داغ ترین ها :
عملکرد تنسور از اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 ضعیف‌تر است

عملکرد تنسور از اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 ضعیف‌تر است

بنچمارک‌هایی از تراشه‌ی تنسور موجود در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل منتشر شده که از ضعف آن نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ خبر می‌دهند.

گوگل چندی پیش جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کرد؛ سری پیکسل 6 که شامل دو مدل می‌شدند، اما آنچه پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را نسبت به محصولات پیشین گوگل خاص می‌کرد، برخورداری از تراشه‌ای انحصاری بود. درواقع گوگل تراشه‌ای به نام تنسور را همزمان با محصولات بالارده‌ی خود معرفی کرد که دارای توان پردازشی قابل توجهی است.

 

برای خرید گوشی موبایل از سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف دیدن کنید.

 

تراشه‌ی تنسور از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند؛ پردازنده‌ای که شامل سه خوشه می‌شود. در خوشه‌ی اول، دو هسته‌ی کرتکس ایکس ۱ قرار گرفته و خوشه دوم نیز دو هسته‌ی کرتکس A76 دارد. در خوشه‌ی سوم نیز ۴ هسته‌ی کرتکس A55 قرار گرفته تا انجام امور سبک به عهده‌ی این هسته‌ها قرار گیرد.

تراشه تنسور گوگل پیکسل 6

در نگاه اول، برخورداری از دو هسته‌ی کرتکس X1 به معنای ارائه‌ی توان پردازشی بالاتری نسبت به تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ به نظر می‌رسد؛ تراشه‌هایی که پردازنده‌های آن تنها از یک هسته‌ی کرتکس X1 برخوردار است.

در بنچمارک‌ها نیز مشاهده کردیم که هسته‌ی کرتکس X1 چه عملکردی دارد و چقدر به افزایش توان پردازشی پردازنده کمک می‌کند. با این حال، آنچه به عملکرد تراشه‌ی تنسور ضربه می‌زند استفاده از هسته‌های قدیمی‌تر کرتکس A76 است. چنین موضوعی در حالی رخ می‌دهد که اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ از هسته‌های کرتکس A78 استفاده می‌کنند که توان پردازشی بیشتری را در اختیار پردازنده قرار می‌دهد.

از طرفی استفاده از دو هسته‌ی کرتکس X1 می‌تواند به افزایش میزان حرارت تولید شده و همچنین افزایش میزان انرژی منجر شود. شاید همین امر سبب شده تا طراحان تراشه‌ی تنسور به سراغ استفاده از هسته‌های قدیمی‌تر کرتکس A76 رفته‌اند تا بین توان پردازشی قابل ارائه و حرارت تولید شده، تعادلی ایجاد کنند.

حتی اگر در نظر بگیریم که تنسور در برابر تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. اما باید در نظر داشت که به‌زودی تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ معرفی و در اختیار شرکت‌ّای سازنده قرار می‌گیرند؛ تراشه‌هایی که پردازنده‌هایشان مجهز به هسته‌های کرتکس X2 و A710 شده‌اند.

Wild life Extreme

از نظر پردازنده‌ی گرافیکی باید گفت که پردازنده‌ی Mali-G78 MP20 موجود در تنسور می‌تواند توان پردازشی قابل توجهی را به کاربر ارائه دهد؛ توان پردازشی که در مقایسه با تراشه‌های موجود در بازار در رده‌ی بالاتری قرار دارد و درواقع برگ برنده‌ی تراشه‌ی تنسور محسوب می‌شود.

تنسور در زمینه‌های دیگر نیز سرآمد است؛ برای مثال می‌توان به پردازنده‌ی تصویری اشاره کرد که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. درواقع با استفاده از این پردازنده، کیفیت عکاسی یا فیلم‌برداری با پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به مرور زمان افزایش می‌یابد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-888/
ads
ads