داغ ترین ها :
عینک هوشمند اپل VR /AR در راه است

عینک هوشمند اپل VR /AR در راه است

تا چند دهه پیش وقتی در فیلم‌های علمی – تخیلی به عینک‌های هوشمند برخورد می‌کردیم، رویایی بیش از حد فانتزی و دور از ذهن به نظرمان می‌رسید. تخیلی خلاقانه که چند سالی‌ست پای‌اش را به جهان واقعیت گذاشته.
برندها و کمپانی‌های بسیاری مانند گوگل در عرصه‌ی معرفی و تولید عینک‌های هوشمند با هم رقابت می‌کنند. در این میان عینک‌ هوشمند اپل، پر سر و صداتر از همه بوده. طرفداران تکنولوژی‌های روز مدت‌هاست چشم به انتظار معرفی عینک هوشمند VR / AR اپل هستند. خبر خوب این‌که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC)، اعلام کرده که در رویداد 7 ژوئن 2021 که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، از این عینک هوشمند رونمایی خواهد کرد. در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید تا با هم مشخصات عینک هوشمند اپل را مرور کنیم.

وب‌سایت WWDC21 به ما چه می‌گوید

وقتی وارد وب‌سایت WWDC21 می‌شوید، عکسی را مشاهده خواهید کرد. دختری با موهای صورتی مقابل مک‌بوکی که تا نیمه باز است نشسته و به صفحه خیره شده. این تصویر تبلیغاتی اشاره‌‌ای طعنه‌آمیز به عکس کریگ فدریگی با مک‌بوک جدید کمپانی اپل است که در نوامبر گذشته معرفی شد. تصویر فدریگی با مک‌بوک M1-powered به شکل شوخ‌طبعانه‌ای مورد توجه قرار گرفت، و در عرصه‌ی تبلیغات به شیوه‌ای محبوب تبدیل شد.
غیر از این اشاره، نکات دیگری نیز در عکس WWDC21 قابل مشاهده است؛ انعکاس صفحه‌ی نمایش مک‌بوک روی شیشه‌های عینک. تاریخ 7 ژوئن و آیکون‌ برنامه‌های macOS Dock مانند Xcode به وضوح دیده می‌شوند، اشاره‌ای است به معرفی نرم‌افزارهای جدید اپل در تاریخ ذکر شده. اما همین انعکاس مک‌بوک بر روی شیشه‌های عینک نیز واجد معنایی پنهانی‌است؛ رونمایی از عینک هوشمند AR / VR اپل در رویداد پیش‌ِرو.

عینک اپل
اپل در چند تصویر تبلیغاتی برای WWDC21 از Memojiهای خود استفاده کرده است. تمام کاراکترهای ضمن تماشای مک‌بوک، عینکی به چشم زده‌اند که تصاویری را منعکس می‌کند. برای مثال در تصویر تبلیغاتی مربوط به چالش دانشجویی Swift (زبان برنامه‌نویسی IOS) تصویر منعکس شده در عینک، آیکون این برنامه است.
حتی بسیاری از مدیران رده بالای اپل در اعلامیه‌ها و یادداشت‌هایی که از خود منتشر می‌کنند، این Memojiها را به کار می‌برند. همه‌ی این عینک‌ها و همه‌ی برنامه‌های منعکس شده در عینک چیزی را به ما گوشزد می‌کند؛ ارتقا تکنیکی محصولات اپل، معرفی عینک هوشمند اپل، و یادآوری شعار “بدرخش و ببین”.
از طرف دیگر گزارش‌های بلومبرگ حاکی از معرفی نسل جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی ترکیبی است که به زودی از طرف کمپانی اپل به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

 

چرا WWDC21 زمان مناسبی برای معرفی عینک هوشمند اپل است؟

کمپانی اپل کمتر تمایل دارد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل به معرفی محصولات خود بپردازد. پس چرا این‌بار گمانه‌ها حاکی از معرفی جدیدترین محصول اپل یعنی عینک هوشمند در این رخداد است؟
همه چیز درباره‌ی کد است.

عینک هوشمند اپل
کاملا درست است. کنفرانس WWDC در سطح جهانی برگزار می‌شود و مخاطب اصلی آن دقیقا توسعه‌دهندگان برنامه‌های IOS هستند. اما زمانی که رسانه‌ها اخبار این کنفرانس را پوشش می‌دهند، به اخباری نظیر حضور تیم اجرایی به سرپرستی تیم کوک (Tim Cook)، یا ارائه‌ی نسخه‌ی جدید IOS و نسخه‌ی جدید اپل واتچ می‌پردازند. در این میان حضور توسعه‌دهندگان برنامه‌های IOS به کلی نادیده گرفته می‌شود.
به صورت سنتی اپل محصولات جدید خود را قبل از رخداد WWDC معرفی می‌کند. برای مثال آیفون SE سال 2020 در آوریل معرفی شد. اما اغلب معرفی تولیدات جدید اپل در فاصله‌ی زمانی سپتامبر / اکتبر و طی مراسمی رخ می‌دهد.

 

دعوت از توسعه‌دهندگان برنامه‌های اپل

حالا دقیق‌تر می‌شود در مورد چرایی ارائه‌ی عینک هوشمند اپل در رویداد WWDC21 صحبت کرد. مطمئنا 7 ژوئن مناسب‌ترین زمان برای این معارفه‌ است.
با توجه به وضعیت جهانی پاندمی کرونا، بهترین زمان ارائه‌ی عینک هوشمند اپل جهت فروش در بازار، سال 2022 است، چرا که برنامه‌ی واکسیناسیون جهانی، بیماری کووید 19 را کنترل خواهد کرد و جهان با امیدواری بیشتری وارد دوران پساکرونا خواهد شد. به همین دلیل شایعات زیادی درباره‌ی فروش این عینک در سال 2022 مطرح شده.

عینک مجازی اپل
عینک هوشمند اپل، مانند سایر محصولات این کمپانی از برنامه‌های پیش‌فرض IOS پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد معرفی این عینک در کنفرانس توسعه‌دهندگان ، دعوت مدیران اپل از توسعه‌دهندگان است، تا شروع به تولید نرم‌افزارهای متناسب با ویژگی‌های عینک هوشمند اپل کنند. از طرف دیگر گمان می‌شود، طی WWDC21 از توسعه‌دهندگان برای شرکت در چالش طراحی و تولید برنامه‌های اولیه دعوت شود، تا به وسیله‌ی این کارزار جهانی فرصتی نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرارداده شود.

 

رونمایی یا ورود به بازار

تحلیل‌هایی که تا به این‌جا ارائه شد، برگرفته از اعلامیه‌ها و تبلیغات کمپانی اپل برای WWDC21 می‌باشد. این تحلیل‌ها استدلال‌های منطقی هستند، که ممکن است رخ ندهند. آنچه مسلم است عینک هوشمند اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2021 حضور خواهد داشت. این حضور می‌تواند همان‌طور که تا اینجا بیان کردیم، تنها یک رونمایی برای توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی و یک سورپرایز بزرگ برای طرفداران محصولات اپل باشد.
بسیاری از تحلیل‌گران حوزه‌ی تکنولوژی معتقدند، احتمالا کمپانی اپل در 7ژوئن 2021، عینک هوشمند خود را به مصرف‌کنندگان – نه توسعه‌دهندگان – معرفی کند. توجیه این دست تحلیل‌گران ارائه‌ی اولین مدل اپل واچ در سال 2014، بدون هیچ پیش‌زمینه‌ و معرفی‌ای می‌باشد.
البته در این میان باید جایی هم برای ایجاد هیاهوهای تبلیغاتی کمپانی‌ها باز نگه‌داشت؛ که همیشه به دنبال جنجال رسانه‌ای برای در صدر بودن هستند. پس با این حساب ممکن است هیچ کدام از اتفاق‌هایی که بیان کردیم نیفتند. نه رونمایی در کار باشد و نه ورود به بازاری. باید منتظر ماند و دید این کمپانی چه خوابی برای علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی دیده است؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%be%d9%84-vr-ar-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads