داغ ترین ها :
قابلیت تشخیص تصادف به اپل واچ سری 8 اضافه می‌شود

قابلیت تشخیص تصادف به اپل واچ سری 8 اضافه می‌شود

به نظر می‌رسد که قابلیت تشخیص تصادف به اپل واچ سری 8 یا اپل واچ 2021 اضافه می‌شود. قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری 8 اگر عملی شود، می‌توان جان انسان‌های زیادی را نجات دهد.

 

ساعت های هوشمند اپل را می توانید با قیمت مناسب از سایت تکنولایف تهیه کنید: قیمت اپل واچ

 

اگر از دارندگان اپل واچ سری 4 باشید یا اخبار مرتبط با محصولات اپل را دنبال می‌کنید، حتما می‌دانید که این شرکت از سری چهارم ساعت‌های هوشمند خود قابلیت تشخیص زمین خوردن کاربر را اضافه کرده است. در چنین حالتی اگر ساعت هوشمند تشخیص دهد که کاربر به زمین خورده سریعا وضعیت به وجود آمده را برای شماره‌های اورژانسی ارسال می‌کند.

حال، اپلی‌ها در نظر دارند ویژگی جدیدی را به اپل واچ مدل 2022 اضافه کنند که می‌تواند تصادفات رانندگی را تشخیص دهد. درواقع اگر ساعت هوشمند تشخیص دهد که کاربر در سانحه رانندگی آسیب دیده است با شماره‌های اورژانسی ارتباط برقرار می‌کند.

طبیعتا چالشی که اپل در پیش خواهد داشت تشخیص درست سانحه‌ی رانندگی است. اپل طی سال گذشته با بررسی گزارش‌های منتشر شده از عملکرد میلیون‌ها ساعت هوشمند به ۱۰ میلیون گزارش رسیدند که احتمال داده می‌شد کاربر تصادف کرده است. از میان گزارش‌ها نیز ۵۰ هزار گزارش به برقراری تماس با سرویس‌های اورژانسی ختم شد.

تشخیص تصادف در اپل واچ مدل 2022

قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری 8

گوگل چنین اقدامی را چند سال پیش انجام داد. درواقع توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل اندروید، اپلیکیشنی به نام Personal Safety را برای گوشی‌های هوشمند سری پیکسل معرفی کرد که می‌توانست با استفاده از حسگرهای حرکتی، میکروفون و موقعیت مکانی کاربر تشخیص دهد که آیا برای کاربر حادثه‌ای پیش آمده یا خیر.

چنین اپلیکیشنی می‌تواند سانحه‌ی رانندگی یا حوادث دیگر مانند سقوط از ارتفاع را تشخیص داده و در شرایط خاص، جان کاربر را از طریق تماس با شماره‌های اورژانسی نجات دهد. اپل واچ مدل 2022 نیز چنین ویژگی را خواهد داشت؛ اما کوپرتینویی‌های در نظر دارند میزان خطا در تشخیص سانحه‌ی رانندگی را به حداقل برسانند.

در حقیقت اگر تعداد خطاهای تشخیص سانحه توسط اپل واچ مدل 2022 بیش از اندازه باشد با بازخورد منفی کاربران مواجه خواهد شد. اپل نیز در نظر دارد که از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری کند. باید در نظر داشت که ویژگی تشخیص سانحه‌ی رانندگی گوگل تنها در برخی از کشورها در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و ممکن است اپل واچ مدل 2022 نیز چنین حالتی داشته باشد و در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار نگیرد.

 

مقایسه نسل 6 و 7 اپل واچ را از دست ندهید: تفاوت اپل واچ 6 و 7

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%81-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c-8/
ads
ads