داغ ترین ها :
همه چیز درباره‌ی فیس‌تایم

همه چیز درباره‌ی فیس‌تایم

اپلیکشن FaceTime پلتفرم گفتگوییِ اختصاصی اپل است. یک نرم‌افزار که به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌ آیفون، آیپد و مک‌بوک وجود دارد ، و امکان تماس صوتی و تصویری را برای کاربران IOS فراهم می‌کند.
اگر با فیس‌تایم آشنا نیستید، یا اگر در استفاده از این برنامه تازه‌کارید؛ با ما همراه شوید. در این مطلب از مجله تکنولایف ضمن معرفی FaceTime به صورت کامل، ترفندهای کاربردی‌ای را معرفی خواهیم کرد که حتا ممکن است کاربران حرفه‌ای این برنامه از آن آگاه نباشند.

 

برای پیدا کردن گوشی مناسب خود، لیست قیمت امروز گوشی و پیشنهادهای ویژه تکنولایف را بررسی کنید:

قیمت گوشی

 

فیس‌تایم چیست؟

فیس‌تایم در درجه‌ی اول برنامه‌ای برای برقراری تماس تصویری میان کاربران اپل است. در سال 2013 نسخه‌ی صرفا صوتی آن با نام FaceTime Audio برای برقراری تماس با کیفیت بالاتری معرفی شد.
در اولین قدم‌های ساخت فیس‌تایم، اپل نام آن‌ را از Face Time Communications خریداری کرد. سپس در سال 2010 همزمان با ارائه‌ی آیفون 4 در کنفراس جهانی توسعه‌دهندگان از برنامه‌ی FaceTime رونمایی کرد.
از آن زمان تاکنون فیس‌تایم تغییرات زیادی به خود دیده، از ارائه‌ی نسخه‌های بتا در اپ‌استور با قیمت 0.99 دلار گرفته تا نصب پیش‌فرضِ آن در گوشی‌های جدید آیفون. آخرین تغییر هیجان‌انگیز فیس‌تایم در سال 2018 رخ داد، زمانی که اتاق‌های گفتگو با ظرفیت حداکثر 32 نفر به قابلیت‌های این برنامه اضافه شد.

فیس تایم

نصب فیس‌تایم

برنامه‌ی فیس‌تایم به صورت پیش‌فرض در دستگاه‌های جدید اپل وجود دارد، در صورتی که مدل آیفون‌تان قدمی‌ست یا اشتباها برنامه از گوشی‌تان پاک شده، برای نصب فیس‌تایم، وارد برنامه‌ی App Store شوید و در قسمت جستجو کلمه‌ی FaceTime را وارد نمائید، بعد از باز شدن صفحه، گزینه دریافت را انتخاب کنید، برنامه پس از دانلود به صورت خودکار نصب خواهد شد.
فیس‌تایم یک اپلیکیشن رایگان است. به این معنا که برای نصب و راه‌اندزی آن لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. در صورت نیاز برای استفاده از برخی قابلیت‌های غیر ضروری FaceTime باید مبلغی پرداخت کنید.

 

راه‌اندازی FaceTime

اگر آیفون دارید، فیس‌تایم دقیقا مانند iMessage عمل می‌کند، به این معنا که به صورت خودکار با استفاده از شماره‌ی تلفن‌تان فعال می‌شود. شما می‌توانید به جای استفاده از شماره‌ی تلفن، از ایمیل آدرس‌‌تان استفاده کنید.
راه‌‌‌‌اندازی فیس‌‌‌تایم به صورت خودکار زمانی اتفاق می‌افتد که سیم‌کارتتان را وارد گوشی می‌کنید. اما اگر به هر دلیلی FaceTime به صورت خودکار فعال نشد، باید از روش دیگری آن‌را فعال کنید.
زمانی که از آیفون استفاده می‌کنید، سایر دستگاه‌های اپل شما، از شماره‌ تلفن‌تان برای برقراری تماس استفاده می‌کنند. البته اگر یک iCloud یکسان برای‌شان تعریف کرده باشید.
اما اگر آیفون ندارید، برنامه‌ی فیس‌تایم در آیپد، آیپاد و مک‌بوک‌تان از طریق ایمیل آدرس قابل دسترسی است.

 

اگر در اتصال به wifi مشکل دارید، مطلب زیر را بخوانید:

علت وصل نشدن گوشی آیفون به وای فای

 

تنظیم فیس‌تایم در آیفون و آیپد

راه‌اندازی فیس‌تایم در این دستگاه‌ها آسان است. تنها باید از اتصال اینترنت گوشی خود مطمئن شوید، و مراحل زیر را انجام دهید.

• وارد تنظیمات گوشی شوید.
• در پایین صفحه، بر روی FaceTime ضربه بزنید.
• در صفحه‌ی جدید، زبانه‌ی فیس‌تایم را حرکت دهید، تا با سبز شدن آن برنامه روشن شود.
• بر روی Use Apple ID ضربه بزنید. در این قسمت تلفن و یا ایمیل‌تان را وارد نمائید.

فیس تایم

تنظیم فیس‌تایم در مک‌

راه‌اندازی FaceTime بر روی مک کار دشواری نیست. اگر در قسمت Dock برنامه را مشاهده نمی‌کنید، برای نصب فیس‌تایم وارد قسمت Applications در دستگاه خود شوید، تا برنامه را پیدا کنید.
برای راه اندازی فیس‌تایم لازم است ابتدا Apple IDتان را از سایت اپل دریافت کنید، سپس به روش زیر عمل کنید.

• برنامه‌ی فیس‌تایم را باز کنید.
• چنانچه برنامه خاموش است، با کلیک بر روی گزینه‌ی Turn On آن‌را روشن کنید.
• با وارد کردن Apple ID و گذرواژه به حساب خود وارد شوید.
• بعد از ورود به سیستم، در نوار بالای صفحه، اول بروی تب FaceTime بروید و سپس از منوی باز شده، وارد بخش Preferences بشوید.
• در صفحه‌ی باز شده ایمیل‌هایی را که نمی‌خواهید، حذف کنید و تنها ایمیلی که برای تماس نیاز دارید نگه دارید.
• اگر می‌خواهید با شماره‌ی همراه‌تان تماس برقرار کنید، کادر Calls From iPhone را تیک‌دار کنید.
• بقیه‌ی تنظیمات را مطابق میل‌تان تغییر دهید.

 

FaceTime Video در مقابل FaceTime Audio

 

برای استفاده از فیس تایم دو روش وجود دارد. استفاده از FaceTime video که با حداقل دو دوربین اصلی و دوربین سلفی امکان پذیر است. یا استفاده از FaceTime Audio که تنها امکان تماس صوتی را فراهم می‌کند.
تماس ویدئویی برای زمانی مناسب است که نیاز دارید طرف مقابل‌تان را ببینید، اما تماس صوتی یک تماس کلاسیک معمولی مبتنی بر صداست. کیفیت تماس به وسیله‌ی FaceTime Audio بسیار بالاتر است، چرا که از سرویس VoIP استفاده می‌کند.

فیس تایم

 

پارت نامبر آیفون چیست و تفاوت پارت نامبرهای متفاوت چیست؟ مطلب زیر را بخوانید:

پارت نامبر آیفون

 

دستگاه‌های سازگار با فیس‌تایم

برنامه‌ی FaceTime بر روی تمامی دستگاه‌های اپل قابل اجرا می‌باشد. این دستگاه‌ها شامل آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک است. علاوه بر این، تماس‌های FaceTime Audio را می‌توانید از طریق اپل واچ و هوم‌پد نیز پاسخ دهید.

 

فیس‌تایم در اندروید

فیس‌تایم پلتفورم تماس تصویری و صوتی برای دستگاه‌های اپل می‌باشد. این برنامه برای سیستم‌های اندوریدی ارائه نشده. برقراری تماس تصویری و یا تماس صوتی اینترنتی میان دستگاه IOS و اندروید از طریق سایر برنامه‌ها نظیر اسکایپ، واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر امکان‌پذیر است.

 

برقراری تماس ویدئویی و صوتی در فیس‌تایم

برقراری تماس در فیس‌تایم به راحتی امکان‌پذیر است. تنها کافی‌ست برنامه را باز کنید و در گوشه‌ی سمت راست بالا روی گزینه‌ی + ضربه بزنید. در صفحه‌ی باز شده مخاطب خود را انتخاب کنید. و بین گزینه‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود؛ تماس ویدئویی یا تماس صوتی را انتخاب نمائید.
همچنین شما می‌توانید از طریق برنامه‌ی Contacts به صورت مستقیم مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنید. زمانی که وارد صفحه‌ی اطلاعات مخاطب می‌شوید، مقابل شماره‌ی هر فرد آیکون تماس ویدوئویی و صوتیِ فیس‌تایم قرار دارد که با لمس هر یک قادر به برقراری ارتباط هستید.
مشابه همین روش را در قسمت پیغام‌ها Message می‎توان انجام داد. در بالای صفحه‌ی گفتگوی هر مخاطب، آیکون تماس تصویری فیس‌تایم به چشم می‌خورد، و تنها کافی‌ست با ضربه زدن بر روی این گزینه تماس برقرار شود. نکته مهم در این روش این است که تماس از قسمت Message تنها به صورت تصویری امکان‌پذیر می‌باشد.

 

برقراری تماس از طریق فیس‌تایم به وسیله‌ی WiFi و LTE

برای برقراری تماس با کیفیت‌تر از طریق فیس‌تایم، بهتر است به اینترنت WiFi پر سرعت متصل شوید. زیرا برای حفظ کیفیتِ تماسِ تصویری میزان زیادی داده جابه‌جا خواهد شد. چنانچه سرعت اینترنت‌تان پایین باشد، کیفیت تصویر به شکل قابل توجهی پایین خواهد آمد و به صورت پیکسلی نمایش داده خواهد شد.
با آن‌که بهترین روش برقراری تماس در فیس‌تایم استفاده از اینترنت WiFi است، اما شما می‌توانید از داده‌‌ی تلفن همراه‌تان یعنی اینترنت LTE استفاده نمائید. فقط توجه داشته باشید که یک تماس کوتاه می‌تواند حجم زیادی از Data شما را کم کند.
اگر می‌خواهید بدانید که طی تماس چقدر داده مصرف کرده‌اید، تنها کافی‌ست برنامه‌ی فیس‌تایم را بازکنید. تماس مورد نظر را پیدا کنید، سپس روی حرف “i” ضربه بزنید، در صفحه‌ی باز شده اطلاعات زیادی را مشاهده خواهید کرد؛ ساعت تماس، مدت تماس و حجم داده‌ی مصرف شده از جمله آنها هستند.

 

مشکل سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون چه راه حل هایی دارد؟ مطلب زیر را بخوانید:

سیاه شدن صفحه گوشی

 

تماس گروهی از طریق FaceTime

در ویرایش دوازدهم IOS امکان تماس گروهی با ظرفیت 32 نفر ایجاد شده. این تماس گروهی می‌تواند تصویری یا صوتی باشد.
در تماس گروهی به صورت ویدئویی، تصویر به صورت مربع‌های یک‌اندازه برای هر کاربر نمایش داده می‌شود. اندازه‌ی این مربع‌ها بستگی به تعداد شرکت‌کننده‌گان در تماس دارد. برنامه‌ی فیس‌تایم به صورت هوشمند متوجه می‌شود کدام کاربر در حال صحبت است، و تصویر او را بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. اگر می‌خواهید تصویر بزرگ‌تر کسی که صحبت نمی‌کند را مشاهده کنید، تنها لازم است دو بار بر روی آن ضربه بزنید.
برای برقراری تماس گروهیِ تصویری یا صوتی، در زمان شروع تماس به جای یک مخاطب چند مخاطب را انتخاب کنید و سپس تماس را برقرار سازید. همچنین در حین گفتگو می‌توانید با لمس گزینه‌ی + افراد جدید را به تماس اضافه نمائید.

فیس تایم

تغییرات جدید برنامه‌ی فیس‌تایم

اپل از نسخه‌ی IOS 13.5 قابلیت‌هایی را به تماس گروهی فیس‌تایم اضافه کرد که به کاربر امکان می‌دهد بزرگنمایی تصویر فرد سخن‌گو را به انتخاب خود فعال یا غیر فعال کند. همچنین FaceTime در نسخه‌ی جدید خود قابلیت تشخیص افرادی که با زبان اشاره سخن می‌گویند را نیز دارد. و بر اساس حرکات دست‌ها تصویر وی را بزرگ‌ می‌کند.
در نسخه‌ی چهاردهم IOS و iPadOS نیز تغییراتی در دریافت تماس ورودی اعمال شده؛ به این صورت که در صورت تماس ورودی، به جای نمایش تمام صفحه‌ اطلاعات، نوار باریکی در بالای صفحه‌‌ نمایش ظاهر می‌شود.
در همین نسخه قابلیت نمایش تصویر در تصویر نیز به فیس‌تایم افزوده شد. این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد در حین تماس از برنامه خارج شوند و از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنند، در حالی که تصویر ویدئو در گوشه‌ی صفحه به صورت کوچک‌تری نمایش داده می‌شود.

 

استفاده از ایموجی و انیموجی در فیس‌تایم

برای این‌که بتوانید در تماس ویدئویی از ایموجی یا انیموجی روی صورت خود استفاده کنید؛ دوبار روی صفحه ضربه بزنید تا نوار منو ظاهر شود. سپس روی گزینه‌ی Effects ضربه بزنید. سپس شکلک مورد نظر خود را انتخاب کنید تا روی صورت شما قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که استفاده از انیموجی یا همان شکلک پویا تنها در آیفون 10 به بالا که از تکنولوژی TrueDepth پشتیبانی می‌کند، امکان‌پذیر است.

استفاده از افکت‌ در تماس تصویری‌ فیس‌تایم
به همان شیوه‌ای که از ایموجی و انیموجی استفاده کردید، می‌توانید افکت‌های مختلفی را به تصویر خود اضافه کنید. افکت‌ها شامل افزودن متن به تصویر، حالت آبرنگ، افکت کتاب‌های کمیک، فیلم‌های قدیمی و نقاشی با جوهر می‌باشد. همچنین می‌توانید برای خرید افکت‌های بیشتر از طریق اپ‌استور اقدام کنید.

انیموجی فیس تایم

 

پیش از آپدیت ios 15 حتما مقاله زیر را بخوانید:

قبل از آپدیت ios 15 این 7 اقدام را انجام دهید

 

سخن پایانی

 

اپلیکیشن‌های زیادی امکان برقراری تماس تصویری و صوتی را برای کاربران فراهم کرده‌اند. در این میان فیس‌تایم بالاترین کیفیت و بیشترین کارایی را دارد. حجم اینترنت مصرفی درFaceTime video تفاوت چندانی با سایر برنامه‌ها ندارد. این در حالی‌ست که فیس‌تایم امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم کرده، تا جایی‌که تصویربردای زنده بدون اجازه‌ی کابران غیرممکن می‌باشد. تنها ایرادی که می‌توان به فیس‌تایم وارد کرد انحصاری بودن‌اش برای کاربران اپل است. شما تجربه‌ی استفاده از این اپلیکیشن را داشتید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مهدی

    سلام، ممنون بابت مطلبتون. بنده یه آیفون ۱۳ CH/A از شما خریداری کردم اخیرا. متأسفانه دکمه تماس صوتی فیس تایم خاموشه در حالی که تماس تصویریش کار میکنه! دیگران هم نمیتوانند فیس تایم صوتی بگیرن با من. فیس تایم صوتی برام خیلی مهمه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چطور میتونم اوکیش کنم. البته یه جایی خوندم که فیس تایم آیفون های سفارش چین امکان استفاده از تماس صوتی و گروهیو ندارن که یکم عجیبه!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر فیس تایم صوتی روی آیفون های پارت نامبر چین امکان پذیر نیست راهی هم نداره جزو محدودیت های این پارت نامبر
  2. محمد

    به وضوح کیفیت تصویر و صدای بهتری ارائه میده و کمترین قطعی رو داره

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%85/
ads
ads