داغ ترین ها :
گوشی لنوو هیلو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس معرفی خواهد شد

گوشی لنوو هیلو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس معرفی خواهد شد

گزارش‌های منتشر شده اشاره دارند که گوشی لنوو هیلو از اولین محصولاتی خواهد بود که همراه با تراشه جدید کوالکام به نام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس روانه بازار می‌شود.

در حال حاضر تعداد بسیار کمی گوشی هوشمند معرفی شده که مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 با شماره مدل SM8450 باشد؛ اما خبرهایی به گوش می‌رسد که کوالکام برای معرفی مدلی به‌روز شده از این تراشه به نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس با شماره مدل SM8475 آماده می‌شود.

 

لیست امروز جدیدترین گوشی های موبایل به همراه آفرهای ویژه برای شما 😉: قیمت گوشی

 

در گزارش‌ها آمده که گویا لنوو نیز به دنبال آن است که محصولی مجهز به تراشه جدید کوالکام به بازار معرفی کند؛ گوشی هوشمندی که اگر شایعات صحت داشته باشند، لنوو هیلو نام خواهد داشت. البته باید در نظر داشت که امکان دارد هیلو نامی باشد که در درون شرکت لنوو استفاده می‌شود و امکان دارد محصول نهایی از نامی متفاوت بهره ببرد.

چندی پیش مطرح شد که کوالکام می‌خواهد بخشی از تولید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را به TSMC بسپارد؛ اما به نظر می‌رسد که دستی نیز در مشخصات سخت‌افزاری تراشه برده شده و عملکرد آن کمی بهبود یافته است. اضافه شدن عبارت پلاس به تراشه جدید کوالکام نیز گویای چنین موضوعی بوده و درواقع صحت آن را تایید می‌کند.

علاوه بر اینکه سپرده شدن بخشی از تولید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ البته با نامی متفاوت می‌تواند میزان تولید آن را افزایش دهد، کوالکام به دنبال اهداف دیگری نیز هست. بنچمارک‌هایی که تاکنون منتشر شده، نشان می‌دهند که عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ ضعیف‌تر بوده و پرچم‌دار شرکت مدیاتک توانسته نه‌تنها از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بلکه از اگزینوس ۲۲۰۰ نیز بهتر ظاهر شود. به همین منظور شرکت کوالکام نمی‌خواهد رقابت تراشه‌های پرچم‌دار را به مدیاتک یا سامسونگ ببازد و به دنبال آن است که تراشه‌ای با عملکرد بهتر یا حداقل در سطح تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ به بازار عرضه کند.

در مورد گوشی لنوو هیلو نیز باید گفت که احتمالا با نام دیگری روانه بازار می‌شود. گوشی لژیون دوئل ۲ نیز با نام دیابلو در درون شرکت شناخته می‌شود. با این حال تا زمان مشخص شدن نام نهایی آن باید گوشی هوشمند جدید لنوو را هیلو خواند. در کنار تراشه توانمندی که لنوو هیلو دارد، هیلو می‌تواند گوشی گیمینگ تمام عیار باشد که امکانات درخور توجهی نیز به همراه دارد. این امکانات شامل نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش و باتری با شارژ سریع می‌شود، اما نباید انتظار چندانی از دوربین‌ها داشت.

برای صفحه‌نمایش، لنوو هیلو مجهز شده به صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶.۶۷ اینچی و وضوح تصویر +FHD و پنل P-OLED که نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی را پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید وظیفه تامین پنل نیز به عهده ال‌جی خواهد بود.

گوشی لنوو هیلو

در بالای صفحه‌نمایش، حفره‌ای تعبیه شده که میزبان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی می‌شود. همین امر سبب شده تا احتمال گوشی گیمینگ بودن لنوو هیلو کاهش یافته و آن را گوشی استاندارد با مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار بدانیم. طراحی ظاهری نیز چنین امری را تصدیق می‌کند.

در پنل پشتی محصول شرکت لنوو ماژول دوربین سه‌گانه‌ای وجود دارد که متشکل شده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی که البته ویژگی آن هنوز مشخص نیست. در مقایسه با لژیون دوئل ۲ و لژیون ۲ پرو باید گفت که لنوو هیلو را نمی‌توان گوشی هوشمندی دوربین محور دانست.

برای باتری نیز ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته که نسبت به لژیون ۲ پرو رقم کمتری به نظر می‌رسد. لژیون ۲ پرو از باتری با ظرفیت ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد لنوو چنین اقدامی را انجام داده تا میزان ضخامت هیلو را در مقایسه با لژیون ۲ پرو کاهش داده و از ۹.۹ میلی‌متر به ۸ میلی‌متر برساند.

سرعت شارژ نیز به ۶۸ وات می‌رسد که البته گفته شده مدل چین و گلوبال امکان دارد سرعت متفاوتی داشته باشند. لنوو هیلو در کنار تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس از سه ظرفیت حافظه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی برخوردار خواهد بود که از نوع  DDR5 هستند و می‌توان آن‌ها را در یکی از دو مدل ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کرد. حافظه داخلی گفته شده که از نوع UFS 3.1 است.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%d9%87%db%8c%d9%84%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-8-%d9%86%d8%b3%d9%84-1/
ads
ads