داغ ترین ها :
آپدیت iOS 15 چه قابلیت های مهمی اضافه کرده است؟

آپدیت iOS 15 چه قابلیت های مهمی اضافه کرده است؟

یکی دلایل اصلی محبوبیت محصولات اپل سیستم عامل اختصاصی این شرکت است که عملکردی بسیار پایدار و روان را برای ایفون‌ها، ایپدها و مک بوک‌های این سازنده به ارمغان آورده است. به تازگی بروزرسانی iOS 15 برای گوشی‌های اپل عرضه شده و قابلیت‌های جدید را به این محصولات اضافه کرده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی iOS 15 بپردازیم و ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را بررسی کنیم. پس در ادامه حتما همراه تکنولایف باشید.

پیش از هر چیزی بد نیست بدانید که این آپدیت برای گوشی‌های 6s و جدیدتر عرضه شده است و شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به تنظیمات این بروزرسانی را دریافت و نصب کنید. ظاهر iOS 15 تغییر زیادی نداشته و به گونه‌ای نیست که شما تغییری در هنگام استفاده احساس کنید و شاید اپل دگرگونی ظاهری را برای نسخه‌های بعدی سیستم عامل محبوب خود نگه داشته است. اما از نظر قابلیت‌ها این نسخه بهبود یافته که در ادامه همه‌ی این تغییرات را شرح می‌دهیم.

 

شما می توانید برای خرید گوشی اپل یا مشاهده لیست قیمت آیپد به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

بهبودهای ایجاد شده در فیس تایم

اگر از فیس تایم استفاده می‌کنید باید بدانید که این برنامه در نسخه‌ی جدید بهتر از قبل شده و حالا شما می‌توانید لینک تماس خود را برای دوستان اندرویدی و ویندوزی خود ارسال کنید تا آن‌ها هم بتوانند به تماس گروهی شما اضافه شوند.

به طور کلی اپل تلاش کرده تا فیس تایم را برای تماس‌های گروهی به برنامه بهتری تبدیل کند و تا حد خوبی نیز در این مهم موفق عمل کرده است. فیس تایم در iOS 15 پس‌زمینه شما را بهتر مات می‌کند تا جزئیات دیده نشود و همچنین بهتر می‌تواند در محیط‌های شلوغ صدای شما را به دوستانتان انتقال دهد.

البته با وجود همه‌ی این قابلیت‌ها بعید است که فیس تایم بتواند جایگزین گوگل میت یا زوم برای تماس‌های کاری شود اما برای دورهمی‌های مجازی آنلاین حالا بهتر می‌توانید به روی فیس تایم حساب باز کنید و دوستان خود از دیگر پلتفرم‌ها را نیز به تماس دعوت کنید.

بهبودهای ایجاد شده در سافاری

سافاری مرورگر محبوب و پیش فرض ایفون‌ها است که کابران این سیستم عامل چندین سال است از آن استفاده می‌کنند. در این نسخه جدید حالا سافاری بهبودهای ظاهری بسیار خوبی داشته و شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است.

شاید این تغییر را به نوعی بتوان یکی از بزرگ‌ترین تغییرات iOS 15 به حساب آورد؛ چرا که شما دائما در حال استفاده از سافاری هستید و این برنامه مستقیما می‌تواند به روی تجربه کاربری شما از سیستم عامل تأثیر بگذارد.

به روی ایفون‌ها حالت پیش فرض مرورگر سافاری، حالت جدید Tab bar است که نوار URL را به بخش پایینی انتقال می‌دهد و همچنین شما می‌توانید با کشیدن دست به روی این نوار بین صفحات مختلف جابجا شوید.

در ابتدا کنار آمدن با این تغییر شاید کمی دشوار باشد اما بعد از کمی استفاده به محل جدید نوار URL عادت خواهید کرد و احتمالا این مکان را مناسب‌تر خواهید یافت. بودن این نوار در قسمت پایینی باعث می‌شود شما فضای بیشتری برای خواندن متن‌ها داشته باشید؛ زیرا فضای بالایی کاملا خالی می‌شود.

البته اگر به هر دلیلی این حالت جدید را دوست نداشتید به راحتی می‌توانید از طریق تنظیمات به حالت قبل برگردید و مانند قبل از سافاری استفاده کنید. به غیر از تغییرات ظاهری سافاری جدید حالا به شما اجازه می‌دهد که وب سایت‌های باز خود را با یکدیگر گروه کنید.

این گروه کردن از طریق iCloud بین دستگاه‌های مختلف اپلی شما سینک می‌شود و این یعنی زمانی که مرورگر سافاری را به روی ایپد هم باز کنید با گروه بندی یکسانی مواجه خواهید شد.

 

قبلا در پستی جامع سیستم عامل آی او اس 15 اپل را بررسی کرده ایم:

ای او اس ۱۵

 

قابلیت فوکوس مود

یکی از قابلیت‌هایی که به احتمال بسیار زیاد توسط خیل عظیمی از کاربران نادیده گرفته می‌شود همین قابلیت فوکوس مود است که به نوعی حالتی از DND موجود به حساب می‌آید.

قابلیت فوکوس مود به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و مخاطبین خاصی را انتخاب کنید تا در مواقع به خصوصی تنها این برنامه‌ها و مخاطبین بتوانند برای شما نوتیفیکیشن ارسال کنند. این قابلیت می‌تواند با استفاده از لوکیشن مکان شما را تشخیص داده و در مکان‌های خاصی حتی نحوه‌ی چیدمان برنامه‌ها به روی صفحه اصلی را هم تغییر دهد.

مثلا می‌توانید برای آن مشخص کنید که هر وقت تشخیص داد که شما به محل کار خود وارد شدید برنامه‌های مرتبط را به روی صفحه‌ی اصلی قرار دهد تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر از قبل شود.

این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام مطالعه یا کار متمرکزتر باشید و عوامل محیطی کمتر تمرکز شما را از بین ببرد. به طور کلی اما اکثر کاربران خیلی توجهی به این قابلیت ندارند و به احتمال زیاد شما نیز از آن استفاده نخواهید کرد.

هوشمندتر شدن گوشی هوشمند

اپل چند سالی است که تمرکز زیادی به روی یادگیری ماشینی دارد و حالا از همین طریق قابلیت‌های بسیار جذابی را به iOS 15 اضافه کرده است. یکی از این قابلیت‌های جذاب Live Text نام دارد و به شما امکان می‌دهد تا دوربین خود را به روی هر نوشته‌ای بگیرد و آن را به متن قابل کپی شدن تبدیل کنید.

این قابلیت برای هر نوشته‌ای از جمله دست خط کاربرد دارد و همچنین می‌توانید برای عکس‌های موجود در گالری، در سافاری و تصاویر موجود در خود برنامه دوربین از این قابلیت استفاده کنید.

این قابلیت به واقع استفاده شما از گوشی را بسیار ساده‌تر می‌کند و کاربرد بسیار زیاد دارد. درواقع دیگر نیازی نیست تا هر نوشته‌ای را تایپ کنید و به راحتی می‌توانید از نوشته‌های موجود در تصاویر بهره ببرید.

دقت این ویژگی نیز بسیار زیاد است و خطای بسیار کمی دارد و در اکثر مواقع به خوبی می‌تواند متن را از دل تصویر جدا کند. از طرف دیگر حالا شما می‌توانید در حالت آفلاین نیز از سیری استفاده کنید و امور ساده مانند باز کردن برنامه‌ها و دیگر عملیات را از این دستیار صوتی بخواهید.

 

اسکرین رکورد در آیفون چطور امکان پذیر است؟ مطلب زیر را بخوانید:

ضبط کردن صفحه نمایش آیفون

 

آپدیت‌های مهم دیگر

یکی از تغییراتی که خود شرکت اپل زیاد به روی آن تمرکز داشته ایجاد حالت سه بعدی در برنامه نقشه است. حالا شما می‌توانید خیابان‌ها و ساختمان‌ها را به صورت سه بعدی تماشا کنید و حس بسیار خوبی از گشت و گذار در نقشه داشته باشید.

البته این نقشه سه بعدی در حال حاضر به سانفرانسیسکو، لوس انجلس، نیویورک و لندن محدود می‌شود و در آینده قرار است به این لیست افزوده شود. در نقشه حالا هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند تا شما آدرس دقیق‌تری هنگام مسیریابی دریافت کنید و سریع‌تر و راحت‌تر بتوانید به مقصد خود برسید.

برنامه هواشناسی نیز حالا تغییرات ظاهری خوبی به خود دیده و از انیمیشن‌های جدید میزبانی می‌کند. احتمالا اولین بار پس از بروزرسانی iOS 15 که به این برنامه وارد شوید کاملا متوجه این تغییرات خواهید شد.

برنامه یادآور و همچنین نوت نیز قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده‌اند و شما می‌توانید از سیستم تگ و همچنین فولدرهای هوشمند استفاده کنید. قابلیت فولدر هوشمند به صورت خودکار نوشته‌های شما را درون فولدرهای مجزا قرار می‌دهد تا نظم بیشتری به برنامه نوت شما ببخشد.

جمع بندی

نسخه‌ی جدید iOS به غیر از تغییرات ظاهری همیشه بهبودهای نرم افزاری خوبی را به ایفون‌ها اضافه می‌کند. این بروزرسانی جدید نیز به احتمال زیاد در عملکرد و دیگر قابلیت‌ها بهبود ایجاد خواهد کرد.

به طور کلی اما برای کاربران ایرانی به احتمال زیاد فقط تغییر در برنامه نوت و همچنین تغییرات گسترده در سافاری جلب توجه خواهد کرد و دیگر تغییرات برای استفاده در داخل کشور چندان شاید کاربردی نداشته باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-ios-15/
ads
ads