موارد شما با نصب یک اپلیکیشن باگ‌دار یا دارای کد‌های مخرب که در اصطلاح به آن بدافزار گفته می‌شود باعث بروز مشکل در گوشی خود می‌شوید، مشکلاتی از قبیل تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی شیائومی و یا سیاه و سفید شدن صفحه. برای رفع این مشکل برنامه‌هایی را که اخیراً نصب کرده‌اید را حذف کنید و یا حداقل اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها مشکوک هستید را حذف کنید. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از اپلیکیشن‌ها است می‌توانید از حالت safe mode نیز استفاده کنید. در حالت امن همه اپلیکیشن‌های نصب شده اخیر روی دستگاه غیرفعال شده و گوشی با تنظیمات اولیه خود راه‌اندازی می‌شود. بنابراین اگر صفحه نمایش دستگاه در این شرایط ایرادی نداشته باشد مشخص خواهد شد که باگ ایجاد شده ناشی از نصب یک بدافزار روی موبایل است.

خارج کردن حافظه جانبی

گاهی اوقات ایجاد اختلال در عملکرد حافظه جانبی و عدم هماهنگی آن با حافظه داخلی گوشی سبب بروز مشکلاتی مانند سیاه و سفید شدن نمایشگر می‌شود. به این ترتیب یکبار حافظه جانبی گوشی را بیرون آورده و سپس گوشی را ری استارت نمایید. چنانچه مشکل صفحه نمایشگر حل شد مطمئن شوید که ایراد کار به حافظه جانبی و اطلاعات ذخیره در آن بر می‌گردد. در این حالت بهترین گزینه فرمت کردن حافظه جانبی می‌باشد. در ادامه پس از اینکه حافظه جانبی را فرمت نمودید دوباره روی گوش نصب کنید سپس عمل ری استارت را انجام دهید. می‌بینید که در عملکرد گوشی و ال سی دی آن مشکلی ایجاد نمی‌شود. در ضمن تعویض حافظه جانبی نیز در این مواقع کار مناسبی خواهد بود زیرا باگ‌ها ممکن است بخاطر کیفیت پایین حافظه جانبی گوشی ایجاد شوند.

بازگشت به تنظیمات کارخانه (reset factory)

این فرایند موجب از بین رفتن تمام اطلاعات گوشی از جمله سیاه و سفید شدن گالری گوشی شیائومی می‌شود اما با وجود این می‌تواند به حل مشکل گوشی کمک شایانی هم بکند. این کار باعث می‌شود تا گوشی به تنظیمات اولیه کارخانه برگردد و بسیاری از مشکلات پیش آمده را بر طرف سازد.

 

بالاترین مدل های شیائومی کدامند؟
بهترین گوشی های شیائومی

 

تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی شیائومی

برای تنظیم یا تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی شیائومی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

  • وارد قسمت تنظیمات setting شده و سپس به بخش display بروید.
  • گزینه سوم یعنی contrast & color را انتخاب کنید.
  • اینجا سه گزینه اصلی و پایه برای شما قابل انتخاب است که گزینه default تنظیمات رنگ پیش فرض گوشی و با گزینه‌های (warm & cool) مقدار گرمی رنگ را می‌توانید افزایش یا کاهش دهید.
  • contrast قسمت دیگری از این صفحه است که به شما اجازه انتخاب چند حالت مختلف را می‌دهد. حالت standard کنتراست ثابتی را برای تمام قسمت‌های گوشی شما فراهم می‌کند، در صورتی که گزینه automatic contrast میزان کنتراست را نسبت به نور محیط تنظیم می‌کند و در هر محیطی کنتراست متفاوتی را ارائه می‌دهد. البته گزینه increased contrast هم برای نمایش پر رنگ تصاویر در محیط‌های مختلف دستگاه وجود دارد.
  • پالت رنگ یکی دیگر از قابلیت‌های جدید گوشی شیائومی است که در مدل‌های قدیمی‌تر این شرکت وجود نداشت. در قسمت contrast & color گوشی‌های با صفحه نمایش AMOLED با جابجایی نشانگر روی پالت رنگی می‌توانید رنگ مورد نظر خود را دقیقاً انتخاب کرده و آن را به عنوان رنگ پایه تنظیم کنید.

سؤالات متداول

چرا  صفحه گوشی شیائومی من سیاه و سفید می‌شود؟ همه دستگاه‌های دارای Android ۹ و بالاتر دارای ویژگی حالت زمان خواب هستند. هنگامی که این ویژگی فعال باشد،  صفحه گوشی شما حالت سیاه و سفیدمی‌گیرد.

صفحه سفید مرگ چیست؟ عبارت “صفحه سفید مرگ” (WSoD) در فناوری اطلاعات به خطای خاصی اشاره دارد که در سیستم عامل‌های اپل و سایر فناوری‌ها رخ می‌دهد که در آن صفحه کاربر به طور ناگهانی سفید می‌شود. این مشابه خطای “صفحه آبی مرگ” در مایکروسافت ویندوز است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. H.kh

    من هنگام استفاده از یوتیوب و ام اس پلیر صفه سیاه سفید میشود

  2. سامی

    سلام گوشی من شیائومی نتت ۱۰ پرو قسمت گالری می‌خوام فیلم ببینم پخشش میکنم سیاه سفید میشه یا شیریت یا یوتیوب من سیاه سفید شده چیکار باید بکنم درست بشه

  3. متین

    سلام وقتتون بخیر ببخشید گوشی من پوکو ایکس ۳ هستش فیلمهای گالری رو سیاه و سفید نشون میده البته قبلا اینجوری نبود ولی فیلمهای داخل اینترنت رو رنگی نشون میده بجز یوتیوب هرکاری کردم دلیلش رو نفهمیدم البته تو فضای دوم اینجوری نیست ، اگه علتش رو بگید ممنون میشم

    1. Sajedeh

      پاسخ به متین

      سلام.منم دقیقا همین مشکلو پیدا کردم.شما راه حلی براش پیدا کردید؟
    1. امید

      پاسخ به متین

      سلام گوشی من شیائومی۱۱تی پرو میرم تو دوربین و یوتیوب صفحه سیاه سفید میشه لطفا جواب بدین
  4. Saman

    سلام خسته نباشید من گوشیمnote12sهست و تازه خریدم هیچ ضربه ای هم نخورده ولی از زمانی که خریدم بعضی وقت ها به طور نامنظم صفحه گوشی رنگش از سیاه به خاکستری مانند تغییر می‌کنه انگار که تمام صفحه گوشی یه روکش خاکستری مانند روش کشیده میشه میخواستم بدونم ایرادش چیه با تشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Saman

      سلام وقت خوش احتمال داره باگ نرم افزاری باشه
      1. کاظم

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام از چه نرم افزاری میتونه باشه این مشکل؟؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به کاظم

          نمیشه اینجوری گفت باید ببینید مثلا بعد از نصب کدوم برنامه این مشکل پیش اومده
      1. Saman

        پاسخ به احسان نیک پی

        مچکرم
  5. mmdrza

    سلام
    من گوشیم دو سه روزه خود به خود ری استارت میشه و صفحه همش به رنگ سیاه مشکی در میاد طوری که اگر ی انگشت کوچیک هم به گوشی بزنم این اتفاق میفته ، راه حلی جز ریست فکتوری هست ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به mmdrza

      سلام وقت بخیر بعیده تازه اگه ایراد سخت افزاری نباشه
      1. Milad

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر چرا وقتی زیر نور خورشید با گوشی حرف میزنم صفحه گوشیم کلا خاکستری میشه یجورایی سفید ولی رستورش کنم دوباره درست میشه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Milad

          سلام وقت بخیر خود گوشی برای این که محتوا بهتر دیده بشه رنگ ها رو مقداری تغییر میده
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads