داغ ترین ها :
فناوری شارژ سریع 45 واتی سامسونگ برای پرچمداران جدید ظاهرا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد

فناوری شارژ سریع 45 واتی سامسونگ برای پرچمداران جدید ظاهرا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد

یکی از ایراداتی که همیشه به پرچمداران سامسونگ وارد می‌کردیم این بود که این محصولات از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کردند و این در حالی است که میانرده‌های شیائومی نیز در حال حاضر از شارژ سریع ۳۳ وات به بالا استفاده می‌کنند و قاتل پرچمدارهای این شرکت به فناوری ۶۷ و ۱۲۰ واتی مجهز شده‌اند.

سامسونگ امسال بالاخره دست به کار شده و حالا بعد از تأخیر زیاد شارژ سریع ۴۵ واتی را به گلکسی S22 اولترا و گلکسی S22 پلاس اضافه کرده است و گلکسی S22 اما همچنان از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و از این قافله جا مانده است.

در کل این پیشرفت سامسونگ را می‌توانیم یک اتفاق خوب به حساب بیاوریم اما هنوز هم این شرکت کره‌ای حتی از میانرده‌های سازندگان چینی نیز عقب‌تر است و این محصولات در حال حاضر از شارژ سریع ۶۷ واتی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شیائومی 11 تی شارژ سریع ۶۷ واتی دارد و مدل پرو به شارژ سریع ۱۲۰ واتی مجهز شده است.

به هر روی سامسونگ در این زمینه پیشرفت داشته اما ظاهرا طبق بررسی‌های انجام شده این فناوری نسبت به فناوری قبلی پیشرفت زیادی در عمل ایجاد نمی‌کند و این موضوع بیشتر جنبه تبلیغاتی برای شرکت کره‌ای دارد و در عمل شما همچنان باید زمان نسبتا زیادی را برای شارژ شدن کهکشانی پرچمدار خود منتظر بمانید.

همان طور که می‌دانید این گوشی‌ها درون جعبه خود آداپتور ندارند و شما باید این آداپتورها را به صورت جداگانه تهیه کنید. در این تست انجام شده دو گوشی S22 پلاس و S22 اولترا یک بار با آداپتور ۲۵ واتی سامسونگ و بار دیگر با آداپتور ۴۵ واتی این شرکت شارژ شده‌اند تا تفاوت سرعت به شکل کامل مشخص شود.

نتایج اما بسیار عجیب و نا امید کننده هستند. گلکسی S22 پلاس با آداپتور ۲۵ واتی در مدت ۳۰ دقیقه حدود ۶۲ درصد شارژ شده است و در همین زمان آداپتور ۴۵ واتی توانسته شارژ این کهکشانی را به ۶۴ درصد برساند. یعنی برای این گوشی فناوری شارژ سریع ۲۵ و ۴۵ واتی در مدت ۳۰ دقیقه تنها ۲ درصد تفاوت دارند که این اصلا پیشرفت به حساب نمی‌آید.

از طرف دیگر اتفاق عجیب‌تری برای S22 اولترا رخ می‌دهد. این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه با آداپتور ۲۵ واتی حدود ۶۱ درصد شارژ می‌شود در صورتی که در همین مدت زمان آداپتور ۴۵ واتی این کهکشانی را حدود ۶۰ درصد شارژ می‌کند و این یعنی فناوری شارژ سریع جدیدتر به نوعی کندتر عمل می‌کند!

این موضوع بسیار عجیب است و باعث می‌شود این پیشرفت را صرفا به جهت تبلیغات بدانیم. بگذارید نتایج شارژ کامل این دو گوشی با فناوری قدیم و جدید را هم مرور کنیم تا موضوع بیشتر مشخص شود.

شارژ کامل گلکسی S22 پلاس با آداپتور ۲۵ واتی حدود ۱ ساعت و ۲ دقیقه زمان می‌برد و این مدت با آدپتور ۴۵ واتی جدید به ۱ ساعت و ۱ دقیقه کاهش می‌یابد که عملا این تغییر را نمی‌توانیم تغییر به حساب بیاوریم و در عمل قطعا این موضوع حس نمی‌شود.

شارژ کامل گلکسی S22 اولترا با آداپتور ۲۵ واتی حدود ۱ ساعت و ۴ دقیقه زمان نیاز دارد و با فناوری جدید این زمان به حدود ۵۹ دقیقه کاهش می‌یابد که این تفاوت نیز اصلا محسوس نیست و در عمل حس نمی‌شود.

جالب است بدانید که سامسونگ قبل‌تر فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی را به روی نوت 10 پلاس استفاده کرده بود اما سال بعد به روی نوت 20 اولترا شاهد کاهش این فناوری به ۲۵ وات بودیم.

حال بعد از چند سال که سامسونگ مجدد این فناوری را به دو پرچمدار گران قیمت‌تر خود اضافه کرده تغییر محسوسی نسبت به سال قبل ایجاد نشده و این به طور کلی نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای در زمینه فناوری شارژ سریع از رقبای چینی خود به مراتب عقب‌تر است و ضعیف‌تر عمل می‌کند و این موضوع را همچنان می‌توان یکی از نقاط ضعف این شرکت به حساب آورد.

پس اگر این دو گوشی را خریداری کردید و در خانه آداپتور ۲۵ واتی سامسونگ داشتید اصلا نیازی نیست که پول بیشتری برای خرید آداپتور ۴۵ واتی صرف کنید و آداپتور ۲۵ واتی عملکرد مشابهی را به شما ارائه می‌دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان چرا فناوری شارژ سریع جدید سامسونگ در عمل تأثیری ندارد و این موضوع برای شما تا چه حد مهم است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-45-%d9%88%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be/
ads
ads