داغ ترین ها :
فهرست گوشی های پرچمدار شیائومی

فهرست گوشی های پرچمدار شیائومی

شیائومی هم مانند سامسونگ در بازه‌های قیمتی مختلف گوشی هوشمند تولید می‌کند ولی در بازار ایران بیشتر گوشی‌های میان‌رده یا نهایتا قاتل پرچمدار این برنده چینی مورد توجه هستند و این در صورتی است که پرچمداران شیائومی مشخصات و در عین حال قیمت بسیار خوبی دارند.

در ادامه مطلب قصد داریم پرچمداران شیائومی که شما می‌تواند در حال حاضر آن‌ها را خریداری کنید معرفی کنیم و به مشخصات هر کدام بپردازیم. توجه داشته باشید که قیمت این گوشی‌ها از زیاد به کم مرتب شده است و طبیعتا ارزان‌ترین پرچمدار قابل خرید در انتهای لیست است.

برای خرید گوشی شیائومی با قیمت عالی از سایت تکنولایف دیدن کنید: گوشی شیائومی

شیائومی می 11 اولترا

درست است که شیائومی می 11 اولترا پرچمدار سال قبل است ولی از آنجایی که شیائومی هنوز نسخه اولترا پرچمداران جدید خود را معرفی نکرده این دستگاه به نوعی هنوز هم بهترین نسخه از سری خود است. این پرچمدار از ابتدای عرضه به خصوص از نظر دوربین مورد توجه بود و توانست برای مدت زیادی بهترین نمره دوربین در Dxomark را داشته باشد و به تازگی به جایگاه سوم منتقل شده که هنوز هم بی‌نظیر است.

قاب پشتی شیائومی می 11 اولترا به جای شیشه از سرامیک ساخته شده و طراحی براقی هم دارد. به روی این قاب و قسمت بالایی، یک فریم بسیار بزرگ برای قرارگیری لنز‌های دوربین این گوشی به چشم می‌آید که رنگ مشکی داشته و از سه دوربین به همراه فلش، نمایشگر کوچک و فوکوس لیزری میزبانی می‌کند.

این فریم دوربین بیرون زدگی بسیار زیادی دارد و قطعا می‌توان این موضوع را یکی از نقاط ضعف می ۱۱ اولترا در طراحی به حساب آورد. البته شیائومی خیلی هم چاره‌ای نداشته و باید لنزهای بزرگ این پرچمدار را درون فضای داخلی جای می‌داده است. در واقع این بیرون‌زدگی فریم دوربین تاوانی است که برای دوربین‌های تحسین‌برانگیز این پرچمدار می‌پردازید.

فریم اطراف می ۱۱ اولترا هم جنس آلومینیومی داشته و طراحی براقی دارد. این فریم در سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا اینفرارد، اسپیکر دوم، میکروفون دوم و نوشته‌ی هارمن‌کاردن و در پایین درگاه سیم‌کارت، درگاه Type C، میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی را شامل می‌شود.

این پرچمدار کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و لبه‌های برس خورده‌ی آن حس مرغوبیت را هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند. لبه‌های قاب پشتی هم دارای انحنای کافی هستند تا این گوشی سنگین به خوبی در دست قرار بگیرد.

در زمینه صفحه نمایش به طور حتم می 11 اولترا یکی از بهترین‌های موجود در جهان است و در ادامه دلیل این موضوع را بهتر متوجه خواهید شد. نمایشگر این پرچمدار اندازه‌ای 6.81 اینچی داشته و برای آن رزولوشن 1440×3200 در نظر گرفته شده است. این نمایشگر نیز از نوع امولد بوده و از محتوای HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

شیائومی از نظر روشنایی این صفحه نمایش را به بهترین نسخه موجود تبدیل کرده و توانایی روشن شدن تا 1700 نیت را برای آن در نظر گرفته است. نرخ نوسازی لمس 480 هرتزی و نرخ نوسازی 120 هرتزی از دیگر مشخصه‌های کلیدی می ۱۱ اولترا است که نرخ نوسازی هم به صورت تطبیقی بوده و می‌تواند از ۳۰ تا ۱۲۰ بنا به محتوای در حال پخش تنظیم شود.

به تنظیمات بخش نمایشگر  می ۱۱ اولترا که مراجعه کنید با چهار حالت  Auto، Saturated، Orginal Colour  و Advance Settings مواجه می‌شوید. حالت خودکار که به صورت پیش فرض نمایشگر به روی آن قرار دارد مانند True Tone گوشی‌های اپل عمل کرده و دقت رنگ‌ها را بسته به نور محیط تنظیم می‌کند.

حالت دیگر Orginal Colour  است که رنگ‌هایی در نهایت دقت به شما ارائه می‌دهد و برخلاف حالت خودکار رنگ‌ها همیشه حالت یکسانی دارند. حالت Saturated برای دسته از کاربرانی است که ترجیح می‌دهند نمایشگری با رنگ‌های غلیظ‌‌تر داشته باشند. حالت Advance Settings نیز برای دسته از کاربرانی است که می‌خواهند نمایشگر را دقیقا مطابق با نیاز خود تنظیم کنند و این گزینه به آن‌ها امکان می‌دهد تا غلظت رنگ، شارپنس و … را به صورت دستی تنظیم کنند.

می ۱۱ اولترا به بهترین تراشه‌ی موجود برای گوشی‌های اندرویدی در زمان خود یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. این تراشه‌ی ۵ نانومتری پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)، پردازنده گرافیکی Adreno 660 ، آخرین موتور هوش مصنوعی موجود و یک مودم 5G داخلی را شامل می‌شود. این تراشه هنوز هم یکی از بهترین‌های جهان است.

این تراشه را ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند. این مجموعه سخت افزاری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی می ۱۱ اولترا دست به دست هم داده‌اند تا عملکری بی نظیر را از این گوشی شاهد باشیم. این پرچمدار به راحتی از پس همه‌ی کارها برمی‌آید و تا چند سال می‌توانید به روی عملکرد آن حساب کنید.

شیائومی می 11 اولترا به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده و می‌تواند با یک شارژ کامل حدود 11 ساعت وب‌گردی یا 15 ساعت پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد و در صورت داشتن استفاده ترکیبی و معمول یک روز کامل شارژدهی کند. با یک بار شارژ کامل این گوشی از صبح تا شب می‌توانید از آن بهره ببرید و احتمالا آخر شب مجبور می‌شوید آن را به شارژ متصل کنید.

شیائومی برای پرچمدار خود شارژ سریع ۶۷ واتی در نظر گرفته و نکته‌ی جذاب‌تر این که همچنان آداپتور آن را درون جعبه‌ی محصول قرار داده اتفاقی که در مورد پرچمداران سامسونگ و اپل صدق نمی‌کند. استفاده از شارژ سریع ۶۷ واتی باعث شده تا شارژ شدن می ۱۱ اولترا از ۰ تا ۱۰۰ حدود ۳۷ دقیقه زمان نیاز داشته باشد. برای پرچمدار شیائومی شارژ سریع بی‌سیم ۶۷ واتی هم در نظر گرفته شده که به کمک آن می‌توان این دستگاه را در مدت ۳۹ دقیقه به طور کامل شارژ کرد.

دوربین اصلی می ۱۱ اولترا یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل GN2 با اندازه‌ی 1/1.12 اینچ و  پیکسل ۱.۴ میکرون دارد. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

این دوربین به دلیل ترکیب پیکسل‌ها به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی می ۱۱ اولترا تحسین برانگیز هستند. این تصاویر جزئیات بسیار زیادی دارند و پردازش آن‌ها بیشتر شبیه به دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای است تا دوربین گوشی هوشمند.

در این عکس‌ها عملا هیچ نویزی دیده نمی‌شود و رنگ‌ها کاملا زنده و طبیعی به ثبت می‌رسند و نه به حدی غلیظ هستند که حالت طبیعی از دست برود و نه به حدی بی روح که عکس جذابی را شاهد نباشیم. رنج دینامیکی این تصاویر بسیار گسترده است و به واقع از مشاهده‌ی عکس‌ها و این که تا چه حد به واقعیت نزدیک هستند شگفت زده خواهید شد.

دوربین اصلی این پرچمدار را سنسور 48 مگاپیکسلی فوق عریض و پریسکوپ تله فوتو 48 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 5 برابری همراهی می‌کند و دوربین سلفی قرار گرفته درون پانچ هول هم سنسوری 20 مگاپیکسلی دارد.

شیائومی می 11 اولترا

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو در حال حاضر بهترین پرچمدار سری شیائومی 12 است. این گوشی هم قابی شیشه‌ای از نوع مات دارد و از لوگوی شیائومی در پایین سمت چپ و از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ میزبانی می‌کند. فریم مستطیلی دوربین‌های این گوشی کاملا همرنگ با بدنه طراحی شده تا هماهنگی بیشتری در طراحی این محصول ایجاد کند. این فریم همچنین کمی بالاتر از بدنه قرار گرفته است تا دوربین‌ها کمترین بیرون زدگی ممکن را داشته باشند.

فریم شیائومی 12 پرو از جنس آلومینیوم بوده و در سمت راست میزان دکمه‌های ولوم و پاور است. در بالای این گوشی لوگوی هارمن کاردن، اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد و در پایین خشاب سیم کارت، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type C به چشم می‌آید. کیفیت ساخت این محصول بسیار خوب است و با در دست گرفتن این گوشی قطعا حس یک گوشی باکیفیت و خوش ساخت به شما منتقل می‌شود و این دستگاه کاملا می‌توانند حس و حال پرچمدار بودن را به شما منتقل کنند.

این محصول پنلی 6.73 اینچی از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن QHD دارد و در نتیجه تراکم بسیار عالی 521 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند تا هیچ حرف و حدیثی در مورد صفحه نمایش باقی نماند. بد نیست بدانید که نرخ لمس این پنل برابر با 480 هرتز است که باعث می‌شود هنگام بازی کردن دستورات بسیار سریع‌تر اجرا شوند.

کیفیت صفحه نمایش شیائومی 12 پرو بی‌نظیر است و به راحتی می‌تواند در بین بهترین‌های موجود در جهان قرار بگیرد. محتوای نمایش داده شده در این پنل بسیار زنده و شارپ هستند و کنتراست عالی را مشاهده خواهید کرد. این موارد در کنار حاشیه‌های کم باعث می‌شوند که به معنای واقعی از نگاه کردن به پنل روبرویی این گوشی لذت ببرید.

شما می‌توانید رنگ بندی صفحه نمایش نماینده شیائومی را نیز از طریق تنظیمات تغییر دهید. حالت پیش فرض و پیشنهاد شده Vivid است که بسته به محتوای در حال پخش رنگ‌ها را تنظیم می‌کند. حالت Saturated به صورت دائمی غلظت رنگ‌ها را افزایش می‌دهد و حالت Original color نیز برای زمانی است که می‌خواهید رنگ‌ها دقیق‌ترین حالت خود را داشته باشند. در نهایت حالت Advanced settings نیز برای تنظیم کردن نمایشگر به صورت دستی است.

شیائومی 12 پرو در بخش سخت‌ افزاری یکی از بهترین‌های دنیای اندروید است و از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه فناوری 4 نانومتری دارد و هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه کوالکام نیز واقعا عالی و تحسین برانگیز است و اسنپدراگون 8 نسل 1 با اختلاف کم پشت سر تراشه پرچمدار اپل یعنی A15 Bionic قرار می‌گیرد. این تراشه هم مانند A15 می‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌های حال حاضر را در بالاترین سطح ممکن اجرا کند و همچنین شما می‌توانید تا چند سال با خیال راحت به روی عملکرد خوب این تراشه حساب باز کنید. شیائومی 12 پرو را در بخش سخت افزاری 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا این بخش تکمیل شود. این پرچمدار از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

در بخش امنیتی شیائومی 12 پرو از دو روش مرسوم تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند. تشخیص چهره سرعت و دقت مناسبی دارد ولی نمی‌توانید به طور 100 درصدی به روی امنیت آن حساب باز کنید. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز زیر نمایشگر قرار گرفته و به صورت اپتیکال است. سرعت و دقت این حسگر را نیز می‌توانیم خوب و مناسب ارزیابی کنیم و پیشنهاد می‌کنیم از این روش برای باز کردن قفل صفحه گوشی بهره ببرید.

دوربین اصلی شیائومی 12 پرو سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX707 با اندازه پیکسل 1.22 میکرون و اندازه سنسور 1/1.28 اینچی دارد و در پس لنزی 24 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی شیائومی 12 پرو تصاویری با رنج دینامیکی عالی و شارپنس مناسب به ثبت می‌رساند. جزئیات این عکس‌ها نیز زیاد است و نویز کمی در تصاویر دیده می‌شود و این گوشی رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رساند.

دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری دوربین اصلی را همراهی می‌کنند تا هر سه دوربین موجود به روی قاب پشتی رزولوشن 50 مگاپیکسل داشته باشند. سنسور سلفی این پرچمدار هم 32 مگاپیکسلی است.
گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12

شیائومی 12 نسخه پایه‌ای پرچمداران شیائومی است و در زمینه طراحی کاملا شرایط مشابه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی شیائومی 12 پرو دارد و البته از نظر اندازه و ارگونومی کاملا شبیه به برادر کوچک‌تر خود یعنی 12x است.

شیائومی 12 نیز نمونه یک شاهکار در زمینه صفحه نمایش است و شیائومی هنر خود را در این محصول به نمایش گذاشته است. این گوشی از پنلی 6.28 اینچی با فناوری امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+‌ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل تراکم 419 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

این پنل اولین نمایشگر 12 بیت رنگی موجود در جهان است که از گستره رنگی 68 میلیاردی پشتیبانی می‌کند (پنل شیائومی 12 ایکس نیز از مشابه است). در نهایت نرخ لمس این پنل 480 هرتز است که برای کاربرانی که قصد بازی کردن با گوشی را دارند موضوع بسیار مهم و مثبتی به حساب می‌آید.

کیفیت این نمایشگر به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است و باید بگوییم که سازنده چینی به دستاورد بزرگی در زمینه صفحه نمایش گوشی‌های خود دست پیدا کرده است. رنگ‌ها بیش از هر زمان دیگری در این نمایشگر دقیق هستند و محتوا با کنتراست عالی و بسیار شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و قطعا به محض مشاهده این نمایشگر متوجه کیفیت بی‌نظیر آن خواهید شد.

رنگ مشکی نیز طبق انتظار در این صفحه نمایش با عمق بی‌نهایت نمایش داده می‌شود. در کنار این کیفیت نرخ نوسازی 120 هرتزی این پنل و نرخ لمس 480 هرتزی باعث می‌شود تا دستورات در سریع‌ترین حالت ممکن اجرا شده و به بهترین شکل به نمایش دربیاید. نرخ نوسازی این گوشی تطبیقی است و می‌تواند بین 60، 90 و 120 هرتز تغییر کند تا شارژ دهی نیز تحت الشعاع قرار نگیرد.

شما می‌توانید رنگ بندی صفحه نمایش نماینده شیائومی را نیز از طریق تنظیمات تغییر دهید. حالت پیش فرض و پیشنهاد شده Vivid است که بسته به محتوای در حال پخش رنگ‌ها را تنظیم می‌کند. حالت Saturated به صورت دائمی غلظت رنگ‌ها را افزایش می‌دهد و حالت Original color نیز برای زمانی است که می‌خواهید رنگ‌ها دقیق‌ترین حالت خود را داشته باشند. در نهایت حالت Advanced settings نیز برای تنظیم کردن نمایشگر به صورت دستی است.

شیائومی 12 در کنار شیائومی 12 پرو در بخش سخت‌ افزاری یکی از بهترین‌های دنیای اندروید است و از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه فناوری 4 نانومتری دارد و هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه کوالکام نیز واقعا عالی و تحسین برانگیز است و اسنپدراگون 8 نسل 1 با اختلاف کم پشت سر تراشه پرچمدار اپل یعنی A15 Bionic قرار می‌گیرد. این تراشه هم مانند A15 می‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌های حال حاضر را در بالاترین سطح ممکن اجرا کند و همچنین شما می‌توانید تا چند سال با خیال راحت به روی عملکرد خوب این تراشه حساب باز کنید. شیائومی 12 پرو را در بخش سخت افزاری 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا این بخش تکمیل شود. این پرچمدار از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی 12 سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه‌ی 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. این دوربین اصلی را دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی همراهی می‌کند و سنسور دوربین سلفی هم رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد.

شیائومی 12 از باتری‌ 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و می‌تواند حدود 12 ساعت وب‌گردی یا حدود 16 ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد. با استفاده نرمال و معمول به احتمال قوی این گوشی حدود یک روز دوام می‌آورد که عملکرد قابل قبولی است. البته باید توجه داشته باشید که الگوی مصرف کاربران متفاوت است و این اعداد می‌توانند بیشتر یا حتی کمتر شوند و ما تنها می‌توانیم به صورت حدودی شارژ دهی گوشی‌ها را بیان کنیم.

شیائومی 12 ایکس از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه شما درون جعبه آداپتور را دریافت می‌کنید. به لطف این فناوری شما می‌توانید گوشی خود را در مدت 30 دقیقه تا حدود 80 درصد و در مدت حدود 45 دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

شیائومی 12

شیائومی 12X

این گوشی در واقع در دسته‌بندی قاتل پرچمدار قرار می‌گیرد ولی از آنجایی که DNA کاملا مشابهی با پرچمداران شیائومی دارد و نام آن هم مشابه همین سری است در این لیست حضور پیدا کرده است. شیائومی 12 ایکس از قاب پشتی از جنس شیشه با طراحی مات استفاده می‌کند. در بالا بخش سمت چپ این قاب فریم مستطیلی شکل دوربین‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه همرنگ با قاب پشتی است و سه لنز و یک فلش را در بر می‌گیرد.

این قاب که در پایین از لوگوی شیائومی میزبانی می‌کند لبه‌های خمیده دارد تا بهتر در دست قرار بگیرد. البته به طور کلی ارگونومی به طور حتم یکی از نقاط قوت این گوشی شیائومی است؛ چرا که 12 ایکس وزنی 176 گرمی و ضخامت 8.2 میلی متری دارد و ابعاد آن نیز بسیار مناسب است.

فریم آلومینیومی اطرف گوشی در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را شامل می‌شود و در بالا از اینفرارد، نوشته هارمن کاردن، میکروفون دوم و اسپیکر دوم میزبانی می‌کند. به روی فریم پایینی نیز اسپیکر، میکروفون، درگاه Type C و خشاب سیم‌کارت دیده می‌شود.

صفحه نمایش این دستگاه توانسته حدود 89 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و این یعنی با حاشیه‌های باریکی مواجه هستیم و لذت مشاهده محتوا به روی دو گوشی بسیار زیاد است. نمایشگر شیائومی 12 ایکس در لبه‌ها مقدار کمی خمیدگی دارد که می‌تواند بسته به سلیقه شما امری مثبت به حساب بیاید. 12 ایکس برای مراقبت از نمایشگر خود به سراغ گوریلاگلس ویکتوس رفته‌ تا در برابر خط و خش و ضربه بتواند تا حد زیادی مقاومت کند.

شیائومی 12 ایکس نیز نمونه یک شاهکار در زمینه صفحه نمایش است و شیائومی هنر خود را در این محصول به نمایش گذاشته است. این گوشی از پنلی 6.28 اینچی با فناوری امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+‌ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل تراکم 419 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

این پنل اولین نمایشگر 12 بیت رنگی موجود در جهان است که از گستره رنگی 68 میلیاردی پشتیبانی می‌کند. در نهایت نرخ لمس این پنل 480 هرتز است که برای کاربرانی که قصد بازی کردن با گوشی را دارند موضوع بسیار مهم و مثبتی به حساب می‌آید.

کیفیت این نمایشگر به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است و باید بگوییم که سازنده چینی به دستاورد بزرگی در زمینه صفحه نمایش گوشی‌های خود دست پیدا کرده است. رنگ‌ها بیش از هر زمان دیگری در این نمایشگر دقیق هستند و محتوا با کنتراست عالی و بسیار شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و قطعا به محض مشاهده این نمایشگر متوجه کیفیت بی‌نظیر آن خواهید شد.

رنگ مشکی نیز طبق انتظار در این صفحه نمایش با عمق بی‌نهایت نمایش داده می‌شود. در کنار این کیفیت نرخ نوسازی 120 هرتزی این پنل و نرخ لمس 480 هرتزی باعث می‌شود تا دستورات در سریع‌ترین حالت ممکن اجرا شده و به بهترین شکل به نمایش دربیاید. نرخ نوسازی این گوشی تطبیقی است و می‌تواند بین 60، 90 و 120 هرتز تغییر کند تا شارژ دهی نیز تحت الشعاع قرار نگیرد.

شیائومی 12X از تراشه اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد. این تراشه ۷ نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 585 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 585  با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 585 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 میزبانی می‌کند. این چیپست را قبلا به روی پوکو اف 3 خود شیائومی دیده‌ایم و می‌دانیم که تا چه حد قدرت زیاد و پایداری مناسبی دارد. این تراشه می‌تواند همه برنامه‌ها و بازی‌ها را در نهایت گرافیک و فریم ریت به اجرا دربیاورد و شما را در انجام هر کاری به خوبی همراهی کند. اسنپدراگون 870 مقداری از اسنپدراگون 888 ضعیف‌تر است و به احتمال قوی حداقل تا 2 سال می‌تواند در بالاترین سطح از پس پردازش‌های مختلف بربیاید.

این سخت افزار با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 و 8 یا 12 گیگابایت حافظه داخلی تکمیل می‌شود. این محصول از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و باید از ابتدا میزان حافظه مورد نیاز خود را خریداری کنید تا با کمبود فضا مواجه نشوید.

شیائومی 12X از باتری‌ 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و می‌تواند حدود 16 ساعت وب‌گردی یا حدود 19 ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد. با استفاده نرمال و معمول به احتمال قوی این گوشی حدود 1.5 روز دوام می‌آورد که عملکرد بسیار خوبی است. البته باید توجه داشته باشید که الگوی مصرف کاربران متفاوت است و این اعداد می‌توانند بیشتر یا حتی کمتر شوند و ما تنها می‌توانیم به صورت حدودی شارژ دهی گوشی‌ها را بیان کنیم. شیائومی 12 ایکس از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه شما درون جعبه آداپتور را دریافت می‌کنید. به لطف این فناوری شما می‌توانید گوشی خود را در مدت 30 دقیقه تا حدود 80 درصد و در مدت حدود 45 دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

شیائومی 12 ایکس سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه‌ی 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. این دوربین اصلی را دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی همراهی می‌کند و سنسور دوربین سلفی هم رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد.

به نوعی می‌توان شیائومی 12 ایکس را عملا همان شیائومی 12 با تراشه ضعیف‌تر و البته قیمت پایین‌تر به حساب آورد؛ چرا که در تمام موارد دیگر تقریبا این دو گوشی مشخصات مشابه و عملکرد یکسانی دارند.

شیائومی 12X

سوالات متداول

ارزان‌ترین پرچمدار شیائومی کدام است؟ شیائومی 12X در واقع در دسته‌بندی قاتل پرچمدار قرار می‌گیرد ولی از آنجایی که DNA کاملا مشابهی با پرچمداران شیائومی دارد و نام آن هم مشابه همین سری است در این لیست حضور پیدا کرده است. به نوعی می‌توان شیائومی 12 ایکس را عملا همان شیائومی 12 با تراشه ضعیف‌تر و البته قیمت پایین‌تر به حساب آورد؛ چرا که در تمام موارد دیگر تقریبا این دو گوشی مشخصات مشابه و عملکرد یکسانی دارند. این از ارزش خرید بالایی برخوردار است و می‌توانید آن را با قیمت بسیار کمتر از پرچمداران بازار خریداری کنید.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟ شیائومی می 11 اولترا نه‌تنها بهترین گوشی شیائومی حال حاضر از نظر دوربین است، بلکه در جایگاه سوم بهترین گوشی‌های جهان از نظر دوربین با اختلاف جزئی نسبت به دو رقیب دیگر قرار گرفته است. دوربین اصلی می 11 اولترا یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل GN2 با اندازه‌ی 1/1.12 اینچ و  پیکسل ۱.۴ میکرون دارد. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل ترکیب پیکسل‌ها به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر سخت افزار کدام است؟ شیائومی 12 در کنار شیائومی 12 پرو در بخش سخت‌ افزاری یکی از بهترین‌های دنیای اندروید و بهترین شیائومی است و از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه فناوری 4 نانومتری دارد و هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در بر می‌گیرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. Mehdi

    از سرعت در پاسخگویی و احساس تعهدتان بی نهایت سپاسگزارم.پیروز باشید و تندرست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mehdi

      سلام وقت بخیر امیدوارم که به انتخابتون کمک کرده باشه توضیحات پاینده باشید
  2. Mehdi

    جناب نیک‌پی عزیز سلام.یه راهنمایی برای خرید لطفا.در بازه 10تا11با اولویت دوربین و پردازنده و صفحه نمایش،کدام گزینه مناسبتره؟11تی یا 11پرو پلاس.چون مشخصات جفتشون تقریبا 90درصد نزدیک به همه.و اینکه گوشیای جدید برند شیایومی پس از یکی دوسال باگ و لگ زیاد میده درسته؟ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mehdi

      سلام وقت شما بخیر باشه خیلی نزدیک و شبیه هستن دو گوشی به هم، ولی در کل 11 تی به نظرم از نظر باتری و مقدار کمی دوربین بهتر هست باگ مربوط به رابط کاربری هست و با آپدیت های بعدی حل میشه ولی به طور کلی رابط کاربری شیائومی هنوز پایداری کامل نداره پاینده باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads