داغ ترین ها :
فعال و غیر فعالسازی فایروال در ویندوز 10

فعال و غیر فعالسازی فایروال در ویندوز 10

زمانی که مایکروسافت ویندوز 10 را راه‌اندازی کرد، فایروال معروف خود را Windows Defender نامید که اکنون Windows Defender Antivirus نامیده می‌شود. فایروال‌هایی از جمله (windows defender antivirus) می‌توانند سیستم‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشند که سیستم شما را از نفوذ ترافیک‌های مخرب، حملات هکر‌ها، نفوذ مهاجمان و دسترسی‌های غیرمجاز محافظت می‌کند.
در کل فایروال از دسترسی به کامپیوتر‌ها جلوگیری کرده و ترافیک رد و بدل شده (Send & Recived) در شبکه را کنترل می‌کند. فایروال یک ابزار امنیتی سیستمی است که می‌تواند یک برنامه‌ی نرم‌افزاری، یک دستگاه اختصاصی یا هر بستر شبکه‌ای باشد که با توجه به قوانینی که در آن‌ها تعریف می‌شود تنها اجازه ورود و دسترسی به اشخاص و کاربران تعریف‌شده یک سیستم را می‌دهد.

 

تکنولایف با تنوع بالای مدل و برند میزبان تمام خریداران امروز لپ تاپ در ایران است: قیمت لپ تاپ

 

مشکل غیر فعال شدن فایروال ویندوز ۱۰

هدف اصلی فایروال‌ها این است که از ورود مهمان‌های ناخوانده و آسیب رسیدن به سیستم جلوگیری کنند. اما از کار انداختن فایروال ویندوز ۱۰ باعث رفت و آمد بدون محدودیت اطلاعات می‌شود و از آن بدتر این است که این اطلاعات علاوه بر ترافیک مد نظر شما، می‌تواند حاوی اطلاعات مخرب و دسترسی‌های غیر مجاز نیز می‌شود که ریسک استفاده از شبکه را نیز افزایش می‌دهد. غیر فعال کردن فایروال ویندوز ۱۰ علاوه بر سیستم می‌تواند به کل سیستم آسیب برساند پس توصیه می‌کنیم که تا حد ممکن فایروال را غیر فعال نکنید. این درست است که قبل از آپدیت نرم‌افزار شما باید غیر فعال کردن فایر وال ویندوز ۱۰ را انجام دهید، اما برای امنیت بیشتر در این گونه مواقع توصیه می‌شود که اتصال اینترنت سیستم را خاموش کنید و سپس نرم‌افزار را آپدیت کنید، همچنین فایروال را می‌توانید به نحوی تنظیم کنید که بعد از مدت معینی مجدداً فایروال فعال شود.

فعال و غیرفعال كردن firewall در ویندوز ۱۰

ابتدا باید به صفحه کنترل پنل وارد شوید، برای این کار می‌توانید از قسمت type here to search عبارت control panel را تایپ کنید. ( دقت داشته باشید view by در کنترل پنل حتماً در حالت category باشد)
system and security را در کنترل پنل انتخاب کنید. بعد از وارد شدن به قسمت system and security صفحه زیر ظاهر می‌شود که شما باید در این قسمت روی windows defender firewall کلیک کنید.

فعال و غیر فعالسازی فایروال در ویندوز 10

 

در صفحه جدیدی که باز می‌شود باید در سمت چپ صفحه روی گزینه turn windows defender firewallon or off کلیک کنید.

فعال و غیر فعالسازی فایروال در ویندوز 10

در مرحله آخر این صفحه نمایش داده می‌شود و فقط کافی است برای فعال کردن فایر وال گزینه on و برای غیر فعال کردن فایر وال ویندوز ۱۰ گزینه off را انتخاب کنید.

فعال و غیر فعالسازی فایروال در ویندوز 10

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ۳ گزینه برای هر یک از حالت‌های public ، private و domain وجود دارد که در ادامه به برسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

Domain network setting
در این قسمت می‌توانید تنظیمات firewall را برای شبکه داخلی انجام دهید.

Private network setting
در این قسمت می‌توانید تنظیمات firewall را برای شبکه محلی انجام دهید.

Public network setting
در این قسمت می‌توانید تنظیمات firewall را برای شبکه عمومی انجام دهید. هر کدام از این سه قسمت دارای تنظیمات جداگانه می‌باشد.

Turn On Windows Defender Firewall

با انتخاب این گزینه فایر وال فعال خواهد شد.

Block all incoming connections ،including those in the list of allowed apps
با انتخاب این گزینه تمام ترافیک ورودی و خروجی محدود می‌شوند.

Notify me when windows defender firewall blocks a new app
با انتخاب این گزینه اگر فایروال نرم‌افزاری را محدود کند به کاربر اطلاع داده می‌شود.

Turn off windows defender firewall
با انتخاب این گزینه غیر فعال کردن فایر وال ویندوز ۱۰ انجام می‌شود.

 

روش غیرفعال کردن آپدیت های ویندوز در نسخه های مختلف را در مطلب زیر بخوانید:
خاموش کردن آپدیت ویندوز

 

رفع مشکل فایروال در ویندوز ۱۰

اگر فایروال شما روشن نمی‌شود نگران نشوید! برای رفع مشکل فایروال در ویندوز ۱۰ اولین کاری که باید انجام دهید این است که سرویس فایروال ویندوز را ریستارت restart کنید.

  • ریست کردن سیستم فایروال ویندوز ۱۰

    برای این کار کافی است در قسمت سرچ ویندوز عبارت service.msc را تایپ کنید و در پنجره باز شده به دنبال گزینه windows defender firewall بگردید. بر روی این گزینه کلیک راست کرده و گزینه restart را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن فایروال ویندوز 10

بعداز پردازش کامل سیستم دوباره بر روی آیتم windows defender firewall کلیک راست کرده و این بار گزینه properties را انتخاب کنید. سپس مطمئن شوید که startup type بر روی حالت automatic قرار دارد.

ریست کردن تنظیمات فایروال ویندوز ۱۰

یک روش دیگر برای رفع مشکل فایروال در ویندوز ریست کردن تنظیمات فایروال است. برای این کار windows defender firewall را در قسمت سرچ ویندوز تایپ و سرچ کنید. بر روی گزینه windows defender firewall کلیک کنید سپس در پنجره باز شده در پنل سمت چپ به دنبال گزینه restore defaults کلیک کنید.

غیرفعال كردن firewall در ویندوز 10

در صفحه تازه باز شده هم مجدداً گزینه restore defaults را انتخاب کنید و سیستم خود را ریست کنید.

برگرداندن تنظیمات فایروال ویندوز 10 به حالت اولیه
در انتها باید گفت که برای رفع مشکل فایروال ویندوز باید دید که این مشکل از کجاست و راه حل آن را بیابیم. در این مطلب بیشتر قصد آموزش نحوه فعال و غیر فعال کردن firewall را داشتیم، پس به ذکر دو نمونه راهکار عمومی بسنده کردیم.

 

پسورد ویندوز خود را به خاطر نمی‌آورید؟ مطلب زیر را بخوانید:
رمز کامپیوتر را فراموش کردم

 

سؤالات متداول

فایروال ویندوز چیست؟
فایروال وظیفه متمایز کردن شبکه داخلی از شبکه خارجی را بر عهده دارد، مثل ساز و کار اینترنت، فایروال در ویندوز مجوز برقراری ترافیک از یک پورت خاص به یک مقصد تعیین شده را صادر می‌کند و در همین زمان هم می‌تواند ترافیک شبکه را مسدود کند.

اگر فایروال را غیرفعال کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ اطلاعات ورودی و خروجی بدون هیچ محدودیتی منتقل می‌شوند که ممکن است جدا از اطلاعاتی که دریافت می‌کنید سیستم با موارد مخرب همراه شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ba%db%8c%d8%b1-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%81%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%84-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-10/
ads
ads